Bbox2/Sagem VOIP + WeePee

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Luc@s
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2011, 16:47

philippe_d schreef:
Luc@s schreef:naar mijn weten niet, gezien het Belgacom voip gedeelte in vlan20 zit en gewoon internet in vlan10 ....
technisch is dit wel mogelijk maar dit vereist wel een meer complexe lan topologie dan :-s
@ Luc@s
- je antwoordt hier op een topic die bijna 2 jaar oud is! Dit is echt nutteloos bumpen vind ik.
- maar je antwoord is ook verkeerd.

De vraag was of het mogelijk was om met 1 telefoontoestel op bbox2 zowel uit te bellen via VoIP, en opgebeld worden via PSTN (discovery).
Inderdaad niet mogelijk, maar dit heeft niets met VLANs te maken. Gewoon niet mogelijk omdat de bbox2 geen PSTN ingang heeft.

@ Philippe

- tof dat je me erop wijst, als het dan 2 jaar oud is en je dan toch een moderator bent, waarom dan geen slotje op deze topic ?

- antwoord verkeerd ? dat m'n antwoord niet volledig was, kan ik nog mee accoord gaan, maar verkeerd is wel kort door de bocht ....

een pstn ingang, daar bedoel je dan wss een FXO poort mee, die zit idd niet op de bbox2, enkel 2FXS, 4lan en 1xdsl.

echter, het vdsl2 signaal, word toegevoegd aan een al dan niet geactiveerde pstn lijn. indien die lijn is geactiveerd, kan je dus perfect bellen met een gigaset.

de analoge poort (pstn-poort van de gigaset) dien je dan te connecteren op je TF2007 en de bbox2 op de splitter, de ethernetpoort v/d gigaset gaat dan in een lanpoort v/d bbox2 die op vlan10 zit. Op je gigaset configureer je dan je sip-accounts en zet je de analoge eveneens aktief.

mvg
L.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb dus opnieuw zo'n configuratie opgezet nl. BBOX2 icm. Weepee zoals Philippe beschreven heeft. Dit werkt perfect tot na de 96h disconnect waarna het voip gedeelte niet meer werkt (tenzij je reboot).

Heeft iemand hier inmiddels een oplossing voor (en dan bedoel ik niet een schakelklok op de spanningsadapter maar gewoon via software instellingen) ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
rosner
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2011, 16:18

Hello,

Sorry if I only write in English, but I do read Dutch without problem!

I have precisely the same issue: After 2-3 days it disconnected and I have to restart the BBox2. Also, when I am using my iPhone for VoIP, it will restart the router....but again also after about 48-72 hours of the router working perfectly!

Any ideas on this?

Greets to all
rosner
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2011, 16:18

And @VOID: Did using a VoIP Dect by Siemens solve all your problems with the BBox not working after a couple of days? Which model of Dect do you use? Thanks for feedback!
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Rosner,

I have one site were I'm still experiencing the issue with the BBOX2 but there I just installed a mechanical time switch that power off/on the BBOX2 every night. On another site I'm using Siemens IP Dect phones and Panasonic IP Dect (actually the model doesn't really matter but for your information it's an A580IP and C610IP).

BTW if you're looking for a phone I recommend the C610IP, it's a very good phone (75€ at the Weepee shop is a bargain :wink: ).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15155
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

IP phones werken alleszins perfect: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=31605
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Bij iedere oplossing van IP telefoons, VOIP ATA enz. die achter een router staan, zal je het probleem ondervinden dat je tijdelijk niet bereikbaar na een IP wissel. Jouw IP phones weten namelijk niet dat het WAN IP adres van de router gewijzigd is.

Afhankelijk van de instellingen (SIP her-registratie interval), kan dit tot 30min duren. In de meeste gevallen zal je dat niet merken (je zal gewoon een tijdje geen telefoon krijgen).

