Vergelijk betamax tarieven

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

satsurfer schreef:Maar betamax over 4g/wifi werkt nt goed met betamaxen (wel met weepee/voiptiger/ovh). Betamaxen beter via call-back.

spectaculaire prijsstijging van Pinoydialer? :-D
€ 0.0046 € 0.0056
Ik ben van plan om naast mijn OVH lijntje ook FVD in mijn Fr!tzbox te steken voor gesprekken naar mobiele nummers. Is de kwaliteit bij FVD dan zo slecht ?
Bij OVH is dit perfect (beter dan kwaliteit scarlet vroeger), maar ik zou graag weten of FVD meekan in kwaliteit ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wij bellen al een 3tal jaren via FVD. Ik kan toch echt niet zeggen dat de kwaliteit slecht is, of zelfs maar matig.
Ik heb ook nooit iemand geweten uit mijn omgeving, die zegt dat ze me niet verstaan ofzoiets?

Misschien hangt het ook van de provider af?
Of wat je op die moment aan het doen bent? Online gaming, p2p, ...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

En hoe betaal je juist bij bv FVD ? Ik hoor hier veel dat jullie werken via via en je voor 10 euro belkrediet meer dan 10 euro moet betalen ?

Lijkt me toch ingewikkeld bij die betamax klonen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik betaal met Bancontact/MC, maar je kan ook een reseller per email contacteren. Dat is dan goedkoper.
Procentueel is Bancontact GIGANTISCH veel duurder, in de realiteit gaat het - voor mij - over €1 per 8-10 maanden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gewoon mail sturen nr mijn reseller met bedrag en welke betamaxkloon en uw id. Als ze je kennen voegen ze het direct toe aan je betamax account. 10 eur+ btw. Goedkoopste is boss.voipnetherlands 10.75 eur vr 10 eur krediet.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

satsurfer schreef:Gewoon mail sturen nr mijn reseller met bedrag en welke betamaxkloon en uw id. Als ze je kennen voegen ze het direct toe aan je betamax account. 10 eur+ btw. Goedkoopste is boss.voipnetherlands 10.75 eur vr 10 eur krediet.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Eh... En hoe doe je dat dan concreet ?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

[email protected]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit jaar ook erns uitgeprobeert.
Je doet een on-line overschrijving bij je bank, wacht tot die uitgevoerd is. Doet een pdf print van de transactie en mail die pdf met accountnaam (dellmont clone) door naar de reseller horend bij het rekeningnummer.
Je krijgt normaliter een mail terug dat het uitgevoerd is (is wel snel op die wijze)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Inderdaad, gewoon screenshot van je betaling.
Dat is volgens mij meer dan voldoende bewijs voor hem, ik geloof nooit dat hij effectief kijkt of het op z'n rekening staat.

Ik vraag wel telkens voor ik herlaad of hij nog actief is, je zal zo maar even storten :wink:
Ik herlaad voor 3 gezinnen FreeVoipDeal 1x per jaar ongeveer.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:10 eur+ btw. Goedkoopste is boss.voipnetherlands 10.75 eur vr 10 eur krediet.
10 eur+ btw = 10.75 eur ??? Ik vraag me af in welk land die btw factuur opgemaakt wordt :-D .
Ik denk eerder: 10 eur (zonder btw) + kosten?

Op een of andere manier slaagt deze reseller er in om de btw te omzeilen (waarschijnlijk met een fake adres buiten europa) ... voelt voor mij toch een beetje illegaal aan :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

philippe_d schreef:
satsurfer schreef:10 eur+ btw. Goedkoopste is boss.voipnetherlands 10.75 eur vr 10 eur krediet.
10 eur+ btw = 10.75 eur ??? Ik vraag me af in welk land die btw factuur opgemaakt wordt :-D .
Ik denk eerder: 10 eur (zonder btw) + kosten?

