OVH: DID in België

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Nogmaals getest, de Belgische korte nummers werken (via sip.ovh.be en met een Belgisch telefoonnmummer als gebruikersnaam natuurlijk.)
Logic3S schreef:Vreemd... Iemand enig idee hoe dit komt?
Ja, als het niet aan OVH ligt dan ligt het aan je telefoontoestel. Het is mogelijk dat je VoIP-telefoontoestel het korte nummer niet herkent als een telefoonnummer. Het kan dan tot 15 seconden duren vooraleer de verbinding wordt gemaakt.

Je kan dit oplossen door achter het verkorte nummer een hekje(#) in te toetsen, dan wordt de verbinding zeker binnen de 5 seconden tot stand gebracht.
Als je wat meer technisch onderlegd bent, kan je natuurlijk ook het "dial plan" van je VoIP-telefoontoestel aanpassen zodat korte nummers meteen worden gebeld.
De korte nummers in het telefoonboek van je VoIP-telefoon toevoegen met een hekje achteraan is ook een optie.
Logic3S schreef:Ik zou graag de vaste lijn van m'n ouders naar VOIP omzetten, maar daarvoor moet het wel relatief betrouwbaar zijn.
Je kan de betrouwbaarheid van OVH toch enkele maanden uittesten, er is geen abonnementsduur en bij de bestelling krijg je een nieuw telefoonnummer in je huidige Belgische telefoonzone.
Als je niet tevreden bent, zeg je de telefoon op en ben je slechts enkele euro's kwijt. Als je vindt dat het betrouwbaar werkt, kan je je huidige telefoonnummer porteren.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Sinds een paar uren / dagen had ik registration failed. Ik heb mijn outbound proxy nu op "always" gezet en hop registrration is er terug. Strange :-S
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

De fout registration failed had ik ook al een paar keren gehad, maar nu al een hele poos dat de Bbox-3 elke nacht uitgezet wordt, geen last meer van.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ik probeerde vorige donderdag te bellen naar hun 1007 nummer vanaf een OVH SIP lijn. Kom ik bij de 112 terecht... :bang:
Kan dus enkel vannuit Frankrijk!
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Misschien kunnen de mensen die dit topic volgen eens naar mijn probleem kijken in het andere topic (Handleiding OVH) ? Heb nog steeds geen antwoord gekregen van OVH. Vanaf dit bericht en alles daaronder: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=607397#p607397
Alvast bedankt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb laatste tijd kwaliteitsproblemen. Mijn vrouw zei het al vorige week. Persoon a/d andere kant kon haar moeilijk/niet verstaan. Ik belde gisteren en mijn collega kloeg ook dat ik 'pruttelde' of zo.

Vanmorgen een FVD call van thuis op gsm gekregen (had nt gezien wie belde) maar bleek FVD en een prima call kwaliteit!! Is er gn enkele betrouwbare voip provider nog? Hopelijk bakt mobistar er meer van met hun triple packet :-)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb vorig jaar mijn nummer overgedragen van Weepee naar OVH. We hebben het er slechts 3 maanden uitgehouden: regelmatig afgebroken gesprekken, down-tijd...
Is er geen enkele betrouwbare voipprovider ? We zijn al 18 maanden bij 3Starsnet en daar hebben we geen klachten.
Ik heb ook Nomado getest maar daar hadden we echo's op de inkomende gesprekken. Ik heb dat gemeld maar ze kregen het niet opgelost.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Hier ook slechte ervaring met OVH de laatste tijd. Disconnects, haperende gesprekken. 2 jaar geleden ging het beter.
(zowel op belgacom vdsl start als telenet fluo)
Ons nummer hebben we vorige week al naar telenet laten omschakelen.

Iemand al ervaring met het terugsturen van OVH's toestel en de het terugkrijgen van de borg ?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

satsurfer schreef:Ik heb laatste tijd kwaliteitsproblemen. Mijn vrouw zei het al vorige week. Persoon a/d andere kant kon haar moeilijk/niet verstaan. Ik belde gisteren en mijn collega kloeg ook dat ik 'pruttelde' of zo.

