Fibernet en VoIP
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Is die 29 euro éénmalig of per maand? Grof dat zij de fout zijn van niet-werkend internet zoals het hoort maar je wel mag betalen voor hun fratsen. Lijkt mij iets voor de ombudsdienst eerlijk gezegd!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Telenet op zijn best .... pffff.
-
- Member
Zelf heb ik ook fibernet40 met VOIP werkend met een softphone (USB-telefoon) en de VOIPbuster software op mijn PC .
Rechtstreeks via de fritzbox krijg ik het nog altijd niet werkend , maar daar hadden we het in een ander topic al uitgebreid over gehad , maar zoals nu hier blijkt lag de fout destijds ookal niet bij mij maar bij telenet, want zo te zien zijn er meer mensen met dat probleem .
Rechtstreeks via de fritzbox krijg ik het nog altijd niet werkend , maar daar hadden we het in een ander topic al uitgebreid over gehad , maar zoals nu hier blijkt lag de fout destijds ookal niet bij mij maar bij telenet, want zo te zien zijn er meer mensen met dat probleem .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Stun server lukt ook niet. Outbound proxy gaf ook geen goed resultaat...
En €29? Bij mij gaf men dit probleem een hoge prioriteit en heeft men dit opgelost na enkele telefoontjes (gecontacteerd door Telenet zelf)
En €29? Bij mij gaf men dit probleem een hoge prioriteit en heeft men dit opgelost na enkele telefoontjes (gecontacteerd door Telenet zelf)
Everything that has a beginning has an end.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Jelly : hoe heeft men dit opgelost?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Jelly wist me te vertellen dat hij (na contact met iemand van "Charlotte") een gesprek heeft gehad met iemand van de technische dienst bij telenet, die enkele aanpassingen heeft gedaan in de NAT table van zijn modem. En na enkele dingen te proberen, heeft hij het werkende gekregen.
Wel vreemd dat ze het bij één iemand wel kunnen oplossen, en dat ze de rest in de kou laten staan.
Of is de oplossing die bij Jelly werd aangereikt goed voor de klant, maar niet voor telenet?
Hopelijk wordt het snel opgelost...
Wel vreemd dat ze het bij één iemand wel kunnen oplossen, en dat ze de rest in de kou laten staan.
Of is de oplossing die bij Jelly werd aangereikt goed voor de klant, maar niet voor telenet?
Hopelijk wordt het snel opgelost...
-
- Elite Poster
krisken
Hoe heeft men mij niet exact willen vertellen
Er ging nog later contact met mij opgenomen worden voor eventuele extra testen; tot op heden niets meer gehoord.
Ik denk gewoon dat ik geluk had en dat het webteam Charlotte, mij heeft verbonden met personen die over de correcte kennis beschikken.
Buiten de medewerker aan de telefoon werd er ook nog deskundige bijgehaald voor de verbinding (modem) te monitoren tijdens een oproep.
Na enkele oproepen zag men dat het probleem lag aan de 'NAT table' van de modem. Hier heeft men aanpassing doorgevoerd en vanaf dan werkt dit perfect. (fingers crossed..)
Hoe heeft men mij niet exact willen vertellen

Er ging nog later contact met mij opgenomen worden voor eventuele extra testen; tot op heden niets meer gehoord.
Ik denk gewoon dat ik geluk had en dat het webteam Charlotte, mij heeft verbonden met personen die over de correcte kennis beschikken.
Buiten de medewerker aan de telefoon werd er ook nog deskundige bijgehaald voor de verbinding (modem) te monitoren tijdens een oproep.
Na enkele oproepen zag men dat het probleem lag aan de 'NAT table' van de modem. Hier heeft men aanpassing doorgevoerd en vanaf dan werkt dit perfect. (fingers crossed..)
-
- Premium Member
Ja lap, zonder ook maar iets te veranderen aan de instellingen van mijn gigaset kan weepee zich plots niet meer aanmelden (dus ook al geen inkomende oproepen meer).