Op een of andere manier slaagt deze reseller er in om de btw te omzeilen (waarschijnlijk met een fake adres buiten europa) ... voelt voor mij toch een beetje illegaal aan :-( .
Oei... Dat verdient inderdaad wat uitleg :roll:
PS. Philippe, in uw handtekening staat er 0,5 ct / min voor FVD, maar op de website staat er 1,1 ct/min...
Laatst gewijzigd door BertG3 08 nov 2015, 15:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk ook niet dat hij z'n krediet aankoopt voor 10€ hoor, voor 0,75€ per herlading zou ik alvast de moeite niet doen hoor, dat loont gewoonweg niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klein en groothandelsprijzen niet met elkaar vergelijken a.u.b.
Indien een cosmovoip, los van de connectiekost van 3,9ct, een gesprek tussen 2 belgische gsm's kan aanbieden aan 0,25€cent/min (0,0025€) waarom betalen we dan nog 5, 10, 20 of 30€cent/min in Belgie?
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Uit betrouwbaarheid, gemakzucht en onwetendheid volgens mij.

Is VoIP even betrouwbaar als vaste lijn?
Wie doet de moeite / heeft de kennis een FritzBox aan te schaffen en te configureren?
Als Proximus en Telenet even duur zijn... dan zal dat wel de normale, eerlijke prijs zijn zeker? Waarom verder zoeken op zo van die louche ogende websites zoals Betamax, ...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij telenet heb je geen 'vaste' lijn het is voip.
Bij proximus kan je een vaste lijn hebben indien je geen raw copper gebruikt en anders is het ook voip.
En hoe telco's het signaal eenmaal het bij hen toekomt verder verdelen, via telco of internetprotocol, weet je ook niet.


En als je triiing gebruikt of een dellmont dan heb je dezelfde techniek met het verschil dat het eerste enkel kan gebruiken op een telenetwifi en het tweede op alle wifi's.
Je kan dan wel met gsm kwaliteit van de tweede via call-back bellen, ook in de trein of in de wagen.
Laatst gewijzigd door bruma 08 nov 2015, 15:37, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nu gaan we niet mierenneuken hé :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

bruma schreef:waarom betalen we dan nog 5, 10, 20 of 30€cent/min in Belgie?
Leg maar eens aan uw bomma uit hoe het systeem van Betamax kredieten aankopen werkt en hoe ze haar VOIP-centrale moet configureren.
Nu rijdt ze naar Vandenborre (of den Blokker) en koopt ze een telefoon en het werkt.

Mijn buurman is 80+, daar wil ik geen VOIP aan uitleggen.
Die heeft nog Telenet analoge kabel (voor TV) en klaagt dat hij zenders verliest. Als ik dan zeg dat hij digitale TV "moet" nemen, zegt hij dat het veel te ingewikkeld is en dat hij de kosten niet wil doen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:
bruma schreef:waarom betalen we dan nog 5, 10, 20 of 30€cent/min in Belgie?
Leg maar eens aan uw bomma uit hoe het systeem van Betamax kredieten aankopen werkt en hoe ze haar VOIP-centrale moet configureren.
Nu rijdt ze naar Vandenborre (of den Blokker) en koopt ze een telefoon en het werkt.

Mijn buurman is 80+, daar wil ik geen VOIP aan uitleggen.
Die heeft nog Telenet analoge kabel (voor TV) en klaagt dat hij zenders verliest. Als ik dan zeg dat hij digitale TV "moet" nemen, zegt hij dat het veel te ingewikkeld is en dat hij de kosten niet wil doen.
Dat je buurman klaagt dat digitaal duurder is daarin heeft hij gelijk je hebt bijkomende hardware nodig die je moet kopen of huren.
En vanaf een bepaalde leeftijd lijken dingen ingewikkeld, totdat een kleinkind het komt uitleggen. Met hun uitleg snappen ze het blijkbaar met de onze niet, we maken het te ingewikkeld.
En VOIP bellen moet je niet uitleggen je moet bv via de app op de smartphone tonen hoe de nieuwe manier van bellen is.
En een VOIP centrale zullen ze nooit nodig hebben als ze een smartphone gebruiken.
En hoeveel bomma's en bompa's zijn er ondertussen niet overgeschakelt naar laptops of zelfs tablets. En ja hoofdzakelijk getriggerd door hun kleinkinderen en niet hun kinderen of buren.
En mijn schoonmoeder heeft ondertussen een tablet en schoonva een smartphone mét (beperkt) mobiel internet voor op verplaatsing beiden zijn 75+ en enkel door de kleinkinderen, naar de (schoon)kinderen luisteren ze blijlbaar anders. En eenmaal ze ermee weg zijn gaat het snel onder 75+'ers en als je ze 't hoort uitleggen moet je soms aan je hoofd draaien, maar ze zijn ermee weg.
Maar ik ken er ook die zich enkel laten opbellen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

