11/07 11:51 u. geven ze op ticket mee:
Geachte,
Wij hebben een trace gestart op uw lijn zodat wij voor elk gesprek vandaag via uw nummer 050****** gegevens kunnen verzamelen betreffende de connectiviteit, errors, echo enz.
Dit laten wij vervolgens analyseren door onze specialisten om te kunnen uitmaken wat deze echo enz veroorzaakt."
=> Ik heb dan vlug 2 telefoontjes van werk naar thuis gedaan, anders hadden ze niets om te analyseren
Met vriendelijke groeten,
13/07/2011 11:23 u.
De analyse is als volgt:
Er is geen delay langs de switch zijde. Het enige wat raar is, is de manier waarop de klantzijde antwoordt. Nadat de switch het INVITE bericht stuurt en ontvangt de TRYING, worden de de TRYING berichten onmiddellijk gevolgd door een 180 RINGING event en dit is zeer snel. Maar de switch reageert hier op en wij zien in de logfile dat er staat "Ring call" in milliseconden. Vanaf dit punt kan de switch niets meer doen behalve wachten op het volgende bericht dat moet komen, vanaf de inbound of outbond zijde. Dat is de enige "delay" die er te zien is. Er is geen processing delay te zien op de switch.
Als er een delay optreedt, dan is het niet op de switch,
maar aan de klantzijde. => dus het ligt bij mij of wat?
***********************************
mijn vraag aan Sven (Svanto) gesteld vorige week (los van de analyse):
Voor wat betreft de delay waarden, hier moet je mee opletten.
Er is een waarde die ze PDD noemen in vaktermen. Dit kan bijvoorbeeld verbeterd worden door een ringback tone te genereren terwijl het effectief niet aan het rinkelen is. Dit wordt door sommige firma's geïmplementeerd.
Ook hangt het vanaf van wat je een delay meet. Is het een delay van de RTP pakketten of een delay naar hun gateway? Of is het zoals eerst aangehaald de ringback time die je meet (PDD).
Maar 400 ms is inderdaad een niet te best resultaat voor de voice. Je zou toch moeten minstens trachten onder de 150ms te zitten.
1) het antwoord van edpnet is zeer technisch, vraag me af iemand die gewoon telephony@home neemt, of die gebaat is met zo'n antwoord
2) Ze wijzen in mijn richting, maar hoe komt dan dat ik bij betamax nooit delay heb?
Mijn Sagem Fast (bridge) en Fritz 7270 staan op zolder.
van TF2007 met 15 m. telefoonverlengkabel (dus iets dunner dan die standaard grijze kabel van bgc)
paar dat toekomt bij aansluiting heb ik op zwarte en blauwe fiche aangesloten (niet in lusje), VDSL geen probleem.
Weet er iemand nu wat ik kan doen?
