Nadat Belgacom door OVH was afgesneden, kreeg ik in het Frans mijn telefoonnummer te horen (in een eindeloze lus), wanneer ik met de gsm naar mijn telefoonnummer belde.
Ik belde toen naar de helpdesk, waar ze me begeleid hebben om volgende instellingen te wijzigen:
Bij "Numéro" - "Configuration du numéro" - "Modifier" - "Aucun" vervangen door "Redirection (Redirect)" - "Valider"
Daarna in het menu "Redirection (Redirect)" mijn nummer uit de keuzelijst kiezen en bij "Filtrer la liste" alle vakjes aanvinken en weer "Valider"
Gisteren ook een nummer aangevraagd, en vandaag alles in orde na validatiedocumenten. Maar... ik hoopte dat ik een nieuw nr zou kunnen kiezen (premium). Dat is niet gelukt tijdens het oorspronkelijke aanvraagnr. Hoe pak je dat aan? Hoeveel kost het? Iemand ervaring mee?
edit: meer info gevonden via andere thread. iemand ervaring hoeveel je moet bijbetalen bovenop de 1,18 euro per maand? Ik had gewoon 1 nummer gewild, namelijk een premium nr.
Uit één van mijn mails met de helpdesk (ongeveer 2 maanden geleden):
Vous pouvez choisir un numéro belge avec un indicatif de la région dont vous dépendez mais vous ne pourrez en aucun cas choisir votre numéro lors de la commande. Par contre vous pourrez par la suite souscrire à un numéro supplémentaire standard à 1 € ou un numéro premium (liste de numéro mnémotechnique) facturé à 5 €.
Ivm nummer aanpassen: je zou een tweede "numéro standard" kunnen activeren en dan het eerste, het oorspronkelijke, annuleren. Geen idee of dat kan... Ik ga het eens testen.
ja, in je manager kan je een numer kiezen en dan bij het beheer ervan kiezen om dat nummer te annuleren. Het is bij OVh dus de bedoeling dat je eerst een nummer neemt (in jouw telefoonzone). Dan krijg je een nummer toegewezen. Pas dan kan je een bestaand nummer porteren. Zo heb ik het gedaan. Ik wacht nu de brief af die naar mijn adres werd gestuurd met codes om de nummerportatie in gang te zetten.
Om nummer stop te zetten: klik op "lijn". In het kader daaronder selecteer "management" en dan zie je onderaan verschijnen "de lijnen stoppen".
Bedankt. Zodra je een eigen nr wil kiezen betaal je dus 1,99 euro per maand ipv 0,99 euro. Omzetten van numéro naar een ligne kan niet, of enkel naar Ligne enterprise. Enfin, we zien wel hoe het afloopt, ik hou mijn zelfgekozen nr even.
gisteren naar 2 verschillende telenetnummers lang gebeld met ovh.
elk nummer tot 3 X toe lijn uitgevallen.....'normal call clearing' kreeg ik op het scherm (alsof de tegenpartij ingehaakt had)
met betamax op zelfde moment zonder probleem.
Codec vraagje,
Op de portal van OVH kan je verschillende codecs kiezen met de volgorde hoe ze gebruikt worden.
Wat is nu de beste combinatie, of enkele codec? Ik had ergens gelezen te hebben dat men beter de 'minst goede' codec gebruikt omdat er toch automatisch wordt geswitched tussen de codecs, dus dat er geen betere kwaliteit is als je een 'hogere' codec kiest. Weet iemand hier iets meer over?
@Baggioo
Inloggen op de Manager => "Téléphonie" => "Ligne" => "Gestion des appels" => "Renvoi d'appel" => "Gérer" en dan maar invullen wat voor jou past.
Niet vergeten op "Valider" te klikken.
@Michaelv
Ik heb deze bij OVH momenteel exclusief op G.711 staan. G.729 wil ik vermijden.
Op mijn Siemens Gigaset staan enkel G.722 en G.711 (PCMA en PCMU) als beschikbare codec (in deze volgorde).
Aangezien dit over een vast toestel gaat waar altijd voldoende bandbreedte ter beschikking is, zie ik niet in waarom ikzelf zou kiezen voor een kwalitatief mindere codec. Spijtig dat OVH geen optie heeft met enkel G.722 en G.711.
