scarlet voip

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
breakdanser
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2011, 09:59

hoi mensen,

ik zit met een probleem. ik heb al een tijdje problemen met mijn voip en portforwarding.

Ik heb een scarlet one (sagem modem.... telefoon en een voip telefoon van nomado (zeer voordelig). Nu heb ik een beetje zitten prutsen om ze allebei in gang te krijgen maar het is me niet gelukt. eerst heb ik de nomado gegevens ingegeven in de scarletbox maar helaas kan je maar een sipgegevens ingeven en aangezien ik ze beide wil gebruike heb ik een siemens gigaset 470ip phone gekocht. en ik heb de poorten van de scarlet verandert naar 9999 en dan alles ingegeven in de siemens. alles werkt prima behalve de scarlet nummer. deze wilt niet inloggen met mijn gegevens.
(voip.scarlet.be x 3)
(gebruikersnaam en passw) maar helaas. dan heb ik ook een sitecom wl176 router achtere de sagem gezet en werkt prima zonder dat ik ook maar iets aan moest veranderen, dan heb ik de siemens telefoon hierop aangesloten in de hoop dat de sagem de poort 5060 gebruikt wordt voor scarlet nr en siemens via de sitecom ook aangesloten maar ik hoor nog steeds geen ringtone als ik bel.
Ik lees veel over Pppoe, lan bridge etc maar helaas ken ik er niet zoveel van. Kan iemand mij aub helpen hiermee???

ik heb ook portforwarding in orde gebracht voor mijn d... box, maar ik heb 2verschillende kaarten op die boxen en ik kan wel een portforwarding in orde krijgen( nl poort12000) maar als ik nog een portforwarding doen dan is de niet actief. nagecheckt via portchecker.com

als er een betere alternatief is voor die gigaset 470ip dan wil ik deze terug doen, want heb die nog maar een paar dagen. maar liefst onder 100€.

Alvast bedankt en sorry voor lange verhaal

greetz
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Uw voip-passwoord is anders dan uw ander. Je kan dit niet veranderen, wrsch zit daar het probleem. Anders moet je eens chatten met de helldesk, ze zullen u dan het correcte passwoord geven voor de voip.
breakdanser
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2011, 09:59

thnx voor je reply maar bij scarlet willen ze geen mij niet helpen omdat het geavanceerd helpdesk is en dat is tegen hun regels in.
het gebruikersnaam van scarlet is zonder de @scarlet.be, dat weet ik maar probleem is dat hij t niet wilt aannemen in de gigaset.

greetz
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4299
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 99 keer

Ik heb net ook eens met de helpdesk gechat. Van mij zijn de VoIP user & passwoord instellingen hetzelfde als van de DSL verbinding (zonder de @scarlet)
Maar op m'n Fr!tzbox werkt het niet :'( Heb dan maar de Scarlet One geannuleerd en Scarlet Internet + TV genomen (nieuw jaarcontract).
Internet = Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered /
breakdanser
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2011, 09:59

Topic mag gesloten worden, probleem opgelost.

Ik heb dan maar gewoon de sitecom router achter de sagem gezet en een 2de pppoe gestart, nadat ik uren op internet las hoe en wat dit was.
sagem modem doet wat hij moet doen, kabel van rj11 gaat naar de gigaset en de gigaset krijgt ip van de sitecom ipv de sagem.

alles werkt goed, behalve de poortforwarding van de sitecome. Dat ga ik vanavond eens testen hoe ik dit in orde moet brengen.

greetz
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17836
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 946 keer
Bedankt: 3509 keer
Recent bedankt: 46 keer

Voor zover ik weet loopt de VoIP van Scarlet (net zoals Belgacom) niet via het Internet, maar via een aparte VLAN (namelijk VLAN20).
Het zal dus in principe nooit mogelijk zijn om je Scarlet VOIP in te stellen op jouw Gigaset ip phone.

Maar ...
als ik het goed voorheb, heeft de Gigaset toch een poort voor een vaste lijn ?
Je kan dus het volgende doen:
- Scarlet VOIP instelllen op de Sagem.
- een verbinding maken tussen de Sagem phone uitgang, en de Gigaset vaste-lijn ingang (RJ11 kabeltje).
- je Nomado (en/of andere SIP accounts instellen op je Gigaset).

