Internet telefoonbel gaat maar tweemaal bij een oproep.
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Ik leer weer bij van de fritzboxen, men kan dus de soft-gegevens (programmatie) van hardware model 7113 overzetten op hardware model 7390 ?
Is er dan geen verschil tussen die 2 modellen ?
Is er dan geen verschil tussen die 2 modellen ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
@bssoft
Misschien is het tijd gekomen om zelf een fritzbox te kopen
? Ik heb de indruk dat jij veel van telefonie weet 
[
Post made via mobile device ]
Misschien is het tijd gekomen om zelf een fritzbox te kopen


[

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Ik zou de vaste lijn toch een nummer toekennen, zelfs als je die niet gebruikt om uit te bellen.Dontknow schreef: In de Line Settings is Fixed Line aangevinkt maar niet Substitute Connection, want ik wil niet via Belgacom bellen, aangezien ik met een Discovery Line werk, die goedkoper is voor internet maar duurder voor gesprekken, en er is ook geen nummer toegewezen aan de Belgacom lijn, die alleen dient om de inkomende gesprekken.
Ik heb ook geprobeerd de vink bij Fixed Line weg te nemen, maar alles blijft .
Zorg er wel voor dat je een ander formaat gebruikt dan je Voipbuster account, vb:
- Vaste lijn: 056 123456
Voipbuster: 0032 56 123456
Bij de eigenschappen van de DECT toestellen, kan je dan aanvinken:
- - uitgaande gesprekken: via Voipbuster.
- inkomende gesprekken: reageren op alle nummers.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Je kan de hele programmatie (configuratiefile) van de ene FritzBox overzetten naar een andere FritzBox indien het over 2 identieke modellen gaat.Bssoft schreef:Ik leer weer bij van de fritzboxen, men kan dus de soft-gegevens (programmatie) van hardware model 7113 overzetten op hardware model 7390 ?
Is er dan geen verschil tussen die 2 modellen ?
Indien het gaat over 2 verschillende FritzBoxen (vb 7113 naar 7490), dan zal de nieuwe FritzBox de gegevens overnemen die hij kan gebruiken. Je krijgt dan een lijstje van instellingen die kunnen overgenomen worden, en die je zelf kan aantikken. Zoals:
- - de DSL gegevens (provider, Annex, logon, paswoord)
- Netwerk instellingen (LAN IP adres, UPnP, port-forwardings, ...
- Telefonie instellingen (alle VoiP providers incl login & paswoord), toestellen, DECT enz)
- WiFi (SSID, enryption, netwerksleutel), uitzondering Gast netwerk
- VPN's
- etc
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Spijtig dat de 7390 niet alles overneemt zoals het is in de 7113, anders had mijn telefoon zo goed gewerkt als het vroeger deed.
Als ik geen oplossing vind zal ik na mijn vacantie de oude 7113 terug in dienst moeten nemen.
Groetjes.
Als ik geen oplossing vind zal ik na mijn vacantie de oude 7113 terug in dienst moeten nemen.
Groetjes.
Laatst gewijzigd door Dontknow 12 aug 2014, 10:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Terug uit vacantie ben ik terug met dit probleem bezig.
Tot nu toe nog geen oplossing gevonden, alleen nog iets nieuw ontdekt, regelmatig belt onze telefoon ons wakker midden in de nacht e horen we alleen een vrije lijn signaal. Dit is ook waarschijnlijk te wijten aan de slecht funktionerend 7390. Opgelost door "Do not disturb" in te schakelen.
Heb geprobeerd verschillende settings te veranderen, fax en antwoordapparaat in te schakelen, niets helpt, de telefoon rinkelt tweemaal dan stopt.
AVM support contacteert me regelmatig met bijkomende vragen over dit problem, maar ze ze hebben ook tot nu toe geen oplossing gevonden. Het is de eerste maal dat ze met dit geconfronteerd worden zeggen ze.
Nog enkele dagen dan geef ik het op.
Tot nu toe nog geen oplossing gevonden, alleen nog iets nieuw ontdekt, regelmatig belt onze telefoon ons wakker midden in de nacht e horen we alleen een vrije lijn signaal. Dit is ook waarschijnlijk te wijten aan de slecht funktionerend 7390. Opgelost door "Do not disturb" in te schakelen.
Heb geprobeerd verschillende settings te veranderen, fax en antwoordapparaat in te schakelen, niets helpt, de telefoon rinkelt tweemaal dan stopt.
