Hallo,
Ik gebruik een Fritz!box 7170, en ik heb hem zo ingesteld dat anonieme oproepen automatisch op de voicemail terecht komen (zonder opnamefunctie, enkel meldtekst).
Die meldtekst is echter in het Duits. Is er een manier om een zelfingesproken meldtekst te gebruiken? Dan zou ik kunnen vermelden dat ze hun nummeronderdrukking moeten uitzetten als ze mij willen bereiken.
Alvast bedankt.
Fritz!box 7170: meldtekst instellen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Hey,
ik heb de 7270 en heb het daar aangepast zoals aangegeven in de handleiding.
Ik ken het niet van buiten dus had effe de handleiding van de 7170 gegoogled, maar daar staat het gebruik van de voicemail precies niet in beschreven.
Als je de handleiding van de 7270 opzoekt, zal je het wel vinden. En dan duimen dat het voor 7170 hetzelfde is, maar dat zal wel.
ik heb de 7270 en heb het daar aangepast zoals aangegeven in de handleiding.
Ik ken het niet van buiten dus had effe de handleiding van de 7170 gegoogled, maar daar staat het gebruik van de voicemail precies niet in beschreven.
Als je de handleiding van de 7270 opzoekt, zal je het wel vinden. En dan duimen dat het voor 7170 hetzelfde is, maar dat zal wel.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 21 keer
FritzBox voicemail oproepen (**600, **601, **602 .... naargelang antwoordapparaat 1, 2, 3 ...)Edward Valckx schreef: Ik gebruik een Fritz!box 7170, en ik heb hem zo ingesteld dat anonieme oproepen automatisch op de voicemail terecht komen (zonder opnamefunctie, enkel meldtekst).
Die meldtekst is echter in het Duits. Is er een manier om een zelfingesproken meldtekst te gebruiken? Dan zou ik kunnen vermelden dat ze hun nummeronderdrukking moeten uitzetten als ze mij willen bereiken.
Eventueel naar hoofdmenu gaan.
In hoodmenu druk 4, daarna 1, daarna 8 om op te nemen.
Nu de tekst inspreken en opname beëindigen met 1
Dan terug 4, 1, 1 om all opnames te beluisteren (U hoort eerst de standard duitse tekst, daarna je eigen opname(s).
Hier moet je tijdens het horen van de tekst die je wil hebben op 2 drukken.
Nu zal de gekozen opname gebruikt worden.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Bedankt, werkt perfect!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Ik ben benieuwd of dit ook voor de 7140 zou werken (bij mij is het een Engelstalige meldtekst) ...
De laatste firmwareupdate, waar dat antwoordapparaat inzat, is al van begin jan. 2009, maar ik vind geen handleiding over het gebruik van bv dat 'nieuwe' antwoordapparaat.
De laatste firmwareupdate, waar dat antwoordapparaat inzat, is al van begin jan. 2009, maar ik vind geen handleiding over het gebruik van bv dat 'nieuwe' antwoordapparaat.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Moderator
Ja natuurlijk wel. Ik neem aan dat je de Firmware xx.04.67 hebt.fredo66 schreef:Ik ben benieuwd of dit ook voor de 7140 zou werken (bij mij is het een Engelstalige meldtekst) ...
Deze bevat een geintegreerde fax, alsook mailboxen.
De fax kan ingesteld worden op één bepaald inkomend nummer (vb je vaste lijn is de faxlijn, en je VOIP lijnen gebruik je voor telefonie). Maar je kan ook de fax instellen met een fax switch. Faxen worden gemaild als PDF file.
Wat betreft antwoordapparaat: je kan meerdere mailboxen instellen (die elk reageren op de verschillende inkomende lijnen). Ieder apparaat kan je individueel instellen (vb: opgenomen boodschappen per e-mail doorsturen naar de betreffende persoon).
Gewoon in Telefonie > nieuw apparaat toevoegen, en kiezen voor het geintegreerd antwoordapparaat
Met een engelse Firmware zal jouw antwoordapparaat natuurlijk Engels praten.
Via **600 oproepn en de instructies volgen ...
