Windows Mobile naar Android

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

selder schreef:Daar sla je de bal toch ferm mis vrees ik.
Bij nader inzien heb je gelijk. Verkeerde woorden gekozen. Als je de uitleg daaronder leest, snap je heus wel wat ik wél bedoel.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik denk dat je gewoon niet bij het juiste os zit als je een volledige standaarduitrusting wil.

Windows mobile was standaard misschien 'sterk' maar als ik het goed begrijp waren er weinig apps voor. Bij android is het het omgekeerde. Gewoon een andere filosofie.

Misschien toch een apple kopen?
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

r2504 schreef:
C1nder schreef:Via de Google app zelf krijg je trouwens meteen uw aankomende afspraken vanuit uw calendar te zien
Nine is zeker een goede app (al zou dergelijke functionaliteit basis moeten zijn), maar uiteindelijk kreeg ik dan weer notifications van Google en eveneens van Nine. Misschien dat het wel in orde kwam met nog een maand extra tweaken en 37 andere settings te veranderen maar dit is niet het soort effort dat ik in een smartphone wil steken (ik geil dus ook niet op het rooten van een device of andere ROMS installeren)... het ding moet gewoon werken.
Ik had het niet over Nine, maar over de standaard Google apps.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Kenw00t schreef:
selder schreef:Daar sla je de bal toch ferm mis vrees ik.
Bij nader inzien heb je gelijk. Verkeerde woorden gekozen. Als je de uitleg daaronder leest, snap je heus wel wat ik wél bedoel.
Ja, dat wel, maar we kunnen helaas alleen maar lezen en dus begrijpen wat de anderen schrijven, als je schrijft “marktverovering van Windows en android lopen gelijk op” dan is dat niet juist.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik vindt Google Calendar juist overzichtelijk en je kan widgets plaatsen op je homescreen. Iets wat je bij mijn weten op IOS niet kan.
Zie screenshots:
Bijlagen
Overzicht app
Overzicht app
Widget
Widget
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenw00t schreef:PS: waarom heb je geen iPhone gekocht?
Omdat het in eerste instantie te duur is (maar als ik me er uiteindelijk beter bij voel dan bij Android is dat misschien te verantwoorden voor mezelf).
Kenw00t schreef:Zo gehecht aan Nokia?
Nee, niet speciaal maar 399 euro voor een Nokia 8 is gewoon een top-deal.
Kenw00t schreef:Mijn buurman is van Windows Mobile naar een nieuwe Android overgestapt, en die ziet het verschil nochtans niet want de apps die hij gebruikt zijn dezelfde. Die mens weet niet eens wat een OS is.
Tja, uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze en de ene persoon kijkt er kritisch naar terwijl het voor de andere "maar" een smartphone is.
BertG3 schreef:Ik ben benieuwd hoe je widgets zal plaatsen op een homescreen van IOS...
Niet... en dat ben ik me ook bewust (trouwens van nog enkele dingen)... we zullen afwegen of de consistentie van het OS me een goed gevoel geeft dat dit misschien kan compenseren. De kracht en flexibiliteit van Windows Mobile ga ik niet opnieuw vinden (daar lopen de huidige OS'en nog veel te ver op achterna)... maar uiteindelijk wil ik me goed voelen bij m'n keuze.
Goztow schreef:Ik denk dat je gewoon niet bij het juiste os zit als je een volledige standaarduitrusting wil.
Ik denk dat je me daar verkeerd begrijpt... feit is dat ik bij Windows Mobile gewoon geen behoefte had aan niet-standaard dingen voor de basis functies zoals mail, calendar en contacts... de standaard dingen voldeden naar namelijk beter dan de verschillende apps die ik de laatste dagen getest heb onder Android. Ik heb trouwens geschreven dat Zonos (geen standaard WM app) me zelfs beter beviel dan de officiele Sonos app op Android.
Goztow schreef:Gewoon een andere filosofie.
Inderdaad en iedereen moet voor zichzelf besluiten welke het best bij hem past (en bij gebrek aan een toekomst voor WM is het toch al een compromis).
Goztow schreef:Misschien toch een apple kopen?
Wie weet... stiekem hoop ik nog altijd op een Surface Phone :lol:
BertG3 schreef:Zie screenshots:
Zet er nog eens twee aparte Inboxen bij, een overzicht van het weer voor de komende dagen, een slideshow van je foto's, je Fitness voortgang van de dag, een music player die je huidige song aangeeft, ... met één grote lompe niet transparante widget die vloekt als een tang op een varken kom je er niet hoor (maar smaken verschillen natuurlijk :wink: )
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Klopt. Qua widgets ga je er niet geraken. Kalender kan(google calendar widget), twee aparte mailboxen kan(outlook/Google Mail widget), foto-slideshow kan(3rd party), fitness kan(Google Fit), music player met huidige song kan (Spotify, DS Audio whatever), maar het zal er niet gelikt uitzien. Volledig mee akkoord
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef: De eerste ervaringen op gebied van de software (Android Oreo) zijn echter heel bedroevend, dus ik vroeg me af of er nog andere Windows Mobile gebruikers zijn welke ondertussen gebruik maken van Android om wat ervaringen te wisselen.
Je hebt het zeer lang volgehouden met WP, dat dient gezegd. Ik weet zelf niet goed of dit een compliment is of een vorm van medeleven.