AVM support contacteert me regelmatig met bijkomende vragen over dit problem, maar ze ze hebben ook tot nu toe geen oplossing gevonden. Het is de eerste maal dat ze met dit geconfronteerd worden zeggen ze.
Nog enkele dagen dan geef ik het op.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Een laatste oproep voordat ik de 7390 uit de circulatie haal: is er echt niemand die een oplossing weet?
Dank en groeten aan al degenen die met dit problem bezig geweest zijn, ook als ze geen oplossing konden bieden.
Dank en groeten aan al degenen die met dit problem bezig geweest zijn, ook als ze geen oplossing konden bieden.
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Eerste probleem: telefoon belt maar 2 keerDontknow schreef:Een laatste oproep voordat ik de 7390 uit de circulatie haal: is er echt niemand die een oplossing weet?
Dank en groeten aan al degenen die met dit probleem bezig geweest zijn, ook als ze geen oplossing konden bieden.
Een van de voorgestelde oplossingen (voor je verlof), was om de fixed line een nummer te geven (ook al gebruik je die niet voor uitgaande gesprekken), zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p556105
Heeft dit geholpen?
Tweede probleem: phantom calls.
Een gekend probleem bij de FritzBox, waar ik jammer genoeg ook geen oplossing voor heb.
Blijkbaar worden kleine spannings-schommelingen op de analoge telefoonlijn, geïnterpreteerd als een inkomende oproep.
[Edit] hierover loopt een aparte tread: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 32#p560332
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik weet niet of je veel telefoniemateriaal hebt. Ik denk maar wat ik zou doen om te testen. Dat is het volgende.Dontknow schreef:Na de twee tonen staat er gemiste oproep in de call log, ook als in mijn gsm hoor ik nog bellen.
Als ik de telefoon binnen de twee beltonen opneem dan is de kwaliteit van de ontvangst heel goed, na de twee beltonen hoor ik de lijnsignaal.
Een tweede telefoon aansluiten op de vaste lijn , parallel met de Fritzbox. Dan opbellen met je gsm.
Als de veronderstellingen hier kloppen; moet de nieuwe telefoon blijven bellen, anders heeft er 'iets' opgenomen.
Het resultaat van deze test kan het probleem al beter localiseren.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
@VOiD
Caller Id staat af.
@philippe_d
Fixed line heeft een nummer gekregen (zonder internationale prefix); phantom calls heb ik door "do not disturb" uitgeschakeld, niet meer gehad.
@MarkDM
De gewone telefoon belt meermals, de telefoon op de FB niet. Duidelijk een fout in de FB.
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
Caller Id staat af.
@philippe_d
Fixed line heeft een nummer gekregen (zonder internationale prefix); phantom calls heb ik door "do not disturb" uitgeschakeld, niet meer gehad.
@MarkDM
De gewone telefoon belt meermals, de telefoon op de FB niet. Duidelijk een fout in de FB.
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
-
- Pro Member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
dat van te weinig bellen heb ik hier ook op de Fritzbox en dit op
7270 7390 en 7490 toestellen.
dit zowel fixed als VoIP, wij moeten vliegen naar onze telefoon als mensen ons bellen.
7270 7390 en 7490 toestellen.
dit zowel fixed als VoIP, wij moeten vliegen naar onze telefoon als mensen ons bellen.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Het doet me plezier dat ik niet de enige ben, als ik een oplossing vind dan laat ik het je weten.
Ondertussen heb ik van AVM in Duitsland een sort trace moeten doen en de bestanden naar hen gestuurd.
Ze zijn het nu aan 't onderzoeken, misschien dat er een oplossing via hen komt?
Ik hou jullie op de hoogte.
[
Post made via mobile device ]
Ondertussen heb ik van AVM in Duitsland een sort trace moeten doen en de bestanden naar hen gestuurd.
Ze zijn het nu aan 't onderzoeken, misschien dat er een oplossing via hen komt?
Ik hou jullie op de hoogte.
[

-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Ik heb dat fenomeen nog NOOIT voorgehad. Ikzelf heb al verschillende FritzBoxen gehad (7050, 7270, 7390 en nu een 7490).bolleke64 schreef:dat van te weinig bellen heb ik hier ook op de Fritzbox en dit op
7270 7390 en 7490 toestellen.
dit zowel fixed als VoIP, wij moeten vliegen naar onze telefoon als mensen ons bellen.
