Vergelijk betamax tarieven

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

eternum schreef:Zelfs een verdubbeling van de kost (0.5 eurocent/min naar 1 eurocent/min) is mijn inziens nog steeds acceptabel.
't Is zowat het verschil tussen supergoedkoop en spotgoedkoop. 8)
En sinds vandaag is de verhoging van 100% een feit...
Al is belgische gsm's bellen à 1ct/min nog steeds ongelofelijk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Ik betaal liever +- 5,5 cent per minuut (localphone.com) voor een uitstekende geluidskwaliteit en CID dienstverlening dan 1 cent p/m voor een zoveelste betamax kloon met zeer sterk wisselende kwaliteit..
thvranken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2009, 01:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Op de website van FreeVoipDeal zelf staat nog altijd 0.005€/minuut vermeld. Op dit moment wordt ook nog altijd dit tarief aangerekend.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Ik had enkel progx.ch gekeken :?
Ofwel hebben zij info dat er een verhoging aankomt, ofwel zijn ze de tarieven beginnen afronden tot op 1ct...
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Afronden tot op 1 cent zeker niet, er zijn nog heel wat tarieven die nog met 3 decimalen staan (bv Jumblo en Ringa landline, ActionVOIP en SmartVOIP mobile om er maar enkele te noemen).
Zelfs met 1 cent heeft FreeVoipDeal de beste prijs.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

@Heist_175: Ik bedoelde dat de software van progx.ch afronde tot op 1ct (zo ook bij ActionVoip: Belgium Mobile 0.10 ipv 0.095)
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Mobyler heeft ook scherpe tarieven voor "Belgium Mobile": €0,0115 (incl BTW),
maar ze hebben geen freedays
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

jorgo schreef:Ik betaal liever +- 5,5 cent per minuut (localphone.com) voor een uitstekende geluidskwaliteit en CID dienstverlening dan 1 cent p/m voor een zoveelste betamax kloon met zeer sterk wisselende kwaliteit..
Maakt het echt zoveel kwaliteitsverschil?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

toch niet tussen de verschillende betamaxen? Ik hoor wat echo wanneer thuisfront belt naar mijn gsm.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Dfrog schreef:
jorgo schreef:Ik betaal liever +- 5,5 cent per minuut (localphone.com) voor een uitstekende geluidskwaliteit en CID dienstverlening dan 1 cent p/m voor een zoveelste betamax kloon met zeer sterk wisselende kwaliteit..
Maakt het echt zoveel kwaliteitsverschil?
Mijn ervaringen zijn dat dit enorm afwisselt. De ene keer kan je een gesprek voeren aan perfecte kwaliteit, de andere keer heb je enorm veel last van echo en vervormingen.
Bij localphone heb ik altijd de kwaliteit van een gsmgesprek. Voor die zekerheid betaal ik gerust liever wat meer, maar dat is natuurlijk een persoonlijke afweging.
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Zijn er andere providers, die eventueel iets duurder zijn dan de gemiddelde betamax clones, maar wel een continu goede uitgaande kwaliteit leveren (en niet soms vreemde nummers weergeven op de ontvanger zijn scherm, zoals bij betamax clones wel eens het geval is)

Wat bv. met https://www.voiptiger.com ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

localphone wordt hier af en toe wel eens vernoemd als de "betere"...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

of OVH (https://www.ovh.fr/telephonie/) ... 1eur/m incl vast nr 40 landen, gsm aan 8c/min
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 17 keer

De provider OVH is hier een tegenvaller gebleken. Het blijkt telkens opnieuw een registratieprobleem te zijn (error 403) . Hierdoor kunnen we via OVH slechts zeer zelden bereikt worden. Spijtig wel want het zag er aantrekkelijk uit. Er zijn nog topics over die error 403 hier op Userbase.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dan zou ik de configuratie (hardware + instellingen) aan jouw zijde toch maar eens nakijken met betrekkingen tot deze 403.
Mij lijkt de kans veel groter dat het probleem bij de eindgebruiker te vinden is dan bij OVH. :wink:
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 17 keer