Er zijn enkele work-arounds, bijvoorbeeld:
  • SIP registratie interval verkleinen.
  • zelf bellen (van zodra je uitbelt, word je automatisch geregistreerd met je nieuwe IP).
  • IP wissel 's nachts laten gebeuren: dit kan
    • als je in de router een geforceerde disconnect instelt (vb dagelijks om 3 u. 's morgens).
    • of als je de router eens herstart 's nachts (dan zullen de volgende automatische 96u-disconnects op hetzelfde tijdstip gebeuren.
Dit probleem heb je niet met een VOIP router (die weet wel wanneer het WAN IP gewijzigd wordt).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
NiVanc
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2011, 17:48

Klopt het dat als ik bv een C610IP aansluit op m'n Scarlet router dat ik dan geen last zou hebben van die vervelende disconnects?
Bedankt alvast om hierover duidelijkheid te scheppen.

Dit forum is werkelijk een enorme bron van informatie, geweldig!!!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
||| Ocin ||| @NiVanc ||| Here's to the crazy ones |||
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Voor zover ik begrepen heb (zie sticky over overstappen van klassieke lijn naar voip en zeker de tutorial van Goztow - http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 53#p404453), zou je er dan inderdaad geen enkel probleem mee moeten hebben.

Veel succes.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15155
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Klopt. Volg wel goed de instructies. :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

NiVanc schreef:Klopt het dat als ik bv een C610IP aansluit op m'n Scarlet router dat ik dan geen last zou hebben van die vervelende disconnects?
Bedankt alvast om hierover duidelijkheid te scheppen.
Hangt ervan af je verstaat onder "last hebben van die vervelende disconnect" ?

Zoals ik in mijn vorige post schreef, kan je dat niet vermijden, dat je om de 96u een disconnect hebt.
  • - Als zo'n disconnect gebeurt tijdens de dag, ben je een tijdje niet bereikbaar.
    - Als zo'n disconnect gebeurt tijdens een telefoongesprek, wordt je gesprek onherroepelijk verbroken.
Mogelijke oplossingen om zo weinig mogelijk last te hebben van de disconnect staan in mijn vorige post beschreven.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15155
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Het hangt er dus vanaf welke "disconnect" je bedoelt. Als je de gewone Internetdisconnect om de 96u bedoelt, die je een paar seconden zonder Internet zet, dan kan je die niet vermijden. Als je de "disconnect" om de 3/4 dagen bedoelt waarbij voip helemaal uitvalt op de boox2, dan kan je die wel vermijden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Goz

Ik heb het over de "gewone" Internetdisconnect om de 96u die je een paar seconden zonder Internet zet. Zoals ik beschreven heb in mijn vorige post, zit je inderdaad enkele seconden zonder Internet, maar kan je tot 30 minuten zonder VOIP zitten.

De reden is dat je na die "paar seconden zonder Internet" een nieuw IP adres toewezen krijgt, en je VoIP provider daar niet van op de hoogte is (gezien jouw Siemens IP achter de BBox2 dat niet weet). Binnenkomende telefoontjes worden dan naar jouw oud IP gestuurd, totdat je VOIP provider op de hoogte gebracht wordt van de IP wissel.

Dit gebeurt bij de volgende registratie, of van zodra je zelf een uitgaand telefoontje pleegt.
Dit "ongemak" (een tijdje niet berikbaar zijn) kan je vermijden door de "gewone" Internetdisconnect te laten plaatsvinden op een tijdstip dat je de telefoon niet nodig hebt

De "disconnect" om de 3/4 dagen waarbij voip helemaal uitvalt op de bbox2, heeft in feite dezelfde oorzaak: Dit is ook de "gewone" Internetdisconnect om de 96u, maar met dat verschil de VOIP op de BBox2 blijkbaar volledig wegvalt, en pas door een reboot terug op komt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
NiVanc
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2011, 17:48

Ok, heel erg bedankt het is nu allemaal duidelijk.
||| Ocin ||| @NiVanc ||| Here's to the crazy ones |||
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6187
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1959 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik gebruik de Sagem F@st 3464/Bbox2 nu reeds zes maand als VoIP ATA. Dit werkt zeer goed met de G.729-codec voor uitgaande en inkomende gesprekken.