bruma schreef: En vanaf een bepaalde leeftijd lijken dingen ingewikkeld, totdat een kleinkind het komt uitleggen. Met hun uitleg snappen ze het blijkbaar met de onze niet, we maken het te ingewikkeld.
goed verwoord, dat is de nagel op de kop! Ik heb net dezelfde ervaring :oops:
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Ze maken een account aan bv in Thailand. Dan betalen ze geen btw. Iedereen kan het...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Van een 70-80-90-jarige, ben ik het kleinkind. En nee, geloof me, dat werkt niet.
Ik heb zelf geen grootouders meer, maar de grootouders van mijn vrouw hebben geen smartphone, geen internet, niets. De instellingen van een VOIP bakje uitleggen, of enkel maar uitleggen hoe je moet "opladen", is een totaal andere leefwereld. Zij leven nog in het cash-tijdperk.
Ze gebruiken wel Skype etc om te bellen met kleinkinderen in het buitenland, maar dat is dan als een van de kinderen of kleinkinderen met een smartphone/laptop komt om dat te doen.
Als ik zie hoe digitaal-analfabeet sommige 20'ers nog/al zijn, wat zouden we dan VOIP verwachten bij 70-80-90'ers.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

+1

Je kan alles van naadje tot draadje uitleggen, maar vanaf dat er 1 parameter verandert, beginnen ze te flippen. Ze hebben totaal geen inzicht in het 'cloud' gegeven. Ook al leg je hen dit uit, week nadien weten ze het al niet meer.

Vb. verschil alleen al van 'Call-back' dan rechtstreeks via Csipsimple (voip) te bellen. Als je een oproep start, moet je paar seconden wachten bij csipsimple tot hij reageert, soms lukt het niet, dan moet je weer eens afsluiten of smartphone rebooten. Dat snappen die oudjes echt niet (zelfs mijn vrouw van 42 jaar wil niets weten van een smartphone, laat staan van dat 'ingewikkeld' gedoe met werken via Call-back'. Die begint al te lachen: al die zever voor 25 €cent/min. :bang:

Mappen maken, (directory: wat is dat?), foto's ordentelijk op externe schijf zetten....snappen die niet. Er ligt al 5 jaar een 2.5 inch schijf in de kast van mijn nonkel die als cadeau gegeven was als back-up van zijn foto's. En da's echt niet mijn ervaring van 1 persoon hoor!

Ik heb de hoop opgegeven. Dan betalen ze maar te veel. Anders kan je 24/24 7/7 constant hun gezaag krijgen dat het niet werkt en nog de schuld ervan krijgen als toevallig hun voip efkes niet werkt (kan door diverse factoren zijn)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:Betamaxen rekenen ook extra als je op 2 locaties Ingelogd bent.
philippe_d schreef:MDat is niet correct. Er worden geen extra kosten aangerekend als je op verschillende locaties bent ingelogd.
Mijn account staat ingelogd op meerdere locaties (inclusief buitenland), en ook meerdere keren op dezelfde locaties (vb 3 registraties op één fritzBox, met 3 verschillende CLIPs)

Het enige nadeel is dat de FUP (=gratis gesprekken tijdens Freedays) vervalt bij verschillende gelijktijdige gesprekken. Dat wil zeggen: voor het tweede gesprek worden de "normale" kosten berekend (1 ct/min).
Mijn vraag aan Pinoydialer:

'Hello, What is the 'set up fee' for a call-back call? "You will be charged for both the A-side and B-side call, as well as a set up fee."
If pinoydialer is logged on/used on 2 locations simultaneously, does that give extra cost/set-up fee when used on call-back?
If you use it directly with an app (Mobile VOIP) NO call-back. What is extra connection cost when logged in/used on 2 locations?'