Vanmorgen een FVD call van thuis op gsm gekregen (had nt gezien wie belde) maar bleek FVD en een prima call kwaliteit!! Is er gn enkele betrouwbare voip provider nog? Hopelijk bakt mobistar er meer van met hun triple packet :-)
Ik had dit ook, maar met het vastzetten van de G711 codec zijn alle problemen van de baan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nomado 5 eur/maand vind ik duur. Mss. Voiptiger proberen. Overdreven veel bel ik niet. Daluren bel ik via telenet. Helaas is dit nogal moeilijk voor vrouwlief om *10# voor nr. Te vormen. In de fritz-fon zitten onze veel gebruikte nrs 'na 16 u.' 'en voor 16 u' aangezien fritz geen timebased dialung rules toelaat.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Leohein,

Toestel tijdig terug sturen en je krijgt de borg terug.
Heb jij je nummer kunnen overdragen van ovh naar Telenet? Bij mij wist Telenet telkens te vermelden dat dit niet mogelijk was...

Mvg

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Everything that has a beginning has an end.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Veel ligt inderdaad aan de instelling van de codec. Uitsluitend 711 hier, en nog nooit een slechte lijn gehad. Echt nog nooit.

Andere vraag: kun je verschillende telefoonnummers op een account zetten?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

In mijn ervaring heb je in een Ovh account een "Ligne" met daarin "Groupes" en " Numéros", de drie tabbladen als je inlogt in de oude manager V3 (wat nog steeds wordt gebruikt).
Je kunt gratis groepen aanmaken en daarin kun je in elke groep nummers bijkopen à 1 € + 21% Btw = 1,21 €, dat is dan een zogenaamde alias.
http://guides.ovh.com/TelFaqNumeros
Je kan in je account ook vb een extra lijn bijkopen, maar dit nummer kan je niet zelf kiezen, normaal is het de eerstvolgende nummer die beschikbaar is, in jouw zone.
Zo heb ik eens voor iemand groepen aangemaakt en daarin een bijkomend nummer gekozen en gekocht, maar je behoud wel je oorspronkelijk lijnnummer dat je kreeg van Ovh.

Misschien zijn er andere Userbasers die hier nog wat kunnen aanvullen moest er 't één en ander ontbreken of niet geheel juist zijn ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Veel ligt inderdaad aan de instelling van de codec. Uitsluitend 711 hier, en nog nooit een slechte lijn gehad. Echt nog nooit.
BertG3 schreef:Ik had dit ook, maar met het vastzetten van de G711 codec zijn alle problemen van de baan.
Afbeelding

heb ik al regelmatig voorgehad, zeer irritant...bellen naar de bank, een instelling,...
op een duur met schaamrood op de lippen...., ja, hij is daar weer....

dus met fritzbox en fritzfon MT-F/C4 (beter kan niet hé) :-D
Laatst gewijzigd door satsurfer 26 jul 2015, 11:58, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dank je wel Lacer! Ik heb zelf ook al een lijn bij ovh zoals je zag, maar mijn inbound nummer zit bij weepee. Ik zou eigenlijk heel graag dat nummer van weepee als nummerherkenning meesturen, maar als me dat dus 12 euro per jaar excl btw kost... Naar het schijnt zou het gratis kunnen bij voiptiger, waarbij je dus zelf je nummerweergave kan instellen zolang je bewijst dat het nr van jou is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=200

vanmorgen van voiptiger vernomen :-D
"U kan gratis uitgaande nummers toevoegen. Volstaat om eender welk document te uploaden dat aantoont dat het nummer van u is. U kan ook uw mobiel nummer toevoegen wat handig kan zijn voor bepaalde zaken."
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dit kan je trouwens ook met alle betamax Dellmond labels
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

liegebeestig schreef:Veel ligt inderdaad aan de instelling van de codec.
Het ligt alleszins niet aan OVH want er zijn voldoende voorbeelden van jarenlang feilloos gebruik van Belgische VDSL2-klanten met OVH.
Het is toch geen toeval dat het net Telenet-klanten zijn die klagen over wegvallende verbindingen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

liegebeestig schreef:...
Ik zou eigenlijk heel graag dat nummer van weepee als nummerherkenning meesturen, maar als me dat dus 12 euro per jaar excl btw kost...
Je kan je eigen nummer enkel porteren en niet zelf kiezen, wel enkel uit een lijstje met beschikbare nummers voor je zone.
Maar ik begrijp nu dat mijn antwoord hierboven niet dat was wat je eigenlijk bedoelde :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Codec vastzetten weet ik niet, maar het ligt niet aan telenet, heb het een gans jaar voorgehad op belgacom start 16/2. Met frizbox en prio voor voip.
Ook getest zonder fritzbox, met de gigaset ook hetzelfde.
Daarna naar telenet gegaan en identiek dezelfde problemen.

