Smartwatch - Pebble vervanger

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb momenteel een Pebble time en zou graag een nieuwe smartwatch aanschaffen. Het is echter niet eenvoudig om iets te vinden dat "pebble worthy" is.

Wat ik zoek:
- ziet eruit of kan eruit zien als een klassiek uurwerk met 2 wijzers
- het uur moet altijd te zien zijn (of gelijkaardig). Een "hybride" smartwatch is zeker een optie
- batterij minstens een aantal dagen (kleine week ideaal)
- niet te groot, ik heb een kleine pols ;)
- notificaties en sms moet ik kunnen lezen en liefst ook weghalen van mijn telefoon met een druk op de knop

Ik zoek dus eigenlijk een moderne versie van een Pebble :).

Ik heb de MyKronoz ZeTime petite gezien, maar ik lees nogal veel reviews die zeggen dat de interface niet goed reageert.

Advies?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Fitbit Versa
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Ik kom ook van Pebble. Heb er 2 gehad en ga na een tijdje enkel tracker over op de Versa special edition. Nog 2 weekjes wachten voor hij er is.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ben momenteel aan exact dezelfde zoektocht bezig.
Mijn eerste poging met een android wear toestel was al geen succes.
Dan een Garmin Vivoactive 3 gehad. Mooie en goede hardware, goede activity en fitness tracking, maar schiet als smartwatch tekort door ontbrekende zaken en de Garmin software die meer beta is dan release (bekijk de fora maar eens). Dus die is het ook niet geworden.

Nu draag ik een Amazfit Bip, super goedkoop (40 tot 75€ afhankelijk van verzender), heel Pebble achtig in look en super batterijduur (een maand!). Maar zeer spartaanse interface en totaal ontbreken van agenda (~timeline) en mogelijkheid berichten te versturen van de horloge uit. In combinatie met de app Notify & Fitness kan je wel erg veel data verzamelen (zeer goede sleep tracking trouwens) en de notificaties redelijk verregaand instellen. Dat bevalt me wel.

Tijdje terug ook de grote broer besteld van deze Bip, namelijk de Amazfit Pace (75€ betaald), deze heeft nog steeds geen agenda support, maar is minder Spartaans, draait Android 5.1 en heeft daardoor iets meer mogelijkheden.
Ik laat je weten hoe me deze bevalt als hij toekomt.

In ieder geval, een echte Pebble gelijke ga je nu nergens vinden. Helaas :(
Ik wil echt wel meer dan één dag op een batterij en een transflective always on scherm.
Garmin heeft alles in huis, echter ze moeten hun software wat meer op notificaties en agenda richten (en integratie daarvan in de watchfaces) + stabiliteit van hun software verbeteren (ik heb veel notificaties en oproepen gewoon gemist op de horloge).

Ideaal voor mij zou zijn: Android Wear watch met +5 dagen batterij en transflective scherm...

Laat me weten wat jij eventueel vindt :)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

De fitbit versa is toch echt te veel 'lcd scherm aan je arm'. Ok de pebble was dat ook maar dat is al een paar jaar oud. Nu wil ik iets dat echt op een uurwerk lijkt...
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

De Fitbit Versa is een gemiste kans voor Fitbit. Het OS draait nog steeds niet soepel (zoals ook op de Ionic), weer een traditioneel niet always on LCD-scherm en nog steeds geen app store om fier op te zijn. Ze mogen wel zeggen dat ze heel wat Pebble ontwikkelaars hebben overhaald om apps te maken voor hun Fitbit OS, maar daar is dus nog niets van te merken denk ik.
Zonde, de Versa had een Fitbit versie van de Time 2 moeten worden :-(
Typisch een bedrijf (zoals Garmin maar dan omgekeerd) dat de software in handen heeft, maar door marketing en dommigheid de hardware en software laat falen (voor mij als gebruiker dan toch).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zit in hetzelfde bootje. Nog geen vervanger gevonden die echt doet wat ik wil. Vooral omdat ik ook de voice dictation regelmatig gebruik. Waarschijnlijk ga ik Rebble mee funden om zo mijn pebble in leven te houden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Hier ook verstokte Pebble fan van het eerste uur.

Zelf ben ik overstag gegaan voor een (full blown) Android Watch. Versie 2 is al een hele verademing t.o.v. mijn eerste (Moto360). Enige minpunt is en blijft uiteraard de batterijduur. Maar goed, hij doet vlot 1 dag en meer heb ik eigenlijk niet nodig (ik laad m'n smartphone zelf toch ook elke dag op, dus doe ik simpelweg met m'n horloge hetzelfde nu).