Ik was ooit een hyperenthousiaste WP gebruiker die heel zijn familie op WP heeft gezet. WP vond ik super, zeer gestroomlijnd, goed over nagedacht... helaas kwam het uit die onbetrouwbare Microsoft stal. Dan weet je dat een goedwerkend systeem binnen x tijd wordt afgevoerd en dat je weer heel veel tijd en centjes hebt geïnvesteerd in iets dat tot niets leidt. Getuige daarvan zijn Windows Live, het vroeger MSN Music, dat dan Zune wordt, dan Xbox en dan wordt afgevoerd. De Skydrive die Onedrive wordt, de onbeperkte Onedrive die na 1jaar wordt afgeschaft, de ARM tablet "Windows RT" die naderhand uit de rekken wordt gehaald, Windows 7 die 8 wordt en op niets trekt en om verteerbaar te worden herdoopt wordt tot 10, en we kunnen zo doorgaan. Nu hebben we de universele windows platform , dat ongetwijfeld volgend jaar terug wordt afgeschaft, en dat gaat zomaar verder. Microsoft en de particuliere markt: allemaal zeer goedbedoelde en an sich goedwerkende eendagsvliegen, prima ideeën, maar helaas te weinig robuustheid in de tijd.

En dan moet je investeren in een ander systeem, en word je een beetje zenuwachtig.

Btw: de Surface Phone zal leuk zijn. Maar ik trap er echt niet meer in. Al teveel tijd verspeeld in dit korte leven aan Microsoft.

Sinds 3 jaar ben ik Android gebruiker. De overstap kwam nadat ik de Fuji-app nodig had om foto's over te zetten van mijn DSLR naar smartphone. Uit de windows-stal mag je dit soort dingen niet verwachten. Dan heb ik moegetergd de stap naar Oneplus gezet. Intussen zit ik al op Nexus, Lenovo en Sony.
r2504 schreef: - Microsoft Outlook slaagt erin m'n eigen mail (Exchange server) en deze van m'n werk (eveneens een Exchange server) te tonen, echter ik kan beide mailboxen niet apart pinnen op het home scherm. Buiten het feit dat er een blauw bolletje bij het icoontje komt te staan weet ik dus niet voor welke account er nieuwe mail is en moet ik de app openen, naar de hamburger menu gaan, een account openvouwen en op Inbox klikken.
Hoewel de Office applicatie in Android krachtiger en veelzijdiger zijn dan in native WP (google maar eens), gebruik ik ze zelf niet meer. Gebruik de gewone Gmail applicatie voor uw Exchange account en uw privé acccount. Maak een widget aan op uw startblad of een ander blad voor elke account apart. Geen probleem, werk ik al jaren mee, werkt als een naaimachien.
Ook uw meldingen kan je gefilterd tonen dacht ik.
Je kan tot slot ook een launcher als Evie gebruiken waarmee je bv. unread badges bij je icoontjes kan laten verschijnen. Zoals in IOS.
r2504 schreef: - Microsoft Calendar (een onderdeel van Outlook) toont netjes beide calenders echter ook deze kan ik niet op m'n home screen pinnen, noch kan ik de calendar items Home/Work een andere kleur geven zodat ik weet uit welke account ze komen. De calendar app kent ook maar een beperkt aantal views (geen week calender bijvoorbeeld).
Pinnen op homescreen werkt native in Google Calender, die automatisch je exchange calendar toont zodra je account in het toestel gedefinieerd is. Ook met kleurtjes trouwens.

