VoIP en Scarlet

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,
  • Heb je speciale modem nodig om te kunnen bellen via VoIP en Scarlet als Internet Provider? Ik maak geen gebruik van de scarlet box. Ik heb hier op dit forum gelezen dat Scarlet werkt met VoATM (Voice over ATM)? VoIP is toch protocol op de applicatielaag (hoogste laag) en heeft toch niets te maken met je modem?
  • Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn spraak voorang krijgt? Is werken met QoS een goede oplossing?
  • Wat raden jullie aan? Weepee, of iets anders? Ik zou graag mijn huidig "belgacom" nummer behouden.
OPMERKING: mijn huidige modem router is een oud ding wat geen QoS of andere moderne zaken ondersteund. Ik kan hem ook niet in Bridge zetten.
Ik zou het als volgt aanpakken:
Huidige modem => nieuwe router (D-link DIR-655) om met QoS te kunnen werken => Linksys PAP2T ATA

Ik wil met een aparte ATA werken omdat mijn analoge telefooncentrale niet bij mijn modem staat. Ik heb wel al een STP langs mijn telefooncentrale lopen.

Beetje randinfo:
Ik zit momenteel bij scarlet Internet (25EUR/maand) en momenteel betalen we 35EUR per 2 maand aan belgacom (huur lijn) en nog eens 25EUR per maand aan gesprekken bij M1Call. Ik persoonlijk vind dit nogal duur. (mijn vader heeft de telefoon enkele jaren geleden geregeld)

Momenteel heb ik een download van 5.2Mb/s en een upload van 600kb/s (speedtest). Sneller gaat niet.

Ik zou nu eens wat willen spelen met VoIP. Om in de toekomst misschien volledig over te schaken naar Voice over IP. Via de site http://www.webcalldirect.com kan ik gratis bellen met mijn PC naar vaste lijnen. En dit werkt zonder extra instellingen :-D. Ik weet niet wat dit gaat geven als ik maximum aan het downloaden ben.

Ik ben geen IT'er maar een doe het zelver.

Alvast hartelijk Dank!!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Probeer om te beginnen om over te schakelen naar scarlet ONE voor 50 euro : dan heb je (waarschijnlijk, contacteer mij om zeker te zijn) minimum een 16mbit verbinding down en 2mbit up zonder downloadbeperking.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb al gebeld naar scarlet en ik kan geen scarlet One krijgen. Ik zit momenteel aan de hoogst mogelijke snelheid (ADSL) (6144kbps). Bij telenet zal het hoger liggen natuurlijk.

Groeten
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik weet niet hoe je wil werken, maar toch deze opmerking:
De PAP2T kan niet overweg met meerdere operatoren (op 1 poort) en een dialplan.
De SPA3102 kan dat wel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Idd, ik heb gisteren ook nog ontdekt dat de SPA3102 misschien wel een betere keuze zou kunnen zijn i.v.m. gebruik van fax, behoud van huidige lijn tijdens testfase en gebruik van meerdere operatoren.

Weet iemand hoeveel het verzenden van een fax kost? Ik kan dit nergens vinden bij voip aanbieders (weepee,...).

Bedankt!
Laatst gewijzigd door TomVH 17 nov 2010, 11:19, in totaal 1 gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Fax is zelfde tarief als een telefoongesprek bij Weepee.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
BasVDSL
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 okt 2010, 23:02
Locatie: Nomado Technical Helpdesk

Simpel advies, neem een Fritzbox om Voip te doen.
Ik kan gewoon faxen met de Fritzbox, en voor inkomende faxen gebruik ik Nomado Fax-to-Email service, dan krijg ik de fax als PDF.
Scheelt ook veel stroom als ik hoef niets aan te laten staan om faxen te ontvangen.
Groeten Bas.
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben sowiso toe aan nieuwe modem. Ik kan dus eigenlijk kiezen uit 4 opties:
  • Fritzbox + Zyxel GS-108B 8-poorts 10/100/1000Mbps Desktop Gigabit Switch =189EUR
  • D-Link DSL-2740B en linksys SPA3102 =170EUR
  • Sitecom DC-227 ADSL 2+ Modem + D-Link DIR-655 + linksys SPA3102 =189EUR
  • Sitecom DC-227 ADSL 2+ Modem + Fritzbox (exlusief modem en draadloos)+Zyxel GS-108B 8-poorts 10/100/1000Mbps =173EUR
Als ik ooit wil overschakelen naar telenet of VDSL lijkt de laatste optie het beste? Is de Sitcom DC-227 een goede modem of raden jullie iets anders aan?

