philippe_d schreef:@ Luc@sLuc@s schreef:naar mijn weten niet, gezien het Belgacom voip gedeelte in vlan20 zit en gewoon internet in vlan10 ....
technisch is dit wel mogelijk maar dit vereist wel een meer complexe lan topologie dan :-s
- je antwoordt hier op een topic die bijna 2 jaar oud is! Dit is echt nutteloos bumpen vind ik.
- maar je antwoord is ook verkeerd.
De vraag was of het mogelijk was om met 1 telefoontoestel op bbox2 zowel uit te bellen via VoIP, en opgebeld worden via PSTN (discovery).
Inderdaad niet mogelijk, maar dit heeft niets met VLANs te maken. Gewoon niet mogelijk omdat de bbox2 geen PSTN ingang heeft.
@ Philippe
- tof dat je me erop wijst, als het dan 2 jaar oud is en je dan toch een moderator bent, waarom dan geen slotje op deze topic ?
- antwoord verkeerd ? dat m'n antwoord niet volledig was, kan ik nog mee accoord gaan, maar verkeerd is wel kort door de bocht ....
een pstn ingang, daar bedoel je dan wss een FXO poort mee, die zit idd niet op de bbox2, enkel 2FXS, 4lan en 1xdsl.
echter, het vdsl2 signaal, word toegevoegd aan een al dan niet geactiveerde pstn lijn. indien die lijn is geactiveerd, kan je dus perfect bellen met een gigaset.
de analoge poort (pstn-poort van de gigaset) dien je dan te connecteren op je TF2007 en de bbox2 op de splitter, de ethernetpoort v/d gigaset gaat dan in een lanpoort v/d bbox2 die op vlan10 zit. Op je gigaset configureer je dan je sip-accounts en zet je de analoge eveneens aktief.
mvg
L.