VoIP en Scarlet

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

petervm schreef:Wel heb ik al een aantal keer de gateway moeten heropstarten, omdat het signaal van OVH weggevallen was. De geluidskwaliteit is bij momenten ook niet denderend, meen ik.
De geluidskwaliteit hangt af van de gebruikte audiocodec. Als je je VoIP-gateway zo instelt dat je uitsluitend G.711 accepteert, klinkt een OVH-lijn precies hetzelfde als een klassieke Proximus-lijn. Als je de G.729-audiocodec gebruikt, is de geluidskwaliteit inderdaad ondermaats in vergelijking met klassieke telefoonlijnen.

De onderbrekingen hebben hoogstwaarschijnlijk te maken met de PPPoE-sessie die Scarlet om de 36u vernieuwt. Je kan dit vermijden door zelf je PPPoE-sessie om de 24u te vernieuwen tussen 3u en 4u 's nachts zodat je er nooit last van hebt.

Om OVH perfect te doen werken via Scarlet zijn er dus twee manuele aanpassingen nodig aan je configuratie:
- audio codec vastzetten op G.711
- automatische nachtelijke vernieuwing van PPPoE-sessie en eventueel de OVH SIP-sessie.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@petervm

daarom gebruik ik mijn OVH sip-lijntje via desktopPC/zoiper-softphone of via smartphone/Csipsimple app...
(en met de juiste codec zoals aanbevolen door raf!)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Rosettevanzier
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 maa 2018, 21:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Ik wil inderdaad met de bbox3 registreren bij OVH. Ik ben er al ongeveer een maand mee bezig...
Het toestel is een gigaset c530ip, besteld bij OVH zelf.
Het laatste resultaat was 'registratiefout 403' bij het ingeven van de autoconfiguratiecode.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met deze combinatie moet je de BBox 3 niet registreren bij OVH. Dat stoort zelfs.
Je moet zorgen dat je Gigaset op je netwerk zit. Dan moet je de Gigaset registreren bij OVH.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.gebruikershandleiding.com/G ... 80019.html

link naar 2 verschillende manuals (180blz of 24blz)...
Succes!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Rosettevanzier
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 maa 2018, 21:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik had de manuals al is doorlopen. Ik heb het nogmaals geprobeerd, evenwel zonder gewenst resultaat. :cry:
Zowel via de wizard als via de webconfigurator lukt het me niet. Het telefoontoestel meldt 'registratie bij provider mislukt'.
Ik heb een aantal screenshots gemaakt.
Ik veronderstel dat na het aanmelden van de handset, jebij het doorlopen van de wizard automatisch verificatie naam en verificatie wachtwoord moet ingevuld zijn? Ik heb de volledige procedure misschien 20 keer doorlopen en soms staat het tel. nummer ingevuld bij verificatie naam en soms is er ook een wachtwoord, maar meestal ook niet. Het resultaat is wel iedere keer hetzelfde: registratie mislukt. Ik heb in het verleden erop gegokt dat de login in de ovh manager het wachtwoord is en deze manueel ingegeven maar ook dat bleek niet mijn beste ingeving...
Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Hoe verloopt de registratie op een normaal gezien?
Alvast bedankt!
Bijlagen
Schermafdruk van 2018-03-29 20-50-53.png
Schermafdruk van 2018-03-29 20-51-40.png
Schermafdruk van 2018-03-29 20-52-12.png
Schermafdruk van 2018-03-29 20-52-36.png
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

@Rosettevanzier
Tenzij ik er overgekeken heb, vermoed ik dat jij het toestel hebt 'gehuurd' bij OVH, inclusief de lijn. In dat geval moet het toestel zich autoconfigureren. Als dit zo is, dan moet volgende link je hierbij helpen: https://docs.ovh.com/fr/voip/depannage-c530-ip/
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”