Nog 4 vragen:
  • kan de Fristbox ook meerdere VoIP-aanbieders aan zoals de SPA3102?
  • ik zou eerst een maand of 2 willen testen. De uitgaande gesprekken VoIP en de inkopende gesprekken nog analoog. Met de SPA3102 is dit mogelijk. Is dit ook mogelijk met de fritzbox (Fritz! Box Fon ATA met 2x FXS & PSTN)?
  • stel dat iemand mij belt (vast nummer weepee) uit het buitenland, moet ik dan betalen?
  • Waar kan ik best mijn componenten bestellen? Routershop.nl?
Alvast hartelijk voor de héél nuttige informatie!

Tom
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

  • kan de Fristbox ook meerdere VoIP-aanbieders aan zoals de SPA3102? JA
  • De uitgaande gesprekken VoIP en de inkopende gesprekken nog analoog. Is dit ook mogelijk met de fritzbox? JA
  • stel dat iemand mij belt (vast nummer weepee) uit het buitenland, moet ik dan betalen? NEENVoor inkomende gesprekken uit het buitenland moet de ontvanger nooit betalen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

en de Fritz Box Fon ATA heeft ook wel de mogelijkheid om dynDNS en Port forwarding te gebruiken hoop ik?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

dyndns en port forwarding zijn idd mogelijk. Het is ook mogelijk om 's nachts te laten reconnecten om geen last te hebben van de 36 uur-disconnect, en om uitgebreide belregels in te stellen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Opgelet: van die Fritzbox Fon zijn er hier en daar nog oudere modellen nieuw te koop. Ik heb er zo eentje gekocht. Je kan er echter geen fax mee versturen. AVM heeft me dat bevestigd.

Het is een model met slechts 1 ethernet-poort en geen wifi. Zo kan je het herkennen
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

heb mail verstuurd naar AVM met de vraag of "T38-protocol" ondersteund wordt. Ik hoor het wel. Kan er mij juist nog iemand een bevestiging geven of Dyndns en portforwarding lukt? Ik veronderstel van wel. Ziehier de link http://www.routershop.nl/products/bekab ... s-pstn.htm
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je hebt wel een dure winkel gevonden. Kijk eens hier: http://www.fritzshop.nl/product_info.php?products_id=56
Dit is inderdaad een verouderde versie. Je ziet ze niet meer op de website van AVM, tenzij in de supportpagina's.

Mijn Fritzbox Fon heeft wel degelijk DynDNS en Portforwarding. Geen T38.
Hierbij het antwoord van AVM dat ik toen gekregen heb:
The "FRITZ!Box Fon International Edition" does not support the protocol
T.38 for Fax over IP. However this FRITZ!Box does support faxing via G.711
which can be used when the provider and bandwidth support it as well.

I am terribly sorry to inform you that the support and maintanance for the
"FRITZ!Box Fon International Edition" has already expired, as it is an
older product that has not been developed and sold for a longer period of
time.
Ik heb die vorig jaar gekocht. Ik wilde persé een originele Annex A. Wifi was overbodig aangezien hij in de kelder staat. Dan was dit een goede keuze , gezien de prijs tov de recente modellen met alles er op en eraan.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

MarkDM schreef:
The "FRITZ!Box Fon International Edition" does not support the protocol
T.38 for Fax over IP. However this FRITZ!Box does support faxing via G.711
which can be used when the provider and bandwidth support it as well.

