inkomende dailing rules/Block incoming Calls

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
limb
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 nov 2010, 00:05
Bedankt: 1 keer

Op de verschillende forums vindt men veel informatie over uitgaande dailing rules maar over inkomende oproep regels is er weinig tot geen info te vinden.
Ik had graag wat meer mogelijkheden gezien op de fritz box. (heb momenteel een FRITZ!Box 7390 met firmware 84.04.86-18550)
Ik heb 2 weepee accounts voor inkomende gesprekken met elk een afzonderlijk nummer en 2 andere accounts voor uitgaande gesprekken om de kosten te drukken.
- één inkomende weepee account is voor algemeen gebruik, nummer is publieke gekend
- de andere inkomende weepee account is voor prive gebruik (enkel familie mag hier op bellen 24hx7 vanaf elk mogelijk nummer zelfs anoniem)

1)blokkeren van anoniem beller (nummer onbekend)
als ik deze optie enable is dit actief voor alle accounts. Ik had dit graag beperkt gezien per account en eventueel ook nog op tijd.
b.v.
publieke account kan anonieme oproepen ontvangen tussen 9h en 17h en nadien niet meer
prive account kan altijd oproepen ontvangen van een anoniem nummer

iemand een idee als dit mogelijk is en hoe dit moet gebeuren?

2)blokkeren inkomen telefoon nummer ranges.
ik had graag nummer beperkingen gezien op dergelijk manier b.v. 013442100 tot en met 013442222 ipv 013442xxx
op deze manier beperk ik een kleiner aantal nummers ipv onmiddellijk 1000 nummers te blokkeren
en als het kon had ik nog graag beperkingen gezien hierop om bepaalde ranges te blokkeren b.v na de kantooruren

iemand een idee als dit mogelijk is en hoe dit moet gebeuren op de fritzbox?

3)blokkeren inkomende oproepen en busy toon
als men anonieme of andere nummers blokkeert en deze proberen u te bellen krijgt de beller een soort busy toon onmiddellijk te horen.

Had liever gezien dat het voor deze bellers gewoon lijkt dat de telefoon rinkelt maar dat er niemand opneemt en dat men later eventueel op het antwoord apparaat terecht komt.
Als ik gebruik maak van de optie Do Not Disturb , hoor ik niets , de beller denkt dat het rinkelt en na verloop komt hij op de voicemail van de fritzbox die zegt dat ik de oproep niet kan aannemen en de verbinding onmiddellijk verbreekt.
Dit laatste valt minder op dan de busy toon die men te horen krijgt bij nummer blokkering

iemand enig idee om dit te configureren?

heb voorlopig volgende ingesteld maar zou eigenlijk verder willen gaan
Onder Settings, Telephony, Telephony Devices, kies daar je telefoon, en dan Do Not Disturb. Daarmee kun je instellen dat je tussen een bepaalde tijd, op bepaalde dagen die telefoon niet wilt laten rinkelen.
In de Telephone book een lijst gemaakt van bekenden, en die aangevinkt als Important Person. Die mogen wel bellen als Do Not Disturb aanstaat.
Als je daarnaast je antwoordapparaat aan hebt staan, dan komen de gesprekken die je niet opneemt na de ingestelde tijd vanzelf op het antwoordapparaat.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

limb schreef:1) blokkeren van anoniem beller (nummer onbekend)
2) blokkeren inkomen telefoon nummer ranges.
3)blokkeren inkomende oproepen en busy toon.
Ik zou hetvolgende eens uitproberen:
  • stel een apart antwoordapparaat in voor anonieme oproepen (in de FritzBox kan je meerdere antwoordapparaten instellen), en stel hier de tijd in hoelang je de anonieme beller wil bezighouden.
  • ga dan naar oproepdoorschakelingen. hier kan je alle anonieme oproepen naar de publieke acount doorsturen naar het "anonieme" antwoordapparaat.
Bijkomende antwoorden:
* doorschakelingen beperken op tijd gaat niet. Je kan wel via de webinterface een doorschakeling eenvoudig aan- en uitschakelen.
* blokkeren (doorschakelen) van nummer ranges gaat niet.
* blokkeren (doorschakelen) van nummers per lijn gaat niet, alleen anonieme kan je apart per lijn behandelen.

Dit was uit tijdsgebrek een beknopt antwoord. Misschien zijn er nog mogelijkheden die ik niet zo uit het hoofd ken.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
limb
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 nov 2010, 00:05
Bedankt: 1 keer

Deze truk had ik nog niet ontdekt en geeft al wat meer mogelijkheden.

Betreft dat bezighouden, bij call deversion kan men enkel het type veranderen bij cals TO a number.
Bij cals FROM is het altijd immediately en zit men onmiddellijk op de voice mail functie ongeacht de timing delay in de voicemail box.

Heb ondertussen al enkele forwards geconfigureerd.
Als bepaalde nummers mij bellen komen ze bij weepee op het nummer 1940 “echo” terecht. Ze kunnen zich dan zelf bezighouden ipv mij steeds lastig te vallen.

lol
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

limb schreef:Als bepaalde nummers mij bellen komen ze bij weepee op het nummer 1940 “echo” terecht. Ze kunnen zich dan zelf bezighouden ipv mij steeds lastig te vallen.
Dat vind ik een goeie. Een andere leuke is nr 1942 (papegaai)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”