Elke keer ik de config nakijk en opnieuw instel, werkt het éénmalig. Daarna opnieuw hetzelfde liedje. En zoals ik al zei: ik was niet de enige. :-)
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

cfr. http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 46#p466105

Hier werkt OVH nu al 1 jaar, zelfs over 3G in de auto. 100% tevreden en altijd bereikbaar (buiten die keer waar je naar verwijst), ik zou idd eens naar je eigen instellingen kijken. Ik ben er vrijwel zeker van dat je geen publiek IP hebt en NAT-keepalive niet correct is ingesteld.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:Mobyler heeft ook scherpe tarieven voor "Belgium Mobile": €0,0115 (incl BTW),
maar ze hebben geen freedays
Lukt het iemand om te registreren? De online register pagina redirect naar de loginpagina, en hun app stuurt mij geen verificatiecode?
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Ik heb 10,00 EUR gekocht bij freevoipdeal.com

Kwaliteit is niets op aan te merken, en je hebt 4 maanden freedays. Als ik naar een GSM bel dan gaat er ook niets af van mijn account, dus ik neem aan dat dit inbegrepen is in de prijs.

Hiermee kan je dus makkelijk 4 tot 6 maanden bellen naar alle vaste & mobiele nummers, lijkt het mij.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Bellen naar een Belgische GSM met FreeVoipDeal kost, heden, altijd 0.005€/min. Ook tijdens je FreeDays!

Betreffende de kwaliteit van de gesprekken kan ik je volmondig bijtreden.
Gedurende de maanden dat ik FreeVoipDeal gebruik, heb ik nog geen enkel gesprek gehad waar iets op aan te merken was.
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Bellen naar een Belgische GSM met FreeVoipDeal kost, heden, altijd 0.005€/min. Ook tijdens je FreeDays!
Dat dacht ik ook, maar wanneer ik inlog op freevoipdeal.com blijft daar maar 10,00 EUR staan. Of telt dat enkel vanaf de 2de minuut?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Je bent toch wel via FreeVoipDeal aan het bellen? :mrgreen:
En niet toevallig via één van je andere VoIP providers?
In de database van Dellmont ga je zulke "gratis" gaatjes niet vinden mijn inziens.

Check je nieuwe setup nog maar eens heel grondig. :wink:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Gratis bellen naar GSM?
Dat heb ik nog niet meegemaakt :). Bij mij koste FVP €0,005 per minuut (een halve eurocent dus) als ik naar GSM bel. Vaste lijnen zijn gratis tijdens de freedays en voor max 300minuten ofzoiets. Tot hiertoe zijn al mijn vaste lijn gesprekken gratis.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Waarschijnlijk nog maar 1 minuut gebeld had ik ook voor, eerste minuut kost je dus 0.005 cent, maar blijkbaar is er afronding naar boven dus 9.995 is 10 euro.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je moet de gesprekken zien staan in de call list , ook al zijn ze gratis.
Als je ze er niet vindt gaan ze via andere provider !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer

eternum schreef:Bellen naar een Belgische GSM met FreeVoipDeal kost, heden, altijd 0.005€/min. Ook tijdens je FreeDays!
zelf een dellmont/betamax label hebbende, kan ik u verzekeren dat die onder de kostprijs zitten met dat tarief, maw; ze maken verlies elke seconde dat gij belt...

ik reken mijn klanten 6 cent per minuut aan naar Belgische gsm netwerken, en ik reken per seconde vanaf de eerste seconde; niet van die flauwe dinges zoals eerst ne minuut doortikken; krijgt ge dus een antwoordapparaat waar ge niks op wilt inspreken, dan kost u da ook geen volle minuut, maar slechts een of twee seconden...

verder kan ik alleen maar zeggen dat ik met mijn tarieven vaak ver onder de populaire sites zit (voipbuster enzo) op ALLE bestemmingen, het enige da ik ni aanbied is sms. De reden daarvoor is dat 95% van mijn klanten werken met gigaset voip toestellen of voip ATA's om hun 'oude' vaste telefoons te laten bellen via internet. De modernere mensen bellen ook via hunne gsm ondertussen (sipdroid/3cx/... of de tool die ze kunnen downloaden via de webinterface). ik heb welgeteld 1 klant die via zijne computer belt met microfoon/headset. en die belt altijd naar familie in peru op vaste lijnen en mist de sms functie ook niet...