I am terribly sorry to inform you that the support and maintanance for the
"FRITZ!Box Fon International Edition" has already expired, as it is an
older product that has not been developed and sold for a longer period of
time.
Ik heb hier een Linksys PAP2T meegekregen van een collega op het werk die deze niet gebruikt. Ik wou eens testen of ik een fax kan versturen met G.711 maar Ik krijg de PAP2T van linksys niet aan de praat. Hij heeft wel connectie met WeePee maar als ik een nummer draai (mijn GSM), dan hoor ik geen beltoon. Met die gratis 2 EUR kun je toch eens testen veronderstel ik? Mijn router is wel oud en ik kan geen port-range forwarden :? enkel maar "enkel poorten" maar geen range. Ik veronderstel dat je een range moet kunnen forwarden om een kiestoon te krijgen?
MarkDM schreef: Ik heb die vorig jaar gekocht. Ik wilde persé een originele Annex A. Wifi was overbodig aangezien hij in de kelder staat. Dan was dit een goede keuze , gezien de prijs tov de recente modellen met alles er op en eraan.
Bij mij idem. Geen draadloos nodig.

Grtz
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Telefoneren werkt nu wel. Ik moest gewoon tijdje wachten (5sec) voor hij "overgaat". Heb wel de RTP port range beperkt van 16384 tot 16384 (1 poort).

Faxen werkt dus effectief NIET met VoIP en G.711 codec :-( Zou het anders eens proberen met T.38 maar dit kan niet ingesteld worden bij de linksys PAP2T.

Zijn er toevallig wel instellingen mogelijk om wel een fax te kunnen versturen met de G.711 codex en WeePee. Ik zou wel héél graag mijn faxmachine behouden. Faxen met PC :? , altijd PC opstarten,...

Alvast bedankt!
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Faxen werkt bij mij wel zonder probleem met G.711 a-law codec via Weepee. T.38 werkt enkel goed als de provider dit ook ondersteund. Enkel Weepee doet dit uitgaand.
Welk type fax heb je ? Probeer G3 super etc te vermijden. Eventueel ook de snelheid naar beneden halen en de ECM uitschakelen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb verschillende ATA's en doe geen portforwarding in de router. Dat is helemaal niet nodig als je registreert bij de provider.

Ik heb een test gedaan om een fax te versturen via een PAP2T met Weepee naar Weepee (fax_to_mail).
Het lukt mij ook niet . Zowel G711u als G711a geprobeerd.

Normaal verstuur ik de faxen via diezelfde PAP2T via Justvoip.com met G711u (Justvoip ondersteunt geen T38).
Dat werkt goed, hoewel je op internet overal artikels vindt dat je niet kan faxen met Betamax(Justvoip etc) !
Ik gebruikt de PAP2T speciaal daarvoor omdat het met de Fritzbox Fon niet lukt via Justvoip.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

MarkDM schreef:Ik heb verschillende ATA's en doe geen portforwarding in de router. Dat is helemaal niet nodig als je registreert bij de provider.
Nu je het zegt, is het eigenlijk logisch dat je geen port forwarding moet gebruiken als ja aanmeld.
MarkDM schreef:
Normaal verstuur ik de faxen via diezelfde PAP2T via Justvoip.com met G711u (Justvoip ondersteunt geen T38).
Dat werkt goed, hoewel je op internet overal artikels vindt dat je niet kan faxen met Betamax(Justvoip etc) !
Ik gebruikt de PAP2T speciaal daarvoor omdat het met de Fritzbox Fon niet lukt via Justvoip.
Dus met de PAP2T lukt het wel via Justvoip en PAP2Twel?? Hmmm dan toch maar geen fritzbox aanschaffen.
MarkDM schreef: Ik heb een test gedaan om een fax te versturen via een PAP2T met Weepee naar Weepee (fax_to_mail).
Het lukt mij ook niet . Zowel G711u als G711a geprobeerd
Inderdaad. Bij mij ook niet.