Een steengoede calendar en ook widget applicatie is Digical en Digical+ (plus is betalend, heb ik ook sinds week 1 op Android).
Met digical worden uw calenderviews nog verder uitgebreid.
r2504 schreef: - Google Contacts laat m'n Exchange contacts niet zien (enkel deze van m'n Google account welke ik niet gebruik en dus ook geen contacts heeft)... en als ik m'n Exchange account toevoeg aan Google Mail dan krijg ik zowat iedere persoon te zien welke ik de laatste 10 jaar gemailed heb ? Ik wil gewoon de contacts zien zoals die op m'n Exchange server staan (en ook niet driedubbel omdat ze meerdere mail adressen hebben).
Als uw exchange account is toegevoegd in de account in uw toestel, dan laat de contacts applicatie (of die nu van Google is of van een ander) alle contacten zien, zeker die van uw exchange. Enkel filteren op exchange is niet mogelijk.

Dat is iets wat ik absoluut moet toegeven: de contacten applicatie in Windows Mobile was supertop. Gelinkte contacten werden gegroepeerd, en uw social media werden getoond. Dat was klasse. Ik heb me al sufgezocht naar een app die in Android hetzelfde doet,die bestaat m.i. niet. Ik heb sinds enkele weken Fullcontact, maar dat is meer betalend (en niet goedkoop).
r2504 schreef:- M'n taal staat op Engels... maar Android kent blijkbaar het concept van een region niet ? In iedere app (voor zover mogelijk) moet ik dus terug gaan ingeven dat ik Celsius wil hebben en geen Fahrenheit. Idem voor de 24u notatie en andere regional settings zoals miles/km wat haast nergens lukt.
Als er nu iets is wat Android (en Linux in het algemeen) goed doet is het afscheiden van regio's / talen / internationale notaties / toetsenborden. Dat wordt toestelwide ingegeven, en overgenomen in de apps. In sommige apps zou je kunnen afwijken (ik denk aan Waze omdat je de straatnamen in de lokale taal wil uitgesproken horen).
r2504 schreef: - Microsoft Weather is een flauw afkooksel van de Windows Mobile versie en bevat dan ook nog eens reclame.
- Google calculator is super basic... kan zelfs geen andere eenheden (hex), datums, conversies, ... doen.
... en al vele dingen die ik ondertussen al vergeten ben.
Tja... er bestaan zoveel goede weerapplicaties en rekenaars in Android. Up to you.
r2504 schreef: Ik ben dus sterk verbaast over het niveau van Android... voor een versie 1.0 zou ik het nog begrijpen maar voor Android 8 :?
WP was een grotendeels gesloten systeem, met een lage leercurve, waar de gebruiker de voorgetreden paden kon bewandelen en misschien links en rechts wat kon afwijken maar niet veel. De store bevatte een enkele goede apps, maar voor veek lage kwaliteitsapps (Instagram, Facebook en Waze bvb.) en ook machtig veel brol (webpaginas verkleed als apps). WP is (was) voor veel mensen echter de gedroomde smartphone. Bellen, mail ontvangen, afspraak maken. Ideaal. Ik denk aan mijn vrouw bv. die zich in Android vaak verliest.