Bijgevolg wil ik even zien of ik wat kan veranderen aan de instellingen van de telenet-modem/router, dan blijkt dat ik (na inloggen op mijn account) alsnog niets kan wijzigen (er verschijnt een melding).
Pfft... toch maar beter voor een modem-only gegaan.
Iemand die twitter heeft, en Charlotte even kan vragen of ze het probleem ook voor ons kan oplossen?
EDIT:
Weepee gemailt. En zéér snel antwoord, en ik quote: "dit probleem zit hem in de slechte firmware van de home gateway van telenet, deze lapt de standaarden aan zijn laars ... en zit vol met bugs ..."
Oplossing: C470IP (de router) zonder stroom zetten => telenet modem/router zonder stroom zetten => even wachten => telenetmodem opnieuw onder stroom zetten => even wachten (tot je terug internet heb) => C470IP onder stroom zetten... et voila (duurt enkele minuten eer je opnieuw aangemeld ben... duurt dit +10 minuten, dan heb je je C470IP te vlug ingeschakeld, gewoon even zonder stroom zetten, en het probleem is opgelost).
Quote2: "Deze procedure zult u waarsch elke x aantal tijd moeten doorlopen (telkens als dhcp sessie
vernieuwt bij telenet)" Hier kan ik iets minder mee lachen. Zijn er personen die hetzelfde voor hebben?
Dit werkte de eerst maal. Zojuist kon weepee zich echter opnieuw niet meer aanmelden. Resetten was eveneens zonder resultaat.
Bijgevolg wil ik even zien of ik wat kan veranderen aan de instellingen van de telenet-modem/router, dan blijkt dat ik (na inloggen op mijn account) alsnog niets kan wijzigen (er verschijnt een melding).
Pfft... toch maar beter voor een modem-only gegaan.
Iemand die twitter heeft, en Charlotte even kan vragen of ze het probleem ook voor ons kan oplossen?
EDIT:
Weepee gemailt. En zéér snel antwoord, en ik quote: "dit probleem zit hem in de slechte firmware van de home gateway van telenet, deze lapt de standaarden aan zijn laars ... en zit vol met bugs ..."
Oplossing: C470IP (de router) zonder stroom zetten => telenet modem/router zonder stroom zetten => even wachten => telenetmodem opnieuw onder stroom zetten => even wachten (tot je terug internet heb) => C470IP onder stroom zetten... et voila (duurt enkele minuten eer je opnieuw aangemeld ben... duurt dit +10 minuten, dan heb je je C470IP te vlug ingeschakeld, gewoon even zonder stroom zetten, en het probleem is opgelost).
Quote2: "Deze procedure zult u waarsch elke x aantal tijd moeten doorlopen (telkens als dhcp sessie
vernieuwt bij telenet)" Hier kan ik iets minder mee lachen. Zijn er personen die hetzelfde voor hebben?
Dit werkte de eerst maal. Zojuist kon weepee zich echter opnieuw niet meer aanmelden. Resetten was eveneens zonder resultaat.
Laatst gewijzigd door 2Flip 08 feb 2011, 19:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Tot mijn grote ontgoocheling moet ik melden dat de eerder vernoemde truuk niet geholpen heeft. Ook het specifiek forwarden van de RTP poorten (7078-7097/UDP) heeft geen soelaas gebrachtphilippe_d schreef:Mogelijke oplossing:Ik heb dit nu (op afstand) bij mijn dochter gedaan (FritzBox achter Fibernet router) , ik laat hier nog weten of dit een oplossing is.
- zet de ATA volledig in DMZ (=> alle "vrije" poorten worden geforward (met uitzonderingen).
- verander de VOIP poort van de ATA naar vb 5070 in plaats van 5060.