VOiD schreef:Faxen werkt bij mij wel zonder probleem met G.711 a-law codec via Weepee. T.38 werkt enkel goed als de provider dit ook ondersteund. Enkel Weepee doet dit uitgaand.
Welk type fax heb je ? Probeer G3 super etc te vermijden. Eventueel ook de snelheid naar beneden halen en de ECM uitschakelen.
Ik heb hier een héél goedkope fax staan. "Panasonic KX-FP205". Er worden hier héél weinig fax verstuurd of ontvangen maar zonder kunnen we niet. Mijn pa is niet zo handig met PC en e-mail. ECM heb ik uitgezet zonder resultaat. Het enige wat ik nog kan instellen wat iets of wat met de verbinden te maken heeft is: "Tijd voor opnieuw inbellen". Dit staat nu op 110ms (standaard). Er staat "De tijd voor opnieuw bellen is afhangkelijk van de telefooncentrale of host-PBX. Dit heet er waarschijnlijk ook wel niet veel mee te maken.

Ik zal nog eens wat rondsnuffelen op het net. Ik maak misschien best een nieuw topic aan "faxen over IP met G.711?"
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Ik lees net: "G.711, also known as Pulse Code Modulation (PCM), is a very commonly used waveform codec. G.711 uses ..." Ik weet dat er bij sommige fax- en telefoontoestellen kan gekozen worden tussen tone en pulse. Bij mijn faxtoestel niet. Is dit misschien de reden?

Bedankt!
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Neen, heeft niets met elkaar te maken. Standaard is nu tone dialing (dus toontjes versturen) en geen pulse dialing meer (cfr. de 'draaitelefoons').

G.711 is dezelfde codec die ook door bv. ISDN gebruikt wordt (64 Kbit). Best is wel G.711 a-law te gebruiken en niet u-law. u-law is voor US & Japan. Faxen via voip is zowieso zeer delicaat. Tenzij je technieken ala T.38 gaat gebruiken (maar ik ken geen provider die dit in beide richtingen ondersteund) is het 'best effort'.

Persoonlijk heb ik weinig problemen om via Weepee faxen te versturen gebruik makend van G.711 a-law. Maar let wel dat je QOS in orde is ! Er is niet veel nodig om een fax transmissie te verbreken. Zelfs indien je geen problemen hebt met een gewoon telefoongesprek wil dit niet zeggen dat je verbinding geschikt is om te faxen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Void: Welke ATA gebruik jij om te faxen ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Mark,

Ik gebruik geen ATA maar software http://www.te-systems.de/index.php?id=75&L=2 die een CAPI driver emuleert.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

VOiD schreef:Persoonlijk heb ik weinig problemen om via Weepee faxen te versturen gebruik makend van G.711 a-law. Maar let wel dat je QOS in orde is ! Er is niet veel nodig om een fax transmissie te verbreken. Zelfs indien je geen problemen hebt met een gewoon telefoongesprek wil dit niet zeggen dat je verbinding geschikt is om te faxen.
Ik momenteel geen router waar QoS kan ingesteld worden. (Ik ga er mij een aankopen maar zit nu nog te twijvelen tussen FritsBox Fon ATA of D-link in combinatie met linksys SPA3102 ATA). Op hoeveek kb/s zou ik dan de QoS moeten instellen? 100kb/s, 150kb/s,...?

Maar als als alle LAN apparaten uitgeschakeld zijn en de verbinding met ISP is OK, dan zou het toch moeten werken. Het zou wel kunnen dat het iets met de verbinding te maken heeft. Ik hoor gekraak en gepiep (die tonen die je hoort als je connectie maakt). Daarna begint de fax te zenden maar na enkele seconden stopt hij met als error: "communication error". De snelheid (9600baud 33600 baud,...) kan ik niet instellen. Ik heb nog een oudere fax staan. Ik zal het daar ook nog eens met testen.

@MarkDM: werkt bij jou de verbinding (die kraak en pieptonen)? Of waar loopt het bij jou mis als je wilt faxen?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hierbij nog enkele tips:
  • als je met Weepee werkt: de Fritzbox doet geen naamweergave v/d oproeper, alleen het nummer. Via een Linksys zie je nummer én naam.
  • De SPA3102 doet zelf QoS. Hij heeft hiervoor 2 ethernetpoorten: 1 naar de modem en 1 naar je andere apparatuur. Je kan hem instellen als bridge of als router. Telkens met QoS, aangezien alles via hem passeert. Indit geval zou ik een simpele tweedehands modem kopen. Er zijn er genoeg te vinden.
Het faxen mislukt zoals bij jou. Het is wel al een toestel van meer dan 10 jaar oud. Ik zal vanavond eens testen met een jonger faxtoestel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb nu de a-law i.p.v. de u-law gebruik en het werkt (14.4kbaud) :-D