er zullen uiteraard altijd discounter sites zijn die bepaalde bestemmingen goedkoper hebben (lees: met verlies verkopen en compenseren met meer populaire bestemmingen waar ze dan weer veel winst op pakken), voor mensen die veel tijd hebben en zelf veel kennis hebben van computers kan dat handig zijn; je maakt accounts aan waar het je op dat moment het beste uitkomt en waar je de beste deal hebt totdat dei deal weer voorbij is. bv als een familielid op reis is naar een land waar je bij een bepaald label freedays voor kan krijgen, is dat een goede reden om daar 'tijdelijk' een account te maken en geld te storten, je bespaart wss meer dan dat je gewoon zou bellen via je vaste label waar je je freedays voor belgie pakt. Maar niet iedereen is zo; voor het gros van m'n klanten moet ik de voip telefoon komen installeren ter plekke, en zelfs nog wat uitleg geven hoe dat ding werkt. Je begrijpt dan ook dat zo'n mensen al zeker niet gaan liggen wisselen van accounts; zij willen iets dat werkt en vooral; als er iets misloopt willen ze iemand die hen te woord staat in het vlaams en als het nodig is ter plaatse het probleem kan komen oplossen.

Vroeger werkte ik trouwens ook met freedays; een redelijk deel van mijn klanten had het daar echt moeilijk mee;
* ofwel dachten ze dat het echt ongelimiteerd was en overdreven ze (en begon na een tijdje de teller toch te lopen wegen overschrijding limiet; dat is bij voipbusters enzo ook hoor)
* ofwel hadden ze niet door dat het enkel voor vaste lijnen was of kenden ze het verschil niet tussen gsm nummers en vaste nummers (tjah; oudere mensen hé)
* anderen dachten dan weer dat ze te weinig werden aangerekend en vroegen mij of dit normaal was
* dan had je er weer die dachten dat als je 100 € credits aankocht je ineens voor een gans jaar freedays kreeg omdat het zou optellen
* enz enz

daarom ben ik er op een gegeven moment mee gestopt en heb de tarieven geharmoniseerd; géén freedays meer; goedkopere tarieven tot gevolg; iedereen blij.

-> ik ben ondertussen ook eens gaan kijken bij freevoipdeal; het is een standaard betamax/dellmont kloon. Maar hun prijzen zijn abnormaal laag; ofwel richten zij zich specifiek op een bepaalde markt (bv ergens in azie ofzo en zijn hun EU bestemmingen daardoor zo goedkoop, of anders is het een label dat maar een paar jaar moet dienen om klanten te stelen van skype enzo, en wordt dan later opgedoekt. (er zijn nog al labels opgedoekt zenne, zelfs labels onder beheer van betamax zelf)
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

bogy schreef:er zullen uiteraard altijd discounter sites zijn die bepaalde bestemmingen goedkoper hebben (lees: met verlies verkopen en compenseren met meer populaire bestemmingen waar ze dan weer veel winst op pakken), voor mensen die veel tijd hebben en zelf veel kennis hebben van computers kan dat handig zijn
Dat is toevallig wel het publiek van Userbase: mensen met (wat) kennis van computers, en die de tijd willen nemen om de voor hen goedkoopste oplossing te kiezen (en dat regelmatig checken en wisselen indien nodig).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

gisteren nog paar keer willen bellen naar gsm met freevoipdial. Duurde telkens 20-30' eer ik connectie had (rinkelen)....bizar
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat probleem heb ik nog nooit gehad.
Ik gebruik FVD nu 7-8 weken en ik heb 3 keer gemerkt dat ze mijn nummer niet meegeven, er kwam gewoon "onbekend" op.
Verder: geen klachten, integendeel!
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