En ook niet bij de vele FritzBoxen die bij kennissen staan, zelf professioneel gebruik (bureel, 3 desks, 50-tal calls per dag)
Het dus ook niet zo dat de fritzBox de call aanneemt, maar gewoon te vroeg stopt met bellen?Dontknow schreef:De gewone telefoon belt meermals, de telefoon op de FB niet. Duidelijk een fout in de FB.
Het enige wat ik mij hierbij kan voorstellen, is dat de FritzBox geen power genoeg kan leveren om het belsignaal te genereren?
Misschien eens de Power Supply vervangen door een zwaarder model (2Amp)?
Kan ook een defect model zijn. 5-jaar garantie aanspreken?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
voor zover ik weet, heb ik dit bij 3 boxen, ik ga bij klanten geen slapende honden wakker maken zonder ik ene oplossing heb. klanten klagen niet dus is het beperkt tot 3 boxen bij mij.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
@philippe_d
Mijn bestaande power adapter is al een van 12V 2A.
Ik zie op e-bay een adapter voor Fritz!box 7390 van 12V 2.5A, te koop voor 20 euro verzending inbegrepen.
Zou het de moeite zijn het te kopen?
Groeten.
Mijn bestaande power adapter is al een van 12V 2A.
Ik zie op e-bay een adapter voor Fritz!box 7390 van 12V 2.5A, te koop voor 20 euro verzending inbegrepen.
Zou het de moeite zijn het te kopen?
Groeten.
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Op amazon.de 9€
Maar als je voeding 2 Amp is, moet dat voldoende zijn voor een 7390. Een 2.5 Amp voeding zal het verschil niet maken (tenzij je de USB bussen sterk belast?)
[
Post made via mobile device ]
Maar als je voeding 2 Amp is, moet dat voldoende zijn voor een 7390. Een 2.5 Amp voeding zal het verschil niet maken (tenzij je de USB bussen sterk belast?)
[

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Dit is wat ik ook dacht, 2A moet genoeg zijn.
Mijn USB bussen zijn niet gebruikt, tenzij soms om een stick in te lezen.
Ik vroeg me af als er iets mee te maken met het feit dat de router vroeger op ISDN gewerkt heeft in Duitsland en nu op POTS werkt.
Zoals je weet heb ik de international firmware daarop gezet door gebruik van ruKernelTool, dus denk ik dat het onmogelijk is dat er sommige vroegere settings overgebleven zijn. Trouwens heb ik alle settings een voor een nagezien en niets raar gevonden.
Zou het aan de Belgacom Discovery lijn liggen? Alhoewel met de 7113 alles perfect werkte.
Nog een bijkomende vraag aan een expert, als het zou werken, kunnen de zes aangesloten DECT telefoons zes oproepen tegelijkertijd uitvoeren?
Bedankt voor alle hulp dat je reeds gegeven hebt!
Mijn USB bussen zijn niet gebruikt, tenzij soms om een stick in te lezen.
Ik vroeg me af als er iets mee te maken met het feit dat de router vroeger op ISDN gewerkt heeft in Duitsland en nu op POTS werkt.
Zoals je weet heb ik de international firmware daarop gezet door gebruik van ruKernelTool, dus denk ik dat het onmogelijk is dat er sommige vroegere settings overgebleven zijn. Trouwens heb ik alle settings een voor een nagezien en niets raar gevonden.
Zou het aan de Belgacom Discovery lijn liggen? Alhoewel met de 7113 alles perfect werkte.
Nog een bijkomende vraag aan een expert, als het zou werken, kunnen de zes aangesloten DECT telefoons zes oproepen tegelijkertijd uitvoeren?
Bedankt voor alle hulp dat je reeds gegeven hebt!
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Neen:Dontknow schreef:als het zou werken, kunnen de zes aangesloten DECT telefoons zes oproepen tegelijkertijd uitvoeren?
- De FritzBox zelf kan wel maximaal 5 VoiP gesprekken gelijktijdig verwerken. Hiervoor moet je natuurlijk genoeg bandbreedte hebben (reken op 128 kbits/s per lijn, zowel upload als download), en moet je VoIP provider ook gelijktijdige gesprekken toelaten (tenzij je 5 accounts hebt).
- Daarbovenop kan je nog één gesprek hebben via de analoge lijn, of 2 gesprekken via de ISDN lijn.