Android is een open systeem met steile leercurve, heel veel instellingen , waar de gebruiker zowat alles kan instellen wat in te stellen is en alles kan automatiseren wat te automatiseren is (we hebben het dan nog niet over rooten en custom roms, en zaken zoals tasker). Het vergt heel wat tijd om de juiste set apps te vinden waarmee je alles kan doen wat je wil doen, er zit machtig veel kaf tussen het koren, maar... er zijn echt wel top-apps die je in windows gewoon nooit ter beschikking had.

Ik denk dat het een beetje vroeg is om te oordelen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jutuiz schreef:Je hebt het zeer lang volgehouden met WP, dat dient gezegd. Ik weet zelf niet goed of dit een compliment is of een vorm van medeleven.
Een aantal mensen beoordelen Windows Phone ook nog op de vorige versie... sinds geruime tijd hebben we echter Windows Mobile (aka W10M) wat toch weeral een grote vooruitgang is. Kwestie van UI werkt het allemaal nog beter, strakker en flexibelere... maar vooral er is vooruitgang wat niet echt te zien is bij de andere mobiele OS'en.

Het idee van de Live Tiles is echt wel enorm krachtig en zit in de core van het OS... wil ik specifiek contact pinnen op m'n homescreen: geen probleem, wil ik de Sent Items van mail account X pinnen op het homescreen: geen probleem, wil ik de Sonos speaker uit m'n badkamer op m'n homescreen pinnen: geen probleem... en dit alles in nette uniforme manier. De tiles kunnen individueel varieren in size, hun transparantie of accent kleur is gedefinieerd op systeem niveau, ... kortom geen afschuwelijk samenraapsel van widgets waar er met moeite drie van op je homescreen passen.
jutuiz schreef:WP vond ik super, zeer gestroomlijnd, goed over nagedacht... helaas kwam het uit die onbetrouwbare Microsoft stal. Dan weet je dat een goedwerkend systeem binnen x tijd wordt afgevoerd en dat je weer heel veel tijd en centjes hebt geïnvesteerd in iets dat tot niets leidt.
Het is inderdaad een droevige trend binnen de Microsoft stal maar dat staat los van de kwaliteit van WM op zich. Eigenlijk ben ik nooit Microsoft fan geweest al was ik wel steeds jaloers hoe ze hun producten wisten te promoten (in vergelijking met een IBM welke totaal geen kaas gegeten heeft van marketing). Ondanks dit alles denk ik dat ze tegenwoordig toch best goede producten maken al beseffen ze het vaak zelf niet.
jutuiz schreef:En dan moet je investeren in een ander systeem, en word je een beetje zenuwachtig.
De meerderheid wordt er helemaal niet zenuwachtig van heb ik de indruk... die loopt de massa achterna en zolang hun Facebook en Snapchat het doet is men tevreden.
jutuiz schreef:Btw: de Surface Phone zal leuk zijn. Maar ik trap er echt niet meer in. Al teveel tijd verspeeld in dit korte leven aan Microsoft.
Ik geloof er ook niet echt in... Microsoft heeft teveel bruggen verbrand. Men had beter W10M op een laag pitje laten verder pruttelen (en een low/mid/high end telefoon per jaar in de markt gezet) zodat ze stilletjes kon openbloeien (in verschillende Europese landen was het marktaandeel helemaal niet slecht, in sommige landen zelfs groter dan iOS). De mobiele markt is nu éénmaal een moeilijke... daar moet je als leverancier gewoon in volhouden (iets wat Microsoft niet meer kan, bij de minste uitdaging gaat men lopen).
jutuiz schreef:Dat is iets wat ik absoluut moet toegeven: de contacten applicatie in Windows Mobile was supertop. Gelinkte contacten werden gegroepeerd, en uw social media werden getoond. Dat was klasse. Ik heb me al sufgezocht naar een app die in Android hetzelfde doet,die bestaat m.i. niet.