@ bogy

Indien ik moet kiezen tussen twee VoIP providers om naar Belgische mobiele netwerken te bellen:
  • de eerste aan 0,005€/min waarbij eerste minuut volledig te betalen en daarna per seconde;
  • de tweede aan 0,06€/min waarbij de aanrekening gebeurt vanaf de eerste seconde per seconde;
  • en beide providers rekenen geen connectiekost aan (is dit bij jou trouwens het geval??);
dan is mijn beslissing erg snel genomen. :lol:

Mijn gemiddelde gespreksduur naar Belgische mobiele netwerken bedraagt sowieso namelijk meerdere minuten.
En zelfs indien ik op de voicemail van iemand terecht kom, is dit makkelijk een verbinding van 5 seconden (en dus een aanrekening).
Jouw 0,06€/min is voor een verbinding van 5 seconden ook 0,005€....

Met andere woorden: enkel de verbindingen van minder dan 5 seconden zijn in jouw tariefplan goedkoper.
Al de rest is 12 keer duurder. Juist, twaalf keer ....

Dat FreeVoipDeal mogelijks onder de prijs werkt, sluit ik niet uit.
Doch, is dat mijn probleem? Ik denk het niet.

Meer.
Indien ik bij jou maandelijks voor 10 euro zou opbellen naar Belgische mobiele netwerken ben ik op jaarbasis 120 euro kwijt.
Aangezien FreeVoipDeal twaalf keer goedkoper is dan jouw tariefplan bedraagt mijn uitgave aan FreeVoipDeal 10 euro voor dezelfde gesprekken.
Dat is een verschil van 110 euro op jaarbasis .... dat deels in jouw portemonnee verdwijnt.
In ieder geval wel uit die van jouw klanten.


En dit is nu net het grote verschil tussen jouw insteek en de mijne: ik heb namelijk geen commerciële belangen te verdedigen!

En mocht FreeVoipDeal de prijzen omhooghalen of in het ergste geval volledig opgedoekt worden ... zelfs dan is er nog steeds geen man overboord.
In beide gevallen zal ik surfen naar volgende site: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html nadat mijn belkredit bij FreeVoipDeal opgebeld is (of waardeloos indien FreeVoipDeal opgedoekt zou worden).
En er wederom de goedkoopste uithalen, rekeninghoudende met mijn belgedrag.
Na mijn keuze van de voor mij goedkoopste provider: even registreren op de website van deze goedkoopste aanbieder, belkrediet kopen, eventueel mijn gewenst uitgaand nummer registreren.
En vervolgens de naam "freevoipdeal" in mijn Siemens Gigaset vervangen door de nieuwe naam samen met mijn nieuwe gebruikersgegevens (loginnaam/paswoord). En verder bellen aan het goedkoopste tarief. :wink:

Onderstaand een plaatje van mijn Siemens Gigaset waar ik de naam "freevoipdeal" zou dienen te vervangen door de nieuwe naam.
Op welgeteld drie plaatsen dus.
Mijn loginnaam en paswoord van de nieuwe provider invullen.
En dan op "Opslaan" drukken.
Done.

Afbeelding

Ik begrijp dat jij mensen uit jouw omgeving helpt om via VoIP de telefoonkosten te drukken en daar zelf ook beter van wordt.
Dat is je goed recht en daar is niets mis mee.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat jij je bedient van een zekere vorm van paniekzaaierij (bestaansduur FreeVoipDeal/prijsverhogingen) om deels jouw winstmarge te vergoelijken. Dat stoort me wel degelijk...

Intussen heb ik al heel wat afgebeld gebruikmakend van de diensten van FreeVoipDeal.
En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. 8)
Evenals mijn kennissen die ik geholpen heb (gratis weliswaar) om hun telefoonkosten ernstig naar beneden te brengen.
heist_175 schreef:Dat probleem heb ik nog nooit gehad.
Ik gebruik FVD nu 7-8 weken en ik heb 3 keer gemerkt dat ze mijn nummer niet meegeven, er kwam gewoon "onbekend" op.
Verder: geen klachten, integendeel!
Awel, ik ben ook heel tevreden en heb geen klachten. Whatsoever.
Snelle verbinding en goede kwaliteit (codec G.711).
Maar het valt mij wel erg op dat er telkens mensen opduiken om óf betamax óf een speciek label in diskrediet te brengen...
Men zou haast denken dat er userbase gebruikers zijn die hier mogelijks ergens (financieel) voordeel bij zouden kunnen hebben.

