Notificaties van app kunnen niet gecleared worden

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik zit al een tijdje met een vervelend probleem waarvoor ik geen oplossing vind.

Telefoon is een Samsung Galaxy A5 2017 met android 8 (oreo)


Ik kan alle notificaties wissen van apps zonder de apps te moeten openen met de "wissen" knop (in het Engels "clear").

Van 1 bepaalde app van Hikvision (HIK-Connect) kan dit blijkbaar niet? Het knopje wordt grijs. Ik moet telkens de app openen en terug sluiten en dan is de banner weg. Ik wil de meldingen wel blijven krijgen want dit zijn meldingen van beweging op een bepaalde camera...
2018-08-02 13.49.01 (Small).jpg
2018-08-02 13.49.11 (Small).jpg

Naar rechts swipen lukt niet. Ook alle mogelijk combinaties van instellingen al geprobeerd in de app en in de instellingen van android zelf...

Iemand een idee?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Zou het kunnen dat het aan de app ligt? Lastpass heeft ook een permanente notificatie die je niet kan clearen (wat de bedoeling is)

Al eens op een ander toestel geprobeerd?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Wel, ik heb het ook al gemerkt dat bvb de OpenVPN connect app een persistent icoontje heeft bovenaan alsook een "notificatie" in die drawer als je van de top naar beneden swiped.

Wel kut.. Valt dit te omzeilen met een 3rd party app?
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Notificatie ingedrukt houden maakt een optie zichtbaar om meldingen te verbergen maar is uiteraard voor alles van deze app tot je dit weer uitschakelt.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ja, dit is me duidelijk maar zoals ik al zei wil ik de notificatie zelf niet verbergen maar de mogelijkheid om deze te "clearen".

Nu moet ik telkens op de notificatie klikken, de app eens openen en rap weer sluiten. Als je een paar keer op je oprit rijdt, heb je direct 4 notificaties aan je broek :)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”