Maar onlangs heb ik eens G.711(PCMA) als exclusieve codec ingesteld om voor alle gesprekken een "perfecte" gesprekskwaliteit te bekomen. Voor uitgaande gesprekken werkt dit inderdaad perfect, maar ik merk nu in de SIP Call History dat inkomende gesprekken nog steeds in de G.729-codec worden afgehandeld.

Ik vond dit zeer vreemd en heb dan maar eens in de System Log van de Sagem gekeken.
Daar zie ik het volgende staan telkens er een inkomende oproep binnenkomt:
System Log Message kern.warn PCMU/PCMA DSP Image not found
Heeft iemand een idee wat het probleem juist zou kunnen zijn? Of kan eventueel iemand eens met een Sagem F@st 3464/Bbox2 testen of je inkomende gesprekken in PCMA-codec kan ontvangen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Ik heb het over de "gewone" Internetdisconnect om de 96u die je een paar seconden zonder Internet zet. Zoals ik beschreven heb in mijn vorige post, zit je inderdaad enkele seconden zonder Internet, maar kan je tot 30 minuten zonder VOIP zitten.
Ik disconnect de PPPOE sessie iedere nacht om 3u automatisch en 60sec nadien doe ik een reset van al mijn sip connecties op m'n router. Op die manier werkt de Siemens na 1 min terug perfect...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2415
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb de stappen gevolgd zie bijlage maar het lukt maar niet (5060,5070 blijft error)
En line 0/1/2 altijd dezelfde gegevens juist?
-Alles hetzelfde => error
-Enkel general & line0 ingevuld => error

(ik probeer het af en toe eens maar weepee geeft aan dat ze mij de laatse keer gezien hebben op 27/12/2011 :cry: op een bbox1. (klopt wel denk ik)
Bijlagen
weepees.png
Help?
(532.91 KiB) 1 keer gedownload
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb even m'n configuratie gecheckt en m'n suggestie is:
- Gebruik de IMS stack
- Als Proxy server en registrar port moet je 5060 gebruiken. De gateway port mag je wijzigen naar 5070 maar dit is enkel nodig indien je reeds een anders SIP adapter achter de bbox2 hebt hangen. Indien niet gewoon alle poorten op 5060 laten staan
- sip domain is: weepee.org
- Je moet maar 1 lijn invullen (ik gebruik lijn 2 maar weet niet of dit enig verschil maakt mocht je 0 of 1 gebruiken)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2415
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

VOiD schreef:Ik heb even m'n configuratie gecheckt en m'n suggestie is:
- Gebruik de IMS stack
- Als Proxy server en registrar port moet je 5060 gebruiken. De gateway port mag je wijzigen naar 5070 maar dit is enkel nodig indien je reeds een anders SIP adapter achter de bbox2 hebt hangen. Indien niet gewoon alle poorten op 5060 laten staan
- sip domain is: weepee.org
- Je moet maar 1 lijn invullen (ik gebruik lijn 2 maar weet niet of dit enig verschil maakt mocht je 0 of 1 gebruiken)
Reset, en geprobeerd maar weer niks.... :bang:
verouderd maar werkt ook niet

Misschien iemand die een print screen tutorial wil opstellen? :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6187
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1959 keer
Recent bedankt: 5 keer

3starsnet heeft een goede tutorial:
http://www.3starsnet.be/nl/prive/suppor ... reren.html

Let vooral op bij Wan eth1.20 VoIP:
- No IP Address
- Internet Connection Firewall Disabled

Bij Telephone General:
Overal(!) sswxxx.brussels.weepee.org en poort 5060 (sswxxx = nummer dat je krijgt van de weepeeswitch, zie je registratiemails)

En dan bij Telephone Line 0:
Telephone number : 32xxxxxxxxxx
Auth. User Name : 32xxxxxxxxxx
Auth. Password : xxxxxxxxxxxxxxx

Saven en herstarten en de registratie zou moeten lukken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Gezien je bij WeePee gelijktijdig kan bellen met één nummer, kan je dit dus ook in de BBox instellen:
(common number on port 1 and port 2).
Je kan dan in principe 2 toestellen aansluiten op je BBox2:
  • - bij binnenkomende gesprekken gaan ze beide bellen.
    - als er één lijn aan het bellen is, gaat de andere telefoon bellen bij een 2de inkomend gesprek (i. p. v. "bezet").
    - ls er één lijn aan het bellen is, kan je nog altijd uitbellen op de 2de lijn.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb de tutorial gevolgd en qua inkomende oproepen werkt het, waarvoor alvast ne dikke merci aan alle bijdragers.
Wat betreft uitgaande oproepen werkt het (nog) niet...