De mijne is de Fossil Q Explorist, lijkt van ver gewoon op een doorsnee horloge: https://www.fossil.com/us/en/products/g ... 4003P.html

Maar ze hebben ook "hybrid" watches, al zijn die volledig zonder scherm. Vond ik zelf een te grote beperking, maar mooi zijn ze wel: https://www.fossil.com/us/en/wearable-t ... tches.html
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mijn grootste issue ermee is de dikte van de watch... Ik zoek iets duns, zoals een Pebble Time ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het is de zetime petite geworden. Gekocht via 2ehands voor 140 euro. Tot nu toe best tevreden van. Ziet er mooi uit en heeft de meeste functies van de pebble (in combinatie met android). De software is nog niet helemaal stabiel ,vrees ik.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hoe lang gaat je batterij mee?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
joskedejos
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 apr 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Heel benieuwd naar je verdere ervaringen. Het ziet er leuk uit. Hoe werkt deze samen met Whatsapp? En is het niet vervelend dat je geen custom replies kan doen?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Batterij gaat al mee sinds zondag en zit nu op 52 pct.

Custom replies gaat wel maar enkel met sms momenteel, niet met whatsapp, en enkel op Android (go figure).
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb nu al een aantal dagen de Amazfit Pace (ronde smartwatch met always on). Met installatie van watchdroid zijn de notificaties zeer bruikbaar (full notification, ook met smileys in Whatsapp + voor alles de quick replies mogelijk). Voor de rest ook een fijn horloge, zeker voor de prijs.
Ik ben er wel nog niet 100% uit of ik nu de Pebble ga blijven dragen, de Amazfit Bip of de Pace. Elk hebben ze hun voor en nadelen... :(
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Wat is watchdroid?
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Watch Droid is een app voor op je smartphone en android horloge (niet android wear, maar puur android zoals op je gsm!). De Amazfit PAce draait bv. Android 5.1. Je installeert de app dus op je smartphone en smartwatch.

Op je smartphone zal de app voornamelijk de notificaties filteren/oppikken en doorgeven aan de app op je smartwatch.
De app op de smartwatch geeft die dan weer met ook meer opties (bv. om te antwoorden).
Je kan ook sms berichten versturen vanuit die app op je smartwatch (voorgedefinieerde of zelf ingegeven als je babyhandjes hebt).

M.a.w. de app breidt de functionaliteiten van enkele bekende android (niet wear) watches uit. Gratis.

Zie ook:
https://play.google.com/store/apps/deta ... droidphone
https://play.google.com/store/apps/deta ... dassistant
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Mijn pebble heeft het ook begeven, dus ik ben ook aan het uitkijken naar een vervanger. Die Amazfit Bip is wel geweldig voor z'n prijs, maar ik vind de Pace mooier. Maar die lijkt op de foto's zo groot, en ik heb niet zo'n brede polsen :-/
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Hier deze avond in lichte rouw. Het scherm van mijn Pebble Classic is heel flou en volledig blanco bij backlightverlichting.

Echter wat is een goed alternatief ? Zijn er überhaupt nog goede alternatieven met een always-on screen ? Wat hebben de ex-Pebblers hier ?

Bedankt !
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De nieuwe ticwatch heeft always on functionaliteit. Er zitten 2 schermen boven elkaar in. Geen idee van de batterijduur, daar kan Meon wel meer over zeggen normaal.
michel68
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:32
Locatie: Westerlo
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

De amazfit Verge ziet er interessant uit

https://www.want.nl/xiaomi-amazfit-smartwatch-huami/
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik ben best tevreden van mijn kronos zetime petite.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb hier een amazfit Bib en Pace. De Pace heb ik nu maanden gedragen. Eerst redelijk tevreden, maar nu ontevreden. Kwaliteit van het product is ondermaats. Batterij trekt maar een halve dag meer i.v.m. 4 dagen in het begin (zelfde instellingen). De lader maakt ondertussen ook nog amper contact. Misschien toch maar onder de noemer Chinese brol plaatsen :(
Een van deze de Spartaanse bib nog eens een kans geven en anders trek ik mijn Time Steel terug aan.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

