WeePee VOIP - Niet altijd bereikbaar

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Eens vragen aan WeePee support of ze je kunnen zetten op een andere switch misschien...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Krisken,

Ik heb je suggestie doorgegeven aan de WeePee support.
Maar het is daar al weken heel stil...

Waarschijnlijk zijn ze druk bezig met heel dat WeePee TV verhaal :wink:
Goh, ik heb best wel wat geduld.

Alleen hoop ik wel, dat mijn pa, me ooit via zijn GSM weer terug zal kunnen bereiken.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
krisken
userbase crew
userbase crew

Probeer eens via Twitter?
Best jammer dat het zo stil is? Of bel ze op hun 0800 nummer?

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Op hun 0800 nummer zijn ze enkel bereikbaar op:
  • Maandag: 10u00 - 12u00 en 13u00 - 15u00;
  • Dinsdag: 10u00 - 12u00 en 13u00 - 15u00;
  • Donderdag: 10u00 - 12u00 en 13u00 - 15u00.
Zijnde twaalf uur per week...

Voor dringende zaken kan je hen bereiken op hun 0903 nummer (kosten: 0.25 euro setup gesprek / 1.5 euro per minuut).
krisken
userbase crew
userbase crew

Dus deze middag bereikbaar :)

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Een deel van de namiddag dan toch. :P
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

eternum schreef:Voor dringende zaken kan je hen bereiken op hun 0903 nummer (kosten: 0.25 euro setup gesprek / 1.5 euro per minuut).
Als je dan een bandje krijgt van 10 minuten :roll: !
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Als WeePee support (Suzy via e-mail) binnen een paar weken nog altijd niet thuis geeft. Zal ik ze eens opbellen.

Alvast bedankt voor deze contact info (verdient een duimpje).

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Veel geduld heb jij :-o
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Bij mijn weten, is het voorlopig enkel mijn pa die me via zijn GSM nummer (bij Mobistar) niet kan bereiken.
Hij kan me wel bereiken via zijn vast toestel (bij Belgacom).

Kortom, echt dringend is dit voor me niet.
Binnen een paar weken bel ik de helpdesk van WeePee wel eens op.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Gent32m
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zit met een gelijkaardig probleem. Soms kommen er gesprekken niet binnen, ze zijn niet te vinden in de lijst van Weepee en dus ook niet in mijn Fritzbox, soms zie ik wel die oproepen in de lijst van WP en in de incomming calls in mijn Fritzbox 7170, maar het heeft hier nooit gebeld terwijl ik zeker thuis was en die oproepen zijn niet te vinden op de displays van mijn telefoons. Ik zeg het nog: het gebeurt soms.
Mijn installatie: B-Box 2(VDSL) - Fritzbox 7170 - Tiptel telefooncentraal 2/8 USB - 5 telefoons. Geen vaste lijnen, alleen VoIP met Weepee.
Mijn FB is al enkel jaar oud. Zou dit het oorzaak kunnen zijn ?
Ik heb WP ondervraagd en wacht hun antwoord af.
Alvast bedankt voor uw hulp.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@openaf in dat geval vermoed ik een fritzbox probleem, of in de telefoons.

Gaat het altijd om hetzelfde nummer dat niet doorkomt (ik veronderstel van niet). Of misschien altijd van dezelfde provider?
openaf
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Ik ben niet zeker dat het van mijn Fritzbox komt. Vergeet niet dat zekere gesprekken NIET vermeldt worden bij de Weepee lijsten van inkommende gesprekken. Dat wil niet zeggen dat er ook met de FB een probleem is.