Kan het te maken hebben dat het een pro-account is met twee nummers gebundeld? Bij de instellingen via het adminpanel van weepee kan ik ook niet direct iets vinden. Of misschien wachten op een of andere update van het netwerk bij BGC / weepee / ...?

Het enige verschil dat ik merkte was dat ik helemaal in het begin ook een optie had 'NGN Stack' of 'IMS Stack', en die werd in de tutorial niet vermeldt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Als binnenkomend werkt, dan moet buitengaand ook werken. Hier zijn geen aparte instellingen voor.
Heb je in de WeePee klantentool een "User-Agent" reset gedaan?
Zoniet kan je niet uitbellen, als je met dezelfde account vanaf een ander apparaat belt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Het werkt!! Schitterend, dikke merci!
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 513
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Ik ben aan het kijken om over te schakelen naar VOIP en heb nu bij OVH een lijntje aangevraagd om even te testen. Ik heb momenteel een analoog toestel aan de BBOX2 hangen en kan hier mee bellen en opgebeld worden. Echter kwam ik nog enkele instellingen tegen in de BBOX2 waarvan ik niet onmiddellijk weet waarvoor deze dienen.
Aangemeld als admin op de BBOX2 en dan onder Telephone > Advanced

Code: Selecteer alles

Caller ID
Caller Line Identifier Presentation :  	aangevinkt
Caller Name Identifier Presentation :  	uitgevinkt
Number displayed if CLIR :  	
Name displayed if CLIR :  	NUMERO PRIVE NUMMER
CLIR mode :  	Network Provided
wat zouden bovenstaande instellingen willen zeggen? Zou ik bij de Name een naam kunnen meesturen bij elke uitgaande telefoon, indien ik Caller Name Identifier Presentation zou aanvinken?

Code: Selecteer alles

 Registration timers
Expiration delay :  	1800
Refresh period :  	1750
Minimum Retry Interval :  	32
Maximum Retry Interval :  	1800
Is dit in min/sec?
Kan ik door het aanpassen van de Refresh period de tijd dat ik niet bereikbaar ben na een disconnect verkorten? Zijn er mogelijke problemen te verwachten indien ik deze Refresh period te kort zou instellen?

Aangemeld op de BBOX2 en dan onder Telephone > Line 0

Code: Selecteer alles

 Supplementary services
Call Waiting 	on  	
CLIR  		uitgevinkt
MWI  		uitgevinkt
Wat betekenen bovenstaande instellingen?

Code: Selecteer alles

 Codec list
PCMA
BitRate : 64000
Packetization Period :   20ms
Silence Suppression : 	no
Codec Priority : 	1
	
G729
BitRate : 8000
Packetization Period :   20ms
Silence Suppression : 	no
Codec Priority : 	2
Zijn dit de beste instellingen? Wat betekent de Silence Suppression?

Code: Selecteer alles

 Call Forward
Unconditional 	Enable :  	Forward to 
On busy 	Enable :  	Forward to 
On no answer 	Enable :  	Forward to   after   rings 
Hier kan ik het doorschakelen van een gesprek naar een ander nr instellen neem ik aan, maar ik denk dat ik dit waarschijnlijk beter via de OVH manager kan regelen...
hansbaeyens
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

En dan nu iets geheel anders, om enkele welbekende Britse komieken te citeren:
Ondanks de goede tutorials, FAQ’s, hulpmiddelen van andere providers en zowat alles wat op dit forum te lezen valt, blijft mijn B-Box 2 VOIP-loos . Enige hulp zou voor deze VOIP-newbie welkom zijn.
1) Telephone Settings (Quick Start)
Dit heb ik gedaan zoals aangegeven, maar met enkele vragen, zie onder