* Dan gaan binnenkomende oproepen altijd op je Gigaset komen (Scarlet zal dan als "vaste lijn" binnenkomen).
* Via de Gigaset kiesregels kan je dan instellen welke provider genomen wordt voor uitgaande gesprekken: VOIP (Nomado) of vaste lijn (Scarlet).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
breakdanser
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2011, 09:59

thnx voor jou reply.µ

Maar als ik het dan zo instel, krijg ik dan geen problemen met de geluid op de poort 5060. want als ik deze afzet op de sagem modem, dan krijg ik geen kiestoon/ ringtone op de vaste lijn maar wel dan op mijn nomado lijn.

greetz
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Beste,

Ik heb al heel lang scarlet.
Ben er tevreden over.
Een paar jaar zit ik nu al op VDSL.
Weliswaar met eigen modem en eigen aparte router.
En mijn VOIP is een Linksys PAP2.
Alles werkte altijd goed.
Tot nu een week of 2 of 3
Ik kan wel bellen maar ik kan niet meer gebeld worden.

De helpdesk wil niet helpen want ze willen een udate sturen maar mijn modem, maar ik heb dus geen modem van hen.

Ik heb een port forwarding gedaan van port 5060 en zo.
En ook de RTP poorten geforward naar mijn PAP2 device.

Maar werkt niet.
als ik mezelf bel hoor ik een bezet toon.
Bellen gaat wel en me registreren gaat dus ook.

Iemand die dit ook ondervonden heeft ?
Ik heb gelezen dat scarlet over gegaan is op IMS of zoiets ?
Moet ik iets veranderen in mijn Linksys PAP2 toestelletje?

Bedankt,
Stefaan
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

idd, scarlet is overgeschakeld naar ims, je moet je gegevens aan passen, het werkt over vlan20 of over het internet.
Dit is een voorbeeld voor freeswitch
<code>
<gateway name="trunk_2">
<param name="realm" value="ims.scarlet.be"/>
<param name="username" value="+322xxxxxxx"/>
<param name="password" value="scarlet_password"/>
<param name="register" value="true"/>
<param name="caller-id-in-from" value="true"/>
<param name="from-user" value="+322xxxxxxx"/>
<param name="auth-username" value="scarlet_username@ims.scarlet.be"/>
</gateway>
</code>

waar
- "+322xxxxxxx" -> tel. nr.
- "scarlet_password" -> je password (voor de pppoe)
- scarlet_username -> je username voor pppoe zonder @SCARLET
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Bedankt voor de info.

ik heb dat geprobeerd op de 3 plaatsen waar er voip.scarlet.be staat om dat te veranderen naar ims.scarlet.be
maar dan wil hij zich niet meer registreren en dan gaat er niets meer.

Dus dan kan ik zelfs niet bellen.

ik heb dus nu staan in de PAP2 van Linksys :

sip port : 5060
Proxy : voip.scarlet.be
password : xxxxxxxxx
AuthID: spb123456 (zonder extentie @ er achter).


En als ik die gegevens verander naar ims.voip.scarlet.be voor de proxy en als authID daar achter @ims.scarlet.be zet
dan wil hij zelfs niet meer registreren...dus dat werkt niet.

Hij registreert wel perfect zoals de settings nu staan, en ik kan wel bellen maar ik kan NIET GEBELD WORDEN ....je hoort dan zeer snel een bezettoon (allemaal korte toonjes namekaar).

groetjes,
Stefaan
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

je inkomende oproepen werken niet meer omdat die geroute worden via ims.scarlet.be, uitgaande werkt nog wel want die gaat via voip.scarlet.be.

Je krijgt bezet toon want je ben niet geregistreerd op ims.scarlet.be.

Je moet ervoor zorgen dat je kan registreren op ims.scarlet.be.

- Gebruik overal ims.scarlet.be (realm, proxy, domain, ,,,)
- auth-user is ab012345@ims.scarlet.be
- username is je tel nr. +322xxxxxxx
- en je moet ook caller id meegeven in het From: veld, dus +322xxxxxxx

het kan zijn dat je SIP toestel geen realm/domain automatisch toevoegd, dan moet je @ims.scarlet.be achter je tel nr. zetten.

Best is dat je wat probeert, helaas heb ik geen pap2 om te testen.

Als het echt niet lukt, probeer een een tcpdump of sip trace te posten.

hier is een voorbeeld als alles goed gaat:

Code: Selecteer alles

  REGISTER sip:ims.scarlet.be;transport=udp SIP/2.0..Via: SIP/2.0/UDP 123.123.123.123:5060;rport;branch=z9hG4bKyBH3U4N8jgg2
  m..Max-Forwards: 70..From: <sip:+322xxxxxxx@ims.scarlet.be>;tag=v0D7HK0811mym..To: <sip:+322xxxxxxx@ims.scarlet.be>..Cal
  l-ID: c0fb40f7-078c-4d6a-9767-e4563f492657..CSeq: 71230749 REGISTER..Contact: <sip:[email protected]:5060;transp
  ort=udp;gw=trunk_2>..Expires: 3600..User-Agent: My_own_PBX..Allow: INVITE, ACK, BYE, CANCEL, OPTIONS, MESSAGE
  , UPDATE, INFO, REGISTER, REFER, NOTIFY..Supported: precondition, path, replaces..Authorization: Digest username="ab0123
  45@ims.scarlet.be", realm="ims.belgacom.be", nonce="b7c9036dbf30", cnonce="
  AAWPgAGAQ", opaque="eruiofg6546klDSFRE", algorithm=MD5, uri="s
  ip:ims.scarlet.be;transport=udp", response="1a56e326e6e505e82a2370bb8fe5535c", qop=auth, nc=00000001..Content-Length: 0.
  ...                                                                                                                     
From, Authorization en je wacht woord moeten correct zijn.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Bedankt voor de info.

