Hallo,
Ik heb het volgende bizarre probleem. Ik heb een PAP2T geregistreerd achter een Fibernet router van TN. Uitbellen gaat zeer goed maar inkomende gesprekken komen alleen binnen nadat ik een uitgaande oproep gedaan heb.
Als ik dus lang niet uitgaand gebeld heb rinkelt mijn telefoon niet bij inkomende gesprekken. Als ik dan met mijn gsm naar mijn vast nummer bel hoor ik in mijn gsm de normale bel toon, pak ik dan de vaste telefoon op blijft hij door bellen op mijn gsm en op de vaste telefoon hoor ik de kiestoon...
Ik vermoed een routerings probleem in de sip info, heb al getest met de sip poort op een andere dan 5060 in te stellen maar dit helpt niet. Met een C470IP lukt het wel goed achter die modem.
Fibernet + LS PAP2T
-
- Moderator
- Berichten: 18447
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Over de "bizarre" problemen met VoIP (Voice over IP) achter de Telenet router is hier al uitvoerig geschreven. Zie:
FiberNet en VoIP
Fibernet: modem/only versus modem/router
De nieuwe modem van Telenet: CBN SVG6540E: SuperFAQ
enz ...
Lees alles eens rustig na ... In het kort komt het erop neer dat:
- er veel problemen zijn met VoIP achter de Telenet modem/router.
- als probleemloos VoIP wil hebben, je beter kiest voor de modem/only + eigen router.
FiberNet en VoIP
Fibernet: modem/only versus modem/router
De nieuwe modem van Telenet: CBN SVG6540E: SuperFAQ
enz ...
Lees alles eens rustig na ... In het kort komt het erop neer dat:
- er veel problemen zijn met VoIP achter de Telenet modem/router.
- als probleemloos VoIP wil hebben, je beter kiest voor de modem/only + eigen router.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik ga niet helemaal akkoord Philippe.
Akkoord, er zijn (standaard) wat problemen ivm het uitbellen bij de nieuwe Fibernet-modems, maar na contact met telenet kunnen ze dit probleem gewoon oplossen.
Ik kon ook niet uitbellen (wel gebeld worden), en na (veelvuldig) contact [oa met @telenet (charlotte) op twitter] hebben ze het probleem opgelost.
Akkoord, er zijn (standaard) wat problemen ivm het uitbellen bij de nieuwe Fibernet-modems, maar na contact met telenet kunnen ze dit probleem gewoon oplossen.
Ik kon ook niet uitbellen (wel gebeld worden), en na (veelvuldig) contact [oa met @telenet (charlotte) op twitter] hebben ze het probleem opgelost.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Hetgeen betekend dat voor de standaard gebruiker dergelijke functionaliteit door Telenet doelbewust niet wordt doorgevoerd / toegelaten.
Telenet weet reeds geruime tijd van het probleem.
Telenet heeft duidelijk een oplossing ter beschikking.
We stellen echter gelijktijdig ook vast dat Telenet een concurrerende dienst aanbied voor een veel hogere prijs ....
Telenet weet reeds geruime tijd van het probleem.
Telenet heeft duidelijk een oplossing ter beschikking.
We stellen echter gelijktijdig ook vast dat Telenet een concurrerende dienst aanbied voor een veel hogere prijs ....
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Het wordt niet "niet toegelaten". Men plaatst "gewoon" een kleine hindernis om dit werkende te krijgen.
Sommige zullen dat "vuil" vinden van telenet, maar vanuit economisch standpunt ben ikzelf van oordeel dat het voor hen natuurlijk "dom" zou zijn om het de mensen te makkelijk te maken om over te schakelen.
't Is dus maar hoe je het bekijkt
Aangezien de topicstarter aangaf reeds een Fibernetmodem geplaatst te hebben, leek het mij dus de beste oplossing om contact op te nemen met telenet voor dit probleem
Sommige zullen dat "vuil" vinden van telenet, maar vanuit economisch standpunt ben ikzelf van oordeel dat het voor hen natuurlijk "dom" zou zijn om het de mensen te makkelijk te maken om over te schakelen.
't Is dus maar hoe je het bekijkt

Aangezien de topicstarter aangaf reeds een Fibernetmodem geplaatst te hebben, leek het mij dus de beste oplossing om contact op te nemen met telenet voor dit probleem

-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Een "kleine hindernis". Dat is wel het understatement van de dag.
Dan mag de TS nu naar het dure 076 nummer van Telenet gaan bellen .... om zijn telefoonrekening naar omlaag te krijgen.
Perversie ten top lijkt me zo.
Misschien kan jij je case nummer even aan de TS doorgeven?