2) Network Interfaces
Dit heb ik gedaan zoals aangegeven

3) Telephone Settings (Advanced)
1. Dit heb ik ingevuld bij Advanced Settings  Telephone General?
a. SIP Domain: weepee.org
b. Proxy server: ssw0.weepee.org
Heb voor ssw0 gekozen op goed geluk want ik heb geen idee wat dit moet zijn.
In zijn mail verwijst Weepee gewoon naar de FAQ op de website.
c. Registrar/Sip domain: ssw0.weepee.org Zie opmerking boven

2. Bij het volgende tabblad Line 0 staat:
a. Line status: Registering ( er heeft ook al Error gestaan)
b. Line configuration
i. Telephone number: hier heb ik mijn geporteerd telefoonnummer ingevuld als volgt 322xxxxxxx
ii. Auth user name: wat moet je hier nu invullen?
De gebruikerscode(een getal van vijf cijfers) om in te loggen op de klanten tool van de web site?
329909?????? Gevolgd door ? of is het 3290900??????
Mijn geporteerd telefoonnummer en zo ja in welk formaat?

iii. Auth. Password: het wachtwoord dat ik gebruik voor de klanten tool

3. De andere tabbladen Line 1 en Line 2 heb ik leeg gelaten of de info van Line 0 gekopieerd, maakt geen enkel verschil

Groeten en alvast bedankt voor de hulp,
H. Baeyens
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16421
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 7 keer

1. SSW
In de email die je van WeePee gekregen hebt, met als titel "account gegevens" staat:
Account Nr: xxxxx
Wachtwoord voor webtoegang: yyyy

SUP Username: 3299°°°°°°°°°°°
SIP Password: zzzzzzzzzz
SIP Server: sswX.brussels.weepee.org

Dat is de server die WeePee voor u in gedachten had, maar je kan ook een ander cijfer gebruiken.

2. Nummers
Telephone number: dat is het nummer dat bij uitgaande oproepen gebruikt zal worden.
Als je niets invult, zal degene die jij opbelt geen caller ID krijgen.
Het zal dus iets in de stijl zijn van 3221234567 als uw telefoonnummer +32 2 123 45 67 is

Auth user name: dat is de username die je van WeePee gekregen hebt, iets in de stijl van 3299°°°°°°
Auth password: dat is het paswoord dat je gekregen hebt voor SIP (zzzzzzz in de email, zie hierboven)

3. Bbox2 + VOIP
Ik heb mijn VOIP ingegeven in een Siemens N300 (die standaard bij een C610IP zit). Hier op het forum gaat het verhaal, ik heb dus zelf niet geprobeerd, dat de bbox2 en VOIP niet zo vlot samen gaan.

3. Line i
Ik heb zelf ook een inkomende lijn, dat is WeePee, bv bij u Line0.
Maar de uitgaande tarieven (als jij naar iemand belt) zijn niet zo fenomenaal. Vandaar dat je ook Line1 en Line2 hebt, om andere providers in te stellen voor eventueel inkomende dan wel uitgaande oproepen.
Hier op het forum zal je wel vaker FreeVOIPDeal zien verschijnen, omdat je bij hen
- 120 freedays krijgt (gratis bellen op vaste lijnen, ook niet-Belgische vaste lijnen)
- een halve eurocent per minuut belt naar Belgische GSMs
- na de freedays aan 1 eurocent per minuut belt naar Belgische vaste lijnen
Kortom, scherpe tarieven :).

4. Gigaset
Als je een Siemens Gigaset VOIP koopt, kan je volledig gratis bellen tussen Siemens Gigaset VOIP telefoon bezitters.
Zelf getest en het werkt perfect :).
hansbaeyens
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

1. SSW[/u][/b]
In de email die je van WeePee gekregen hebt, met als titel "account gegevens" staat:
Account Nr: xxxxx
Wachtwoord voor webtoegang: yyyy

SUP Username: 3299°°°°°°°°°°°
SIP Password: zzzzzzzzzz
SIP Server: sswX.brussels.weepee.org

Dat is de server die WeePee voor u in gedachten had, maar je kan ook een ander cijfer gebruiken.

