OVH: DID in België

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

De Franse VoIP provider OVH kwam al ter sprake in dit Forum:
Alternatief voor gratis bellen naar Frankrijk
DID nummer in NL en FR

Deze Franse provider biedt nu blijkbaar ook nummers aan in alle Belgische zones:
http://forum.ovh.com/showthread.php?t=73601
  • - Voor 1 EUR per maand (+BTW = 1.20 EUR/maand) heb je een Belgisch nummer.
    - Gratis gesprekken naar vaste lijnen in 40 landen (beperkt tot 99 nummers, en 60 minuten per gesprek).
    - Voor 10 EUR/maand bellen naar Belgische GSM's (max 3 uur/maand).
Bewijs van woonplaats vereist voor het verkrijgen van een DID.
Ziet er mij een goed alternatief uit voor de Belgische VoIP providers ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Interessant :)

Blijkbaar betaal je geen connectiekost, en 10 euro voor 180 minuten voor mobiele nummers is 5,55 cent per minuut, wat niet zo duur is.
Ook dat er per seconde wordt afgerekend is in mijn ogen een pluspunt.

Wat ik me wel afvraag is of er, behalve de maximale duur van 60 minuten per gesprek naar vaste nummers ook nog een FUP is?
Indien de geluidskwaliteit beter is dan die van Betamax is dit echt wel het overwegen waard!
Laatst gewijzigd door jorgo 28 sep 2011, 20:46, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Philippe, dat was MIJN nieuws :p

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Waar staat dat van die 10€ naar mobiel ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@James: http://www.ovh.com/fr/telephonie/teleph ... obiles.xml hierbij ;)
Ik sprak Kris er vandaag nog over
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Euh, waar staat Belgie en die 3 uur ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Op die link die ik in vorige post gaf: http://www.ovh.com/fr/telephonie/teleph ... obiles.xml
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Ik zie daar staan 10€ naar Frankrijk (*) en geen beperking van 3 uur. 1h voor 3€, 3h voor 9€ etc..
Nergens Belgie te bespeuren of begin ik zot te worden :?

Edit: En die 1,20€ is een supplement bovenop een SIP abonnement enkel voor het Belgische nummer.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Staat toch: "Appels vers les mobiles" (is naar elke mobiele telefoon)
Weet wel dat je voor elke extra lijn 1 euro betaald. Dus 1 telefoontje per lijn, wat je bij de meeste providers toch wel meerdere door kunt gooien.


Vast:

Code: Selecteer alles

* : Vers 99 numéros différents maximum par mois. Dans la limite de 60 minutes de communication par appel, au-delà facturation à la seconde (voir les tarifs). 
Appels inclus vers : Allemagne, Argentine, Australie, Autriche, Belgique, Brésil, Canada, Chili, Chine, Chypre, Colombie, Danemark, Espagne, France métropolitaine, Royaume Uni, Grèce, Hong-Kong, Hongrie, Irlande, Israël, Italie, Kazakhstan, Luxembourg, Malaisie, Mexique, Norvège, Nouvelle Zélande, Panama, Pays Bas, Pologne, Portugal, Pérou, Russie, Singapour, Slovaquie, Suisse, Suède, Taïwan, Thaïlande, USA, Vénézuela.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Da's toch met het pakket 'ligne SIP enterprise' van 14.99€ excl BTW.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

VOiD schreef:Waar staat dat van die 10€ naar mobiel ?
http://forum.ovh.com/showthread.php?t=73601
  • la téléphonie OVH en Belgique est disponible. Vous pouvez des à présent
    commander une ligne belge seule ou avec un téléphone prêt-à-l'emploi,
    la zone pour votre numéro géographique BE, et votre offre avec appels
    vers les fixes en Belgique et 40 pays inclus et en options les appels
    vers les mobiles en Belgique inclus pour 10 EUR supplémentaire par mois
Van die 3 uur zie ik ook niet staan, maar ik las dit op het Franstalig Forum:
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=74930
VOiD schreef:En die 1,20€ is een supplement bovenop een SIP abonnement enkel voor het Belgische nummer.
Dat dacht ik ook eerst zo, maar blijkt toch te kunnen om alleen een belgisch nummer te vragen.
De informatie is een beetje onduidelijk, wellicht meer info in de komende dagen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