WeePee blijft werken, maar bij de andere VoiP providers (Sipgate.de, Betamaxen) steeds hetzelfde: telefoon rinkelt, maar er is geen audio. Met andere woorden: de data stream (via de RTP poorten) geraakt niet van Alice naar Bob

Ik denk dat WeePee het wel goed voor mekaar heeft, waarschijnlijk maken ze gebruik van geavanceerde technieken om de NAT problemen te doorbreken, zoals SBC (Session Border Controllers) of dergelijke

Hopelijk komt Telenet snel met een goede Firmware Update.
In ieder geval: klanten die VoIP willen gebruiken moeten als de pest deze nieuwe Telenet modem/router vermijden ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Moderator
Dat gebeurt normaal heel zelden. Zolang je modem on-line blijft, blijft je Telenet IP adres in principe altijd gelijk.2Flip schreef:Quote2: "Deze procedure zult u waarsch elke x aantal tijd moeten doorlopen (telkens als dhcp sessie
-
- Premium Member
Blijkbaar is er iets anders aan de hand. Sinds 17h20 (hoewel ik sinds 16h00 niet meer thuis was) kan weepee zich niet meer registeren. Telenet modem/router & C470IP resetten heeft geen resultaat (vorige post dus ook ge-edit).
Iemand hetzelfde probleem? Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn telenet-instellingen te sharen, dan weet ik dat het daar alvast niet aan ligt.
Iemand hetzelfde probleem? Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn telenet-instellingen te sharen, dan weet ik dat het daar alvast niet aan ligt.
-
- Moderator
Onze Telenet instellingen (met werkende WeePee account) zijn:
Geavanceerde instellingen > Firewall
Geavanceerde instellingen > Firewall
- UPnP: actief
DMZ adres: 192.168.0.212 (intern IP van de Wan poort van de FritzBox)
- 192.168.0.212 poort 7077-7077 UDP actief (dns poort)
192.168.0.212 poort 7078-7097 UDP actief (rtp poorten)
192.168.0.212 poort 5070 UDP+TCP actief (sip poort)
+ nog enkele poorten die ik gebruik om remote acces te hebben naar de FritzBox.
- SIP: 5060
RTP: de RTP poorten gebruikt door de Gigaset (ik denk 5004-5020 of zoiets)
-
- Elite Poster
Hier blijven alle VoIP providers momenteel werken zonder port forwards of dmz.
Fingers crossed...
Fingers crossed...
-
- Premium Member
@Jelly: Maar met UPnP aan?
@ Philippe_d: Bedankt! Bij mij staat UPnP uit. Misschien dat hier het probleem ligt.
EDIT: Kan het echter niet uittesten, want er zijn onderhoudswerken bezig...
Nu ja, het uur waarop vind ik eigenlijk wel aanvaardbaar. Maar het feit dat je de modem/router niet offline kan instellen... pfft, beter voor een modem-only gekozen denk ik.
@ Philippe_d: Bedankt! Bij mij staat UPnP uit. Misschien dat hier het probleem ligt.
EDIT: Kan het echter niet uittesten, want er zijn onderhoudswerken bezig...
Nu ja, het uur waarop vind ik eigenlijk wel aanvaardbaar. Maar het feit dat je de modem/router niet offline kan instellen... pfft, beter voor een modem-only gekozen denk ik.
-
- Elite Poster
blokkeer gefragmenteerde ip pakketten uit
upnp staat aan.
Firwall staat aan
dmz staat uit (0)
Hopelijk werkt tenminste WeePee voor jou dan terug
upnp staat aan.
Firwall staat aan
dmz staat uit (0)
Hopelijk werkt tenminste WeePee voor jou dan terug
-
- Premium Member
's Avonds dacht ik: toch de boel nog maar eens resetten. En jawel, weepee kan zich weer aanmelden.
Ik kan er echt niet meer aan uit.
UPnP is niet-actief, C470IP staat in DMZ en heb zelfs geen enkele poort geforward (ik ben eens met een "schone lei" begonnen, om te zien wat er écht moest aan staan).
