Noodnrs werken soms niet bij 3stars! + uberslechte service
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 2 keer
Is het niet interessant de scheiding tussen nomadische en geografische voip-nrs te maken Philippe? De meeste voip-nrs zijn nomadisch, maar 3stars biedt ook geografische die wel adresgebonden zijn. (Voor zover ik begrijp, ik gebruik mijn geografisch nr ook nomadisch maar dan op eigen verantwoordelijkheid natuurlijk)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Dat onderscheid maakt alleen 3stars, door dat ze voor nomadisch gebruik nummers hebben uitgedeeld in de 02/ en 03/ reeks. Maar volgens het BIPT nummerplan zijn dat gewone geografische nummers.
Er bestaat in België - voor zover ik weet - geen specifieke prefix of "zone nummer" voor nomadische VoIP nummers.
Maar wat maakt het uit?
Zoals je zelf aangeeft: op eigen risico maak jij nomadisch gebruik van een geografisch nummer, dus waarom het onderscheid maken?
Krijg jij van 3stars tenminste 2 keer per jaar, een schriftelijk herinnering over het gebruik van noodnummers en de gevolgen van nomadisch gebruik voor de geolocatie? Of een herinnering dat je je adres gegevens moet nakijken en eventueel aanpassen?
Er bestaat in België - voor zover ik weet - geen specifieke prefix of "zone nummer" voor nomadische VoIP nummers.
Maar wat maakt het uit?
Zoals je zelf aangeeft: op eigen risico maak jij nomadisch gebruik van een geografisch nummer, dus waarom het onderscheid maken?
Krijg jij van 3stars tenminste 2 keer per jaar, een schriftelijk herinnering over het gebruik van noodnummers en de gevolgen van nomadisch gebruik voor de geolocatie? Of een herinnering dat je je adres gegevens moet nakijken en eventueel aanpassen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
Sinds 27/02 werkt 117 (testnummer voor 112) niet meer. Ik krijg een SIP 500 - Service Unaivable. De maat is vol, mij zijn ze kwijt als klant.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik denk toch dat het aan uw sipclient ligt. Bij mij werkt 117 wel op 3starsnet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 765 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik vraag me soms af oft ni makkelijker zou zijn om nummers, die toch op naam staan uiteindelijk, en niet alleen op adres, gewoon aan de rijksregisterdatabank te koppelen om zo het adres eruit te halen. Verhuis je, dan ben je automatisch gereregistreerd.
-
- Pro Member
Noch 3CX, noch Asterisk werkenMarkDM schreef:Ik denk toch dat het aan uw sipclient ligt. Bij mij werkt 117 wel op 3starsnet.