Ik heb gebeld naar panasonic en de overdrachtsnelheid staat standaard op 14.4kbaud en is enkel door service-points van panasonic in te stellen :-( . De over-sea mode zou deze wel naar 9,6kbaud zetten maar dit moet je dan telkens opnieuw instellen want hij gaat na 1 fax automatisch weer naar 14.4kbaud. Maar kom, het werk met 14,4kbaud :-D

Nog een allerlaatste vraag (als alles goed gaat :-) )
Kan ik eens proberen om een fax te versturen naar mijn fax? Ik heb (nog) geen vast nummer bij weepee. Gaat het ook zonder om eens te testen?

Bedankt VOiD, MarkDM en overige leden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je kan vanop een ander WeePee account een fax sturen naar je WeePee nummer (32990900xxxx). Je hoeft hiervoor geen vast nummer hebben. Als je je WeePee klantcode geeft (xxxx) kan ik jou een test fax sturen ...

Je kan ook vanop een niet WeePee lijn proberen door te bellen naar 02 669 1900, vervolgens je WeePee klantcode (xxxx #) + PIN code (123456 #) ingeven. Dan kan je een nummer bellen: dit kan ook een ander WeePee nummer zijn.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

ik heb nu ook een fax verstuurd van een ander WeePee account en dit werkt. Maar als ik een fax of telefoongesprek wil doen naar een WeePee account vanaf een vaste lijn krijg ik een bezettoon :-(

Ik heb het gedaan zoals "philippe_d" aangegeven heeft:
philippe_d schreef: Je kan ook vanop een niet WeePee lijn proberen door te bellen naar 02 669 1900, vervolgens je WeePee klantcode (xxxx #) + PIN code (123456 #) ingeven. Dan kan je een nummer bellen: dit kan ook een ander WeePee nummer zijn.
Philippe.
Iemand hiermee toevallig ervaring? Ik wil gewoon eens testen of alle inkomende gespreken ook werken en hoe de afhandeling van de fax gebeurt. Na de aanvraag van nummerbehoud wil ik alles ineens werkend. Vandaar mijn vraag.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tom
* heb je, na de PIN kode + # het volledige WeePee nummer ingebracht (32990900 xxxx) + # ?
* misschien kan je niet naar je eigen account bellen (van en naar 2* dezelfde xxxx) ? maak dan egwoon een 2de account aan bij WeePee (een voor tel, en een voor fax)
* indien je een PM stuurt met je WeePee nr, wil ik je wel eens bellen en een test fax versturen ...
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

philippe_d schreef:Tom
* heb je, na de PIN kode + # het volledige WeePee nummer ingebracht (32990900 xxxx) + # ?Philippe
Hmmm, ik denk dat ik daar fout zit. Dit heb ik inderdaad niet gedaan. Wat is eigenlijk het nut van die pincode? Mag je die kiezen?
philippe_d schreef: * misschien kan je niet naar je eigen account bellen (van en naar 2* dezelfde xxxx) ? maak dan egwoon een 2de account aan bij WeePee (een voor tel, en een voor fax)
Dit heb ik gedaan. Dit werkt (hylafax). Maar nu wil ik eens proberen van een analoge belgacomlijn.
philippe_d schreef: * indien je een PM stuurt met je WeePee nr, wil ik je wel eens bellen en een test fax versturen ...
Philippe
verstuurd
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

na de pincode krijg ik een "bezettoon" en kan ik niets meer ingeven,... PB is verstuurd.

Alvast bedankt!
Tom
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Opgelost (verkeerde PIN gebruikt)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

inderdaad, nu werk alles :). Voor de mensen die dit zouden lezen en ook op zoek zijn naar de pin-code:
Meld je aan bij weepee (klanten) => Tapblad informatie => klik op inbelnummer => daar staat je pin-code.

Hartelijke dank Philippe!! en overige forumleden.

