@Wied
ja, ik gaf daarom al aan waar ik het vooral gebruikte. Zoals gezegd, amper last in Haselt/Genk/Leuven/Gent/Brussel.
Geen ervaring met Antwerpen.
VoIP mogelijkheden met smartphone?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Misschien een beetje off-topic, maar ik ben erg content over de dialmax app icm. freevoipdeal.
Het komt erop neer dat je zelf gebeld wordt door de VOIP provider en van zodra je opneemt wordt de tegenpartij gebeld.
2 uur naar gsm bellen voor iets van 50 cent, je bent dat heel snel gewoon
https://sites.google.com/site/dialmaxapp/
Het komt erop neer dat je zelf gebeld wordt door de VOIP provider en van zodra je opneemt wordt de tegenpartij gebeld.
2 uur naar gsm bellen voor iets van 50 cent, je bent dat heel snel gewoon

https://sites.google.com/site/dialmaxapp/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik gebruik ook de callback-functie, in combinatie met csipsimple. Je hebt dan nog de Betamax add-on voor csipsimple nodig.
Voordeel is dat het integreert met de belfunctie van Android en dat je regels kan instellen om bijvoorbeeld voicemail en noodnummers gewoon te bellen. Of ook on-net oproepen als je daar belminuten voor hebt, zoals bij MV.
Je betaalt bij Freevoipdeal een connectiekost van 3,9 cent per gesprek en een extra gesprek naar jouw nummer (0,5 cent/minuut), maar je hebt wel gsm-kwaliteit.
Voordeel is dat het integreert met de belfunctie van Android en dat je regels kan instellen om bijvoorbeeld voicemail en noodnummers gewoon te bellen. Of ook on-net oproepen als je daar belminuten voor hebt, zoals bij MV.
Je betaalt bij Freevoipdeal een connectiekost van 3,9 cent per gesprek en een extra gesprek naar jouw nummer (0,5 cent/minuut), maar je hebt wel gsm-kwaliteit.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 11 keer
Moet je voor die callback-functie verbonden zijn met internet (3g of wifi) ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 11 keer
Bedankt.
Was me aan het afvragen of dit interessant zou zijn wanneer je zelf in het buitenland zit.
Was me aan het afvragen of dit interessant zou zijn wanneer je zelf in het buitenland zit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Callback is natuurlijk minder interessant als je in het buitenland zit. Je zit natuurlijk met de roaming kost.
Tenzij je een prepaid nummertje koopt van daar natuurlijk. In buitenland bel ik meestal gewoon via VoIP betamax icm 3g of eventueel Wifi.
VoIP verbruikt nu ook weer niet zo veel data, dus roaming 3g is nog enerzijds aanvaardbaar.
Tenzij je een prepaid nummertje koopt van daar natuurlijk. In buitenland bel ik meestal gewoon via VoIP betamax icm 3g of eventueel Wifi.
VoIP verbruikt nu ook weer niet zo veel data, dus roaming 3g is nog enerzijds aanvaardbaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Callback in buitenland heeft ook voordelen. Je hebt dan een inkomend gesprek (9 ct) ipv een uitgaand gesprek (23 ct).
Wifi is natuurlijk het goedkoopste en heeft goede kwaliteit. Via 3G weet ik niet meteen hoeveel data voip per minuut verbruikt. Met de dalende data-tarieven wordt het wel interessanter natuurlijk.
Wifi is natuurlijk het goedkoopste en heeft goede kwaliteit. Via 3G weet ik niet meteen hoeveel data voip per minuut verbruikt. Met de dalende data-tarieven wordt het wel interessanter natuurlijk.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1003 keer
- Bedankt: 3734 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Nu ik eindelijk ook mijn Android speeltje heb, kan ik ook VoIP proberen op mijn GSM ...
Ik had al enkele dingetjes geinstalleerd en geprobeerd.
'k Heb het nu wat simpeler gemaakt, en gebruik alleen SCIPSimple. Deze laat ik registreren op mijn FritzBox.
Met uitzondering van NL (waar mijn Mobile Vikings data ook geldig is), zijn de mobiele data tarieven vanuit het buitenland nog altijd te duur om echt goedkoop over VoIP te gaan bellen .. maar overal waar je WLAN hebt is dit perfect.
Ik had al enkele dingetjes geinstalleerd en geprobeerd.
- Fritz!Fon App voor Android (hiermee wordt de smartphone soort DECT handset, verbonden met je FritzBox)
- MobileVoip (de Betamax applicatie)
- CSIPSimple
- de interne SIP client van Android
- Als ik een nummer kies, krijg ik de keuze om uit te bllen via Fon App, Skype, MobileVoip of "telefooon".
- Als ik hier kies voor "Telefoon" krijg ik een nieuwe keuze: tussen CSIPSimple en "Telefoon".
- Als ik hier kies voor "Telefoon" krijg ik nog eens een keuze: tussen uitbellen via mobiel of via VoIP (de Android SIP client).
'k Heb het nu wat simpeler gemaakt, en gebruik alleen SCIPSimple. Deze laat ik registreren op mijn FritzBox.
- - Met de laatste FW (05.50) kan je namelijk SIP telefoons vanop het internet op jouw SIP server thuis laten aanmelden.
- In CSIPSimple staat "FritzBox" al tussen de lijst van voorgeconfigureerde VoIP accounts.
- je moet op je smartphone maar één account instelllen.
- je smartphone wordt een extensie van je thuis telefoon, net zoals een DECT handset, overal waar je internet hebt (WLAN, 3G).
- je kan eenvoudig naar huis bellen (**9 en alle telefoons thuis bellen).
- thuis kunnen ze je bereiken op jouw intern nummer (**621).
- je kan via iedere provider uitbellen die op je FritzBox staan ingesteld (WeePee, betamax, enz ) via de bestaande kiesregels.
- je kan binnenkomende telefoons opnemen (en zelf kiezen welke nummers ook op je smartphone bellen).
Met uitzondering van NL (waar mijn Mobile Vikings data ook geldig is), zijn de mobiele data tarieven vanuit het buitenland nog altijd te duur om echt goedkoop over VoIP te gaan bellen .. maar overal waar je WLAN hebt is dit perfect.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.