Idem bij OVH @ 1,18€/maand voor een "Ligne SIP Individuelle".

==============================
Bovenstaande bedenking sluit uiteraard niet uit dat er problemen kunnen zijn bij betamax (of een label) en OVH.
Dat spreekt voor zich.

@ satsurfer
Voor de duidelijkheid: het is zeker niet mijn intentie om uw bericht te viseren op enigerlei wijze.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

geen probleem, mss was er ook een tijdelijke onbereikbaarheid van bestemmeling? plots lukte het wel na 3-4 keer.

voor de rest ook geen klagen van freevoipdeal (juist wat echo soms, maar dit neem ik erbij voor die prijs :-D )
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Goh, ik begrijp beide kanten. Bogy geeft ook een dienstverlening aan zijn klanten, en dat kost wat. Ik geef die dienstverlening gratis aan mijn familie om hen wat te helpen maar ook niet aan wildvreemden (tenminste, niet ter plaatse, wel via userbase :D).

FVD doet misschien verlies per minut maar daarom niet op het totaalplaatje. Het zou wel eens kunnen dat die 10 € per 4 maanden gemiddeld de kosten wel degelijk dekt voor al hun klanten samen. Als je veel naar vaste belt, zit na die 4 maanden die 10 € er heel rap door.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als je veel naar vaste belt neem je toch een ovh lijntje bij ?
Het is en het blijft een dhz oplossing (waar je als "dienstverlener" je geld ergens anders zal moeten op verdienen)
Maar dat weet Bogy maar al te goed als je ff op z'n forum gaat snuisteren....
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik was daarnet aan het bellen met VOX applicatie via freevoipdeal account met mijn smartphone

Iemand anders thuis wou bellen met de gigaset op datzelfde moment, dit ging niet, ze kreeg een bezettoon, is dit normaal?

En ik geraak er niet meer aan uit:

Welke codec kan ik het beste gebruiken op mijn gigaset en op mijn smartphone, rekening houdende dat die laatste veel zal terecht op trage wifi signalen?

bij voorbaat dank
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ratface schreef:Ik was daarnet aan het bellen met VOX applicatie via freevoipdeal account met mijn smartphone
Ik zou eens proberen met een gewone SIP client. Die zal standard wellicht aanwezig zijn op je smartphone ?
Ratface schreef:Welke codec kan ik het beste gebruiken op mijn gigaset en op mijn smartphone, rekening houdende dat die laatste veel zal terecht op trage wifi signalen?
Op beide G711. Zolang je wifi hebt moet dat lukken
Voor mobiel (3G en lager) kan je misschien een Codec nemen die minder bandbreedte gebruikt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Het klopt wel degelijk dat je met freevoipdeal niet vanuit twee geregistreerde sip-telefoons kan telefoneren op hetzelfde moment.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Eentje die 1 cent per minuut aanrekent naar Belgische GSM's: SuperVOIP
Het werkt ook met een SIP-server:
General config info:
SIP port : 5060
Registrar: sip.supervoip.com
Proxy server : sip.supervoip.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your SuperVoip username
Password : your SuperVoip password
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

kennis van mij wilt zich ook wagen op de voip markt.
Hij vraagt of volgende intressant is

http://voip-sip-provider.qp-internet.eu/?lang=nl
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

heist_175 schreef:Eentje die 1 cent per minuut aanrekent naar Belgische GSM's: SuperVOIP
Het werkt ook met een SIP-server:
General config info:
SIP port : 5060
Registrar: sip.supervoip.com
Proxy server : sip.supervoip.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your SuperVoip username
Password : your SuperVoip password
Zit ver onder de kostprijs van wat een minuut naar een BE GSM kost.
Kan enkele weken goed werken, maar verwacht zeker geen langdurige stabiele oplossing van dit soort providers!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”