Moest weepee vandaag weer "uitvallen", dan zal ik eens UPnP activeren, misschien dat het probleem hier bij ligt.
Toch merci voor jullie settings te sharen!
Ik kan er echt niet meer aan uit.
UPnP is niet-actief, C470IP staat in DMZ en heb zelfs geen enkele poort geforward (ik ben eens met een "schone lei" begonnen, om te zien wat er écht moest aan staan).
Moest weepee vandaag weer "uitvallen", dan zal ik eens UPnP activeren, misschien dat het probleem hier bij ligt.
Toch merci voor jullie settings te sharen!
-
- Starter Plus
- Bedankt: 11 keer
je moet is kijken, als je telkens uitvalt of je IP veranderd is bij telenet,
ik weet niet of die ""router"" van hun ergens een dhcp renew tijd bijhoud ...
je kan dat ook eens vergelijken,
ik denk dat het bij ip renewal telkens de mist in gaat om hij (de router) zijn nat tabellen niet ververst
en zijn voip keepalives blijft sturen met oude ip headers ....
maar UPnP of DMZ gaan er niet aan verhelpen hoor ... dat moet gewoon out-of-the box werken,
de meeste tickets die wij zijn zijn van mensen waar het een tijdje gewerkt heeft en dan niet meer ...
*(oplossing, telenet router afzetten, siemens ip dect afzetten, wachten, telenet aan, ff wachten siemens aan)
erg leuk is dat niet ... oplossing is ook gewoon aan telenet EISEN dat je een modem wilt ter vervanging omdat hun ""router""
niet volledig functioneel is ... ze mogen je dat niet weigeren ... doen ze dat toch ... klacht neerleggen bij de ombudsdienst,
ik weet niet of die ""router"" van hun ergens een dhcp renew tijd bijhoud ...
je kan dat ook eens vergelijken,
ik denk dat het bij ip renewal telkens de mist in gaat om hij (de router) zijn nat tabellen niet ververst
en zijn voip keepalives blijft sturen met oude ip headers ....
maar UPnP of DMZ gaan er niet aan verhelpen hoor ... dat moet gewoon out-of-the box werken,
de meeste tickets die wij zijn zijn van mensen waar het een tijdje gewerkt heeft en dan niet meer ...
*(oplossing, telenet router afzetten, siemens ip dect afzetten, wachten, telenet aan, ff wachten siemens aan)
erg leuk is dat niet ... oplossing is ook gewoon aan telenet EISEN dat je een modem wilt ter vervanging omdat hun ""router""
niet volledig functioneel is ... ze mogen je dat niet weigeren ... doen ze dat toch ... klacht neerleggen bij de ombudsdienst,
-
- Premium Member
UPnP heeft inderdaad niets geholpen.
DHCP renew vergelijken... tja, jammer genoeg kan de router enkel via "mijntelenet" benaderen... (en logs zijn dus niet zichtbaar).
De reset oplossing werkt wel, maar enkel voor een paar uurtjes (als het al zo veel is).
Ik heb Charlotte gecontacteerd op twitter, als er binnen enkele dagen nog geen oplossing is, dan ga ik eens naar de modem-only vragen.
Alvast bedankt!
DHCP renew vergelijken... tja, jammer genoeg kan de router enkel via "mijntelenet" benaderen... (en logs zijn dus niet zichtbaar).
De reset oplossing werkt wel, maar enkel voor een paar uurtjes (als het al zo veel is).
Ik heb Charlotte gecontacteerd op twitter, als er binnen enkele dagen nog geen oplossing is, dan ga ik eens naar de modem-only vragen.
Alvast bedankt!
-
- Moderator
Bij ons loopt WeePee sedert enkele dagen stabiel.
FritzBox achter nieuwe Telenet modem/router (zie settings in vorige post).