Maar er zijn andere beperkingen:
- De DECT basis ondersteunt maar 3 gelijktijdige gesprekken.
- De interne ISDN bus ondersteunt maximaal 2 gesprekken (eigen aan ISDN).
- Via IP telefoons zijn ook maximaal 2 Internet gesprekken mogelijk.
Dus theoretisch kan je maximaal 6 of 7 externe gesprekken gelijktijdig uitvoeren, maar dan heb je:
- 3 DECT telefoons nodig.
+ 2 IP telefoons.
+ 1 analoog of 2 ISDN toestellen.
Ik vermoed dat de temperatuur van het toestel dan wel iets zal stijgen

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
firmware installeren is niet hetzelfde als firmware recovery.
normaal zijn de firmware van Duitse en internationaal NIET uitwisselbaar?
De kans dat een FB bricked is zeer wel aannemelijk
ik heb dat getest bij een duitse 7220 met international os 5.51 en was ook niet te herstellen met firmware recovery.
AVM heeft die retour genomen en kon tegen een evt meerprijs een ander aankopen.
normaal zijn de firmware van Duitse en internationaal NIET uitwisselbaar?
De kans dat een FB bricked is zeer wel aannemelijk
ik heb dat getest bij een duitse 7220 met international os 5.51 en was ook niet te herstellen met firmware recovery.
AVM heeft die retour genomen en kon tegen een evt meerprijs een ander aankopen.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Niet als je weet hoe je het moet doen, of de goede tools gebruikt: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 53#p348072bolleke64 schreef:normaal zijn de firmware van Duitse en internationaal NIET uitwisselbaar?
De kans dat een FB bricked is zeer wel aannemelijk
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
Het probleem zit hem niet in de fritzbox, maar in de incompatibiliteit van de aangesloten DECT Gap handset.
Volgens AVM ligt dat aan het ontbreken van de terug melding van de EM code, zodat de fritzbox aanneemt dat je hebt opgenomen.
De EM code zorgt ervoor dat de fritzbox het commando krijgt verder te ""ringen"" tot je opneemt.
De oplossing die AVM mij aanbied is onderstaande:
Click "Telephony" in the FRITZ!Box user interface.
Click "Telephony Devices" in the "Telephony" menu.
Click the "Edit" button for the respective telephone.
Click the "Ring Tones" tab.
In the "Ring Tone Settings" section, select the option "External ring tone" from all drop-down menus.
Click "OK" to save the settings.
If the problem persists:
Consult the manufacturer of the telephone for a solution.
Het leek mij een nuttige tip hier met iedereen te delen.
Volgens AVM ligt dat aan het ontbreken van de terug melding van de EM code, zodat de fritzbox aanneemt dat je hebt opgenomen.
De EM code zorgt ervoor dat de fritzbox het commando krijgt verder te ""ringen"" tot je opneemt.
De oplossing die AVM mij aanbied is onderstaande:
Click "Telephony" in the FRITZ!Box user interface.
Click "Telephony Devices" in the "Telephony" menu.
Click the "Edit" button for the respective telephone.
Click the "Ring Tones" tab.
In the "Ring Tone Settings" section, select the option "External ring tone" from all drop-down menus.
Click "OK" to save the settings.
If the problem persists:
Consult the manufacturer of the telephone for a solution.
Het leek mij een nuttige tip hier met iedereen te delen.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik kreeg vanmorgen deze antwoord van AVM, maar ik weet niet wat ik ermee kan doen, aangezien duits is een van de talen die ik helaas niet goed ken:
Van de vakafdeling kreeg ik de informatie, dat de problemen optreden kunnen
bij een slechte kwaliteit van analoge telefonie-aanbinding / bekabeling.
Probleem kan door een omzetten van bekabeling:
http://service.avm.de/support/de/SKB/FR ... men-werden
Toelichting staat helaas alleen in het Duits ter beschikking,
omdat dit probleem tot nu toe alleen in AU bekend is.
Een andere optie zal zijn, de aansluiting bij de aanbieder over te zetten
van analoog telefonie naar internet-telefonie.
Kan iemand eraan uit?
Ondertussen zal ik de oplossing van bolleke64 proberen, die ik voor zijn uitleg bedank.
Iets Later! Oplossing van bolleke64 werkt niet bij mij.
Van de vakafdeling kreeg ik de informatie, dat de problemen optreden kunnen
bij een slechte kwaliteit van analoge telefonie-aanbinding / bekabeling.