1 nummer is inbegrepen, het is voor extra nummers dat je moet betalen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb eens contact genomen met OVH om één en ander uit te klaren:
  1. je kan een "lijn" bestellen en hieraan alléén een Belgisch nuummer linken (voor 1.20 EUR/maand). Je moet dus niet éérst een Frans nummer hebben.
  2. Je moet aantonen dat je een Belgische domicilie hebt (kopie IK + bewijs van adres).
  3. Vaste lijnen: gratis in 40 landen, binnen volgende FUP:
    • beperkt tot 60 minuten per gesprek
    • beperkt tot 99 nummers
    Daarboven gelden de normale tarieven.
  4. Alles wordt per seconde afgerekend, geen connectiekost.
  5. De forfaitaire GSM tarieven zijn geldig naar Belgsiche GSM's (voor wie een Belgsich nummer heeft). Het 3uur/maand forfait kost bijvoorbeeld 10.76 EUR (BTW inb.).
  6. Gesprekken naar buitenlandse mobiele netwerken worden afgerekend tegen de normale tarieven (vb: mobiel Frankrijk 10cent/min, per seconde afgerekend).
Hiermee zijn enkele onduisterheden van de baan denk ik.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Dank Philippe je opsomming is duidelijk, ging zo ook iets online plaatsen vandaag, maar je was me voor.

Hun telefonie service werkt geweldig (enige tijd al in gebruik), zelfs met uitgebreide API: http://www.ovh.com/soapi/fr/?group=telephony

Zo kan je bijvoorbeeld een simpele webapp maken op je smartphone die jou belt en daarna de klant. Zo bespaar je roaming kosten. Zou hebben verschillende (Franse) boekhoudpakketen dit ingebouwd: wanneer een medewerker met zijn login klikt op het telefoon nummer van de klant dat de eigen telefoon over gaat en die van de klant, best handig! Zelf FireFox dingetjes voor te vinden: https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... lick2call/

Er is geen enkel VOIP provider die dergelijke prijzen en dienten aanbiedt... Nu ook in België !
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tim,
Al in gebruik?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

philippe_d schreef:[*]Je moet aantonen dat je een Belgische domicilie hebt (kopie IK + bewijs van adres).
Wil dit zeggen dat je noodnummers kan bellen via OVH ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Is volledig Franstalig dus enkel bedoelt voor het zuiden van het land. Als ze echt hier iets willen aanbieden zullen ze ook een Nederlandstalige deel op hun website moeten zetten. Nu zijn ze strafbaar naar de taalwetgeving.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

krisken schreef:Tim,
Al in gebruik?
Al enige tijd geleden en al implementatie van die API gedaan voor een bedrijf

@Muziekbos: gewoon naar [email protected] mailen, ze hebben ook een Filliaal in nederland...
thvranken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2009, 01:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Weet er iemand of het mogelijk is om een reeds bestaand Belgisch nummer naar OVH te verhuizen? Ik kon hierover niets op hun website of tijdens het bestelproces vinden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Muziekbos schreef:Is volledig Franstalig dus enkel bedoeld voor het zuiden van het land. Als ze echt hier iets willen aanbieden zullen ze ook een Nederlandstalige deel op hun website moeten zetten. Nu zijn ze strafbaar naar de taalwetgeving.
Dit is een Franse website (uit Frankrijk) ... waarom zou deze strafbaar zijn naar de taalwetgeving ?
Is WeePee dan strafbaar omdat ze enkel een Nederlandstalige website hebben ?

[Edit] als je naar http://www.ovh.be gaat, kan je "Nederlands" kiezen en wordt je omgeleid naar ovh.nl
VOiD schreef:
philippe_d schreef:Je moet aantonen dat je een Belgische domicilie hebt (kopie IK + bewijs van adres).
Wil dit zeggen dat je noodnummers kan bellen via OVH ?
Bij navraag bij OVH hebben ze bevestigd dat het bellen van noodnummers mogelijk is.
thvranken schreef:Weet er iemand of het mogelijk is om een reeds bestaand Belgisch nummer naar OVH te verhuizen?
Op dit ogenblik is dit (nog) niet mogelijk.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

philippe_d schreef:
thvranken schreef:Weet er iemand of het mogelijk is om een reeds bestaand Belgisch nummer naar OVH te verhuizen?
Op dit ogenblik is dit (nog) niet mogelijk.
Vanaf 10-11 oktober.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Muziekbos schreef:Is volledig Franstalig dus enkel bedoelt voor het zuiden van het land. Als ze echt hier iets willen aanbieden zullen ze ook een Nederlandstalige deel op hun website moeten zetten. Nu zijn ze strafbaar naar de taalwetgeving.
Het is niet omdat een site in een bepaalde taal is, dat dit strafbaar is. Als je als frantalige Belg iets besteld bij een webshop in Nederland die leveren in België...zijn zij dan ook strafbaar? Of een website uit de US die levert in Belgie, moeten die dan ook een Nederlandstalig en Franstalig gedeelte hebben? Don't think so...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