FritzBox achter nieuwe Telenet modem/router (zie settings in vorige post).
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb sinds vanochtend Fibernet 40 met modem only. Alles werkt zoals voorheen, Voipbuster, Weepee, Dyndns,... Stuur ze gewoon wandelen als ze de modem only niet willen plaatsen. De techniekers hebben immers opdracht om de wifi versie zoveel mogelijk te plaatsen (zelf gelezen op de pc met instructies voor de techniekers). Deze brave man kloeg over de vele problemen die ze hebben bij installaties waar routers ed. staan. Nu was hij er op een 25 min vanaf. Ik vrees dat ze - zoals de waalse telenet tegenhanger VOO - hotspots willen gaan maken van die wifi modellen.
-
- Premium Member
Is dit probleem nu eigenlijk al opgelost bij andere mensen dan "Jelly"?
Na contact met "Charlotte" op twitter heb ik een mailtje gekregen van telenet dat ik best kon bellen naar hun 070 nr (30ct/min), omdat ze me niet konden bereiken (Tja... was dat nu niet net het probleem?
)
Heb ze dan maar teruggemailt en mijn probleem(en) nog eens uit de doeken gedaan, maar tot op heden niets meer vernomen
Na contact met "Charlotte" op twitter heb ik een mailtje gekregen van telenet dat ik best kon bellen naar hun 070 nr (30ct/min), omdat ze me niet konden bereiken (Tja... was dat nu niet net het probleem?

Heb ze dan maar teruggemailt en mijn probleem(en) nog eens uit de doeken gedaan, maar tot op heden niets meer vernomen

-
- Starter
Seg manne en specialisten
Ik zit dus wel degelijk met het Probleem van Fibernet upgrade en mijne VOIP-telefoon..
Werk met een SIEMENS C470IP en via één van de Betamax clonen..en heb sedert enkele dagen mijn ExpressNet laten upgraden naar het Fibernet40 platform.. Zoals voordien gemeld.."Bingo"..bellen via mijne Voip lukt niet meer (wel ringtoon maar geen geluid bij opname van de lijn..)
Ben trouwens nog wel steeds in bezit van mijne oude getrouwe D-Link DIR-635 draadloze router (die afgesloten is want die gaf ook problemen toen de technieker die wou aansluiten)
Welke oplossing(en) kunnen jullie mij aanbieden ?
Heb reeds gebeld met de technische diensten van Telenet maar die vroegen over mijne IP en welke "poorten" ik zou willen gedeblokkeert zien.. Ze zouden die dan open kunnen stellen..
Mijn IP-adres vind ik wel, maar op welke manier kan ik te weten komen WELKE poorten ik moet laten opzetten voor mine Siemens C470IP met BetaMax clone ?
Dank voor de informatie !
André
Ik zit dus wel degelijk met het Probleem van Fibernet upgrade en mijne VOIP-telefoon..
Werk met een SIEMENS C470IP en via één van de Betamax clonen..en heb sedert enkele dagen mijn ExpressNet laten upgraden naar het Fibernet40 platform.. Zoals voordien gemeld.."Bingo"..bellen via mijne Voip lukt niet meer (wel ringtoon maar geen geluid bij opname van de lijn..)
Ben trouwens nog wel steeds in bezit van mijne oude getrouwe D-Link DIR-635 draadloze router (die afgesloten is want die gaf ook problemen toen de technieker die wou aansluiten)
Welke oplossing(en) kunnen jullie mij aanbieden ?
Heb reeds gebeld met de technische diensten van Telenet maar die vroegen over mijne IP en welke "poorten" ik zou willen gedeblokkeert zien.. Ze zouden die dan open kunnen stellen..
Mijn IP-adres vind ik wel, maar op welke manier kan ik te weten komen WELKE poorten ik moet laten opzetten voor mine Siemens C470IP met BetaMax clone ?
Dank voor de informatie !