Probleem kan door een omzetten van bekabeling:
http://service.avm.de/support/de/SKB/FR ... men-werden
Toelichting staat helaas alleen in het Duits ter beschikking,
omdat dit probleem tot nu toe alleen in AU bekend is.
Een andere optie zal zijn, de aansluiting bij de aanbieder over te zetten
van analoog telefonie naar internet-telefonie.
Kan iemand eraan uit?
Ondertussen zal ik de oplossing van bolleke64 proberen, die ik voor zijn uitleg bedank.
Iets Later! Oplossing van bolleke64 werkt niet bij mij.
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Je bedoelt Oostenrijk? AU = Australië ...Dontknow schreef:Probleem kan door een omzetten van bekabeling:
http://service.avm.de/support/de/SKB/FR ... men-werden
Toelichting staat helaas alleen in het Duits ter beschikking, omdat dit probleem tot nu toe alleen in AU bekend is.
De link opent niet ...
Ik denk niet dat je dit al hebt vermeld, maar welke GAP/DECT toestellen gebruik je?bolleke64 schreef:Het probleem zit hem niet in de fritzbox, maar in de incompatibiliteit van de aangesloten DECT Gap handset.
Indien een incompatibiliteitsprobleem gevreesd wordt, dan zijn er in de FritzBox nog 2 settings die je kan proberen:
Ga naar DECT > Base station > Security
- zet een tik bij
<*> Permit non-encrypted DECT connections
Note that DECT telephone calls are only bug-proof when they are encrypted.
- zet een tik bij
<*> Enable troubleshooting for cordless telephones not compatible with GAP
If you have problems using a cordless telephone from another manufacturer, enable this option to check whether it resolves your problems.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor je antwoord, maar die twee opties had ik al zonder succes geprobeerd, zoals ook het voorstel van bolleke64.
De telefoons die ik gebruik zijn een Topcom Butler 3540 met drie handsets en een Philips CD175, ook met drie handsets.
Ik heb nooit problemen mee gehad zolang ik met andere routers werkte, verschillende Speedtouch modellen, Siemens, en zelfs de vorige 7113 werkten super.
Heb altijd FON 1 en FON 2 gebruikt, drie toestellen op elke lijn, zonder problemen.
Vanavond ben ik het plots beu geworden en heb deze laatste modem/router terug aangesloten, met grote vreugde van mijn vrouw die eindelijk terug zonder oponthoud kan bellen.
Ik weet niet als ik terug zal proberen de 7390 in gang te zetten, ook aangezien het feit dat bij elke verandering moet ik een uur wachten voordat mijn internet verbinding hersteld is. Ja, blijkbaar heeft Dommel zoveel tijd nodig om de IP adres toe te kennen.
Ik blijf wel open voor eventuele andere suggesties maar ik denk dat ik voorlopig ermee stop.
De groene text in mijn laatste post was integraal van AVM gecopieerd, dus AU is inderdaad Australia.
De link opent wel bij mij.
Allemaal bedankt, groeten,
Carlo
De telefoons die ik gebruik zijn een Topcom Butler 3540 met drie handsets en een Philips CD175, ook met drie handsets.
Ik heb nooit problemen mee gehad zolang ik met andere routers werkte, verschillende Speedtouch modellen, Siemens, en zelfs de vorige 7113 werkten super.
Heb altijd FON 1 en FON 2 gebruikt, drie toestellen op elke lijn, zonder problemen.
Vanavond ben ik het plots beu geworden en heb deze laatste modem/router terug aangesloten, met grote vreugde van mijn vrouw die eindelijk terug zonder oponthoud kan bellen.
Ik weet niet als ik terug zal proberen de 7390 in gang te zetten, ook aangezien het feit dat bij elke verandering moet ik een uur wachten voordat mijn internet verbinding hersteld is. Ja, blijkbaar heeft Dommel zoveel tijd nodig om de IP adres toe te kennen.
Ik blijf wel open voor eventuele andere suggesties maar ik denk dat ik voorlopig ermee stop.
De groene text in mijn laatste post was integraal van AVM gecopieerd, dus AU is inderdaad Australia.
De link opent wel bij mij.