PS Bellen tussen twee OVH accounts in G.722 is een héél merkbare verbetering in gesprekskwaliteit t.o.v. G.711. Idem tussen twee Siemens Gigaset VoIP basisstations in G.722 (altijd gratis, onbeperkt in tijd, en RTP pakketjes [voice] rechtstreeks tussen gebruikers).
Vorige week zaterdag een nummeroverdracht gevraagd van Belgacom naar OHV.
Status in de manager van OHV staat op in behandeling ,maar nog geen brief gekregen thuis.
Hoelang duurt het normaal om die brief te ontvangen?
Bij mij hetzelfde: een nummeroverdracht van Telenet (ouders) maar nog geen brief...
Misschien loopt OVH wat achter (te druk?)... want mijn nr-overdracht een tijdje terug ging erg snel.
Die adresverificatie per brief is niet waterdicht en is te omzeilen/versnellen omdat alle info die in je brief staat, ook in je klantenportaal te vinden is.
Maar ik weet niet of zoiets hier op het forum uitgelegd mag worden, dus ik zal eerst op het antwoord van een moderator wachten.
Een truukje publiceren om via een achterpoortje 2 nummers te krijgen op hetzelfde adres, daar hebben wij niets op tegen ...
Zolang je geen illegale praktijken aanprijst, want dat is inderdaad tegen de Forumregels.
Illegale praktijken zijn het niet. Men kan het wel misbruiken om je nummer op een ander of onbestaand adres te registeren. Een ander adres wordt wel moeilijk omdat die brief wel zal toekomen daar natuurlijk.
Ik heb 2 keer een nummerportatie aangevraagd, voor 2 verschillende adressen. De eerste keer heb ik gewoon de procedure gevolgd. De brief bevat een code die je samen met je identificatienummer moet ingeven op een speciale website. Maar het was me opgevallen dat die code ook al als referentie in het klantenportaal staat bij de aangevraagde nummerportatie.
Het enige wat je nog niet weet, is natuurlijk de speciale website, maar die is voor iedereen dezelfde, namelijk "auth.ovh.com"
Dus als je met je klanten-id en die referentie naar die site gaat, kan je de nummerportatie versnellen. Zodra je daar de code ingegeven hebt, vraagt OVH de portatie aan bij je huidige provider.
Ik heb johcla zijn procedure ontvangen (heb pas enkele dagen gelden de portatie aangevraagd, dus nog geen brief ontvangen), maar zou de portatie nog graag deze maand afgerond zien, zodat ik geen abo meer moet betalen aan Belgacom voor volgende maand.
Volgens mij staat nu de datum van portatie ingevuld in de manager, terwijl dit voorheen niet zo was.
Aangezien ik mijn vaste lijn porteer van Belgacom naar OVH, maar wel mijn internet en digitale TV wens te behouden, dien ik Belgacom hier al op voorhand over te contacteren dat deze 2 diensten wél nog actief moeten blijven op mijn lijn, na de nr-portatie?
Of zal Belgacom mij automatisch een virtueel lijn-nr toekennen na de portatie, om mijn internet en digitv te identificeren?
Ik heb mijn vaste tel. nr. laten porteren naar OVH. Ik heb de brief ontvangen en met die code mijn portering bevestigd. Ik had gevraagd om het nummer op of vanaf 19 maart 2013 te porteren (aanvraag ingediend laatste week februari). Gisteren de bevestiging gekregen dat de portatie wordt doorgevoerd op 25 maart. Houd dus rekening met een viertal weken om je bestaande nummer te porteren.
Ik heb de portatie vorige week 12/03 aangevraagd. Gisteren zat de brief in de bus ivm adresverificatie, maar had reeds dit weekend de code op de site ingevoerd. Ik had gevraagd om over te schakelen op 26/03 en dit is me nu per mail ook bevestigd.
Mijn portatie zal dus 2 weken in beslag nemen. (en waarschijnlijk kon het ook sneller)
Ik wilde graag eens bekijken of gigaset.net (de gratis Voip dienst van Gigaset) handig werkt.