krisken schreef:Gelieve geen persoonlijke aanvallen uit te voeren naar andere UB-leden - Krisken
Het was geen persoonlijke aanval maar eerder een onderbouwde rechtvaardige mening. Het is niet omdat een of andere sus meer Vlaamsgezind is dan de andere dat ik of anderen daarover hun mening niet mogen geven omdat die sus zich daardoor aangevallen zou voelen.
Laatst gewijzigd door Ken 29 sep 2011, 14:35, in totaal 2 gewijzigd.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Tim.Bracquez schreef: Hun telefonie service werkt geweldig (enige tijd al in gebruik), zelfs met uitgebreide API: http://www.ovh.com/soapi/fr/?group=telephony
Kan je iets meer informatie geven over de werking van die API, want dit is me niet zo meteen duidelijk.
Kan je verder qua geluidskwaliteit een vergelijk met Betamax maken? Al ga ik heel waarschijnlijk 1 oktober gewoon zelf dit eens uittesten, het ziet er me echt enorm interessant uit allemaal :)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Schrijf je vooral in op hun nieuwsbrief, als je even wacht kan je genieten van promoties.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Betamax kwaliteit is bar slecht (eigen mening en die van klanten), deze is zoveel beter. Hierover geen klachten gehoord. API is heel makelijk juist
BV. http://www.ovh.com/soapi/fr/?method=Tel ... AliasOffer en dan vul je alles in é voila php code is er, of perl of ...

Het is wel zo dat de uitleg erbij niet zoveel is, maar als je in jouw manager aanmeldt voor telefonie dan is elke functie gelijk duidelijk voor wat het dient. Enige tijd geleden dit geimplementeerd en de API lijkt nu x10 in functies :-) Dus hier ook al tijdje geleden
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Bedankt! Het ziet er wel doenbaar uit met die kant en klare php code en er zijn erg veel mogelijkheden precies.

Dan had ik nog een vraag over CLIP, werkt dat zoals bij Betamax? Kan je dus bv je gsmnummer (indien geverifieerd) als CLIP meesturen, of enkel van het "vaste" nummer dat je huurt wanneer je naar een vast nummer belt?

Dan over het bestellen, doe je dat best via de Franse website of komt er binnenkort een mogelijkheid dat op ovh.nl te doen?

Ken, jij had het over promoties. ZIjn deze op deze VOIP formules van toepassing? Is "even" vrij binnekort of langer dan 2 weken? Want zolang, tenzij het spectaculaire acties zijn wil ik liever niet meer wachten.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Iedere week sturen ze wel een mailing met een promotie, wel telkens geldig voor één product(familie). Ik heb er vandaag één ontvangen voor VPS.
Misschien volgende week VoIP? http://www.ovh.com/fr/flash/2011/09/29/alltext.xml
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Kan ook bevestigen dat de API van ovh echt wel handig is, vroeger nog veel plezier gehad met een combinatie van php leren en de sms api :). Ook wel een degelijke concurrent voor zij die bv. vikingtalk voor vaste lijnen willen gebruiken, want het komt eigenlijk neer op MV hun wereldwijd optie voor 2 euro als je enkel vast belt. Daarbij komt dan nog dat het SIP is en je dus niet aan een smartphone app gebonden bent.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

jorgo schreef:Dan had ik nog een vraag over CLIP, werkt dat zoals bij Betamax? Kan je dus bv je gsmnummer (indien geverifieerd) als CLIP meesturen, of enkel van het "vaste" nummer dat je huurt wanneer je naar een vast nummer belt?.
Geen enkele "normale" telefoonoperator laat toe om een andere CLIP mee te sturen dan deze van de lijn waarmee je belt. Dus ik denk niet dat OVH dat zou doen.

Dat je dit via Betamax wel kan doen is mooi meegenomen, maar volgens mij zelfs niet eens wettelijk.
Als jij bijvoorbeeld je vaste lijn of GSM opzegt, dan kan je nog altijd met dit nummer uitbellen, er is geen enkele controle meer (eens geverifieerd altijd geverifieerd).
In het slechtste geval bel je met het nummer van iemand anders (bijvoorbeeld: je verifieert je bedrijfs GSM, je neemt ontslag, jouw opvolger "erft" jouw nummer ... en jij kan nog altijd uitbellen met het nummer van je vroegere werkgever ???).
Op die manier kan er gefraudeerd worden.
Ken schreef:
philippe_d schreef:
thvranken schreef:Weet er iemand of het mogelijk is om een reeds bestaand Belgisch nummer naar OVH te verhuizen?
Op dit ogenblik is dit (nog) niet mogelijk.
Vanaf 10-11 oktober.
Bron?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

philippe_d schreef:Bron?
De roadmap van 26/09/2011 en onderstaande mail:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Florent Demuynck [mailto:[geschrapt]@ovh.net]
Verzonden: maandag 26 september 2011 18:30
Aan: [email protected]
Onderwerp: Re: [voip] SIP BE et livraison via Mondial Relay