Allemaal bedankt, groeten,
Carlo
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Als er een probleem is met de kabel dan kan het enkel de telefoonkabel zijn tussen Basis station (Topcom of Philips) en de RJ ingang van je FON !Dontknow schreef:Van de vakafdeling kreeg ik de informatie, dat de problemen optreden kunnen bij een slechte kwaliteit
van analoge telefonie-aanbinding / bekabeling ..... Probleem kan door een omzetten van bekabeling
Is de telefoonkabel van zowel de Topcom als Philips een 2 geleider of 4 geleider ?
Heb je testen gedaan, elk met hun eigen originele telefoonkabel ?
Heb je testen gedaan met enkel de Topcom gekoppeld en niet de Philips en omgekeerd = RJ dan niet ingeplugd in de FON ingang ?
Heb je nog de originele telefoonstekker van zowel de Topcom als Philips ?
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
@ philippe_d
Ik was mis, je had gelijk, AU=Austria, Oostenrijk
@ Bssoft
Beiden toestellen hebben 4 draden, en gebruiken de originele kabeltjes.
Testen gedaan met Topcom en met Philips, tezamen en afzonderlijk, via FON 1, FON 2 en DECT met een tot zes handsets.
De stekkers heb ik waarschijnlijk wel, maar weet niet meer waar, kan ook zijn dat ze weggegooid zijn, maar kan ze toch niet gebruiken met de Fritz!box.
Ik vroeg me af als de draad waarvan sprake in de duitse text niet intern in de Fritz!box zit. Heb de splitter geopend en daar zit het niet.
Met de 7113 werkt alles perfect, 3 toestellen via FON 1 en 3 toestellen via FON 2, een telefoon per kamer en twee in de living en op zolder aan mijn pc, zodat ik nog kan bellen als mijn vrouw ook aan 't bellen is. De problemen beginnen als ik de 7390 gebruik, dus moet volgens mij daar iets mis zijn.
Ik weet echt niet meer wat te proberen, ik zal wachten op verdere nieuws van AVM, ze hebben de serial van mijn Fritz!box gevraagd, dus ze zijn er nog mee bezig.
Bedankt voor je suggesties.
Ik was mis, je had gelijk, AU=Austria, Oostenrijk
@ Bssoft
Beiden toestellen hebben 4 draden, en gebruiken de originele kabeltjes.
Testen gedaan met Topcom en met Philips, tezamen en afzonderlijk, via FON 1, FON 2 en DECT met een tot zes handsets.
De stekkers heb ik waarschijnlijk wel, maar weet niet meer waar, kan ook zijn dat ze weggegooid zijn, maar kan ze toch niet gebruiken met de Fritz!box.
Ik vroeg me af als de draad waarvan sprake in de duitse text niet intern in de Fritz!box zit. Heb de splitter geopend en daar zit het niet.
Met de 7113 werkt alles perfect, 3 toestellen via FON 1 en 3 toestellen via FON 2, een telefoon per kamer en twee in de living en op zolder aan mijn pc, zodat ik nog kan bellen als mijn vrouw ook aan 't bellen is. De problemen beginnen als ik de 7390 gebruik, dus moet volgens mij daar iets mis zijn.
Ik weet echt niet meer wat te proberen, ik zal wachten op verdere nieuws van AVM, ze hebben de serial van mijn Fritz!box gevraagd, dus ze zijn er nog mee bezig.
Bedankt voor je suggesties.
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Austria = ATDontknow schreef:@ philippe_d
Ik was mis, je had gelijk, AU=Austria, Oostenrijk

Duidelijk een probleem met jouw exemplaar: terugsturen in garantie en omruilen voor een nieuwe zou ik zeggen!Dontknow schreef:Ik weet echt niet meer wat te proberen, ik zal wachten op verdere nieuws van AVM,
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Geen recht op garantie, ik heb dit toestel tweedehands gekocht, ze waren bij AVM het vergeten, geen gerantie zonder aankoopbewijs.
Mijn 7113 terug in dienst genomen, 7390 zit op den hoop, misschien later terug het ene en andere proberen, want ik denk niet dat er iets stuk is, volgens mij is het een software fout, maar voor het ogenblik ben ik het beu.
Als het lukt, dan zal ik jullie informeren.
Groeten,
Carlo
Mijn 7113 terug in dienst genomen, 7390 zit op den hoop, misschien later terug het ene en andere proberen, want ik denk niet dat er iets stuk is, volgens mij is het een software fout, maar voor het ogenblik ben ik het beu.
Als het lukt, dan zal ik jullie informeren.