Maar die account werkt blijkbaar niet; heeft OVH die uitgeschakeld of zo? Als ik 'm onder 'Telephony -> Connections' op 'Active' zet dan is de boodschap 'Registration Failed'. Hebben alle OVH-Gigaset telefoons die beperking?
Activeer de STUN server eens voor je Gigaset.net verbinding.
Edit: Indien je een verbinding activeert dan verschijnt er vaak allereerst "Registration Failed".
Indien je de pagina ververst dan blijkt de verbinding toch "actief" te zijn...
Een foutje/bug dat ik al op meerdere types basisstations gezien heb.
STUN stond al aan, en afzetten maakt ook geen verschil.
Is Gigaset.net een SIP service? Misschien moet ik eens kijken naar de NAT poorten? In elk geval, de OVH SIP doet het wel.
Edit: Bedankt voor de pagina refresh tip. Dat was het inderdaad
Edit2: Nu geraak ik niet in het gigaset.net telefoonboek... Het wordt wat off-topic nu maar echt goed gedocumenteerd is die gigaset.net toch niet he...
't Is natuurlijk allicht ook allemaal nieuw, hé.
Volgend een linkje van de S685IP (dat is in het Nederlands): Handleiding S685IP.
Vanaf pagina 32 staat Gigaset.net erg duidelijk uitgelegd.
Waterboy schreef:Vorige week zaterdag een nummeroverdracht gevraagd van Belgacom naar OHV.
Status in de manager van OHV staat op in behandeling ,maar nog geen brief gekregen thuis.
Hoelang duurt het normaal om die brief te ontvangen?
[ Post made via mobile device ]
OVH heeft de brief i.v.m. nummeroverdracht vertuurd op 11 maart en op 18 maart heb ik deze thuis ontvangen.
Op 25 maart gaat de nummeroverdracht uitgevoerd worden.
Vanaf dat moment valt het telefoonsignaal weg van Belgacom,en dus ook het internet signaal.
Met wie moet ik dan contact opnemen om het internet om te zetten naar internet zonder vaste lijn?
Is dit met de klantendienst of de dienst storingen ?
Persoonlijk zou ik hen daar nu al (schriftelijk) van op de hoogte brengen.
En dat je van hen verwacht dat ze, gelet op deze kennisgeving, hun dienst blijven aanbieden zonder onderbreking.
Of de klantendienst dan wel de technische dienst het snelst is indien er zich wel een onderbreking voordoet?
Het lijkt me dat, indien je een technische storing hebt, de technische dienst dit het snelst zal kunnen ondervangen.
Dit laatste is hier al aan bod gekomen. Je kan namelijk een zeker bedrag storten (vb 10 €) die dan kan dienen om je maandelijkse facturen te betalen. Dan moet je, telkens je hun factuur ontvangt, niet vlug vlug betalen zoals ik ervoor deed met PayPal. Enkel het restbedrag in het oog houden en op tijd aanvullen is dus de boodschap.
EdpNet XL 99/35 Mbps VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200 RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana Ubuntu Mate 24.04
Vandaag is mijn Belgacomnr geporteerd naar OVH. Niet om 14h,zoals in de brief van OVH vermeld stond, maar rond 16h. Op zich geen probleem, aangezien ik toch op het werk was. Even naar het geporteerde nr gebeld en kwam ogenblikkelijk op de VoiceMail terecht bij OVH, dus kon ik halvelings besluiten dat mijn internet niet meer actief was.
Vorige week had ik van Belgacom een brief ontvangen ivm de portatie en het stopzetten van diensten, maar deze diensten waren niet gespecifieerd. Ik dus contact opgenomen met de klantendienst om te zeggen dat ik nr ga porteren, maar dat mijn internet maxi en digitale TV wel actief moeten blijven op de lijn. Geen enkel probleem volgens de dame van de klantendienst. Mogelijks ging mijn internet wel onderbroken worden, maar dan moest ik naar de klantendienst bellen om mijn internet te wijzigen naar internet zonder vaste lijn, zodat er een nieuw fictief lijnnr kon toegekend worden.
