Welke (budget) GSM is beste keuze voor fotografie?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik zoek een nieuwe GSM maar wil er niet teveel geld aan geven. Ik bel heel weinig en kom ruim toe met een abo van 10 EUR.

Het toestel zou dus vooral dienen voor data en voor foto's. Ik zou graag raw foto's nemen die ik nog kan bewerken. Er zijn genoeg GSM's van rond de 350 EUR die dit zeker kunnen maar meestal is de camera net niet zo geweldig.

Ik heb eerst gedacht aan de iphone SE want ik heb ook liefst een klein en handig toestel dan in de broekzak kan weggestoken worden. Dit toestel is echter al wat ouder. Een nieuwe versie werd helaas niet aangekondigd bij de laatste Apple presentatie.

Andere mogelijkheden de Moto 5s plus, de honor 9 of 10. Heeft iemand nog andere toestellen in gedachte of deze toestellen in bezit?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die iphone moet ke al zeker niet meer kopen voor de foto kwaliteit.
Op gsmarena staan er bij de meeste toestellen testfoto's die je kan vergelijken, tik daar ff je keuze in en vergelijk zelf.
Jody
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:55

Best een klein fototoestel los kopen dat is betere kwaliteit van foto
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Hier heb ik een Samsung Galaxy S7 die fotos zien er best goed uit. Misschien kan je ook eens naar een S7 kijken?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Inderdaad, de S7 als dat het budget is.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik heb de Moto G5 Plus gehad en die maakte inderdaad best aardige kiekjes. Echter als je die piste opgaat, zou ik ineens de G6 Plus kiezen? Ik lees dat de camera niet veel beter is, maar de GSM zelf allicht wel?
ooh. shiny.
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Iphone SE is geen slechte keuze, ookal is die wat ouder gaat de mijne nog steeds heel vlot en je krijgt nog enkele jaren support.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik heb lang aan een klein fototoestel gedacht (RX 100), de 3e versie daarvan kost echter ook nog 600 EUR. Het beste fototoestel is dat wat je bij hebt :)

Omdat ik mijn gsm toch moet vervangen dacht ik dat een simpel toestel met goed fotocapaciteiten wel leuk zou zijn en dat heb je altijd bij. Er zijn echter zoveel toestellen/merken dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet. De reclame geeft ook telkens maar summiere beschrijvingen en vermeldt vaak niet of RAW mogelijk is.

Ik ga de tip ivm GSMarena eens bekijken, merci!
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”