VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 3 keer

Op de Proximus website las ik dat klanten met een bbox3 met vaste lijn, hun telefoontoestelen niet alleen kunnen aansluiten via een analoge aansluiting op de bbox3, maar ook als echte ip telefoon! That would be extremely nice! Iemand enig idee hoe ik de juiste instellingen kan achterhalen? Ik zou deze gegevens willen inbrengen in mijn Fritzbox. En kan ik die ipphone dan connecteren met mijn Fritzbox of zou ik de bbox3 terug moeten plaatsen want de Fritz 7360 V1 staat ook ingesteld als modem omdat ik ondervonden heb dat ik zo op het beste vectoring profiel (100down/30up) terecht kom. Met de bbox3 is het 70/20. Als gevolg daarvan kan ik in de huidige setup mijn Proximus vaste lijn niet gebruiken.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

freakske_b schreef:Iemand enig idee hoe ik de juiste instellingen kan achterhalen?
Via de Proximus-klantendienst. Als je de VoIP-logingegevens niet krijgt, doe dan je verhaal bij de Ombudsman Telecom
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 3 keer

Contact gehad met de klantendienst. Ze moest het eens navragen... Ben benieuwd of en wanneer ik het antwoord ontvang.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 3 keer

Uiteraard heeft niemand van Proximus terug gebeld :cry: Vandaag verschillende keren contact gehad met het "ict team", maar nog steeds geen oplossing gekregen. Nochtans krijg ik error
403 Forbidden
The server understood the request, but is refusing to fulfill it.[1]:§21.4.4 Sometimes (but not always) this means the call has been rejected by the receiver.

Het ligt écht wel aan hun kant maar ik ben al zoveel tijd kwijt met het bellen naar die "help"desk.... :bang:
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 3 keer

Via de ombudsman zogezegd de inloggegevens van mijn vaste voip proximus lijn gekregen. Helaas krijg ik het daarmee nog steeds niet aan de praat. Van Proximus kreeg ik volgende gegevens:
- sip login
- user ID
- domain
- paswoord
- authorization name

terwijl ik in mijn fritzbox 7360 volgende velden heb:

- telephone number for registration
- internal telephone number in de fritzbox
- user name
- password
- registrar
- proxy server

Wat moet ik waar invullen? Iemand die kan helpen? Misschien Philippe?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij mij werkt dit, het is niet nodig hiervoor de ombudsdienst voor in te schakelen gezien de gegevens zelf zijn aan te maken.
Je moet op MyProximus een videotalk profiel aanmaken en daar de logingegevens van gebruiken in je Fritzbox.
Registrar is ims.belgacom. be, username en passwoord is in te stellen onder beheer => videotalk.
VOIP.PNG
VOIP2.PNG
VOIP3.PNG
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bedankt, hiermee kon ik mijn VOIP-nr in een Familus pakket perfect aanmelden. Maar kent er iemand de tarieven?
En nog opvallend: als iemand belt naar dit Prox nummer dan krijg ik geen caller-id te zien (fritzbox ontvangt geen caller-id)! Blokkeert Proximus dat?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef: En nog opvallend: als iemand belt naar dit Prox nummer dan krijg ik geen caller-id te zien (fritzbox ontvangt geen caller-id)! Blokkeert Proximus dat?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_paying ... pties.html

Ik zie daar staan dat 'weergave oproeper' onderdeel is van de betalende optie 'voordeelpack slimme diensten'. En dat kost 4,99 euro per maand.

Lijkt mij dat als klant bij Proximus om een standaardfunctie van voip te de-blokkeren je moet betalen.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

moet je dan kiezen tussen VoIp en analoog ??
of kan je hetzelfde bestaand nr. van een vaste lijn analoog blijven gebruiken én via VoIp ??
MClaeys schreef: Je moet op MyProximus een videotalk profiel aanmaken en daar de logingegevens van gebruiken in je Fritzbox.
Registrar is ims.belgacom. be, username en passwoord is in te stellen onder beheer => videotalk.
bij mij lukt dat niet
technisch probleem bij Proximus
nog mensen die deze boodschap te zien krijgen bij het configureren van de phone line opties ??
probleem Proximus.JPG
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

MClaeys schreef:Bij mij werkt dit, het is niet nodig hiervoor de ombudsdienst voor in te schakelen gezien de gegevens zelf zijn aan te maken.
Je moet op MyProximus een videotalk profiel aanmaken en daar de logingegevens van gebruiken in je Fritzbox.
Registrar is ims.belgacom. be, username en passwoord is in te stellen onder beheer => videotalk.
Waar zie je de mogelijkheid om een videotalk profiel aan te maken in MyProximus? Als ik op de instellingen van mijn vaste lijn klik, krijg ik enkel deze melding.

De opties van je vaste lijn worden niet meer getoond in MyProximus.

Bel naar 1987 om je opties te beheren of 1969 om PhoneMail in te stellen.

Meer hulp nodig? Surf naar support
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Fallschirmjaeger schreef: Waar zie je de mogelijkheid om een videotalk profiel aan te maken in MyProximus?
Als je geen VoIP lijn hebt kan je natuurlijk geen VoIP profiel aanmaken.
Bij Proximus heb je
  • - ofwel een klassieke PSTN telefoonlijn (toestel is aangesloten op de binnenkomende telefoonkabel via de NPT
    - ofwel heb je een VoIP lijn: toestel aangesloten op de RJ11 uitgang van de modem
Als klant kan je daartussen niet kiezen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Sowieso voip, want fiber. Phone Line IP als deel van het tuttimus pack.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik heb mijn nummer, dat erg mooi was met veel 5'en erin, voor de eenvoud gewoon weggeporteerd naar OVH vanuit mijn familus pack. Dat was het eenvoudigst. En ik had bij de installatie dan nog alle VoIP login en wachtwoord gegevens van de technieker gekregen. Laat ze maar verder knoeien en caller Id enz blokkeren bij proximus.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”