Zin van screenprotector iphone 7

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Heeft dat nog zin, een screenprotector voor de iphone 7?
Is zo'n toestel niet voorzien van speciaal glas tegen krassen of beschermt dat ook tegen glasbreuk?

Thanks
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Misschien wel, maar ik voel me toch geruster met een screenprotector. Wel een getemperd glas, niet zo'n plastieken geval.

Ik plak al jaar en dag de Anker GlassGuard screenprotectors en nog nooit problemen mee gehad. De mijne plakt er nu bijna anderhalf jaar op en er zijn toch redelijk veel krassen op te zien. Het stukje dat niet bedekt is, is dan weer krasvrij. Dus heeft het écht nut? Geen idee, maar het geeft me wel wat gemoedsrust. En voor die 7 euro heb je geen nieuw scherm.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Hier tempered glass van Bodyguardz.
Ben er vrij zeker van dat het al enkele keren een gebroken LCD heeft voorkomen.
Bij een gebarsten protector, stuur je deze op en krijg je een nieuwe aan shipmentcost
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb nog nog nooit een screenprotector op mijn smartphones gehad, en ook nog nooit een krasje. Maar ik gebruik wel altijd een hoesje, of een flipcase, zodat het scherm in mijn broekzak wel mooi afgeschermd is.
Goele
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jan 2018, 16:24

Ik heb er nooit aan meegedaan
Dat scherm verdiend puur gebruikt te worden, protector geeft altijd extra weerspiegeling.
Ik zie wel altijd dat er geen sleutels met de telefoon zitten
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ik heb wel geen hoes, dus mijn scherm is in principe altijd blootgesteld. Ik steek normaal ook geen sleutels of kleingeld bij mijn telefoon in de jas-/broekzak, maar soms vergeet ik het gewoon.

En inderdaad: ik heb voor een paar vrienden ook al zo'n protector besteld. Bij (geen verschrikkelijke) breuken of loskomen even een mailtje sturen en ik kreeg een refund voor het aankoopbedrag van een nieuwe. Lifetime warranty.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Op mijn oneplus altijd een screenprotecter gezet, ook al heeft deze krasvrij glas en zit deze in de hoes. Nut? Krassen voorkomen, en ja er zit een kras in mijn oneplus scherm, al de eerste week van mijn gebruik. Zandkorrel in mijn tasje geraakt denk ik. Met de screenprotector is deze niet meer zichtbaar. Op de GSM gevallen, screenprotector in 1000 stukjes, glas zelf nog heel. De vraag natuurlijk... Zou anders mijn glas stuk gegaan zijn?

De screenprotector die ik er absoluut op wou hebben is er eentje om vingerafdrukken te vermijden, ik weet niet hoe goed de iPhone daarmee om kan, maar op de oneplus alvast een stuk beter met protector.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Er zijn verschillende "protectors" van verschillende kwaliteit en verschillend materiaal op de markt, elk met zijn eigen voordeel.

De buigzame plastieken "velletjes" die je over je scherm kan plakken zijn voor mij persoonlijk het minst goed. Deze beschermen je scherm dan wel tegen krassen, maar krassen die je gemakkelijk kan vermijden door een beetje op te passen en je scherm niet beschermen bij een val. Deze velletjes zijn maar goed voor als je je smartphone samen met hard materiaal ergens bewaard - bijvoorbeeld samen met sleutels of munten in je broekzak. Omdat ze van buigzaam plastiek gemaakt zijn zijn ze ook niet aangenaam in het gebruik - je vinger glijdt niet zo aangenaam over je scherm als over het glas van de smartphone zelf. Ook is het aanbrengen moeilijk om het goed te doen en geen luchtbellen of stofjes te hebben, vooral aan de rand dan, want na een paar dagen krult je plastiek op en is het gewoon lelijk.

De hardere plastieke protectors zijn veel beter, en beschermen je smartphone scherm echt tijdens een val. Een val is een plotse verandering van opgestapelde potentiële energie (hoogte/snelheid/whatnot) die naar kinetische energie omgezet wordt - die energie moet ergens naartoe en dat is dan meestal naar het punt van impact - vergelijk het met de kreukelzone van een auto, something's gotta give. Omdat zo'n harde protector kan breken is dit dus geschikt om die kinetische energie weg te leiden, de protector breekt dan, maar in zo goed als alle gevallen kan deze de schok helemaal absorberen, en moet het scherm van je smartphone dat dus niet meer doen, die laatste blijft dus intact. Maar je zou zo'n protectors moeten behandelen als een (moto-) helm, eens gebarsten kan die de volgende schok niet meer zo goed opvangen.
Omdat ze van hard materiaal gemaakt zijn, zijn ze ook veel aangenamer om te bedienen door je vinger. Bij de goede merken merk je niet eens dat je een protector aanraakt in plaats van het scherm van je smartphone.

Je moet alleen een beetje werk maken van het aanbrengen van zo'n protector. Het beste dat je dat doet in een stofvrije ruimte en het scherm van je smartphone moet 100% vetvrij en dus proper zijn. Meestal zit alles wat je nodig hebt in zo'n kit. Ik persoonlijk zorgde er altijd voor dat ik kleding aanheb waar geen stofjes vanaf komen, was je handen 3 keer zodat deze niet meer vettig zijn (vooral je vingertoppen) en zorg ervoor dat je niet ademt op je smartphone of protector - zodat er geen stof op komt.

Mijn go-to merk vroeger was Spigen. Ze hebben protectors die verschrikkelijk dun zijn, het materiaal is tempered glass en vooral de randen ervan zijn aangenaam in gebruik, deze zijn afgerond en je vinger glijdt er zo over.
Het aanbrengen was wel altijd even nadenken, het is one-shot, als het scheef plakt kan je hem weggooien en een nieuwe aanbrengen, de coating gaat dan niet meer goed werken. Ze zijn dus aan de kant die op je scherm plakt behandeld met een coating die zich verbindt met het glas van je smarphone (dit is geen lijm zoals bij goedkopere protectors) Kijk op seconde 40 hier:
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zijn er eigenlijk goeie protectors voor gebogen glas ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

iceke schreef:Zijn er eigenlijk goeie protectors voor gebogen glas ?
Kijk eens bij Spigen, ik zie dat ze voor een S7 toch een kit hebben met gebogen randen: https://www.spigen.com/products/galaxy- ... ed-crystal
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Allen bedankt voor de inbreng!
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”