Bijkomende tip: hang een kleine USB stick (512 Mb is meer dan voldoende) aan je FritzBox. Dan worden alle boodschappen bewaard op de USB stick, en gebruik je niets van het (beperkte) intern geheugen van de Box.
Deze Firmware ondersteunt ook het gebruik van de USB port: je USB stick (of USB harddisk) kan je vanuit je netwerk lezen/schrijven (en zelfs vanuit het Internet). Je kan er ook een USB printer aan hangen, te gebruiken als netwerkprinter.
Philippe.
-
- Elite Poster
ok, de antwoorapparaatfunctie had ik al geactiveerd hoor, ik wist alleen niet dat je de welkomsboodschap zelf kon wijzigen ... ga het vanavond zeker proberen.
De functie van die gedeelde usbstick (en opslag voor antwoordapparaat) heb ik vorig jaar ook eens uitgeprobeerd, eerst met een usb stick van 8 Giga (met de bedoeling een mini-netwerkschijf te hebben voor vaste pc - minilaptop) maar mijn fritzbox kon daar niet mee om (herstartte voortdurend).
Dan ook nog eens geprobeerd met een kleine 512 mb stick en daar had ik dat probleem niet. Maar vond het toch niet zo praktisch om de koppeling te maken naar de stick vanop pc/laptop en gezien de geringe opslagcapaciteit heb ik de stick dan maar weer verwijderd.
De functie van die gedeelde usbstick (en opslag voor antwoordapparaat) heb ik vorig jaar ook eens uitgeprobeerd, eerst met een usb stick van 8 Giga (met de bedoeling een mini-netwerkschijf te hebben voor vaste pc - minilaptop) maar mijn fritzbox kon daar niet mee om (herstartte voortdurend).
Dan ook nog eens geprobeerd met een kleine 512 mb stick en daar had ik dat probleem niet. Maar vond het toch niet zo praktisch om de koppeling te maken naar de stick vanop pc/laptop en gezien de geringe opslagcapaciteit heb ik de stick dan maar weer verwijderd.
-
- Moderator
Fredofredo66 schreef: Dan ook nog eens geprobeerd met een kleine 512 mb stick en daar had ik dat probleem niet. Maar vond het toch niet zo praktisch om de koppeling te maken naar de stick vanop pc/laptop en gezien de geringe opslagcapaciteit heb ik de stick dan maar weer verwijderd.
Ik zou je dan aanraden om die kleine 512 mb stick terug te gebruiken, niet als mini-netwerkschijf, maar extra geheugen voor het opslaan van je welkomstboodschap, mailboxinstellingen en ontvangen berichten. De FritzBox zal er automatisch de nodige mappen in aanmaken en de stick gebruiken.
Philippe.
Raar maar waar, de fax-switch werkt niet in .67 firmware.philippe.deleye schreef: Ja natuurlijk wel. Ik neem aan dat je de Firmware xx.04.67 hebt.
Deze bevat een geintegreerde fax, alsook mailboxen.
Wel in oudere, maar niet meer in 67, heel vreemd, maar het ding is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
-
- Elite Poster
Inderdaad, werkt ook prima op de 7140. Nu ook gemerkt dat alle binnenkomende boodschappen ook nog op de fritzbox stonden (ik liet ze mailen ...).philippe.deleye schreef:Ja natuurlijk wel. ...fredo66 schreef:Ik ben benieuwd of dit ook voor de 7140 zou werken (bij mij is het een Engelstalige meldtekst) ...
Via **600 oproepn en de instructies volgen ...
Gewoon niet aan gedacht dat je dat antw. apparaat met de telefoon kan bedienen, stom van me.
-
- Moderator
Als je berichten alléén via mail wil beluisteren, kan je de FritzBox zo instellen dat de mails automatisch verwijderd worden na versturen (>> "Nachrichten nach Versand vom Anrufbeantworter löschen" ...)johcla schreef:Zo stom is dat niet, in de UI staat het niet vermeld hé. Ik beluister ook enkel de berichten via mail hoor.
Zo spaar je geheugen, anders geraakt de buffer vol met oude berichten (functie beschikbaar op laatse Firmware voor de modellen 7270 en 7240). Info: http://www.avm.de/de/News/artikel/newsl ... schen.html
Philippe