OVH: DID in België

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze email kreeg ik in mijn mailbox van OVH.

2016-01-03 11:22:33 dpi_JitterIncomingWarn The incoming flow has a bad jitter score.

Wat is de betekenis van die Jitter score?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Iemand een idee hoe je een 02-nummer kan kiezen als je in Vlaams-Brabant woont? De applicatie gaat ervan uit dat zonenummer 02 enkel 1000 tot 1210 Brussel is als postnummer, kan dus mijn adres niet ingeven.

Ah juist ja, bij Mechelen lol. Een 015 nummer dan maar :p
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

heb mijn documenten (idkaart+domiciliebewijs) doorgemaild. Activeren ze ook op zaterdag?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

satsurfer schreef:heb mijn documenten (idkaart+domiciliebewijs) doorgemaild. Activeren ze ook op zaterdag?
Ik heb ze vrijdag doorgemaild, zit nog steeds te wachten.
Antwoord zal dus 'nee' zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mij ook nog nts. ontvangen

Verstuurd vanaf mijn XT1572 met Tapatalk
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

ik wacht nu reeds 12 dagen. Bericht van ontvangst van domicilie en ID had ik reeds na een goed uur ('s avonds).
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Normaal 10 dagen, behalve indien je niet gekozen had voor je recht op annulering van bestelling. Het was hier binnen de week operationeel, wel zonder plug et phone.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Vandaag was het precies 2 weken. Heb dus een ticket bij hen geopend via de tool op hun site, en een uurtje later was het nummer toegekend en actief ;-).
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Gisteren zag ik dat men ook 078, 0800 en 090x nummers kan aanvragen of porteren.
Dus eens ons 078 nr. porteren, aanvraag ingediend, wellicht zal ik iets per post ontvangen? :p
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Wat is eigenlijk de reden om nog een 078-nummer te hebben als bedrijf? Vroeger betaalden bedrijven met zo'n nummer een deel van de gesprekskosten, zodat klanten vanuit het hele land hen tegen zonaal tarief konden bellen. Sinds het interzonaal tarief is afgeschaft zie ik eigenlijk het voordeel niet meer, integendeel. Als bedrijf zal je nu waarschijnlijk niet meer moeten bijbetalen voor de gesprekken, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig bundels om 'gratis' te bellen naar nationale nummers (hetzij via hun vaste lijn, hetzij via hun mobiele telefoon), echter zijn 078-nummers hiervan steeds uitgesloten en worden die gesprekken apart gefactureerd.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

In Frankrijk heb je non geografische nrs. Ik aanzie dit ook als een niet geogafische nr.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Een 078-nummer is inderdaad een niet-geografisch nummer, maar wat is het voordeel ervan t.o.v. een geografisch nummer (02, 03, ...)? Ik zie eigenlijk enkel nog maar nadelen.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Even offtopic, maar 02 en 03 nr's kunnen toch ook nomadisch zijn? Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p634197
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

nickz schreef:Wat is eigenlijk de reden om nog een 078-nummer te hebben als bedrijf? Vroeger betaalden bedrijven met zo'n nummer een deel van de gesprekskosten, zodat klanten vanuit het hele land hen tegen zonaal tarief konden bellen. Sinds het interzonaal tarief is afgeschaft zie ik eigenlijk het voordeel niet meer, integendeel. Als bedrijf zal je nu waarschijnlijk niet meer moeten bijbetalen voor de gesprekken, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig bundels om 'gratis' te bellen naar nationale nummers (hetzij via hun vaste lijn, hetzij via hun mobiele telefoon), echter zijn 078-nummers hiervan steeds uitgesloten en worden die gesprekken apart gefactureerd.
Als je al jaren dit nummer hebt, en het gekend is bij de klanten etc dan is dat ook een goede reden natuurlijk om het te houden.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ontheronix schreef:Even offtopic, maar 02 en 03 nr's kunnen toch ook nomadisch zijn? Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p634197
02 is voor mij Brussel en 03 Antwerpen hoor :)
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Als je verhuist kan je je nr meenemen. Zo ken ik iemand met 02 aan de kust.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Dat is dan nomadisch gebruik. En kan je mogelijks ook in' t buitenland gebruiken, al ben ik daar niet zeker van.
Laat Ovh nomadisch gebruik eigenlijk wel toe, of kijken ze door de vingers ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

springfield schreef:
nickz schreef: echter zijn 078-nummers hiervan steeds uitgesloten en worden die gesprekken apart gefactureerd.
Als je al jaren dit nummer hebt, en het gekend is bij de klanten etc dan is dat ook een goede reden natuurlijk om het te houden.
Niet echt... zoals Nickz aangeeft jaag je je klanten dan zonder reden op kosten !
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

lacer schreef:Dat is dan nomadisch gebruik. En kan je mogelijks ook in' t buitenland gebruiken, al ben ik daar niet zeker van.
Laat Ovh nomadisch gebruik eigenlijk wel toe, of kijken ze door de vingers ?
Ze kijken eerder door de vingers... Heb met een 059 adres een 02 nummer kunnen aanvragen, en heb het nog altijd...
Er zit geen fysische telefoon aan de lijn dus geen gevaar voor noodoproepen.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