De wegvallende verbindingen waren niet zo echt een problem, maar eerder het "haperen".
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Sinds ik forceer op 711 heb ik ook geen problemen meer met de kwaliteit van ovh. Voordien af en toe codec negotiatie problemen en helemaal niets.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

gaan we nu zwartepieten gaan uitdelen/onterechte zondebokken zoeken? Raf1 :oops:

hoe verklaar je dan dat ik via weepee geen enkel probleem heb? (inbound) en pas sinds juli 2014 bij telenet, en voorheen ook problemen af en toe met voip ovh.

OVH: verbinding valt niet weg, bestemmelingen verstaan mij zeer slecht, hapert zoals Leohein al beschreef (heb een telenet 200/12 verbinding, dus bandbreedte genoeg :-D ) gebruik een fritzbox achter de modem only, dus niet de homegateway die problemen geeft!
Laatst gewijzigd door satsurfer 26 jul 2015, 12:37, in totaal 1 gewijzigd.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

@satsurfer

Moeilijk te zeggen zo, om te beginnen een capture maken van de call kijken waar het misgaat, rtp pakketten in de foute volgorde, veel loss. Kijken via de webservices van ovh naar de call details. En als het systematisch is een ticket inschieten, ze kijken er wel naar als je echt met technische info komt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

waar vind ik via de webservices van ovh de call details? overal gekeken hoor.

https://www.ovhtelecom.fr/espaceclient/
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Codec vastzetten bij ovh instellingen. Btw, ik heb zelf ovh op een telenet lijn met modem only en daarachter fritzbox. Feilloos.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt hier op het forum, had ik ook steeds het probleem dat men mij aan de andere kant van de lijn niet goed hoorde. Bij OVH vastgezet --> Geen oplossing.

In de Fritz!Box met telnet vastgezet --> Nooit meer iets gehoord van slechte verbinding.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

oei, da's iets voor pro's :eek:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

satsurfer schreef:hoe verklaar je dan dat ik via weepee geen enkel probleem heb? (inbound) en pas sinds juli 2014 bij telenet, en voorheen ook problemen af en toe met voip ovh.
Dat Weepee een andere config gebruikt en dat je config voor OVH fout staat ingesteld.
satsurfer schreef:OVH: verbinding valt niet weg, bestemmelingen verstaan mij zeer slecht, hapert zoals Leohein al beschreef (heb een telenet 200/1aa2 verbinding, dus bandbreedte genoeg :-D ) gebruik een fritzbox achter de modem only, dus niet de homegateway die problemen geeft!
Maar misschien geeft de fritzbox wel problemen aangezien de standaard-instellingen van de fritzbox niet compatibel zijn met OVH.
Zie ook op http://www.blog-des-telecoms.com/fritzb ... -voip-sip/ en
http://patrick.vande-walle.eu/hardware/ ... telephony/
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

bedankt voor het advies, maar dit is voor mij iets te moeilijk, daar niet stap per stap uitgelegd. :eek:

Telnet aan/uitdoen is nog te doen.. :-D

maar volgende
Pour éditer ce fichier, il faut utiliser nvi :

nvi /var/flash/voip.cfg

wat nvi is of een link, daar zwijgt men plots over...

Via putty probeer ik in te loggen...
krijg scherm met paswoord: maar kan geen tekens invoeren....

