Nokia 8110 4G afwachten?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een tijdje een Android smartphone gehad maar toch terug overgestapt op Nokia 'dumbphone' (C1 die ik nog ergens uit een schuif haalde). Amper spijt van, ik mis enkel sommige groepsgesprekken en heel soms een mobiele agenda en navigatie. Nu lees ik net dat Nokia in mei met een nieuwe 'featured phone' zou komen: https://www.nokia.com/en_int/phones/nokia-8110-4g Wat denken jullie, de moeite? WhatsApp lijkt me er niet (standaard) op te draaien maar met Loqui moet het wel lukken, of ik moet vrienden en familie naar Telegram doen overstappen?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

When asked about WhatsApp coming to the 8110, Sarah Edge, HMD Global UK and Ireland general manager, told Express.co.uk: "So we're not announcing those at the moment, as soon as we have more news we'll update you. Certainly we are well aware of how popular WhatsApp is."
WhatsApp zelf is 'support for older operating systems' net aan het afbouwen, lees ik wel: https://faq.whatsapp.com/en/android/26000006/
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Telegram is beter dan whatsapp; 1) ze ligge minder plat.
2) kwaliteit filmpkes en fotos zijn van hogere kwaliteit, bij whatsapp comprimeren ze nog meer dan bij telegram.
3)Telegram kunde apart op u laptop downloaden, bij whatsapp moede mee u phone connecteren wat ervoor zorgt dat dat van u bartterij van uw smartphone vergt.

Telegram is beter dan whatsapp sowieso maar mensen zitten vastgeroest en hebben schrik om ook telegram erbij te nemen. Ik heb graag meer dan 1 app, ligt de ene plat kan ik nog mee de andere sturen.
Tttsss
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Nog niet veel geweten dat Whatsapp plat ligt.
Aan de andere kant ben ik het wat beu aan het worden. Als men mij 5 jaar geleden (ofzo) nodig had, dan stuurde men wel een SMS. Nu moet je Viber, Whatsapp, Skype, Messenger, Telegram, ... op je smartphone hebben zodat iedereen je kan contacteren. Beetje vervelend...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik gebruik liever telegram/whatsapp; sneller dan sms vindk en ook fotokes en filmpkes snel en gratis doorsturen.
Laatst gewijzigd door TiTanium 28 feb 2018, 17:55, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote = tegen de regels!
Tttsss
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

15 jaar geleden zat iedereen op MSN messenger. Maar tijden veranderen jammer genoeg :(.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goztow zeg maar 10 jaar.

Ik heb moeten migreren van msn messenger naar facebook...

Lijkt zoals migreren van windows 7 naar windows 10 dat duurde lang tegen dat ik maar 1 systeem kon gebruiken... Skype was geen succes dus was het facebook...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Nu moet je Viber, Whatsapp, Skype, Messenger, Telegram, ... op je smartphone hebben zodat iedereen je kan contacteren. Beetje vervelend...
Ik denk dat WhatsApp toch de grootste penetratie heeft... Viber en Telegram zijn eerder beperkt tot wat Tweakers.

Het had mooi geweest moest er een universele standaard geweest zijn... maar die breekt niet door.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Inderdaad! Onder apple gebruikers is iMessage sterk ingeburgerd, maar dat gaf toch vaak problemen vond ik.
Qua universeel is whatsapp toch ongeveer de norm in mijn omgeving.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Ik kan naïef zijn natuurlijk, maar een fabrikant die:
- Een phone lanceert die meerdere dagen op batterij doet.
- Whatsapp ondersteunt en andere populaire chat/communicatie apps.
- Een mailclient/Exchange heeft.
doet volgens mij toch een goede zaak.

Maak er dan nog een mooi design bij (hoeft niet ultraplat te zijn, liever wat dikker en een goede batterij) en het is helemaal klaar.

Maar de fabrikanten zullen wel beter weten dan ons waar er een markt voor is en waarvoor niet.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

krisken schreef:Nog niet veel geweten dat Whatsapp plat ligt.
Aan de andere kant ben ik het wat beu aan het worden. Als men mij 5 jaar geleden (ofzo) nodig had, dan stuurde men wel een SMS. Nu moet je Viber, Whatsapp, Skype, Messenger, Telegram, ... op je smartphone hebben zodat iedereen je kan contacteren. Beetje vervelend...
Telegram FTW.

Als ik één functie van Telegram mag kiezen die ik nooit nog zou kunnen missen is het @gif wel. <3 <3 <3

Eén gif zegt meer dan duizend woorden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Deze telefoon is eindelijk uit, ik ben nog even de kat uit de boom aan het kijken (Whatsapp aangekondigd maar nog niet zeker wanneer + geruchten dat prijs snel dalen zal), iemand al eerste ervaringen te delen?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Telegram heeft meerdere voordelen; via de pc moet uw phone niet verbonden zijn, met whatsapp is dat wel zo en dat zuipt extra aan uw phone.

Telegram photos en filmpkes zijn in betere kwaliteit daje kan doorsturen, whatsapp comprimeerd teveel.

Helaas wil niet iedereen dat installeren ppff.
Vastgeroest aan whatsapp.
Tttsss
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En terecht! Als ik de grillen van alle contacten in mijn phone moet volgen, dan moet ik zowat alle messenger apps installeren : messenger, whatsapp, viber, skype, telegram, ... Tja stuur mij dan maar SMS :p

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

krisken schreef:Nog niet veel geweten dat Whatsapp plat ligt.
Aan de andere kant ben ik het wat beu aan het worden. Als men mij 5 jaar geleden (ofzo) nodig had, dan stuurde men wel een SMS. Nu moet je Viber, Whatsapp, Skype, Messenger, Telegram, ... op je smartphone hebben zodat iedereen je kan contacteren. Beetje vervelend...
Je bepaalt zelf of en hoe ver je in die zaken meegaat. Elke GSM die uitgekomen is en nog moet uitkomen, of dat nu in 2000 was of in 2018 is, kan nog steeds SMS'en sturen en ontvangen. Dus het is niet alsof mensen je niet meer kunnen contacteren als je geen van die apps hebt. Als mensen je niet kunnen vinden op die chatapps sturen ze vanzelf wel gewoon een SMS, althans dat is toch mijn eigen ervaring (ik doe zelf niet mee aan geen van al die apps). :-)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Exact wat ik bedoel...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

krisken schreef:Exact wat ik bedoel...
M'n reactie was meer op je quote van "Nu moet je Viber, Whatsapp, Skype, Messenger, Telegram, ... op je smartphone hebben zodat iedereen je kan contacteren. Beetje vervelend...". Nee hoor, je moet geen van die apps hebben. Iedereen KÁN je al contacteren. :P
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”