En, zou je je Ovh sip account met jouw regio - en telefoonnummer in 't buitenland kunnen gebruiken, met je smartphone vb ?
Uiteraard moet je hier eerst deconnecteren, want je kunt maar 1 x verbinden.
Iemand die dit al eens gedaan heeft ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat werkt gewoon, de laatste die inlogt kan bellen. Dat is wel verwarrend voor de mensen die je bellen heb ik al gemerkt, als ik zeg dat ik op een trein in bv Ierland zit. Daar hebben ze trouwens snelle wifi op de treinen, maar eigenlijk kunt ge daar beter door het venster staren.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@lacer: Ik kan gewoon connecteren met csipsimple en 4G(+)/Wifi met OVH (découverte abbo). Na afschakelen, kan ik gewoon thuis bellen dacht ik.

ander probleem:
Ik probeer een telenetnummer op te bellen die al 3-4 weken actief is (nieuw nr.). Hij staat al in de 1207 en raadpleegbaar in crdc database.

Ik krijg telkens 'switching congestion' op de fritzfon C4 melding. Met mobistar naar dit nr. bellen gaat probleemloos.

Ik vermoed dat ze (OVH?) hun database moeten updaten? Heb een ticket aangemaakt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Al 5 dagen a/h wachten op een antwoord van ovh!

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

satsurfer schreef:Al 5 dagen a/h wachten op een antwoord van ovh!

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
Schijf je anders in op het mailinglist, gaat daar soms sneller :p
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Snap dit niet?!

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ook sneller via "twitter"
probleem is dat hun "support desk" tickets op het nieuwe platform zitten
maar hun "telefonie" op het oude platform
dus kijken ze er niet om naar dat oud platform
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

En fb? Heb nl. Geen twitter

ik zit op nieuwe platform dacht ik

+33 9 72 10 10 07 (als je nr. kiest in hun keuzemenu, breekt hij de lijn af :x )
https://www.ovh.com/fr/support/nous-contacter/

nu via hier geprobeerd:
https://www.ovh.com/fr/support/nous-contacter/
Merci de nous avoir contacté

Nous avons bien reçu votre messsage
Nous l'étudions avec attention et vous répondrons dans les plus brefs délais.

Vanmiddag gebeld, na enkele minuten begon het gesprek te sputteren (niet inhoudelijk). Mijn vader heb ik ook een voiptelefoon gegeven, en deze deed nu hetzelfde (echo,...)?!

What's going on met OVH? Waar was hun site waar je hun werken kan zien?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Werken=travaux

=> http://travaux.ovh.net
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

lacer schreef:In welke omgeving gebruik jij Carrier Grade Network Address Translation ?
Mobistar easy internet @HOME.

Ook stun geprobeerd, nog geen proxy geprobeerd, niet gelukt btw.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

http://travaux.ovh.net/?do=details&id=17250

*** Zucht ***, kan custom voicemail dus niet instellen, heb m'n zus haar stem mooi opgenomen met Audacity, geëxporteerd als mp3, en geüpload naar OVH. Werkt hun verdomde voicemail nu niet omdat ze de infra aan het migreren zijn...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

AfAX schreef:ik wacht nu reeds 12 dagen. Bericht van ontvangst van domicilie en ID had ik reeds na een goed uur ('s avonds).
Zelfde hier, ik heb zelfs nog geen domicilie/id papieren moeten indienen. :roll: (Ligne SIP individuelle)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ontheronix schreef:
AfAX schreef:ik wacht nu reeds 12 dagen. Bericht van ontvangst van domicilie en ID had ik reeds na een goed uur ('s avonds).
Zelfde hier, ik heb zelfs nog geen domicilie/id papieren moeten indienen. :roll: (Ligne SIP individuelle)
Zo heb ik dus een Brussels nummer kunnen bemachtigen 1 jaar geleden, toen was er blijkbaar geen adres check.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik ondervind tegenwoordig weer meer problemen met OVH. Om precies te zijn is het de andere partij die mij vaak slecht of in 'stukjes' verstaat. Langs mijn zijde lijkt alles perfect te lopen.

Valt hier eigenlijk iets aan te doen / controleren /... ?

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Welke codec gebruik je ? Je 'moet' G711 gebruiken om deftige gesprekskwaliteit te hebben.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hier op g711 geforceerd en geen problemen...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik gebruik G722 en G711 zoals geselecteerd in mijn configuratie client.

G722 gebruikt hij in principe enkel naar andere OVH lijnen. Voor verbinding naar andere tel. lijnen maakt hij dus steeds gebruik van G711.
Is ook een plug en play telefoon van OVH zelf.

We blijven nog even verder zoeken.
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb bij mijn OVH instellingen, uitsluitend de codec G711 geselecteerd en toch (uitzonderlijk) zie ik dat hij een andere codec (G729a) gebruikt. Laatste nog vrijdagnamiddag, ik werd gebeld vanaf een ander vast toestel, ik het begin van het gesprek verstond ik mijn gesprekspartner niet goed (na enkele seconden was het terug in orde) en als ik later in mijn modem ging nazien welke codec gebruikt was, stond er G729a.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Je moet zowel op je modem als in de OVH manager forceren op g711, het kan ook zijn, voor zover ik eens begrepen heb in de mailing list, dat wanneer iemand naar u belt via VoIP en een lagere codec gebruikt, dat je dan zelf ook uiteraard op g729 bent bv.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”