Groeten,
Carlo
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Waarom ik dat vraag, ikzelf had ooit problemen met een Twist 112 Butler .... geen problemen op een telefoonprise tot dat alleDontknow schreef:Beiden toestellen hebben 4 draden, en gebruiken de originele kabeltjes.
De stekkers heb ik waarschijnlijk wel, maar weet niet meer waar, kan ook zijn dat ze weggegooid zijn, maar kan ze toch niet
gebruiken met de Fritz!box.
toestellen werden overgezet op gestructureerde kablering en enkel de Twist 112 zotte kuren had.
Het was hoe in de Twist 112 butler de paren waren doorgezet in de tussenstekker !
de lijn werd in de tussenstekker op de RJ11 gezet op pin 1 en 4 en ging zo naar het basisstation, in het basisstation ging de spanning
terug op pin 2 en 3 en zo op de tussenstekker waar je dan een toestel kon bijsteken of iets anders ....
Met andere woorden er zat een verdraaiing in de tussenstekker, dat was zoals "sommige" faxen met heen en terug ....
Hoe loste ik het op (waar de lijn op komt) de twee middelste draden van pin 2 en 3 afknippen en de 2 buitenste draden 1 en 4 zetten
op de positie van pin 2 en 3.
Maar dan blijft de vraag op je andere Fritzbox is het wel goed want daar heb je geen problemen, dus is deze denk oefening dan ook
"misschien" niet relevant ?
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt Bssoft voor je uitleg, die ik wel alleen vandaag las.
Zodra ik tijd vind om het toch te controleren, dan zal ik de tussenstekkers opendoen en zien wat ik daar vind. Ik heb er hier een stuk of vijf liggen, maar heb nog niet geprobeerd ze een voor een te proberen. Het zou wel kunnen dat de fout daar ligt,
Dat had ik wel geprobeerd met de verschillende splitters die ik in huis heb, maar dat heft niet geholpen.
Ik laat zeker nog iets weten.
Zodra ik tijd vind om het toch te controleren, dan zal ik de tussenstekkers opendoen en zien wat ik daar vind. Ik heb er hier een stuk of vijf liggen, maar heb nog niet geprobeerd ze een voor een te proberen. Het zou wel kunnen dat de fout daar ligt,
Dat had ik wel geprobeerd met de verschillende splitters die ik in huis heb, maar dat heft niet geholpen.
Ik laat zeker nog iets weten.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Vanmorgen tijd gevonden om nog wat proeven te doen met andere stekkers, geen vooruitgang.
Dan via een andere pc geprobeerd, de 7390 eraan gehangen en ditmaal werkte de telefoon perfect.
7390 terug op de gewone pc aangesloten, terug zelfde probleem.
Ik kan er niet meer aan uit!
[
Post made via mobile device ]
Dan via een andere pc geprobeerd, de 7390 eraan gehangen en ditmaal werkte de telefoon perfect.
7390 terug op de gewone pc aangesloten, terug zelfde probleem.
Ik kan er niet meer aan uit!
[

-
- Elite Poster
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik begrijp niet wat je bedoelt met "aan pc hangen" . Het is toch omgekeerd, je pc's 'hangen' aan de Fritzbox.
Heb je al eens geprobeerd om de voedingsadapters van de goede FB aan de slechte FB te hangen en dan testen ?
't Is maar een gok.
Heb je al eens geprobeerd om de voedingsadapters van de goede FB aan de slechte FB te hangen en dan testen ?
't Is maar een gok.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Plus Member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 14 keer
Zou het kunnen dat n (fax?)programma in de pc na 2x bellen de telefoon opneemt en/of verbreekt ?
Is de telefoonkabel fysiek verbonden met de pc?
Draait er nog andere software van Fritz! op de pc?
Is de telefoonkabel fysiek verbonden met de pc?
Draait er nog andere software van Fritz! op de pc?
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
@MarkDM
Ik bedoel dat ik heb een andere pc genomen en alleen die pc met de Fritzbox verbonden, dus niet de hele netwerk.
De voedingadapters kan ik niet verwisselen want ze geven niet dezelfde spanning.
@franjo
De telefoon is met de Fritzbox verbonden en niet met de pc.
Er is geen andere programma van Fritzbox geinstalleerd op de pc.
Ik denk plots aan iets: er is een Samsung laser printer op het netwerk, en die heeft wel een fax ingebouwd.