Tom
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Bij het klantentool van Weepee en inbel nummer vind ik het volgende:
Je kan onze diensten ook van buiten ons netwerk gebruiken
Ik kan via het nummer 02 669 1900 + klanten nummer# + pin# ander Weepee account (329909xxxxxx) opbellen of een ander nummer
Maar de 'diensten' 19xx lukken niet om bvb van buiten af de voice mail op te vragen of de oproepen door te schakelen.

Een mogelijke oplossing is via smartphone en Zoiper of csipsimple op dat Weepee account
maar daar ben ik nog niet uit hoe je kan omschakelen van sip user aangezien Weepee maar 1 sip user per account toe laat!
Je kan wel registreren maar dat betekent nog niet dat je de koek krijgt.
Ten ander wat betekent de 'Reset User-Agent beveiliging' in klantentool->Account informatie?
Kan na deze reset een nieuwe user zich aanmelden?
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

TomVH schreef:Telefoneren werkt nu wel. Ik moest gewoon tijdje wachten (5sec) voor hij "overgaat".
Daar heb ik ooit ook eens problemen meegehad. Weet niet meer waar ik het gehaald heb, maar toen heb ik dit genoteerd:

pauze tussen draaien en bellen verkorten

- log in als [admin] en [advanced]

- kies tabblad [regional], gedeelte Control Timer Values

- bij [interdigit long timer] staat [10], wijzig dit in [2]

- bij [interdigit short timer] staat [3], wijzig dit in [1]

- sla de wijzigingen op. De PAP2T zal een nummer nu 2 seconden na het intoetsen gaan bellen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Rosettevanzier
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 maa 2018, 21:02
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Beste

Ik ben hier nieuw en heb geen ervaring met fora...
Recent heb ik een poco internet abonnement genomen bij Scarlet. De hardware is een bbox 3v+. Het internet werkt sindsdien niet meer samen met mijn proximus vaste lijn om te bellen. Omdat bellen via proximus zo duur is wou ik overstappenn naar OVH.

Het lukt me niet om deze lijn te registeren bij OVH. Ik heb meermaals gemaild met de helpdesk van OVH. Maar hun hulp lijkt nu ten einde gekomen omdat zij stellen dat het niet mogelijk is om te bellen via Voip bij OVH omdat scarlet zou werken met een dynamisch ip-adres. Vervolgens heb ik contact opgenomen met scarlet maar zij willen/kunnen mij ook niet helpen.

Kan iemand van jullie mij helpen? Of welke info hebben jullie nodig om te kunnen helpen?

Alvast bedankt!
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Rosettevanzier schreef:Ik ben hier nieuw en heb geen ervaring met fora...
Eerst en vooral welkom op userbase.
Rosettevanzier schreef:Ik heb meermaals gemaild met de helpdesk van OVH.
OVH hun helpdesk is niet zo goed. (spreek uit ervaring)
Rosettevanzier schreef:omdat scarlet zou werken met een dynamisch ip-adres.
Kan je dan geen DynDNS (NO-IP) gebruiken of iets anders?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Rosettevanzier schreef:Het internet werkt sindsdien niet meer samen met mijn proximus vaste lijn om te bellen.
Dat zou moeten uitgetest zijn tijdens de installatie van Scarlet. In principe moeten beide signalen naast elkaar werken als je VDSL2-modem correct aangesloten is met een VDSL2-splitter.
Rosettevanzier schreef:Of welke info hebben jullie nodig om te kunnen helpen?
Merk en type van het toestel waarop je je OVH-telefoonlijn registreert.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dynamisch IP adres is zeker geen probleem. Dat is nagenoeg overal zo.
Ik lees tussen de lijnen dat je met je Bbox3 wil registreren bij OVH. Klopt dat ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Even signaleren: bij de installatie van de bbox van Scarlet (Proximus naar Scarlet) 2 maand geleden,heeft de installateur onmiddellijk de VoIP gateway (CISCO) van OVH ingeplugd en de lijn werkt hier. Wel heb ik al een aantal keer de gateway moeten heropstarten, omdat het signaal van OVH weggevallen was. De geluidskwaliteit is bij momenten ook niet denderend, meen ik.
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”