OneDrive kan niet geïnstalleerd worden

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Om te vermijden dat we foto's kwijtraken als onze GSM gepikt of verloren geraakt, staat op onze GSM de app OneDrive en de optie "auto upload on WiFi" staat ook actief. Dat maakt dat onze GSM's telkens er een WiFi verbinding is, de foto's uploaden naar OneDrive.
Op gezette tijden haal ik die foto's dan van onze beider OneDrive's af, stockeer ik ze op de NAS, alwaar ze gebackupt worden naar AmazonDrive.

Op mijn huidige telefoon (Nokia8) en mijn vorige (Oneplus One) ging dat probleemloos.
Op mijn vrouw haar Moto G5 Plus moet ze geregeld opnieuw inloggen en dan ineens 600 foto's uploaden ofzo.
Tot ook vandaag. Maar login werkte niet (app crashte), app verwijderen van de telefoon ging niet. In de Playstore werd de app niet gevonden, dus ik kon ik de delete ook niet langs daar initiëren.
Dan maar een factory-reset. Na de factory reset kon ik de app weer niet vinden in de Play Store. Als ik vanop een pc naar de Play Store ga, krijg ik volgende melding:
Afbeelding

Sideloaden vanop APK mirror werkt ook niet. Downloaden lukt natuurlijk wel, maar de installatie wordt afgebroken.

Moto G5 Plus
Android 8.1

> Geen flauw idee wat het probleem kan zijn waardoor OneDrive niet wil installeren?
> Andere suggesties om foto's automagisch via WiFi ergens "veilig" te krijgen, in geval van verloren, kapotte, gepikte GSM?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

heist_175 schreef: > Geen flauw idee wat het probleem kan zijn waardoor OneDrive niet wil installeren?
https://support.google.com/googleplay/a ... 1648?hl=en

Gezien het zelfs gewoon niet verschijnt in de Play Store app zou ik denken aan een regionale restrictie?
heist_175 schreef: > Andere suggesties om foto's automagisch via WiFi ergens "veilig" te krijgen, in geval van verloren, kapotte, gepikte GSM?
https://support.google.com/photos/answer/6193313?hl=en

Google Photos?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef: > Geen flauw idee wat het probleem kan zijn waardoor OneDrive niet wil installeren?
https://support.google.com/googleplay/a ... 1648?hl=en
Gezien het zelfs gewoon niet verschijnt in de Play Store app zou ik denken aan een regionale restrictie?
This usually occurs because the app isn’t available in your location or designed for your device's screen size or version of Android.
Screen size = 1080 x 1920 - 5.2 inches
Android = 8.1
Taal = EN
Location = BE -> zou ik denken, waar kan ik dat controleren?

Ik zal eens kijken naar Google Photo's.
De FAQ is duidelijk, maar ik dacht die vroeger de foto's comprimeerden.
Google heeft ook de optie om 100Gb bij te kopen voor €20, dus dat is allemaal nogal redelijk.
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:> Andere suggesties om foto's automagisch via WiFi ergens "veilig" te krijgen, in geval van verloren, kapotte, gepikte GSM?
Dropbox. Gratis versie is meer dan genoeg, zeker als je die regelmatig leegmaakt.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mega
50GB online storage.
Gebruik ik al jaren, heeft automatische upload naar cloud.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”