Ik zal morgen proberen die uit te schakelen en zien wat gebeurt. Deze printer was niet aangesloten tijdens de test met de andere pc.
[
Post made via mobile device ]
Ik bedoel dat ik heb een andere pc genomen en alleen die pc met de Fritzbox verbonden, dus niet de hele netwerk.
De voedingadapters kan ik niet verwisselen want ze geven niet dezelfde spanning.
@franjo
De telefoon is met de Fritzbox verbonden en niet met de pc.
Er is geen andere programma van Fritzbox geinstalleerd op de pc.
Ik denk plots aan iets: er is een Samsung laser printer op het netwerk, en die heeft wel een fax ingebouwd.
Ik zal morgen proberen die uit te schakelen en zien wat gebeurt. Deze printer was niet aangesloten tijdens de test met de andere pc.
[

-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Windows Scan and Fax verwijderd, laser printer afgekoppeld, niets verandert, telefoon rinkelt steeds tweemaal dan valt de lijn aan ontvangerskant.
Oproeper blijft belsignaal horen.
Fritzbox 7390 is voor mij toch zo geen grote toestel zoals in de reklame gezegd wordt! Het zou ideal zijn als alle mogelijkheden dat deze toestel bezit ook gebruikt konden worden.
Voor mij kan deze thread gesloten worden, ik ga mijn tijd niet meer verkwisten met al deze proeven.
Bedankt iedereen en tot ziens.
Oproeper blijft belsignaal horen.
Fritzbox 7390 is voor mij toch zo geen grote toestel zoals in de reklame gezegd wordt! Het zou ideal zijn als alle mogelijkheden dat deze toestel bezit ook gebruikt konden worden.
Voor mij kan deze thread gesloten worden, ik ga mijn tijd niet meer verkwisten met al deze proeven.
Bedankt iedereen en tot ziens.
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Jouw probleem heeft m.i. niets te maken met de eigenschappen van de 7390, maar met een defecte unit.
Ik zou toch uitkijken om aanspraak te maken op de beloofde 5-jaar garantie.
Ik zou toch uitkijken om aanspraak te maken op de beloofde 5-jaar garantie.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Zoals ik reeds in deze thread vroeger vermeldde, garantie is niet beschikbaar door gebrek aan aankoopbewijs, AVM zegt dat bewijs een absoluut vereist is om gebruik van te kunnen maken.
Daarbij is mijn toestel door ruKernelTool aangepast en dit vernietigd ook de garantie (oorspronkelijk was het geen Internationale model maar een duitse).
Zal dus een andere oplossing moeten vinden om mijn toestel te herstellen indien nodig, want ik betwijfel het nog. Bolleke 64 zegt ook in een van vorige antwoorden dat hij nog van drie gevallen weet die mijn zelfde probleem hebben.
De fout ligt volgens mij aan iets anders, want het heeft in een van mijn proeven goed gewerkt, op mijn andere pc. Natuurlijk kan het ook zijn dat de fout niet stabiel blijft.
Ik blijf toch een oplossing zoeken, maar moet eerst zeker zijn dat het helpt, want ik ben het beu telkens een uur te wachten om de IP te vernieuwen als ik de modems uitwissel. Dommel is niet zo snel om dit te doen.
Toch bedankt dat jullie nog soms een antwoord geven. Het is altijd de moeite het te proberen, en ondertussen kan ik voort met mijn 7113.
Daarbij is mijn toestel door ruKernelTool aangepast en dit vernietigd ook de garantie (oorspronkelijk was het geen Internationale model maar een duitse).
Zal dus een andere oplossing moeten vinden om mijn toestel te herstellen indien nodig, want ik betwijfel het nog. Bolleke 64 zegt ook in een van vorige antwoorden dat hij nog van drie gevallen weet die mijn zelfde probleem hebben.
De fout ligt volgens mij aan iets anders, want het heeft in een van mijn proeven goed gewerkt, op mijn andere pc. Natuurlijk kan het ook zijn dat de fout niet stabiel blijft.
Ik blijf toch een oplossing zoeken, maar moet eerst zeker zijn dat het helpt, want ik ben het beu telkens een uur te wachten om de IP te vernieuwen als ik de modems uitwissel. Dommel is niet zo snel om dit te doen.
Toch bedankt dat jullie nog soms een antwoord geven. Het is altijd de moeite het te proberen, en ondertussen kan ik voort met mijn 7113.