Ik bel dus naar de klantendienst en kom blijkbaar op de technische dienst uit, kijkt het even na en zegt dat er inderdaad nog een nieuw fictief lijnnr moet toegekend worden, maar dat dit voor de klantendienst is, ik wordt correct doorverbonden. De dame in kwestie hoorde het in Keulen bijna donderen toen ik vroeg om mijn internet-abonnement te wijzigen en dat ik een fictief lijnnr moest krijgen. Ze wou me terug door verwijzen naar de technische dienst. Heb haar dan maar gezegd dat ik juist van daar kom en dat dit wel degelijk door de klantendienst moet aangepast worden. Ze ging wat dingen nakijken en na een 5-tal minuutjes kreeg ik de melding dat ze het niet onmiddellijk kon oplossen en vroeg me of ze me binnen het uur mocht terugbellen. Voor mij geen probleem, zolang het maar in orde komt.
Anderhalf uur later nog steeds geen telefoontje ontvangen op m'n gsm en internet-signaal nog steeds niet actief. Dus dan maar terug de klantendienst opgebeld, mijn verhaal nogmaals gedaan en volgens deze man was het absoluut niet mogelijk om mijn telefonie bij OVH te hebben en nog internet bij Belgacom, ik moest dan maar met alles bij OVH gaan. Heb hem dan toch kunnen overtuigen dat dit wél mogelijk is. Om een nieuw fictief lijnnr toe te kennen moest hij blijkbaar mijn internet en digitale tv opnieuw activeren. Toen ik zei dat dit ok was, maar dat mijn internet wel door de werkgever wordt betaald, was dit weer niet mogelijk. Alle diensten moesten immers op eenzelfde factuur staan... Dan maar uitgelegd hoe IFE (Internet For Employees) werkt en mits wat tegenstribbelen dan toch alles geactiveerd, maar nogmaals met de boodschap dat het volgens hem zeker niet ging werken! Toen ik vroeg of mijn internet-login ging wijzigen wist hij niet wat hij moest antwoorden: tja, ik denk het niet, maar ben niet zeker... de activatie kon ook wel 72h duren, mogelijks kon dit ook sneller zijn. Hij kon me gelukkig ook mijn nieuwe fictieve lijnnr meedelen.
Enkele minuten later had ik terug een actieve internetverbinding. Bij mijn digitale tv diende ik wel het nieuwe lijnnr in te voeren, alvorens ik naar TV kon kijken.
Al bij al is het nog vlot verlopen. Omdat ik redelijk geïnformeerd was via UB. Ben je echter niet goed geïnformeerd en hang je af van de klantendienst en hun kennis, dan zou het wel eens een heel ander verhaal kunnen geweest zijn.
Nu alleen hopen dat de facturatie nog correct blijft, zodat internet aan de werkgever wordt gefactureerd, maar dat zien we dan wel weer...
Na de code van de brief ingevoerd te hebben op de website van OVH heb ik kunnen zien dat op 25 maart mijntelefoon nr. geporteerd ging worden naar OVH volgens de manager.
Geen brief ontvangen van Belgacom .
Dus telefoon is nog steeds actief bij Belgacom.
jorisx schreef:Ik heb al een paar keer getracht deze instelling te wijzigen, maar deze wordt na de herstart altijd terug op rfc2833.
Iemand enig idee hoe ik dit toch kan aanpassen?
Ik heb ondertussen een oplossing gevonden voor deze DTMF-bug aangezien ik ondertussen m'n Sagem 3464 naar de nieuwste Belgacom-firmware (60R10A-60A06W) heb geflasht en de juiste instelling verloren is gegaan.
Als je via de webinterface van de Sagem 3464 (http://192.168.1.1/?admin) de DTMF-mode niet kan aanpassen naar "in-band" dan kan je dit ook doen via telnet.
Mijn tel. nr. is nu geporteerd en geactiveerd bij OVH. Alleen... als ik naar mijn tel. nr. bel, dan krijg ik in het Frans mijn nummer te horen en verder niks. En nu?
Naar de manager : tabblad van je ported nummer.
Configuration du numéro.
dan Redirection (Redirect) of Redirection (Ddi, SDA, Trunk) naar je andere telefoonnummer bij ovh.
Het verschil tussen de 2 redirects is me niet duidelijk.