André
-
- Premium Member
Ik zit dus met hetzelfde probleem.
Net weer een kleiene 10min met die 070'nr (35c/m) aan de lijn gehangen. Deze keer wou die jongen er zelfs niet aan beginnen.
Op de vraag of ik dan een modem-only kon krijgen, moest hij dit even navragen. Zegt hij mij na 5min wachten doodleuk dat dat ook niet mogelijk is, omdat telenet toch leverd waar we voor betalen (internet).
Pfft, ik ben het grondig beu!
Mij kan het niet schelen hoe ze dit oplossen (aanpassing NAT-tables, zoals bij Jelly ; of switch naar een modem-only), ik wil gewoon kunnen telefoneren!!
Net weer een kleiene 10min met die 070'nr (35c/m) aan de lijn gehangen. Deze keer wou die jongen er zelfs niet aan beginnen.
Op de vraag of ik dan een modem-only kon krijgen, moest hij dit even navragen. Zegt hij mij na 5min wachten doodleuk dat dat ook niet mogelijk is, omdat telenet toch leverd waar we voor betalen (internet).
Pfft, ik ben het grondig beu!
Mij kan het niet schelen hoe ze dit oplossen (aanpassing NAT-tables, zoals bij Jelly ; of switch naar een modem-only), ik wil gewoon kunnen telefoneren!!
-
- Premium Member
Al zo'n 4 keer gedaan. Jammer genoeg kon men mij niet telefonisch bereiken (aja... dat was het probleem!).
En in het mailtje dat men mij stuurde verwees men mij naar 070 69 69 69
Mail beantwoord met mijn probleem + 070-nr gebeld... zonder resultaat.
Net nog maar eens getwittert (nu met mijn gsmnr in DM). Hopelijk met meer succes.
En in het mailtje dat men mij stuurde verwees men mij naar 070 69 69 69
Mail beantwoord met mijn probleem + 070-nr gebeld... zonder resultaat.
Net nog maar eens getwittert (nu met mijn gsmnr in DM). Hopelijk met meer succes.
-
- Moderator
Welke poorten je moet openzetten is afhankelijk van jouw hardware, en staat normaal in de gebruiksaanwijzing van je telefoon.ADWBELGIUM schreef:Heb reeds gebeld met de technische diensten van Telenet maar die vroegen over mijne IP en welke "poorten" ik zou willen gedeblokkeert zien.. Ze zouden die dan open kunnen stellen..
Voor de C470IP is dit normaal:
- SIP poort 5060
RTP poorten 5004-5020
Dit antwoord moet je niet accepteren. Telenet levert niet waarvoor jij betaalt. Jij betaalt voor een werkend Internet, waarmee je ook kan VoIP'en.2Flip schreef:Op de vraag of ik dan een modem-only kon krijgen, moest hij dit even navragen. Zegt hij mij na 5min wachten doodleuk dat dat ook niet mogelijk is, omdat telenet toch leverd waar we voor betalen (internet).
Dus gewoon verder bellen en een modem-only eisen. Ik heb trouwens de indruk dat ze de laatste weken veel flexibeler zijn geworden met het toekennen van een modem-only (wegens de grote problemen met de "Home gateway".)
-
- Premium Member
Yessss
Zonet een telefoontje van iemand van telenet, met de melding dat ze bepaalde dingen hebben aangepast... en jawel, ik kan terug bellen!
Ik ben vergeten te vragen naar zijn naam en hem te bedanken (ik was een beetje overdonderd, dat ze me na 3 weken wachten opeens zelf opbelden) maar moest hij dit lezen: "Nen dikke merci!!!!"

Zonet een telefoontje van iemand van telenet, met de melding dat ze bepaalde dingen hebben aangepast... en jawel, ik kan terug bellen!
Ik ben vergeten te vragen naar zijn naam en hem te bedanken (ik was een beetje overdonderd, dat ze me na 3 weken wachten opeens zelf opbelden) maar moest hij dit lezen: "Nen dikke merci!!!!"