ik ga dat morgen avond eens uit proberen allemaal.
Het eerste wat ik moet voor zorgen is dat ie zich inlogt.
Als ie ingelogt is...dan ben ik al een heel eind en dan zal ik kunnen gebeld worden.

ik ga dit allemaal proberen en je op de hoogte houden.

dank je wel.

Stefaan
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

ik ben al even op afstand aan het proberen.

Ik heb op 3 plaatsen waar voip.scarlet.be staat ims.scarlet.be staan
dus bij proxy : ims.scarlet.be
en bij Outbound proxy : ims.scarlet.be
en bij SIP proxy-require : ims.scarlet.be
bij display name heb ik +3291234567@ims.scarlet.be (mijn telefoonnummer gezet).
bij authid heb ik mijn scarlet username gezet spb1234567@ims.scarlet.be

maar ik krijg : Can't connect to login server
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

wat ik ook probeer achter mijn authID spb12345@ims.scarlet.be of zonder @ims.scarlet.be

ik kan met NIET registreren.....
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Als ik het PROXY veld NIET INVUL...dan krijg ik in plaats van cannot register "Offline"

ook met @ims.scarlet.be erbij of eraf...blijft offline
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

auth-id/auth-user moet altijd @ims.scarlet.be hebben, want @ims.scarlet.be is in dit geval geen realm/domain maar een stuk van je (auth)username.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

ik ga nog een paar combinaties proberen.
Maar lukt me niet echt hoor.

ik probeer een ping naar ims.scarlet.be of een tracert....maar beiden geven request time out ???
Laatst gewijzigd door Stefaand 05 feb 2015, 19:02, in totaal 1 gewijzigd.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

StefaanD

zo zou het normaal moeten werken
zie bijlage
Bijlagen
Naamloos25.png
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

ik kan niet pingen naar ims.scarlet.be en geen tracert doen.
ik krijg request time out.

Ik gebruik nogthans de primary dns : 193.74.208.135
en secondary dns : 194.119.228.67

Is dat correct ?
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6066
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zie ook mijn werkende instellingen:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=43113
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

ik heb bijna alle combinaties geprobeerd...hij blijft "offline"
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

moeten er voor ims andere poorten opengezet worden op de firewall of zo ?
Ik kan in ieder geval de ims.scarlet.be niet pingen en ook niet tracert-en
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

het is normaal dat noch ping en noch tracert/traceroute/mtr werken. Je moet wel uitgaande udp 5060 openzetten (en mss ook tcp) maar dat heb je al, als voip.scarlet.be werkt.

Probeer eens display name & user ID zonder @ims.scarlet.be (let op user auth ID wel met @ims.scarlet.be).

Enne geef eens een SIP trace of tcpdump, anders wordt het echt gissen.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

ik weet niet hoe ik een sip trace of tcpdump moet maken ?
ik zou ook graag een log file zien, maar ik heb niet de mogelijkheid om ergens logging in te stellen.?
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

xming schreef:het is normaal dat noch ping en noch tracert/traceroute/mtr werken. Je moet wel uitgaande udp 5060 openzetten (en mss ook tcp) maar dat heb je al, als voip.scarlet.be werkt.

Probeer eens display name & user ID zonder @ims.scarlet.be (let op user auth ID wel met @ims.scarlet.be).

Enne geef eens een SIP trace of tcpdump, anders wordt het echt gissen.
beste meedenkers :-),

ik heb al alles gebrobeerd , met en zonder en met hoofdletters ....
ik snap het niet.
Met voip.scarlet.be gaat het wel maar op de ims.scarlet.be kan ik me niet registreren.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Welke router heb je? Toevallig geen ddwrt/openwrt router? Indien ja dan kan je daar een tcpdump doen.

Of een syslog server installeren en pap2 laten loggen naar syslog, of een hub (geen switch) tussen pap2 en je netwerk, plug een PC/laptop in die hub en daar tcpdump/wireshark draaien.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

en hij vindt de login server wel denk ik, want als ik de proxy invul krijg ik "can;'t connect to login server"....
als ik die proxy weglaat, dan krijg ik "offline", maar dus geen fout dat ie niet kan connecteren.....
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

xming schreef:Welke router heb je? Toevallig geen ddwrt/openwrt router? Indien ja dan kan je daar een tcpdump doen.