EDIT:
Het komt soms van vaste lijnen, Belgacom of eventueel andere providers met verschillende nummers. Wat de gsm betreft heb ik geen herinering.
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 nov 2012, 22:25, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

openaf schreef:Ik zit met een gelijkaardig probleem. Soms kommen er gesprekken niet binnen, ze zijn niet te vinden in de lijst van Weepee en dus ook niet in mijn Fritzbox, soms zie ik wel die oproepen in de lijst van WP en in de incomming calls in mijn Fritzbox 7170, maar het heeft hier nooit gebeld.
Mijn installatie: B-Box 2(VDSL) - Fritzbox 7170 - Tiptel telefooncentraal 2/8 USB - 5 telefoons. Geen vaste lijnen, alleen VoIP met Weepee.
Je hebt eigenlijk 2 verschillende problemen:
  • 1. Bepaalde oproepen komen bij WeePee niet aan (en dus ook niet bij jou).
    2. Sommige oproepen komen wel bij WeePee en je FritzBox aan, maar niet op de analoge telefoons achter de TipTel
Voor het eerste probleem moet je vooral proberen te weten te komen vanwaar die telefoontjes komen: welk nummer(s)? welke provider(s)? Met deze info moet je naar WeePee. Zij kunnen checken of die bepaalde provider de calls goed routeert, en dat laten corrigeren.

Het tweede probleem kan te wijten zijn aan enkele factoren:
  • 1) als er al 2 gesprekken gevoerd wordt met de Tiptel, is de verbinding FritzBox > Tiptel vol, en zullen binnenkomende oproepen op je FritzBox onbeantwoord blijven.
    2) slechte communicatie of verbinding tussen Fritz en Tiptel (zoals bijvoorbeeld de lijn die open blijft).
    3) als de Tiptel uitbelt op FON1, en alleen FON1 reageert op binnenkomende oproepen, dan zal de oproep ook onbeantwoord blijven.
Op de 7170 zit er een 3de analoge telefoonpoort (FON3). Hier eventueel een bijkomend analoog toestel op aansluiten, of een extra bel. Deze lijn zo programmeren dat hij belt op alle binnenkomende VoIP lijnen.
Als je dan een oproep krijgt, die om één van de genoemde redenen niet bij de Tiptel terecht komt, zal dit toestel bellen.

Voor het derde probleem kan je
- ofwel lijn1 en lijn2 verwisselen (zodat FON1 vrij blijft als er één persoon uitbelt met de Titel (via FON2)
- of binnenkomende oproepen op beide lijnen laten signaleren ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
openaf
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Bedankt voor uw antwoord.
Wat het eerste betreft, bepaalde oproepen die niet binnekomen bij WP, gaat het om minstens een Belgacom nummer, maar dat gebeurt niet altijd, ik krijg meestal van de oproepen van die mensen. Het gebeurt ook met andere oproepers, maar ik deed er in het begin geen attentie aan zodat ik niet meer weet wie met welke nummer mij niet kon bereiken. Het gaat dus om mensen die SOMS mij niet kunnen bereiken maar meestal wel.
De Tiptel gebruik 2 WP nummers en geeft alleen voorang aan lijn nummer 1 of 2, dus als een lijn bezet is komt het automatisch op de ander lijn. Hetzelfde geldt voor de Fritzbox. Op de FON 3 is ook een telefoon aangesloten dat alleen antwoord op een specifiek nummer, mijn derde DID ook van WP. Dat derde nummer wordt bijna nooit gebruikt en ik zal de FB configureren zodat alle binnekomende gesprekken ook FON 3 doen bellen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

philippe_d schreef:De Tiptel gebruik 2 WP nummers en geeft alleen voorang aan lijn nummer 1 of 2, dus als een lijn bezet is komt het automatisch op de ander lijn. Hetzelfde geldt voor de Fritzbox
Dit laatste begrijp ik niet. Ik zie geen enkele setting in de FritzBox waar je zoiets kan instellen ...
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
openaf
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Telefony devices > Fon1(of 2 enz.) > incoming calls > react only to the following numbers > de 2 WP nummers. Maar u heeft toch gelijk voor buitengaande oproepen is er maar een nummer per Fon. Misschien heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

OK, dit begrijp ik.
Maar dat wil zeggen dat zowel FON1 als FON2 gaan bellen bij een call op één van de 2 WeePee nummers (je centrale ziet dus gelijktijdig 2 buitenlijnen bellen).