-
- Moderator
Dit lijkt mij een soort "magie" ... Telenet doet Hocus Pocus ... en VoIP marcheert.
Alleen ... we zouden graag eens weten hoe ze het doen.
Bepaalde instellingen in de webinterface (waar wij niet aankunnen) ??
Alleen ... we zouden graag eens weten hoe ze het doen.
Bepaalde instellingen in de webinterface (waar wij niet aankunnen) ??
-
- Starter
@ 2Flip..Ik begrijp dat uw "probleem" op dit ogenblik opgelost is ?
VRAAGSKE :
> Heb of had je ZELF reeds al voorafgandelijk gewijzigd aan uw Siemens en/of uw Internetinstellingen (via Mijn Telenet) ?
En..begrijp dat ze u opgebeld hebben. had je dan een mailke gestuurd of hadden ze uw nummer genoteerd via die 070-Lijn ?
Wil immers ook mijn identiek probleem opgelost krijgen na men upgrade naar die (verdomde) FiberNet Modem/Router !
TNX
André
VRAAGSKE :
> Heb of had je ZELF reeds al voorafgandelijk gewijzigd aan uw Siemens en/of uw Internetinstellingen (via Mijn Telenet) ?
En..begrijp dat ze u opgebeld hebben. had je dan een mailke gestuurd of hadden ze uw nummer genoteerd via die 070-Lijn ?
Wil immers ook mijn identiek probleem opgelost krijgen na men upgrade naar die (verdomde) FiberNet Modem/Router !
TNX
André
-
- Premium Member
Ja, mijn probleem is (na 3 weken) opgelost.
Ik heb zelf niets moeten wijzigen aan de instellingen (wel op aanraden van iemand van de technische dienst van alles geprobeerd [poorten openzetten, uPnP, ...]; zonder resultaat).
Momenteel zijn mijn-"mijntelenet" instellingen:
Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten => niet actief
Firewall bescherming => actief
UPnP actief => actief
DMZ adres => IP van mijn C470IP
Ik ga in de loop van de week UPnP eens deactiveren en het IP eens uit de DMZ halen, misschien is dat zelfs niet nodig.
Ik heb ze de voorbije weken gebeld, gemailt; maar ik veronderstel dat Charlotte (@ Telenet op twitter) mijn "case" heeft doorgegeven aan de juiste persoon. Ik heb er zelfs speciaal een twitter-account voor aangemaakt
Je mag gerust doorgeven twitteren naar @Telenet dat je hetzelfde voip-audioprobleem hebt als "Filip1991".
Veel succes!
Ik heb zelf niets moeten wijzigen aan de instellingen (wel op aanraden van iemand van de technische dienst van alles geprobeerd [poorten openzetten, uPnP, ...]; zonder resultaat).
Momenteel zijn mijn-"mijntelenet" instellingen:
Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten => niet actief
Firewall bescherming => actief
UPnP actief => actief
DMZ adres => IP van mijn C470IP
Ik ga in de loop van de week UPnP eens deactiveren en het IP eens uit de DMZ halen, misschien is dat zelfs niet nodig.
Ik heb ze de voorbije weken gebeld, gemailt; maar ik veronderstel dat Charlotte (@ Telenet op twitter) mijn "case" heeft doorgegeven aan de juiste persoon. Ik heb er zelfs speciaal een twitter-account voor aangemaakt

Je mag gerust doorgeven twitteren naar @Telenet dat je hetzelfde voip-audioprobleem hebt als "Filip1991".
Veel succes!
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
hmhm lijkt me toch maar een halve oplossing eerlijk gezegd .. ik zou er in elk geval niet echt tevreden mee zijn ..
Met die DMZ te activeren naar de C470 ze je dus gewoon ALLE poorten open naar die SIP Phone ..
In principe zou upnp moeten volstaan ...