2. Nummers
Telephone number: dat is het nummer dat bij uitgaande oproepen gebruikt zal worden.
Als je niets invult, zal degene die jij opbelt geen caller ID krijgen.
Het zal dus iets in de stijl zijn van 3221234567 als uw telefoonnummer +32 2 123 45 67 is

Auth user name: dat is de username die je van WeePee gekregen hebt, iets in de stijl van 3299°°°°°°
Auth password: dat is het paswoord dat je gekregen hebt voor SIP (zzzzzzz in de email, zie hierboven)

Blijkt na veel vijven en zessen dat ik een FWD-account heb en geen SIP-account. Ga dit pas aanpassen na aanschaf Gigaset C610IP, anders moet ik een tweede toestel kopen, alleen voor mijn Weepee-nummer. Alvast bedankt voor de snelle reactie en duidelijke info
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

philippe_d schreef:Goz

Ik heb het over de "gewone" Internetdisconnect om de 96u die je een paar seconden zonder Internet zet. Zoals ik beschreven heb in mijn vorige post, zit je inderdaad enkele seconden zonder Internet, maar kan je tot 30 minuten zonder VOIP zitten.

De reden is dat je na die "paar seconden zonder Internet" een nieuw IP adres toewezen krijgt, en je VoIP provider daar niet van op de hoogte is (gezien jouw Siemens IP achter de BBox2 dat niet weet). Binnenkomende telefoontjes worden dan naar jouw oud IP gestuurd, totdat je VOIP provider op de hoogte gebracht wordt van de IP wissel.

Dit gebeurt bij de volgende registratie, of van zodra je zelf een uitgaand telefoontje pleegt.
Dit "ongemak" (een tijdje niet berikbaar zijn) kan je vermijden door de "gewone" Internetdisconnect te laten plaatsvinden op een tijdstip dat je de telefoon niet nodig hebt

De "disconnect" om de 3/4 dagen waarbij voip helemaal uitvalt op de bbox2, heeft in feite dezelfde oorzaak: Dit is ook de "gewone" Internetdisconnect om de 96u, maar met dat verschil de VOIP op de BBox2 blijkbaar volledig wegvalt, en pas door een reboot terug op komt.

Sinds een tweetal weken heb ik een bbox3, sindsdien om de 96u, na de internetdisconnect krijg ik nu de melding op mijn C610 IP telefoon: " sip registratie mislukt " ( zowel betamax als WeePee ) en moet ik rebooten door even de spanning weg te halen van de bbox3. Heel vreemd dat dit met de bbox2 nooit een probleem was. Heeft er iemand een betere oplossing dan een timertje te plaatsen die om de 3 dagen ( of dagelijks ) de bbox3 even spanningsloos maakt ? dank
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3309
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Weet iemand of dat een VoIP instelling, voor in mijn geval Ovh, het nog zal lukken om deze werkend te krijgen op een Scarlet Sagem modem-router met de laatste firmware of updates ?
Kloppen deze instellingen nog volgens deze link:
http://www.test-achats.be/forum/Topic/547162
Zijn er bugs te verwachten ?
Zo niet moet er een ATA zoals vb een PAP2T of een oude ADSL router met VoIP gebruikt worden die met de Scarlet Sagem wordt verbonden.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Localphone krijg ik geregistreerd en werkend met de nieuwere Sagem 3464 versie (die met serial no. login), Weepee en Base (Homepack) voorlopig niet :? Onder Telephone - Line 0 krijg ik: Registration status : Error. (Met een softphone krijg ik ze wel geregistreerd)

Ik heb alle instellingen aangepast volgende de guide uit dit topic, enkel het volgende kon ik niet aanpassen:
Underlying Device: WAN DSL

Meer info:
Sagem F@st 3464
Firmware: 6LAO7C
Hardware Version: 3

edit: Geprobeerd met een Belgacom BBOX2 ook (Firmware versie: 60R10A-60A05S, Hardware Version 11), zelfde probleem daar.



Iemand ideeën?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”