De Amazfit Bit is hier bij mij een groot succes. Ik gebruik dat ding eigenlijk enkel voor het uur te zien, en voor notifications. En dat doet die geweldig. Als je de gps enzo niet gebruikt, moet je de batterij echt maar om de paar weken opladen..
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ik had tot een paar maanden terug ook een Amazfit Pace, eigenlijk niet de problemen gehad die jij beschrijft en redelijk intensief mee gesport gedurende anderhalf jaar.
Het bandje is wat afgeleefd maar dat is begrijpelijk. Ik kon altijd een dag of 5 doen op de batterij.
Enige vervelende is de kwaliteit van de software soms, bij de updates is er vaak een cadeautje.
Of hij springt soms naar amerikaanse instellingen of ik moest een factory reset doen om de strava integratie terug te doen werken.
Ondertussen een Amazfit Stratos en eigenlijk tevreden van, wel met een hartslagband want optical HR zuigt toch op mijn polsen.
Op de Pace geen mogelijkheid om een externe HR band te gebruiken, ook een test met een geleende Garmin gelopen en het was niet veel beter.
Daarom de Stratos genomen, firstbeat features, zoals bij Garmin, en externe accessoires mogelijk.
2de horloge wel, eerste had een barst in de behuizing (ambetant voor waterdichtheid) maar dat lag waarschijnlijk aan het transport want de doos had ook afgezien.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Veel hoeft het niet te zijn. Dat was de Pebble Classic ook niet.
Graag eenvoudig notificaties ontvangen en lezen, muziek bedienen (titel zien, artiest en minuten), volume regelen. Daarnaast graag een wekker, watchfaces veranderen.

Tranreflective scherm zoals Pebble zou top zijn maar is denk ik amper nog te vinden. Daarnaast liefst ook een always-on scherm en een redelijke batterijduur (mijn Pebble haalde een week).
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ik heb anders een Amazfit Stratos 2 te koop.
Ik ben een zwemmer en had dit vooral gekocht om mijn lengtes enzo te tracken. Deze doet het goed, maar tijdens het zwemmen is het scherm te donker om dit af te lezen. Dus helaas...

Anders geen opmerkingen over!
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ook als je de backlight op hoogste stand zet tijdens het zwemmen?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ja, heb Backligt van Auto naar stand 5 gezet. Bij het starten van het zwemmen licht de watch op, maar na enkele slagen valt het terug uit.
Ook zie je 4 velden tijdens het zwemmen (is het minimum), dus de tekst is redelijk klein te noemen om te kunnen lezen terwijl je zwemt.

En zoals gezegd, was nu net voor het zwemmen dat ik deze watch had gekocht... Dus zonde :-)
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Amazfit Bip via Aliexpress
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik zag precies dat de Amazfit Bip geen muziek kan controller ?

Stratos kan dit precies wel. Die is trouwens al voor 130 EUR te vinden wat wel interessant is.

Die Ticwatch S/E en Ticwatch Pro zien er ook wel goed uit. Beter eentje nemen met WearOS zeker of werkt die software van Huami ook goed ?
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Gisteren Bip besteld bij Geekbuying. Levering uit uit Polen was minder dan 55€.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn (derde) Pebble Steel kreeg opnieuw de gekende problemen (scherm-, en knopprobleem) en de batterij hield het met moeite nog twee dagen uit. Tijd voor een vervanging en ik ben voor de Galaxy Watch (46mm) gegaan.

Tijdens de vakantie kon ik deze al eens uitproberen in de US en de grootte viel mij al bij al goed mee.
De vrouw vond mijn Pebble altijd al een gedrocht en de Galaxy vindt ze veel mooier, dus daar zat het al goed en de pre-order volgde.

Ik heb deze pas gisteren ontvangen, maar de eerste indrukken zijn positief. De batterij gaat naar mijn gevoel langer mee dan ik dacht.
Het scherm van het horloge wil ik echter altijd aan, dus na een paar dagen zal ik weten of die eerste indruk van de batterijduur juist is.

Nu wachten op het pre-order cadeautje.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondertussen een Vivoactive 3 gekocht op black friday, gemengde gevoelens mee. Fantastische horloge voor sport tracking, maar notifications zijn een mixed bag - font is eigenlijk veel te groot.

Kalender erop is ook maar 'so so' - misschien zijn er betere apps/widgets, moet ik eens bekijken.

Voorts wel een knap stukje techniek.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Misschien is de Huawei Watch GT wel nog een aardige replacement? Geen idee of die een mic heeft - kan er geen uitsluitsel over vinden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb ook een tijdje een Vivoactive 3 gehad met dezelfde gevoelens (zeer goede hardware, goede fitness tracking software, slechte smartwatch software, zwakke firmware). In die tijd (misschien nu nog) was de firmware erg zwak (bij elke release was er wel weer iets anders dat niet meer goed werkte). Nadat ik enkele oproepen en berichten gewoon gemist had, was voor mij de kous af en heb ik hem teruggebracht. Voor dat geld vond ik dat dit in orde zou moeten zijn.
De Amazfit Bib en Pace liggen hier ook al maanden in de schuif en mijn Pebble Time Steel hangt weer rond de pols... zalig horloge, absoluut (en helaas) nog geen vervanger voor gevonden!
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”