ruKernelTool: Progr. om Firmwares op FritzBox te schrijven

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
IMW
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2012, 12:51
Bedankt: 1 keer

Bedankt, ik raakte soms wat in de war van de fysieke verschillen die de 1&1 boxen met dezelfde aanduiding onderling hadden.
Voor zover ik heb kunnen zien zijn wel alle FB 73x0's (of vergelijkbare 1&1 boxen) VDSL geschikt.
Ik had gehoopt zo'n 1&1 op de kop te kunnen tikken voor een stuk minder dan de rood/grijze op Ebay kosten,maar niets lijkt minder waar!
IMW
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2012, 12:51
Bedankt: 1 keer

Awesome! Afgelopen zaterdag een 50.000/7390 ontvangen en de internationale firmware erop gezet. Nu een paar minuten online,so far so good!
IMW
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2012, 12:51
Bedankt: 1 keer

En zojuist een 1&1 50000+ 7490 omgetoverd naar een internationale firmware...
simpele uitleg;
FRITZ.Box_7490.en-de-es-it-fr-pl.06.20.recover-image.exe downloaden

Firewall uitschakelen, ofwel toestemmingen geven tijdens het proces
In RUkerneltool -> Netzwerk -> Mediasensing uitschakelen
In Rukerneltool in expert modus -> upload tab -> in adam2 halten
Instructies volgen betreffende het spanningsloos maken en terug inpluggen van de box
Als verbinding gelegd is verschijnt een cmd/telnet venster, hier de branding op internationaal zetten door deze commando's in te geven:

Code: Selecteer alles

quote SETENV firmware_version avme
quote REBOOT
Cmd/telnet venster afsluiten
In RUkerneltool -> Netzwerk -> Mediasensing inschakelen
RUkerneltool afsluiten
FRITZ.Box_7490.en-de-es-it-fr-pl.06.20.recover-image.exe uitvoeren en instructies volgen betreffende het spanningsloos maken en terug inpluggen van de box. Als verbinding wordt gelegd, wordt hij gewist en geflasht met internationale 6.20 firmware.
Voila,bij het browsen naar 192.168.178.1 vraagt de box om een taal uit te kiezen! En overige configuratie natuurlijk.

Indien ergens in het proces geen verbinding meer gelegd kan worden tussen pc en box, verander de ipv4 eigenschappen van de netwerkkaart naar;
ip:192.168.178.2
subnet:255.255.255.0
gateway:192.168.178.1
Eventueel ook de snelheid van de lan-poort verlagen naar 10 Mbit (half duplex)
En virusscanner/firewall uitschakelen.
jvdb2504
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2015, 13:29

hey, ik had een vraag hoe kan ik mijn 7490 met versie 6.20 terug naar 6.06 of een belgacom goedgekeurde versie zetten want met 6.20 geeft hij PPPoe timeout fouten en geraak ik niet aan een internetverbinding.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Die PPPoE time-out fouten zijn van alle tijden en komen bij verschillende firmware versies voor. Het enige wat je kan doen is geduld hebben en wachten tot de 7490 er na een aantal pogingen toch in slaagt om een sessie te openen. Soms duurt dit 5 minuten, soms een halfuur. Het is daarom aangeraden om in het midden van de nacht ergens een automatische disconnect te doen zodat je in praktijk nooit last hebt van dit fenomeen.
IkInternet
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2016, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo philippe_d , navraag veel later ( in jaren ) dan de laatste post maar nu nog meer een probleem , nu AVM TELNET heeft afgezet in de laatste FW.

Vermits ik nog nooit een reactie had geplaatst kan ik geen PM sturen naar U.

Is deze werkwijze nog altijd van kracht ? die 5 seconden bij startup ? ( want telnet ) zit er niet meer in :(

Pls reply 2me.

Ik.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Alles wat hier staat zal warschijnlijk niet meer lukken. De ontwikkeling van rukerneltool is gestopt (omdat hij niet kon voldoen aan de nieuwe verordening voor gegevensbescherming als ik het goed versta?).
Rukerneltool sluit hier dan ook zichzelf onmiddelijk af kort na het starten.

[Mod]
Gezien Rukerneltool niet meer beschikbaar is, wordt deze Topic afgesloten
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
IkInternet
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 dec 2016, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Damm 2 bad thanks 4 your advice….

Gtz IK.
Gesloten

Terug naar “VoIP”