Of een syslog server installeren en pap2 laten loggen naar syslog, of een hub (geen switch) tussen pap2 en je netwerk, plug een PC/laptop in die hub en daar tcpdump/wireshark draaien.

ik heb een netgear WNDR4500

Maar ik zou bij god niet weten hoe ik zo'n sip trace moet doen....
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

ja ik gebruik uiteraard advanced adminstrator view.

Syslog blijkt iets te zijn voor ubuntu servers zo lees ik.
maar ik draai W7.

Maar goed, ik weet niet hoe ik het moet opzetten die siptrace want ik zou die ook erg graag zien die logging ?

ik heb al alle combinaties geprobeerd.
Met voip.scarlet.be kan ik me wel perfect registreren.
Dus de firewall zit goed.

tja ik snap het niet meer hoor.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

als je debugging (sip trace ) wilt zien moet je een syslog server installeren, er zijn ook syslog servers voor windows, bvb http://sourceforge.net/projects/syslog-win32/
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Misschien lukt het gewoon niet met een linksys PAP2T ?

Nu ik weet dat een fritzbox beter is, maar ja ik heb nu een netgear router en access poing (2,4 en 5 Ghz)
En mijn VOIP is een apart device (linksys pap2t).

Misschien moet ik die PAP2 vervangen door een andere voip doosje ?
Maar ik zou niet weten welk merk nog aparte VOIP devices verkoopt ?
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

ik ben HEEEL LANG met scarlet helpdesk aan de lijn geweest en hij kunnen mij NIET HELPEN zeggen ze.

Ze hebben mij ook NIET verwittigd dat met de VOIP ging overschakelen naar iets anders.
Wij zijn dus al weken telefonisch NIET bereikbaar.


Nu ben ik zo aan het denken, ja als de helpdesk niet kan oplossen en me geen verder info kan geven dan , en ik citeer"de username moet spbxxxx@ims.scarlet.be zijn en de user is moet met +32 beginnen", dan denk ik dus wie ben ik dan om het wel op te lossen, als zij het nog niet kunnen en zeggen dat ze me enkel die 2 dingen maar moeten meededelen.

tja.....
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

hallo beste mensen die met mij meedenken.
ik krijg daarnet een pm van iemand van scarlet op dit forum.
En die meldt me dat mijn ims account nog niet eens geactiveerd is.
Ja zo kunnen we lang proberen natuurlijk.
Deze namiddag zou dit opgelost moeten zijn en dan zal ik elden welke settings is gebruikt heb en als het werkt al dan niet.

Alvast bedankt aan iedereen om mee te helpen !!
:banana:
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Zo, ik ben online.
Simpel dus.
Mijn account was nog niet overgezet.
Een persoon ter zake van Scarlet heeft dit alles gefixed voor mij.
En mijn login was een fluitje van een cent.

Je ziet dat je soms de juiste mensen op het juiste moment moet hebben he.
Wat de heldesk mij vertelde aan de telefoon klopte dus van geen kanten.
Mijn account was nog niet overgezet !!



:bdaysmile:
Laatst gewijzigd door Stefaand 06 feb 2015, 14:46, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17836
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 946 keer
Bedankt: 3509 keer
Recent bedankt: 46 keer

Nu je zelf on-line bent met je nieuwe logon, zou het ook interessant (voor anderen) zijn, om nog eens de juiste (werkende) instellingen op te sommen voor de linksys PAP2T met Scarlet IMS ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Even de belangrijkste settings opsommen voor de Linksys/Cisco PAP2T (firmware : 5.1.6 (LS))

In het tablad system :
Domain : blanco laten

Tablad SIP : niets veranderen

Tablad LINE 1 :

sip port : 5060
EXT sip port 5060
Sip proxy require : blanco laten
Sip Remote-Party-id : blanco
Proxy : ims.scarlet.be
Outbound proxy : ims.scarlet.be
Use Outbound Proxy : YES
Displayname : +32912345678 (je volledig international telefoonnummer)
User ID : +32912345678 (zelfde telefoonnummer als hierboven)
Paswoord : je Scarlet internet paswoord
Use Auth ID : Yes
Auth ID spbxxxxxxx@ims.scarlet.be (je login van je scarlet internet account)
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

en toch is er nog een issue.

bij elke incoming call krijg ik op mijn display -1 te zien van de beller.
Dus de clip wordt niet goed doorgestuurd ?

ik heb met 3 gsm's geprobeerd dus hun CLI wel doorsturen....maar helaas komt die informatie niet op mijn display.
Dus ik kan niet zien wie er belt.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”