Android, Mail, Exchange, Birthdays...

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De vermelde combinatie geeft me geen verjaardagen in de calender... nochtans heb ik alles aangeduid.

Heeft iemand eveneens deze combinatie waar het wel werkt ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ondertussen nog wat zitten rommelen (alhoewel niets speciaals gedaan) en ondertussen zie ik m'n verjaardagen wel.

Tot ik deze week met grote schaamte iemand moest vertellen dat ik haar verjaardag was vergeten :oops:

Om een nog onduidelijke reden zie ik dus bepaalde verjaardagen wel/niet in mijn agenda :?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik heb verjaardagsdata ook in mijn Contacts zitten, maar heb ook een scriptje dat me via een email verwittigt.
details: https://github.com/GioBonvi/GoogleConta ... sNotifier/

Ik ben op die manier nog nooit een verjaardag vergeten, toch niet van die mensen waarvoor ik dat van belang vind :bdaysmile: .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar je spreekt dan over je Contacts in je Google account ?

Dat is bij mij namelijk leeg... al mijn contacts zitten in m'n Exchange account.

En leuk van het scriptje... maar ik mag toch verwachten dat zoiets basic als een verjaardag zichtbaar is in m'n agenda (Android was toch zoveel beter dan Windows Mobile :lol: ) ?

Trouwens... HELLLPPPPPP... ik kijk zonet in m'n contacts en heb ze allemaal dubbel (gelukkig niet op m'n Exchange server) :eek:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Uw (eind)probleem was dat je een verjaardag vergat. Dat scripte kan misschien helpen.
Ik heb verjaardagen in Google Contacts en ik heb nog nooit gehad dat een verjaardag niet weergegeven werd.

Als je contacten (in Google Contacts) dubbel hebt, kan je die mergen.
Je kan Android veel verwijten, maar Google Contacts is Android niet hé :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Uw (eind)probleem was dat je een verjaardag vergat. Dat scripte kan misschien helpen.
Waarvoor dank... maar ik verwacht dat dingen gewoon werken zonder "scriptjes".
heist_175 schreef:Ik heb verjaardagen in Google Contacts en ik heb nog nooit gehad dat een verjaardag niet weergegeven werd.
Mijn "verjaardagen" die ik zag bleken recurring events te zijn in mijn Exchange calendar... diegene die ik niet zag echter ook dus dit blijft een misterie. Het bizarre is echter dat de Android Calendar een setting heeft voor "Default Calendar" waaronder twee "Contacts Birthday" zitten bij mij, alsook nog eens een aparte "Birthdays" (wat vermoedelijk de Google Contacts zijn).

Ik heb de indruk dat hij enkel deze laatste laat zien... al klopt die logica ook niet. Het is duidelijk dat dit een rommeltje is (zoals wel meer dingen in Android).
heist_175 schreef:Als je contacten (in Google Contacts) dubbel hebt, kan je die mergen.
Nogmaals, ik heb nergens contacten dubbel... ik zie ze alleen in Android plots allemaal dubbel staan. Heb m'n Exchange account dan verwijderd van m'n telefoon, alles wat er nog stond opgekuist en dan terug m'n Exchange account toegevoegd zodat voorlopig alles weer netjes staat.
heist_175 schreef:Je kan Android veel verwijten, maar Google Contacts is Android niet hé :)
Wat is dan het verschil (als je tenminste geen andere account gebruikt zoals ik). Voor iemand die volledig in het Google/Android ecosysteem zit lijkt mij dat Google Contacts gelijk is aan de contacts die je ziet in Android.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Android gebruikt idd Google Contacts,
maar als iemand een rommeltje van maakt van Google Contacts, zit het probleem bij het beheer van Contacts en niet bij Android.

Ik beschuldig u van niets hé, maar Android en Google Contacts is niet hetzelfde.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:maar als iemand een rommeltje van maakt van Google Contacts, zit het probleem bij het beheer van Contacts
Ik heb zonet m'n Calendar cache en storage gecleared... start Calendar op en zie plots weer een nieuwe Birthday... alleen staat die persoon niet in m'n contacts of calendar (noch in m'n Exchange, noch in Google Calendar) ? Waar haalt Android dit in hemelsnaam vandaan... dit is gewoon een ex-collega ?

Er is hier totaal geen logica of enige consistentie te vinden :bang:
heist_175 schreef:Ik beschuldig u van niets hé, maar Android en Google Contacts is niet hetzelfde.
Android is een OS dat heel hard verbonden is met alle Google diensten en deze primair gebruikt als z'n backend.

Ik weet niet waarom je blijft ontkennen dat ze totaal verweven zijn.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

De Android waarvan hier altijd sprake is, is de “google versie van android”, Android met de Google Play services dus, die een hele hoop beheren, en daarmee onlosmakelijk verbonden zijn met Google.

Ik moet hier nog de eerste tegenkomen die een versie van Android draait zonder Play services van Google.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Ik weet niet waarom je blijft ontkennen dat ze totaal verweven zijn.
Als Gmail of Google Contacts plat ligt, werkt uw Android dan niet meer?
Ja, Android gebruikt Google Contacts. Maar net zoals met MP3-tags moet je wel de moeite doen om uw contacten juist te zetten. Eens dat gebeurd is, heb je er geen omkijken meer naar.
Als dat bij u zo'n zootje is, zou ik durven concluderen dat je nog nooit de tijd genomen hebt om uw contacten goed te zetten (hetzij in Google Contacts, hetzij op de Exchange).

Ik heb nog nooit verjaardagen gekregen van mensen die ik ken maar waar ik zelf de verjaardag niet aan Contacts toegevoegd heb.
Dat is anekdotisch, maar ik ken geen incident met data-leakage van Google Contacts...

Wat niet wegneemt dat je af en toe uw gal mag spuwen over Google of Android :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Als Gmail of Google Contacts plat ligt, werkt uw Android dan niet meer?
Natuurlijk niet maar dat is vanwege de replicatie... dat wil niet zeggen dat ze niets met elkaar te maken hebben.
heist_175 schreef:Als dat bij u zo'n zootje is, zou ik durven concluderen dat je nog nooit de tijd genomen hebt om uw contacten goed te zetten (hetzij in Google Contacts, hetzij op de Exchange).
Dat is het hem net... alles is hier gewoon PERFECT ! Niets in Google Contacts (waarmee ik bedoel als ik kijk via gmail.com) en alles netjes op m'n Exchange server (alle contacten netjes met voornaam, achternaam, adres, geboortedatum, fotootje, ...)
heist_175 schreef:Ik heb nog nooit verjaardagen gekregen van mensen die ik ken maar waar ik zelf de verjaardag niet aan Contacts toegevoegd heb.
Tja... en toch krijg ik ze... dus ergens houdt Google dingen van me bij die ik niet zie maar welke het op deze manier toch lekt.
heist_175 schreef:Wat niet wegneemt dat je af en toe uw gal mag spuwen over Google of Android :)
Het is niet de bedoeling m'n gal te spuwen maar gewoon tot een oplossing te komen... inzicht te krijgen waarom ik dingen al of niet zie. Als je daar natuurlijk totaal geen logica in kan vinden dan zorgt dit natuurlijk voor frustratie en worden de commentaren natuurlijk harder.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”