La portabilité de numéros BE est prévue au lundi 10 octobre.
Un numéro porté s'utilise comme un numéro supplémentaire (alias) et se commande depuis le Manager :

Numéro > Ajouter > Demander la portabilité gratuite de numéro(s) chez OVH

Pour choisir un numéro premium il faut passer pas la commande de numéro supplémentaire du manager, il n'est pas encore possible de la faire su la commande de lignes.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Heeft iemand inmiddels al ervaring met OVH?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Sinds gisteren een lijn actief. Inkomend werkt al, uitgaand moet ik nog testen (ben remote bezig). Ook de noodnummers moet ik nog testen.

Aanvraag procedure liep mis omdat de link in hun e-mail niet werkte maar de volgende ochtend direct een mailtje met het correcte formulier. Gegevens vervolgens doorgestuurd en een paar uur later alles actief. Positief tot hiertoe !

Edit: Uitgaande oproepen ook ok!
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

VOiD schreef:Ook de noodnummers moet ik nog testen.
Hoe kan men zoiets doen zonder ze effectief te bellen (in het algemeen gesproken, daarom niet specifiek OVH)?

Met mijn bij ovh.nl geregistreerde account lukt het blijkbaar niet om een SIP account te bestellen.
Heb jij dit via de Franse site gedaan?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Ik bel gewoon en leg uit dat het een test is. Ik heb altijd die gewoonte gehad bij de installatie van telefooncentrales. Beter zekerheid dan een vals zekerheidsgevoel.

Ja, ik heb via de franse site besteld.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Je moet je NIC-HANDLE (account) met een Belgisch of Frans adres hebben, naargelang het nr dat je wenst Frans of Belgisch moet zijn.
Je kan meerdere NIC-HANDLE's aanmaken voor al je producten.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Via Nederland (met een Belgisch adres) gaat het niet.
Het is nog niet mogelijk om u te informeren wanneer de VoIP SIP beschikbaar zal zijn op ovh.nl
Maar u mag een nieuwe kalnt account aanmaken om uw bestelling te doen op ovh.com.
Nieuwe account aangemaakt, papieren doorgestuurd en de account is al actief. Drie uur in totaal. Dat is dus snel.
1.18 euro per maand (BTW incl.), maandelijks opzegbaar.
Geen installatie- of activatiekost. Geen abonnement. :wink:
Ongelimiteerd bellen naar vaste lijn in 40 landen (max. 1 uur per gesprek) en dat voor de eerste 99 nummers in iedere maand (resetten ze iedere maand).
Maximaal 1 gesprek per SIP account (in deze contractvorm).

Diegene die binnen deze limieten blijft, is voor 14,16 euro op jaarbasis klaar.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Zijn het eigenlijk de eerste 99 oproepen of echt de eerste 99 nummers maar kunnen er wel meer oproepen gedaan worden naar dezelfde nummers.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Het zijn de eerste 99 vaste nummers. Ongeacht hoeveel oproepen naar deze nummers, maar binnen de 60 minuten per gesprek.
Eventjes ophangen net voor deze 60 minuten, he. :lol:
Alles daarbuiten is aan hun standaard tarief:
  • 0.02 euro/ minuut naar vaste lijn in België (dat is natuurlijk ook goedkoop), geen connectie kost;
  • 0.17 euro/minuut naar mobiel in België, geen connectie kost;
  • facturatie per seconde vanaf de eerste seconde (buiten forfait).
Naar GSM kan je uiteraard beter Jumblo of MegaVoIP nemen (de laatste indien je gemiddelde gesprekstijd meer dan 2 minuten is naar GSM).

Zie ook het pdf bestand in bijlage (conditions particulieres offre sip10v1.pdf). Daar staat alles in uitgelegd (wel in het Frans natuurlijk :wink: ).

De lijst met al hun tarieven.
De drie verschillende aanbiedingen die ze hebben.
En natuurlijk geen verschil tussen piek- en daluren .... maar bellen wanneer het jou past.
Bijlagen
conditions generales telephonie.pdf
(127.86 KiB) 68 keer gedownload
conditions particulieres offre sip10v1.pdf
(18.85 KiB) 81 keer gedownload
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 28 keer

eternum schreef: Naar GSM kan je uiteraard beter Jumblo of MegaVoIP nemen (de laatste indien je gemiddelde gesprekstijd meer dan 2 minuten is naar GSM).
MegaVoip ondersteunt geen resellers, VoipBlazer doet dit wel en heeft quasi dezelfde tarieven.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”