There's an app for that... of blijkbaar dan toch niet ? Ik heb trouwens geen zin in me suf te zoeken... een smartphone is een gebruiksvoorwerp en moet gewoon werken. Ik was trouwens al aan het vrezen voor de installatie van WhatsApp... ik dacht dat hier op het forum onlangs nog iemand kwam klagen dat hij sindsdien z'n contacten nogmaals 37-dubbel had.
jutuiz schreef:Als er nu iets is wat Android (en Linux in het algemeen) goed doet is het afscheiden van regio's / talen / internationale notaties / toetsenborden. Dat wordt toestelwide ingegeven, en overgenomen in de apps.
Geen idee welke Android jij hebt... maar ik wil wel eens weten hoe jij je taal gaat instellen op English en je region op Belgium (Celcius/ DMY / Euro symbool). Android heeft zelfs helemaal geen concept van region... louter een taal en toetsenborden (persoonlijk vond ik dat het beste dan ook van Microsoft kwam wat weeral veel zegt).
jutuiz schreef:De store bevatte een enkele goede apps, maar voor veek lage kwaliteitsapps (Instagram, Facebook en Waze bvb.) en ook machtig veel brol (webpaginas verkleed als apps).
Ik begrijp dat veel mensen het OS en de apps van derden als één geheel beschouwen maar uiteindelijk zijn het twee aparte dingen. Dat Google protectionistisch is en geen Google maps, Waze, YouTube, ... apps wou ontwikkelen voor Windows Mobile kan je moeilijk Microsoft kwalijk nemen (al is het grappige dat Microsoft vaak de negatieve naam krijgt terwijl het toch maar een heel uitgebreide set aan apps heeft voor Android).
jutuiz schreef:Het vergt heel wat tijd om de juiste set apps te vinden waarmee je alles kan doen wat je wil doen, er zit machtig veel kaf tussen het koren, maar... er zijn echt wel top-apps die je in windows gewoon nooit ter beschikking had. Ik denk dat het een beetje vroeg is om te oordelen...
Het is tijd die ik er in ieder geval niet aan ga spenderen (het toestel is ondertussen terug naar de winkel)... vier dagen "evaluatie" was meer dan genoeg.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 04 dec 2017, 20:19, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het typevoorbeeld van hoe MS zichzelf voortdurend de nek omwringt was toch wel MSN messenger. Mijn ganse vriendenkring en online community communiceerde grotendeels via MSN en dan laten ze dat dood gaan ten voordele van Skype met 10 keer minder chat functies. :bang:
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Het typevoorbeeld van hoe MS zichzelf voortdurend de nek omwringt was toch wel MSN messenger. Mijn ganse vriendenkring en online community communiceerde grotendeels via MSN en dan laten ze dat dood gaan ten voordele van Skype met 10 keer minder chat functies. :bang:
Idd, nog zoiets. Dat skype gedoe... wat facebook messenger is hadden ze in handen en ze gooien het weg...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik heb zelf ooit een Windows Phone gehad (Microsoft Lumia 535 of zoiets) en los van de hardware die op niks trok (ghost touch en dergelijke) vond ik het persoonlijk maar niets. Grootste beperkende factor was uiteraard de apps die er gewoon niet waren.

Het enige positieve aan het hele OS vond ik de Live Tiles. Verder vond ik de instellingen en dergelijke vrij omslachtig. Iets van smaken, kleuren en geuren zeker ?
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

karp_p schreef:Ben ook juist (1volle week) overgeschakeld van Windows Phone op Android.
Heb de Huawei mate 10 pro, best wel tevreden met het toestel.
Wat besturingssysteem aangaat heb ik wel een beetje heimwee naar mijn Windows Phone, vond het net allemaal iets duidelijker en eenvoudiger.
Is dat zo omdat het zo was of omdat ik het gewoon was,...... de tijd zal het leren.