PS. Hiervoor heb je eigenlijk géén 2 WeePee nummers nodig (tenzij je er een reden voor hebt)
Met één WeePee nummer bereik je volledig hetzelfde, toch ?
openaf
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Inderdaad. Ik heb die 2 nummers sinds lang en wil ze gewoon niet weggeven. De derde WP nummer is van mijn dochter dat momenteel hier woont.
openaf
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Zopas een toestel aangesloten op FON3 dat op alle nummers reageerd en even met mijn gsm bellen, maar de Fritzbox blijf stil, de groen ledlamp voor telefonie blink niet. Een paar minuten weer geprobeerd en dan gaat het wel. Dus is er wel degelijk een probleem met mijn FB.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Kan ook een BBox2 probleem zijn, die inkomende oproepen (op poort 5060) blokkeert.
Dit kan je vermijden door in de BBox, bij Telefoonsettings, overal de SIP poort te wijzigen van 5060 naar 5070.

Kijk ook nog eens in de WeePee logfiles of die gemiste oproepen bij WeePee aangekomen zijn. Anders is het een WeePee probleem ...

Als je vermoedt dat het een FritzBox probleem is, kan je het beste een Factory reset doen, en alles opnieuw ingeven.
Ik weet wel dat dit lastig is, maar op die manier kan je soms wel problemen oplossen.
Als alles goed werkt, niet vergeten om dan een backup te maken van je settings.
openaf
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Ja de poort zit al lang op 5070. Bij Weepee zeggen ze dat een oproep missen heel zelden kan gebeuren, maar mijn Fritzbox is wel een deel van het probleem. Ik zal proberen het op te lossen met en factory reset.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hoi,

Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren.

1. Mijn vader kan me nog steeds niet via zijn GSM bereiken. Gisteren nog eens geprobeerd. Het lukt nog steeds niet. En het is hem (sinds ik die recente FritzBox 7390 heb) ook nog nooit gelukt.

2. Als mijn vader me probeert te bellen, vind ik daar geen enkele vermelding van terug in de WeePee web klantentool. Betekent dit dan, dat het probleem ZEKER niet bij de Fritzbox ligt ? (hier heb ik zelf zo geen idee over). Komt het signaal eerst bij WeePee binnen en wordt dit dan vervolgens naar mijn FritzBox doorgestuurd. OF Moet het signaal eerst op de FritzBox binnen geraken, alvorens daar in de WeePee klanten tool melding van gemaakt worden ? Weet er iemand dit ?

3. Ik heb dit topic eventjes bij gelezen. En vraag me nog altijd af, of het niet aan mij ligt. Dat ik iets verkeerd in die FritzBox heb ingesteld. Er wordt bv gesproken over poort 5060. Staat die bij me open ? (of is dit enkel een probleem op een BBOX2). Ik gebruik geen BBOX2. Mijn VDSL lijn zit rechtstreeks op de Fritzbox 7390 aangesloten.

4. Zijn er andere poorten (TCP/IP) die ik open moet stellen ? Er is een pagina (moet ze thuis eens opzoeken) in de FritzBox waarmee je kunt opgeven, welke poorten (of diensten) toegang hebben. Ik heb deze lijst leeg gemaakt. Enkel Internet en Telefonie staat er nog in (deze items kun je niet verwijderen). Toegang voor FTP, eMule en wat stond daar nog allemaal in, is voor mij niet nodig. Zou het daar kunnen aan liggen ?

5. Ik blijf het alvast vreemd vinden dat mijn pa (sinds mijn overschakeling naar de Fritzbox 7390) me nu niet meer kan bereiken. Hij zit bij Mobistar. De WeePee support heeft al eens via een ander GSM nummer (ook bij Mobistar) geprobeerd te bellen naar mijn nummer. En dit lukt wel. De situatie "GSM Pa - Mijn WeePee nr" hebben ze geen informatie van Mobistar over ontvangen.