Met die DMZ te activeren naar de C470 ze je dus gewoon ALLE poorten open naar die SIP Phone ..
In principe zou upnp moeten volstaan ...
-
- Premium Member
Ik zeg niet dat het in DMZ MOET staan, maar zo werkte telefonie via weepee wel vóór de aanpassingen door telenet (via betamax heb je dan nog steeds het audio probleem).
Ik ga in de loop van volgende week eens testen zonder IP in DMZ, dit zou inderdaad moeten werken.
Update: Het werkt inderdaad ook zonder dat het IP van mijn C470IP in DMZ staat.
Ik ga in de loop van volgende week eens testen zonder IP in DMZ, dit zou inderdaad moeten werken.
Update: Het werkt inderdaad ook zonder dat het IP van mijn C470IP in DMZ staat.
Laatst gewijzigd door 2Flip 18 maa 2011, 16:36, in totaal 1 gewijzigd.
Probs met 3starsnet VS Telenet
Morgen komen ze een modem only plaatsen , even kijken dat het "No Speech" probleem is opgelost
ik laat jullie morgen iets weten
3starsnet VS Fibernet (WIFI)
Dave
http://www.nextel.be
Morgen komen ze een modem only plaatsen , even kijken dat het "No Speech" probleem is opgelost
ik laat jullie morgen iets weten
3starsnet VS Fibernet (WIFI)
Dave
http://www.nextel.be
-
- Starter
@ Diezzel..
Als ik het goed begrijp dan HAD je ook een 'normale" FIBERNET Modem/router met dezelfde problemen als ik (maar dan met BetaMax VoIP)...
Ik heb ondertussen reeds 1 "klacht" geformuleerd per mail naar de Helpdesk van Telenet en na meer dan 2 weken nog GEEN antwoord gekregen ! (ook al werd mij bij de automatische reply bevestigd dat ik na 5 dagen iets zou vernemen..)
VRAAGSKE @Diezzel ; op WELKE manier ben je tewerk gegaan om dan toch een WISSEL van "modem-only" te bekomen ?
Ik wil dit immers na weken miserie ook wel in orde hebben !
Bedankt voor uw positive reactie !
Ondertussen kan ik immers nog steeds niet UITbellen via mijne Siemens C470IP en begint men vrouwke te reclameren omdat ze niet meer (rechtstreeks) kan bellen met haar familie in het buitenland..
Als ik het goed begrijp dan HAD je ook een 'normale" FIBERNET Modem/router met dezelfde problemen als ik (maar dan met BetaMax VoIP)...
Ik heb ondertussen reeds 1 "klacht" geformuleerd per mail naar de Helpdesk van Telenet en na meer dan 2 weken nog GEEN antwoord gekregen ! (ook al werd mij bij de automatische reply bevestigd dat ik na 5 dagen iets zou vernemen..)
VRAAGSKE @Diezzel ; op WELKE manier ben je tewerk gegaan om dan toch een WISSEL van "modem-only" te bekomen ?
Ik wil dit immers na weken miserie ook wel in orde hebben !
Bedankt voor uw positive reactie !
Ondertussen kan ik immers nog steeds niet UITbellen via mijne Siemens C470IP en begint men vrouwke te reclameren omdat ze niet meer (rechtstreeks) kan bellen met haar familie in het buitenland..
-
- Starter
@ 2Flip ...
Dan moet ik dringend beginnen te leren "twitteren"....
Is er nog een andere manier om de CHARLOTTE te contacteren ?Heb je een familienaam of iets dergelijks ? Want via men "contacten" bij Telenet kennen ze er een 8-tal die zo noemen
TNX
Dan moet ik dringend beginnen te leren "twitteren"....
Is er nog een andere manier om de CHARLOTTE te contacteren ?Heb je een familienaam of iets dergelijks ? Want via men "contacten" bij Telenet kennen ze er een 8-tal die zo noemen

TNX