Bluetooth probleem

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Hallo iedereen,

Sinds deze week ben ik een trotse eigenaar van een Nokia 7 plus. Heb deze gekocht om mijn samsung S8 te vervangen daar ik totaal niet tevreden was van de batterijduur. Met deze Nokia is dat probleem verholpen gaat makkelijk 2 dagen mee. Maar ik had enkel een probleem met de BT verbinding in de wagen. Ik heb de telefoon verbonden met de wagen maar na 2 min valt die verbinding steesd weg. Dus als ik de wagen start geeft het scherm in de wagen weer "de handsfree-functie van Nokia 7 plus is verbonden" maar na 2 minuten rijden krijg ik altijd de melding "De verbinding met de handsfree-functie van Nokia 7 plus is verbroken". Dit heb ik al elke keer voorgehad. Daar ik veel bel tijdens het rijden is dit een lastig probleem.

Dan heb ik de BT koppeling eens verwijderd uit de wagen en uit de telefoon en opnieuw verbonden maar probleem blijft. Als ik de BT verbinding met de wagen maak krijg ik op het einde volgende boodschap "Stel uw apparaat in op "vertrouwen", "altijd toestaan" of "automatisch verbinding maken""

Iemand enig idee hoe ik dit fix?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Toevallig een Audi, BMW, Mercedes of Volkswagen? Want geen idee wat het met die wagens is, maar die hebben blijkbaar problemen met bluetooth met Nokia smartphones. Sommige radio's hebben een firmware upgrade hiervoor. Zelfde probleem overigens met sommige Lenovo/Motorola toestellen. (ervaren bij een bedrijf dat deze phones aan werknemers gaf).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:Audi, BMW, Mercedes of Volkswagen? Want geen idee wat het met die wagens is, maar die hebben blijkbaar problemen met bluetooth met Nokia smartphones.
Dan lijkt het mij toch vooral aan de GSM te liggen en niet aan de wagen ;).
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Gezien het met alle andere merken en randapparaten wel ging weet ik dat nog zo niet :)
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

MClaeys schreef:Toevallig een Audi, BMW, Mercedes of Volkswagen? Want geen idee wat het met die wagens is, maar die hebben blijkbaar problemen met bluetooth met Nokia smartphones. Sommige radio's hebben een firmware upgrade hiervoor. Zelfde probleem overigens met sommige Lenovo/Motorola toestellen. (ervaren bij een bedrijf dat deze phones aan werknemers gaf).
Nee, het betreft een Renault van 9 maand oud.

Met men S8 had ik nooit geen problemen andere familieleden en vrienden die hun gsm gekoppeld hadden, hadden ook geen probleem dit is het eerste toestel dat daar problemen mee heeft. Maar het rare is dat hij 2 minuten gekoppeld is en dan werkt het maar daarna valt het weg. Daarom dat ik mss eens de BT instellingen op men gsm moet vinden. Of misschien is dit één of andere batterijbesparingsfunctie die na 2 minuten in werking treed ofzo.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Met Renault reed men daar niet, dus daar heb ik geen ervaring mee helaas. Indien het slaapstand zou zijn, test eens met muziek af te spelen via Bluetooth naar de autoradio. In dat geval zou hij niet in sleep mogen gaan.
Ook eens informeren in de garage, misschien hebben ze er weet van (overigens, een wagen nieuw uit de garage betekend niet dat de laatste firmware er al op zit helaas :( ).
Hier kan je ook de compatibiliteit controlleren met Renault systemen, ik zie wel dat de Nokia 7 er nog niet bij staat, maar deze draait dezelfde software versie als de 8 (BT chip verschil weet ik niet). https://www.renault.nl/onderhoud-servic ... media.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:Toevallig een Audi, BMW, Mercedes of Volkswagen?
Ik heb hier een BMW van 5 jaar oud in combinatie met een Nokia 7 plus en dat werkt prima.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
MClaeys schreef:Toevallig een Audi, BMW, Mercedes of Volkswagen?
Ik heb hier een BMW van 5 jaar oud in combinatie met een Nokia 7 plus en dat werkt prima.
Blijkbaar zou dit een probleem zijn sinds de juni security update. Weet niet of je deze ook al geinstalleerd hebt? Als ik de gsm via BT verbindt en muziek afspeel dan blijft de muziek heel de rit spelen maar bellen dat lukt toch weer niet. Snap het niet goed want krijg de foutmelding geen signaal. Maar als ik op men scherm zie dan zie ik dat signaalontvangst goed is en 4G ook.

Zal ff wachten worden tot de security update van juli en dan zien of het probleem blijft of niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Juni 2018 security update is geinstalleerd... wat ik wel merk soms maar geen idee of ik dat ervoor ook had is dat ik soms de melding krijg dat telefoonfuncties niet beschikbaar zijn (al heb ik dan Waze open staan).
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 23 keer

Wuter schreef:
r2504 schreef:
MClaeys schreef:Toevallig een Audi, BMW, Mercedes of Volkswagen?
Ik heb hier een BMW van 5 jaar oud in combinatie met een Nokia 7 plus en dat werkt prima.
Blijkbaar zou dit een probleem zijn sinds de juni security update. Weet niet of je deze ook al geinstalleerd hebt? Als ik de gsm via BT verbindt en muziek afspeel dan blijft de muziek heel de rit spelen maar bellen dat lukt toch weer niet. Snap het niet goed want krijg de foutmelding geen signaal. Maar als ik op men scherm zie dan zie ik dat signaalontvangst goed is en 4G ook.

Zal ff wachten worden tot de security update van juli en dan zien of het probleem blijft of niet.
let wel: 4G moet volte ondersteunen of je kan niet bellen via 4g, je moet hem op 2g/3g/4g zetten en dan lukt dat wel... (proximus hier)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat maakt toch niet uit? Telefoons schakelen terug naar 3G als er een telefoongesprek komt. Ik heb de mijne alvast nooit terug gezet naar 3G om te kunnen bellen (al dan niet in de wagen).
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Heb de oplossing gevonden.

1. Go to Settings
2. Apps & Notifications
3. Tap on the option that says "See all x apps"
4. Tap on the top right hand 3 dots.
5. Tap on "Show system"
6. Scroll down until you find "Bluetooth" and tap on it
7. Tap on Battery
8. Tap on Battery Optimisation
9. Press the blue dropdown that should say "Not optimised", and select "All apps"
10. Find Bluetooth again, tap on it.
11. Optimise should be ticked, tick "Don't Optimise" instead, then press Done.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 23 keer

MClaeys schreef:Dat maakt toch niet uit? Telefoons schakelen terug naar 3G als er een telefoongesprek komt. Ik heb de mijne alvast nooit terug gezet naar 3G om te kunnen bellen (al dan niet in de wagen).
Bedoelde ik dus. Soms kan je kiezen om enkel 4g netwerk te gebruiken en dan werkt het dus enkel met volte ondersteuning
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”