6. Dat mijn pa me totaal niet kan bereiken via zijn GSM, is best vervelend. Hij zit nu te zagen naar Belgacom over te stappen (zo een pack). Maar dat wil ik niet. Ik betaal nu 30 euro voor mijn internet (+ wat telefonie kosten). Dan betaal ik dubbel zoveel (60 euro). Voor TV bij. Maar ik zou liever die WeePee TV eens willen proberen (straks).

7. Met Philippe heb ik al eens een test gedaan (van zijn WeePee naar mijn WeePee, zie hier) en dit verliep niet vlekkeloos. Idem met sommige vrienden van me. Die vertellen me, dat ze me soms kunnen bereiken en soms niet. In geval van mijn vader lukt het echter NOOIT. En daar zou ik wel graag een oplossing voor zien.

8. @Openaf, heeft die factory reset iets verholpen aan je eerste probleem ? (je tweede probleem doet zich bij mij niet voor, ik heb geen telefooncentrale).

Groetjes,
Gent32m
openaf
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Het factory reset heeft maar tijdelijk geholpen. En ik vermoedt dat mijn Fritzbox stillekes aan het opgeven is. Soms kommen oproepen niet binnen en zijn ze niet vermeld in de FB call list, wel bij WP. Ook gesprekken van anoniem oorsprong die naar het zelf ingebouwd antwwordapparaat gaan zijn niet te vinden in de call list, hoewel ze toch naar mijn email gestuurd worden. Dus heb ik een occasie Fritzbox 7570 gisteren op Ebay gekocht. Ben benieuwd.
Ik had het ook aan WP vermeld, want er waren zelden oproepen die ook bij WP niet te vinden waren in hun calls list. Het kan heel zelden gebeuren volgens hen.
Dus afwachten naar mijn nieuw FB. Ik zal het gebruiken achter mijn huidig B-box2 om van de Belgacom Fon nog te kunnen genieten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Gent32m schreef:Dat mijn pa me totaal niet kan bereiken via zijn GSM, is best vervelend
Ik zou toch, voor alle zekerheid, nog eens nakijken of je pa het juiste nummer heeft.
Dit klinkt misschien belachelijk, wat niet de bedoeling is, maar een foutje in he tnummer is vlug gebeurd.
Als je pa de enige is die je niet kan bereiken, waar alle andere Mobistar gebruikers je wel kunnen bereiken, is er toch iets vreemds.
Eigenlijk moet hij Mobistar bellen. Zij alleen kunnen dit testen en remediëren.
krisken
userbase crew
userbase crew

Kunnen andere mobistarklanten jou bereiken?
Eventueel kan je eens vragen of er op dit forum mensen zijn met mobistar die je willen bellen om eens te testen?
- één iemand met een origineel mobistarnummer (049x dus)
- één iemand met een geporteerd nummer naar mobistar (0468, 047x, 048x)

Telefonie = EDPnet + OVH
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ticket openen bij Mobistar. Hun routering zit waarschijnlijk verkeerd. Dit komt wel meer voor.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
userbase crew
userbase crew

Dit is inderdaad wat ik ook denk, vandaar dat ik de test vraag :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hey,

Dank voor de hulp.
En de nieuwe ideeën.

Waarom komt de WeePee support daar niet op ? :wink:

Ik ga dit probleem eens doorgeven aan Mobistar.
Het probleem zou bij die routering wel eens kunnen liggen.

Andere nummers (via Mobistar) lukken alvast wel.
Dit heeft WeePee zelf al getest (en ik ook).

Edit: Ik heb een ticket verstuurd naar Mobistar. En krijg antwoord binnen de 5 (werk) dagen.

To be continued...
Gent32m
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”