Heb ook wat zitten prutsen om mijn email en agenda in orde te krijgen maar is uiteindelijk gelukt.
Er zijn eigenlijk 2 dingetjes die mij wat storen:
1) een warboel van pictogrammen en widgets die niet mooi bij elkaar passen in android (na de rustige look van de windows tegeltjes....)
2) veel reclame in sommige apps (misschien heb ik nog niet de juiste), en opdringerige google apss ala youtube ... (nog zoeken hoe ik dat moet uit zetten)

Tips voor "must-have" apss zijn altijd welkom.......
Die wat cartoon achtige icoontjes zijn eigen aan de huawei skin. Op je huawei staat een theme app waar je alles kan aanpassen. Optie 2 is bvb een andere launcher gebruiken Microsoft/Google/nova launcher.

Zelf ook windows mobile gebruikt maar terug overgestapt naar Android door het gebrek aan apps.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BertG3 schreef:Verder vond ik de instellingen en dergelijke vrij omslachtig.
Een Lumia 535 is nog het WP 8.1 tijdperk... toen zagen de settings eruit zoals, tja nu op Android (ook een rommeltje dus) :lol:
BertG3 schreef:Ik heb zelf ooit een Windows Phone gehad (Microsoft Lumia 535 of zoiets) en los van de hardware die op niks trok (ghost touch en dergelijke)
Een Lumia 535 was dan ook een low-end telefoon van 80 euro.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

selder schreef:hoe Android/Google de markt heeft veroverd (antwoord op iOS (of in de begindagen nog iPhoneOS)
Toch ook niet volledig correct, het OS ging sowieso voor smartphones uitkomen (hoewel het de jaren voordien al in ontwikkeling was maar voor camera's). Het grote antwoord op IOS was de toevoeging van ondersteuning voor touchscreens. Dat zat er origineel niet in. (waarschijnlijk zo niet bedoeld, maar uw zinneke kwam over als "ze zagen de iPhone en hebben het snel nagemaakt", vandaar ;) ).

Ik mis Symbian, die had al die functies al toen :(.

Vanavond (of toch deze week) de ultieme test van Android. Mijn ma gaat na 6 jaar Windows Phone over naar een Nokia 5 . Bij Windows Phone heeft ze nooit hulp nodig gehad, ik hoop dat dat zo blijft :) .
r2504 schreef:Een Lumia 535 was dan ook een low-end telefoon van 80 euro.
En uw punt is? Mijn pa gebruikt nog steeds de Nokia 520, voor zijn gebruik meer dan degelijk.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