Afbeelding

schrik dat ik iets mis zal doen, en vooral, geen dummy handleiding....
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Bij veel consoles komen dan ook geen sterretjes tevoorschijn als je een wachtwoord moet tikken. Indien je denkt een fout te hebben getypt, druk dan genoeg op backspace (niet ingedrukt houden, bij sommige consoles moet je echt op backspace drukken per getypt karakter).
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Je kan je wachtwoord gewoon invullen en op 'Enter' drukken. Het wordt simpelweg niet weergegeven ;)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Probeer eens met de tweede link, de blogpost. Daar staat uitgelegd hoe je dit doet via text edit.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

nvi is een eenvoudige teksteditor die in het commandovenster wordt gebruikt op Linux. Voor Windows-gebruikers die alleen Kladblok(Notepad) kennen is zoiets heel vreemd natuurlijk en praktisch niet bruikbaar
Je zal dus sowieso de GUI-method op http://patrick.vande-walle.eu/hardware/ ... telephony/ moeten gebruiken als je Linux niet gebruikt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

betreft sipping (lost connections)
[Update 23 July 2014]: This seems to be no longer required.
dit stond bij mij op 'NO' nochtans, dus aangepast zoals aangegeven...

bij Patrick Vande Walle volgorde:
"PCMA", "PCMU","G726-40", "G726-32", "G726-24", "G729";

Mathias
"G729", "PCMA", "PCMU", "G726-32", "G726-40", "G726-24";

welke volgorde kiezen?

Go back to the top of the file. Between the lines that say “Country=” and “Language=”, insert “NoChecks=yes”

bovenaan staat in mijn config (en heb vetgedrukte toegevoegd), dus gewoon na Languaege=en:

CONFIG_INSTALL_TYPE=iks_16MB_xilinx_2eth_2ab_isdn_te_pots_wlan_usb_host_dect_63350OEM=avmeCountry=032Language=en, "NoChecks=yes" **** CFGFILE:ar7.cfg/* * /var/flash/ar7.cfg

nadat ik in Kladblok dit bestand bewerkt heb en opgeslaan met andere bestandsnaam om oude niet te overschrijven, krijg ik een TXT bestand, geen export bestand :oops:

Hoe bewaar ik dit als origineel fritzbox export bestand?

als ik die nieuwe config nu inlaadt en iets verkeerd is, kan ik dan mijn oude gebackupte file nog erin stoppen? gewoon fritzbox resetten?
Laatst gewijzigd door satsurfer 27 jul 2015, 10:23, in totaal 1 gewijzigd.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik heb deze manual gebruikt den ik...

http://www.daveboonstra.nl/tipstrucs/fr ... index.html
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

via de oude klantenmodule heb ik de codecs kunnen aanpassen:
Navigatie/Telefoon/Codecs

zo ingesteld:
Codecs voor de lijn:
Momenteel vastgelegde codecs: g722, g711, g729

Automatische codecs: Nee

Let op: de codec g722 zal alleen worden gebruikt tijdens gesprekken tussen OVH lijnen

bericht van Patrick Van De Walle
"It may not be necessary anymore to edit the Fritz!Box setttings. This post was a bit outdated. In the case of OVH, your can now set the codec order in the OVH Manager interface. I have updated the post, with a link to a screenshot. You may want to try this first. The goal is to have G.711 before G.729."

http://patrick.vande-walle.eu/hardware/ ... telephony/

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik krijg 'switching congestion' op mijn fritz c4 als ik via ovh bel. Wat betekent dit? Ovh staat online op de fritzbox

Fritzbox -tevergeefs- heropgestart.

Update: dan ook eens modem only telenet gerebooted en het lukte weer :-)
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Vandaag heb ik iets raar meegemaakt.
Ik weet niet of het een Fritz!box probleem was of eerder aan OVH lag.

- Tijdens het bellen naar een GSM nummer, via OVH verbrak de verbinding
- De Fritzbox scheen te denken dat het gesprek bleef "bestaan". Het LEDje "Internet lijn" bleef branden op de Box.
- Inhaken van de telefoon verbrak het gesprek niet. Er was geen kiestoon meer, op de aangesloten vaste telefoon (Fon 1)
- Bellen naar ons eigen OVH nummer gaf "bezettoon/busy".
- De box zijn webinterface was nog bereikbaar op de PC, en werkte als router verder normaal.
- Van het "ghost" gesprek was niets te zien in de call-log.

Ik heb de box dan maar herstart door de stekker er even uit te halen.
Alles terug in orde.
Zijn er nog mensen die zoiets hebben meegemaakt?

Fritzbox 5124 (ADSL2+) laatste firmware

PS: verder het laatste jaar geen problemen gehad met OVH of de FB
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Blijkbaar werkt ovh niet goed samen met cgnat (met weepee en justvoip geen problemen).
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

In welke omgeving gebruik jij Carrier Grade Network Address Translation ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”