Dan mag de TS nu naar het dure 076 nummer van Telenet gaan bellen .... om zijn telefoonrekening naar omlaag te krijgen.
Perversie ten top lijkt me zo.
Misschien kan jij je case nummer even aan de TS doorgeven?

-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Casenummer?
Ik heb contact gehad via twitter (gratis dus). Ik heb ook éénmaal gebeld naar de technische dienst (070nr) maar daar konden ze me niet verder helpen [wat ik nog steeds niet kan begrijpen... maar soit]
Er mag (toch in mijn geval) inderdaad gesproken worden van een hindernis (kleine mocht dus inderdaad weggelaten worden), maar het belangrijkste voor mij (en waarschijnlijk ook voor de TS) is dat ik sindsdien naar volle tevredenheid terug kan telefoneren via VOIP
Ik heb contact gehad via twitter (gratis dus). Ik heb ook éénmaal gebeld naar de technische dienst (070nr) maar daar konden ze me niet verder helpen [wat ik nog steeds niet kan begrijpen... maar soit]
Er mag (toch in mijn geval) inderdaad gesproken worden van een hindernis (kleine mocht dus inderdaad weggelaten worden), maar het belangrijkste voor mij (en waarschijnlijk ook voor de TS) is dat ik sindsdien naar volle tevredenheid terug kan telefoneren via VOIP

-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Heb je een idee hoelang jouw procedure bij Telenet in beslag heeft genomen (eerste melding tot opgelost)?
En inderdaad opmerkelijk dat men bij de technische dienst niet op de hoogte is.
Toch voor een helpdesk die enkel bereikbaar is via een 070 nummer aan 0.3 euro/minuut....
Misschien zou Telenet beter een optie integreren in de gebruikersbeheersmodule van "Mijn Telenet": enable/disable VoIP.
Ook opmerkelijk is dat de Siemens C470IP van de TS blijkbaar wel zonder problemen aangesloten kon worden...
Met welk type toestel werk jij?
En inderdaad opmerkelijk dat men bij de technische dienst niet op de hoogte is.
Toch voor een helpdesk die enkel bereikbaar is via een 070 nummer aan 0.3 euro/minuut....
Misschien zou Telenet beter een optie integreren in de gebruikersbeheersmodule van "Mijn Telenet": enable/disable VoIP.

Ook opmerkelijk is dat de Siemens C470IP van de TS blijkbaar wel zonder problemen aangesloten kon worden...
Met welk type toestel werk jij?
-
- Moderator
- Berichten: 18447
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Maar toch ben jij de enige die het opgelost gekregen heeft van Telenet.2Flip schreef:Ik ga niet helemaal akkoord Philippe.
Ik beweer dus ook niet dat het helemaal niet mogelijk is.
Als het een bug is >> dan hadden ze dit al lang moeten oplossen (gezien ze de oplossing kennen).
Als dat opzettelijk is >> dan is het schandalig, en concurrentie vervalsend. Iemand die voor Internet betaalt, heeft recht op VoIP.
Bij sommige toestellen werkt het wel, bij sommige providers werkt het wel, andere niet.
Vandaar mijn statement dat:
- er veel problemen zijn met VoIP achter de Telenet modem/router (ik zeg dus niet dat het niet kan)
- als je probleemloos VoIP wil hebben, je beter kiest voor de modem/only + eigen router. (gewoon mijn advies)
Je kan daar dus een derde regel aan toevoegen: je moet bij Telenet aandringen tot ze je modem zo configureren dat VoIP wel werkt

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1980
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Wat meer details geven kan ook helpen: is die Siemens C470IP tegelijkertijd geregistreerd met de PAP2T ?
En bij welke provider is dat ? Bij Weepee bv is dat niet zonder meer mogelijk. En dat heeft niets met Telenet te maken.
En bij welke provider is dat ? Bij Weepee bv is dat niet zonder meer mogelijk. En dat heeft niets met Telenet te maken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli