VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Weing animo op mijn vorige post hier. :lol:
IK heb nog een vraag: hoelang blijf uw krediet geldig?
Ik lees op http://call-tiger.com/nl/
Belkrediet 6 maanden geldig;
En in de algemene voorwaarden:
De Klant kan de CallTiger diensten naar keuze gebruiken tot het prepaid krediet is opgebruikt.
Accounts die gedurende 6 maanden of langer niet meer gebruikt zijn, kunnen door CallTiger opgezegd worden. Uitstaand krediet dat gedurende 6 maanden of langer niet gebruikt is, zal van de account van de Klant worden afgetrokken.
Ik begrijp dat je gewoon minstens 1 keer per 6 maand minstens 1 seconde (betalend) moet bellen.
Ik hoop niet dat het krediet na 6 maand sowieso vervalt. Dat zou voor mij een domper(tje) zijn.
Iemand een idee/uitsluitsel?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede Tasker integratie :roll:

Geen idee over de 'houdbaarheid' van het belkrediet. Heb onlangs voor 10 euro opgeladen, maar daar ga ik toch langer dan een half jaar mee toekomen denk ik ...
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb even een PM gestuurd naar VoipTigerJelle ivm Tasker integratie...
Even afwachten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

devastator schreef: Geen idee over de 'houdbaarheid' van het belkrediet. Heb onlangs voor 10 euro opgeladen, maar daar ga ik toch langer dan een half jaar mee toekomen denk ik ...
So what? Zelfs als het na een half jaar vervalt, kost het je dus maximaal 10 EUR per 6 maand ... Een prikje voor zo'n leuke dienstverlening :)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

True. Maar Ik bel "echt" niet veel. Voor een deel kwam dat natuurlijk door de hoge tarieven. Ik weet dus nog niet wat mijn verbruik zal zijn, maar stel dat je nog € 5 hebt staan. Zou een beetje jammer zijn als die "zomaar" verdwijnt?

En even muggenziften: € 10 krediet kost je wel € 12,xx bij voipTiger, vanwege de BTW.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15155
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Je moet totaalprijs bekijken, bijvoorbeeld op een jaar, en dan vergelijken :).
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Waarschijnlijk betekent het dat je binnen het half jaar moet herladen en dan behoudt je je vorig krediet ook.
Zo werkt het toch bij Proximus en co.
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Allemaal mogelijk. Het zou dus handig zijn als VoipTigerJelle hierop kon antwoorden :wink: . Either way, het blijft een hele goede optie.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Omdat ik binnenkort in het buitenland ben, via de forums hier in een ander onderwerp op CallTiger gevallen.

Dit even zitten testen, werkt heel goed. Dan VoipTiger geinstalleerd op tablet, werkt ook goed maar een paar keer problemen gehad met call setup (waarschijnlijk door mijn FW instellingen, of door teveel te foefelen met VoipTiger opties :P).

Voor de grap ook VoipTiger geinstalleerd op mijn telefoon, nog meer keuze om te bellen :) (Voip goedkoper als de optie er is)

Had per ongeluk een foutieve operatie gedaan in mijn accountbeheer (primair sip nummer gedelete waardoor het account 'messed' up was), ticket geopend dat zeer snel werd opgelost.

Dan nog outbound nummer ingesteld voor VoipTiger om het helemaal in orde te maken.

Lijkt me allemaal dik in orde te zijn, en een prachtige toevoeging op mijn mobiel abonnement !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Ik was met het lange weekend in Frankrijk, en heb goed gebruik gemaakt van de Call Tiger App (Android).
Werkt perfect, en de call back is er al in minder dan 30 seconden.

Het leuke is dat je de app het data netwerk (of WLAN) gebruikt om de call op te zetten, maar als er geen netwerk is, dan automatisch gebruik maakt van een sms.
Bij de kosten moet je dan natuurlijk één SMS (vanuit het buitenland) rekenen, alsook de roaming.
Maar gezien ontvangen oproepen in EU 9 cent/minuut kosten, terwijl zelf bellen (vanuit FR naar BE) 33 cent/minuut zou kosten (Mobile Vikings), is het ook in het buitenland een aanzienlijke besparing.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Maar als je dan toch WLAN hebt, kan je beter VoipTiger gebruiken om te bellen, betaal je nog (veel) minder.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3410
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Sorry dat het misschien in dit topic al zal staan, maar ik heb geen zin om al die pagina's te lezen... Maar wat is het verschil tussen VoipTiger en CallTiger?
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

VoipTiger is een voice-over-ip applicatie, je moet dus een internet verbinding hebben om te bellen.

CallTiger gebruikt het systeem van call-back naar jouw GSM, je hebt dus 1 verbinding naar jouw GSM, en 1 verbinding naar je call destination. Zij koppelen beide calls samen, maar het kost dus iets meer omdat je beide verbindigen betaald (aan hun laag tarief dus blijft nog zeer interessant)

Je call credits zijn geldig (shared) voor beide applicaties.
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

MVA schreef:Allemaal mogelijk. Het zou dus handig zijn als VoipTigerJelle hierop kon antwoorden :wink: . Either way, het blijft een hele goede optie.
Enkel als de account 6 maanden niet is gebruikt, kan deze worden verwijderd. Dus 1 X bellen in deze 6 maanden is voldoende om je crediet met 6 maanden te verlengen. Tasker staat momenteel onderaan de agenda.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1725
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

Op mijn iOS toestel, is daar de app gewoon "VoipTiger"?

Werkt die ook met callback?

Kan ik ook een callback naar een niet-belgisch nummer laten gebeuren?
Ik heb namelijk voor elk land waar ik naar reis een plaatselijke simkaart.
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

VoipTigerJelle schreef:
MVA schreef:Allemaal mogelijk. Het zou dus handig zijn als VoipTigerJelle hierop kon antwoorden :wink: . Either way, het blijft een hele goede optie.
Enkel als de account 6 maanden niet is gebruikt, kan deze worden verwijderd. Dus 1 X bellen in deze 6 maanden is voldoende om je crediet met 6 maanden te verlengen. Tasker staat momenteel onderaan de agenda.
Thanks, das duidelijk!

Wat die Tasker-integratie betreft: dat hoeft toch niet, als de app gewoon automatisch de callback aanneemt(en dus verbergt voor de gebruiker) is alles toch "opgelost"? Aan een callback weigeren heb je toch niks, zoals ik al eerder schreef.

Edit: Er is een kleine "bug": heel dikwijls, ook als je met wifi of 3g verbonden bent staat er bij credit : N/A. Dit is mijn inziens misschien gedaan om niet teveel data te verstoken(al kan dat niet echt een probleem zijn, zeker niet als je zoals velen 500mB of 2GB hebt). Maar het komt wel dikwijls voor. Gewoon even aan-en-uit zetten van Call Tiger lost het dan op.

En een lijst van nummers kunnen opgeven waarvoor gewoon je mobiele netwerk wordt gebruikt zou helemaal super zijn. Nog beter: integratie met de Who is a Viking App :wink:
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

Nog nieuws ivm de iPhone versie?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Ja ik wacht ook op de iOS-versie

Telenet Yugo
OVH voip
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een paar contacten van me zijn bovendien niet 'bereikbaar' via Call Tiger.
Een stem zegt me dan dat er een probleem is met het gevormde nr, terwijl er geen probleem is als ik CallTiger uitschakel ...

Een blacklist zou idd handig zijn, ik wil geen callback op mn voicemail ...
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Nog geen iOS versie beschikbaar?
JanD25
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jun 2013, 16:32
Bedankt: 4 keer

Hierbij mijn ervaringen na 1 week met VoipTiger

situatie :

2 vaste nummers overgedragen naar VoipTiger, hierna
09_mijn_tel en 09_mijn_fax genoemd. Je moet voor een
overdracht Uw laatste factuur uploaden en een formulier
van Voxbone invullen, ondertekenen en uploaden.

09_mijn_fax wordt ingesteld met fax2email, 09_mijn_tel moet
doorschakelen naar 0496_mijn_gsm na x seconden.
Alles valt makkelijk in te stellen,
maar snel blijkt er met het doorschakelen een probleem te zijn,
sommige oproepen worden niet doorgeschakeld en de opbeller krijgt een
soort bezettoon te horen. Na heel wat tests en diverse mails gewisseld met
support van VoipTiger, blijkt dat de oproepen die komen van een privenummer
of iemand die op zijn gsm gebruik maakt van "hide my caller id", een bezettoon
krijgen i.p.v. doorgeschakeld te worden naar 0496_mijn_gsm. Die oproepers kunnen
nochtans wel gewoon rechtstreeks naar 0496_mijn_gsm bellen. Andere oproepen worden
zonder probleem doorgeschakeld naar 0496_mijn_gsm.

Na al dat testen bleek er bij de diverse vaste telefoons en gsm's die daarvoor gebruikt zijn toch
belkrediet verdwenen te zijn, niettegenstaande er geen gesprek tot stand kwam.
Voor nieuwe tests werd de doorschakeling uitgezet en er bleek belrediet af te gaan
bij de bellers naar 09_mijn_tel, ook als daar niet wordt opgenomen !
Dat ik een doorschakeling had ingesteld bleek dus niet de oorzaak te zijn.

Support van VoipTiger liet ondertussen (op 11 juni) per mail weten "iets gewijzigd" te hebben
om het onterecht aanrekenen van gesprekskosten te verhelpen. Ik heb daarvoor deze morgen (12juni)
nog 1 enkele test gedaan, en er bleek nog altijd belkrediet te verdwijnen zonder dat er een
gesprek tot stand kwam. Ook getest met lijnen die geen setup kost aanrekenen, dus dat is ook niet de
oorzaak.

Support is wel aanwezig, zelfs dikwijls nog na de werkuren.

Helaas is het beoordelen van de gesprekken zelf door bovenstaande een beetje
achterwege gebleven, alhoewel ik op dat vlak geen problemen heb ondervonden.

In de call history wordt het netwerk van de bestemmeling soms foutief aangeduid, ik
denk dat dat bepaald wordt op basis van de prefix, dus 0475 = proximus enz.
Dit is voor zeer veel gsm's niet meer juist, maar who cares ?

Besluit : voor wie outbound wil bellen is dit zeker en vast het proberen waard, je neemt daarvoor
ook bijna geen risico, maar als je nummers overdraagt voor inbound stellen zich nog enkele
problemen die helaas afbreuk doen aan de ontelbare mogelijkheden die VoipTiger biedt.

mvg,
Jan

Update hieronder in post van 12 juni !
Laatst gewijzigd door JanD25 21 jun 2013, 19:38, in totaal 1 gewijzigd.
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 28 keer

Heb dit zelf ook eens getest, en inderdaad was daar ook niet van op de hoogte (staat nergens vermeld op hun site!)
bij het opbellen van het inkomend VoipTiger DID-nummer wordt er vanaf de eerste beltoon
aangerekend aan de opbeller, zelfs al wordt er niet opgenomen!

Niet echt klantvriendelijk dus als je als zelfstandige/KMO uw nummers bij VoipTiger hebt
en uw klanten laat betalen voor niet beantwoorde oproepen! :nono:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Voiptiger neemt dan de oproep aan en simuleert de beltoon totdat de ontvanger zelf opneemt.
Bij weepee is dit ook, afhankelijk van een setting. Als weepee fax-detectie moet doen, doen ze hetzelfde. Anders werkt het als bij een gewone oproep en is het pas betalend als er echt wordt opgenomen.
JanD25
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jun 2013, 16:32
Bedankt: 4 keer

Update van mijn post van 12 juni :

Als U mij opbelt, kost wachten tot ik opneem aan U geen belkrediet meer :-D
Krijgt U voor een of andere reden een bezettoon te horen, dan kost U dat ook
geen belkrediet meer :-) (update 21/06)
Doorschakelen anonieme oproep : niet gewijzigd :cry:

Opmerkingen worden door support blijkbaar ernstig genomen en waar mogelijk verholpen,
mits gebruikers de moeite doen om ze te melden natuurlijk.

Ondertussen ook gestart met uitgaand bellen via VT en dat lijkt toch allemaal
vlot en met degelijke kwaliteit te verlopen.

mvg,
Jan
Laatst gewijzigd door JanD25 22 jun 2013, 09:32, in totaal 3 gewijzigd.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 1 keer

Staat een blacklist op de todo list?
Echt irritant als ik mijn voicemail wil bellen.

Daardoor staat CallTiger momenteel helaas uit :|
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

De CallTiger App (waar ik trouwnes heel tevreden over ben) initieert de call via een SMS in geval je smartphone geen internet heeft (3G of WLAN).
Weet iemand of je zo'n callback ook zou kunnen opzetten door zelf en sms te sturen?
Ik denk hierbij aan GSM gebruikers die geen smartphone hebben, maar een groot aantal sms in de belbundel.

Zo'n sms moet eigenlijk niet veel meer bevatten dan het nummer dat je wil bellen, toch?

Zelfde vraag voor de Betamax call-back?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Voorbeeld van de betamax callback url staat hier uitgelegd:

http://progx.ch/home-voip-appel-3-1-1.html
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb geprobeerd om na te gaan wat in er in de sms staat die call-tiger verstuurd. Verder dan dat de SMS naar 0479057868 (een proximus-nr) gaat ben ik niet gekomen. De gestuurde sms valt nergens terug te vinden, zelfs niet in de raw sms-database die ik via adb en root-toegang kon downloaden van mijn telefoon ...
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

devastator schreef:Staat een blacklist op de todo list?
Echt irritant als ik mijn voicemail wil bellen.

Daardoor staat CallTiger momenteel helaas uit :|
Beste, waarschijnlijk heeft u niet de laatste versie: 1.25. Deze onderschept nummers <7 cijfers niet. Zodanig worden oproepen naar VM en hulpdiensten niet inderschept door CallTiger.

EDIT:
ygeffens schreef:Op mijn iOS toestel, is daar de app gewoon "VoipTiger"?

Werkt die ook met callback?

Kan ik ook een callback naar een niet-belgisch nummer laten gebeuren?
Ik heb namelijk voor elk land waar ik naar reis een plaatselijke simkaart.
Beste, de app kan in elk land gebruikt worden. U kan in elk land uw GSM nummer in de app wijzigen als u er een andere simkaart insteekt. De iOS versie is "Waiting for review" bij Apple. Kan elk moment goedgekeurd worden.
Laatst gewijzigd door TiTanium 25 jun 2013, 19:45, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Jammer genoeg wel geen te beste ervaringen met hun support :-(

Op 08/06 een gedetailleerd ticket aangemaakt (duidelijke beschrijving vh probleem, logs, screenshot) en tot op heden nog altijd geen reactie.
Jammer, want ik wou er een tweede account aanmaken om op een andere locatie ook gebruik te maken van hun diensten.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3410
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar niet gevonden waar je kan zien hoe lang je Call-Tiger belwaarde nog geldig is (ik zie het in de Android app ook niet staan). Dus weet iemand waar ik dit kan vinden? Ik kan ook niet goed onthouden wanneer mijn 6 maanden om zijn. Ook op de Call-Tiger website kan je niet inloggen, dus ook dat is geen optie.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Vaganzza schreef:Ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar niet gevonden waar je kan zien hoe lang je Call-Tiger belwaarde nog geldig is.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p491373 :).

Hier antwoordt VoipTiger dat je belkrediet niet vervalt, op voorwaarde dat je het tenminste één keer per 6 maand gebruikt (dus min. één telefoontje om de zes maanden).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3410
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Dat heb ik wel gevonden, maar dat was mijn vraag niet: hoe kan ik zien wanneer mijn belwaarde vervalt? Want het gebeurt wel dat ik een tijdje daar niet mee bel.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3410
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Ik probeerde vandaag voor de eerste maal te bellen via Call-Tiger, ik heb deze ingesteld dat wanneer ik een nummer wil bellen er gevraagd wordt via wat ik wil bellen. Bij die opties staat Call-Tiger er niet tussen (enkel Telefoon en Viber staan er als opties). Wanneer ik in Call-Tiger zet: use this service to make all calls, dan krijg ik hetzelfde resultaat...

Dit op een S3 mini met Android 4.1.2. Weet iemand hier raad mee hoe ik dit kan oplossen?
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Als je bij de eerste keuzemenu (Telefoon - Viber) voor Telefoon kiest, wat gebeurt er dan?
Misschien krijg je nu een 2de keuzemenu met de CallTiger optie?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3410
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Bedankt, dat is het inderdaad! :banana:
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Is het eigenlijk mogelijk het callerid van een inkomende oproep op een andere lijn door te sturen als callerid bij voiptiger?
Dus: iemand met nummer 111 belt naar nummer 222 (wat bij WeePee staat). In de PBX wordt 111 doorgeschakeld naar 333, waarbij 333 het callerid ziet van 111, dat binnenkwam op 222(van bij WeePee)?
JanD25
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jun 2013, 16:32
Bedankt: 4 keer

@ jorgo,
Ik heb al sinds 2 maanden 2 lijnen bij voiptiger en ik kan U wel helpen bij een experimentje.
begrijp ik het goed als volgt :?
je hebt nu al 222 bij weepee en zou daar een doorschakeling instellen naar een nieuw te nemen 333 bij voiptiger, maar je wil caller id van 111 niet
kwijtraken, of schakel je zelf door via een eigen PBX bij U thuis of op kantoor ?

mvg,
Jan
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Er is momenteel een doorschakeling voor inkomende oproepen op nummer 222, wat bij WeePee staat.
Dit gebeurd door een PBX (asterisk), waarbij de inkomende oproep via VoipTiger naar 333 wordt doorgeschakeld.
Nu ziet nummer 333 altijd het nummer wat bij VoipTiger staat, ongeacht wie er belt.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is het CID door te sturen bij VoipTiger (wat binnenkomt op 222), zodat nummer 333 ziet wie er echt heeft gebeld.
Laatst gewijzigd door jorgo 11 sep 2013, 19:54, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18454
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Dit gaat nooit als je de doorschakeling programmeert op een eigen PBX.
Want daar hebben ze geen controle op, en je zou dan gelijk welke caller-id kunnen meesturen.
Bij een doorschakeling wordt altijd het nummer meegestuurd van de lijn, waarover de doorschakeling verloopt.

Anders is het, als de doorschakeling bij de provider gebeurt: dan ziet de bestemmeling het nummer van de oproeper.
Als je een doorschakeling programmeert bij WeePee op lijn 222 (via de klantentool), naar lijn 333, dan gaat 333 zien wie er echt heeft gebeld.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”