Hun -pover- antwoord:

"Dear customer,

The call to your number will be charged according to the ratelist and the call to the number you want to call as well.

It's not possible to use the same account from more than one destination at the same time.

Kind regards,
Customer Service"

Dus bij Pinoydialer kan je niet op 2 locaties bellen? Zou me ten sterkste verwonderen. :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@satsurfer
al die zever voor 25 cent/minuut...

mijn vrouw belt voor 2,5 cent/minuut (aldi prepaid natuurlijk). Geklungel met voip, callback e.d. laat zij aan mij over :-(
Slimme vrouw eigenlijk :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

satsurfer schreef: ....
Mappen maken, (directory: wat is dat?), foto's ordentelijk op externe schijf zetten....snappen die niet. Er ligt al 5 jaar een 2.5 inch schijf in de kast van mijn nonkel die als cadeau gegeven was als back-up van zijn foto's. En da's echt niet mijn ervaring van 1 persoon hoor!
Ik heb de hoop opgegeven.
Ik deel je mening, echt niet te doen in de meeste gevallen. Steeds maar opnieuw uitleggen hoe ze een bijlage apart kunnen opslaan in hun documentenfolder. Of wat een browser is.

Eigenlijk snap ik niet goed hoe al die oplichters ("MS helpdesk Sir, Your pc have big problem") er in slagen om zo snel het scherm over te nemen. Ze zijn slecht Engelstalig en aan de andere kant zit een Nederlandstalige bejaarde die zelfs het woord browser niet kent. Laat staan een programma uitvoeren.

Als ik het scherm van een bejaard familielid wil overnemen om te helpen kost het me zo'n 10 tot 15 minuten alvorens ik echt het scherm overgenomen heb ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Er staat inderdaad niet bij vermeld wat de connectiekost is, maar ik denk 3.9 ct
http://progx.ch/voip/UK/fee.php

hier staat 'Connection Fee (phone2phone)' bij FVD: 4 € cent
pinoydialer: - ? (zal wel een fout zijn) UPDATE: van Pinoydialer gekregen: 5 € cent

0.0047 € + BTW (afhankelijk van reseller), lijkt mij nog interessanter dan FVD :-D

https://www.pinoydialer.com/customerservice/article/447
"For this calling method we will ALWAYS charge startup costs. By calling this way we start the call by calling you on your callback phone number and after that we call the number you want to call. When both parties answer the phone, we connect both.

The costs for this phonecall are:Startcost + cost for callback to your phone number + cost for calling the number that you want to call. "

Heb gereplyed naar hen om de 'startupcost' te weten van pinoydialer, vooraleer ik 10 € herlaad.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heronic schreef:http://www.pinoydialer.com/dashboard
Belgium (Landline) € 0.0045 € 0.0055
Belgium (Mobile) € 0.0045 € 0.0055
31/01/2016 Pinoydialer
Belgium (Landline) € 0.0046 € 0.0056
Belgium (Mobile) € 0.0092 € 0.0112
ik vind nergens nog een connectiekost terug bij hen. Ook geen gratis freedays zoals bij FVD.
https://www.pinoydialer.com/calling_rates/#/#letter-B

http://progx.ch/home-voip-detailsvoipra ... 2=20160131
mobile : 0 => 0.01

ik zie prijsstijging 0.0001 € bij fix. (belachelijk)
0.0057 (0.23 BEF) € bij mobile :oops:

31/01/2016 Freevoipdeal
https://www.freevoipdeal.com/calling_rates/#/#letter-B
Belgium (Landline) FREE* FREE* FREE*
Belgium (Mobile) € 0.009 € 0.011

FVD blijft de vaste waarde in het betamaxgamma. Blijkbaar blijft FVD altijd buiten schot. :-D
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Nu dat FVD voor GSM gestegen is naar 0.011€/min is http://www.rebvoice.com/ mss een goed alternatief : 0.006 €

