Samsung A3: Bestanden terughalen

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze week is mijn wereld zowat ingestort. Je hoort het wel eens via het nieuws en dan is het vervanjebedshow. Tot het jezelf overkomt, ik wil dat niemand dit moet ervaren. Ik ben belast met een GSM waarvan het scherm gebroken is. De GSM werkt nog, kan het zien via Windows apparatenbeheer en ik denk dat ik het in Download of recoverymode krijg. Maar het lukt me dan niet om TWRP er op te krijgen om dan in deze recovery via ADB bestanden terug te kunnen halen.

Er zat een geheugenkaartje in de GSM maar daar staat helaas niet veel op. Als het mogelijk zou kunnen zijn om zoveel mogelijk data (foto's, filmpjes, oproeplogs, sms'kes enz) terug te kunnen halen. Desnoods door tips wat ik eventueel zelf nog kan proberen of desnoods door iemand van het forum tegen een vergoeding.

Mijn nichtje is deze week uit het leven gestapt op tweede kerstdag. Op haar laptop staan geen foto's. Op haar Facebook heeft ze zelf weinig foto's gepost. Het zou voor de familie en vrienden goed zijn als we meer konden vinden op deze GSM. Ikzelf ben niet meer actief op dit moment door deze omstandigheden..... maar ik hoor graag jullie adviezen hieromtrent.

Als je zelf vragen hebt omtrent zelfdoding, bel dan 1813 (24/7 bereikbaar).

Alvast bedankt voor jullie tips,

Groetjes.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wat erg, sterkte aan iedereen in de omgeving...


...Kan je geen software installeren via google op PC, als je kan inloggen in de googleaccount. Maar ik ben niet zeker of je dan nog moet bevestigen op het toestel zelf.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Even vergeten bijzeggen inderdaad.... we hebben geen toegang tot een account (geen gmail, facebook, enz). Ook zal er een pincode of pattern lock op het toestel zitten aangezien ik via Windows niets te zien krijg bij het verbinden.

Ik heb wel al verschillende toetsencombinaties geprobeerd om het toestel te herstarten, in recovery of bootmode te krijgen maar ben nooit zeker welke modus ik juist zit. Ik kreeg via Odin deze error toen ik dacht dat ik in bootloader mode zat deze foutmelding: RQT_CLOSE. Google maakt me niet veel wijzer maar had ergens gelezen dat het misschien aan de batterij kon liggen. Dus deze ligt nu even in de oplader.

Ik hoop het hij nog kan opladen want de GSM is in slechte staat. Ik zal dan nog eens proberen en zal jullie dan iets laten weten.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Misschien denk ik te eenvoudig, maar is het scherm (laten) herstellen geen optie?
Dan heb je tenminste feedback van wat er gebeurd.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Sterkte aan alle betrokkenen :|

Scherm reparatie zou soelaas kunnen bieden, maar voor de A3 is dat niet eenvoudig, als de gsm er dan ook op andere vlakken slecht aan toe is is de slaagkans ook al kleiner.
Als het toestel nog herkenbaar is op de pc, werkt een tool als deze dan niet? Galaxy Recovery. Er zijn zo meerdere tools, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dankje voor de tip. Ik heb een aantal programma's geprobeerd maar helaas is het altijd voor de bekendere toestellen van bijvoorbeeld Samsung (S4, S5 S6 enz). De a-reeks is heel omvangrijk qua modellen. En van de A3 bestaan ook verschillende versies, zoals die van 2016 en 2017. En recoverys zijn onderling niet compatibel ben ik ergens tegengekomen. Ik denk wel dat ik de juiste versie van TWRP probeer te flashen maar waarschijnlijk iets mis doe met de handeling (ik geraak in de bootloader mode, dan moet ik flashen met Odin en dan moet ik blijkbaar snel en goed getimed zijn om met mijn vingers de juiste handelingen te doen, dit is makkelijk als je iets kan zien op het scherm maar niet blind.)

Dus na enkele uren precies blokfluit hebben gespeeld op dat ding, vingers in kramp en zo, heb ik het opgegeven. Misschien later nog eens proberen. Als er dus iemand ervaring heeft met dit soort handelingen, shoot :wink:

En bedankt voor de steunbetuigingen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Er bestaan speciale labo's met genoeg know how en tools die een maximum aan gegevens voor jou kunnen terughalen.
Het zal wel niet goedkoop zijn

edit: bvb http://www.stellar.be
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

MaT schreef:Misschien denk ik te eenvoudig, maar is het scherm (laten) herstellen geen optie?
Dat lijkt me toch ook de meest verstandige optie. Dan moet je op z'n minst niet blind aan de recovery werken. Buiten dat het wat geld kost doe je er ook geen kwaad mee, een data-recovery lab blijft nog altijd mogelijk.

Edit: is dat eigenlijk niets wat de politie dient te interesseren? Inhoud van de gsm is iets dat kan meespelen met het motief.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Staat backup niet aan? Inloggen met de gmail account op pc. Je hebt de gsm en dus de gsm nummer, dan kan paswoord recovery mogelijk wel.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Misschien dat deze kwetsbaarheid in veel samsung telefoons een ingangsmogelijkheid is? Het is nog geen kant-en-klare exploit, maar vroeg of laat zal wel iemand daar wel mee komen.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja heb het ook gelezen, direct uitgetest en het werkt! Maar zijn programma heeft hij aangepast zodat het maar één random bestand download en niet alles. Wat ook logisch is aangezien alle Samsung toestellen last hebben van deze bug indien ze niet gepatched zijn sinds november 2017. Ik denk moest hij dit wel mogelijk gemaakt hebben dat het hem wel eens veel geld kan kosten.

Ik ben geen programmeur, heb wel eens naar de broncode gekeken en ziet er heel beperkt uit dus ik denk dat het een makkie is om het aan te passen voor iemand die het wel kan. Vrijwilligers? :wink:
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Mijn C kennis is onbestaande, maar ik denk lijn 218 in commentaar zetten zou werken (en hercompileren). Jammer genoeg geen samsung device bij de hand om te testen.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geprobeerd zonder resultaat helaas, wel op mijn eigen GSM want die heeft die bug ook. Ik vind het wel frappant dat deze bug gewoon werkt op ALLE Samsung toestellen die niet zijn gepatched zijn sinds november 2017. En veel van die toestellen krijgen zelfs geen updates meer.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”