Iemand ervaring mee?
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 17 keer

AfAX schreef:Nu dat FVD voor GSM gestegen is naar 0.011€/min is http://www.rebvoice.com/ mss een goed alternatief : 0.006 €

Iemand ervaring mee?
Rebvoice werkt gewoon goed. Je hebt daar geen freedays maar daar maakte ik toch al geen gebruik van omdat mijn accounts via pbxes lopen (en dan deel je het ipadres met alle gebruikers van pbxes en zit je dus altijd over je fair use van 500 minuten heen). Ik koop meestal 25 euro beltegoed (voor 30 euro door taxen enzo) en doe daar een maand of vier mee. Wij bellen er mee naar verschillende landen en sturen er ook smsjes mee (zijn ook wel duurder geworden, was een halve cent per bericht in het begin en nu is het 2 ct per bericht).
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Ik zit pas sinds een aantal weken bij freevoipdeal....

Hebben jullie ook de indruk dat naar sommige gsm nummers in België er bij 1 van de 5 gesprekken korte onderbrekingen ontstaan van een 0.5 seconden?

Ik bel regelmatig ook naar andere nummers die bijvoorbeeld betalend zijn (voor meer geld per minuut dan gsm in België) en dan merk ik dat gesprekken heel goed zijn.

Mijn wifi bereik is heel goed thuis.

Wat zou de verklaring zijn? Dat freevoipdeal dit express doet en waarbij ze veel geld kunnen verdienen niet?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn ervaring is voor gesprekken naar gsm-nummers dat de slechtere kwaliteit meestal aan de gsm-verbinding ligt. Dat is de zwakke schakel en je hebt daar geen controle over.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Cosmovoip is 0,1ct/min zonder freedays, alle BE netten
Telbo is 0,7$ct/min met freedays, maar wel 2$ct/min indien freedays verlopen zijn voor vaste lijnen

Sent from my D6000 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Redman, ik merk ook slechte kwaliteit naar GSM-nrs met FVD.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb er de laatste tijd ook last van.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ook, was voorheen veel beter.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Gisteren was het ook slecht. Zowel op mijn eigen lijn (mijn vrouw die mij belde) als bij mijn moeder (die me belde). Beide zitten op VOIP via FVD en al wat ze zeiden was heel erg verkapt. Dat is de eerste keer sinds jaren dat ik dat meemaak trouwens.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

bruma schreef:Cosmovoip is 0,1ct/min zonder freedays, alle BE netten
Telbo is 0,7$ct/min met freedays, maar wel 2$ct/min indien freedays verlopen zijn voor vaste lijnen
Die had ik ook gezien, Bruma. Cosmovoip is idd intressant als Rebvoice indien je gesprek langer duurt dan een minuut of 8, er is namelijk een 0.039 Euro connection fee.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

AfAX schreef:
bruma schreef:Cosmovoip is 0,1ct/min zonder freedays, alle BE netten
Telbo is 0,7$ct/min met freedays, maar wel 2$ct/min indien freedays verlopen zijn voor vaste lijnen
Die had ik ook gezien, Bruma. Cosmovoip is idd intressant als Rebvoice indien je gesprek langer duurt dan een minuut of 8, er is namelijk een 0.039 Euro connection fee.
Klopt maar dan kan je evengoed de callback gebruiken in plaats van de dataconnectie met gsm kwaliteit

Met data (voip) dan is er ook nog rebvoice à 0,5ct/min zonder connectiekost voor de korte gesprekken of de telbo voor diegene die veel bellen (10$/90d) én gratis vaste lijngesprekken wensen.


Sent from my D6000 using Tapatalk
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

FreeVoipDeal is complete rommel,dat werkt bijna nooit naar gsm's.
Ik heb nochtans volledige wifi ontvangst.

:twisted:
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik gebruik fvd op mijn Fritzbox als outbound. Via een dect gaat bellen naar een GSM via fvd perfect... Via een sip softphone op m'n GSM is het een ramp...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”