http://money.cnn.com/2017/06/28/technology/business/android-iphone-world-domination/index.html schreef:Google had acquired Android, then a small startup, in 2005 to gain a stronger footing on mobile devices. In 2006, Google's Android team worked on designing its own software and a phone that looked like a BlackBerry.
Then Jobs unveiled a radically different device on stage in January 2007. The head of Android, Andy Rubin, was in a car when the presentation kicked off. He asked the driver to pull over to watch it online, according to Dogfight.
"Holy crap," Rubin said in the car, according to the book. "I guess we're not going to ship that phone."
The team had to go back to the drawing board. "The Android guys actually did scrap it... and redesigned the first Android device," Vogelstein tells CNN Tech.
Lijkt me toch dat ze hun origineel camera-OS-dat-nu-ook-op-een-telefoon-draait zodanig aangepast hebben omdat Steve zijn Jezus-phone uitbracht... Google (na Android binnengehaald te hebben) heeft de iPhone niet "nagemaakt" nee, maar wel hun design aangepast zodat het een antwoord was op de iPhone.
MClaeys schreef:
r2504 schreef:Een Lumia 535 was dan ook een low-end telefoon van 80 euro.
En uw punt is? Mijn pa gebruikt nog steeds de Nokia 520, voor zijn gebruik meer dan degelijk.
Dat je een OS niet helemaal tot zijn recht laat komen op low-end hardware. Als ik je Windows 10 voorschotel op een laptop met een HDD dan ga je ook moeilijker de goede kanten van Windows zien :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ghoh, dat viel op Windows Phone goed mee eigenlijk. Dat bleef verbazend goed draaien op low-end hardware. Een gevoel dat ik bij Android veel minder heb (alhoewel dat versie 7 en 8 hier veel beter in zijn tegenover vroegere ervaringen). Alles hangt af van gebruik, mijn pa heeft geen nood aan een agenda, die wil bellen, smsen en patience spelen :p. Niks van zware apps dus, dus waarom dan een duur high-end device?
selder schreef:Google (na Android binnengehaald te hebben) heeft de iPhone niet "nagemaakt" nee, maar wel hun design aangepast zodat het een antwoord was op de iPhone
Dat was de enige nuance die ik in uw zin wou brengen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:En uw punt is? Mijn pa gebruikt nog steeds de Nokia 520, voor zijn gebruik meer dan degelijk.
M'n reactie was gericht op de opmerking dat de hardware niet super was... tja, voor 80 euro kan je ook moeilijk high-end hardware verwachten.
MClaeys schreef:Vanavond (of toch deze week) de ultieme test van Android. Mijn ma gaat na 6 jaar Windows Phone over naar een Nokia 5 . Bij Windows Phone heeft ze nooit hulp nodig gehad, ik hoop dat dat zo blijft :) .
Ik hoop het voor jou ook... maar veel hangt af wat een gebruiker doet met z'n toestel en in hoeverre je mee wil gaan in hun ecosysteem.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik ben daarmee akkoord, maar een touchscreen waar je op plaats X drukt en dat hij op plaats Y en Z touch herkent kan toch niet. Zelfs niet voor die prijs.
Dan zwijg ik nog over het feit dat de mobiele netwerkverbinding om de zoveel tijd wegviel en dat je dan het toestel moest herstarten om opnieuw verbinding te hebben. Dat laatste is toch het minste wat je van een gsm kan verwachten ?

En daarbij de support van Microsoft trok ook op niks. Ze veranderden op dat moment van hun service-dienst van Arvato in Duitsland naar IQOR in Hongarije. Gevolg, gsm was verdwenen tussen beide service-centers. Later teruggekregen na een maand zonder back-cover en met backlight bleeding. Uiteindelijk heeft de winkel een refund gedaan op eigen kosten. Zij hebben dan een proces aangespand met Microsoft.

Niet dat ik mijn gal hier wil uitspugen maar gewoon even tonen dat het niet is omdat je maar X EUR voor een toestel betaalt dat je meteen ook alles moet gaan relativeren. Ik wil een Redmi 4A in je handen stoppen die minder kost dan een Lumia 535 en die veel beter presteerde. Nu achteraf heb ik dan gehoord dat de Lumia 535 een zorgenkindje was en niet veel later kwam dan de Lumia 550 uit.

Trouwens het was algemeen geweten dat Microsoft zich op het einde meer richtte op het budget-segment. Want blijkbaar sloeg het OS meer aan bij oudere mensen die niet veel van een smartphone verwachtten. Of mensen die een 'simpeler' OS wouden. Waarmee ik niks wil zeggen over 950, 950XL, 1020
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Die touchscreenproblemen zijn niet herkenbaar, thuis waren de Lumia 800, 520, 635, 640, 550, 920 en 830 in gebruik. Binnen de familie ook nog de 720. Zowat de verschillende prijsklassen dus en eigenlijk nooit issues gehad, ook niet met wegvallende verbindingen. Dus dat is inderdaad het minste wat je van een telefoon mag verwachten, maar de uwe was dus duidelijk een maandag-model met vele issues.
Van de support voor de gsm's kan ik dan ook niet oordelen, al verbazen de problemen daarbij mij niet echt. Het budgetsegment hebben ze vooral proberen aanboren omdat ze zo marktaandeel konden winnen (en mogelijk developers konden overtuigen om te ontwikkelen). Als budgettelefoon waren ze qua prestaties dan ook onklopbaar tegenover gelijk geprijsde Android modellen. Als je natuurlijk de populaire apps niet kan aanbieden, dan kom je daar niet ver mee. 90% van wie ik ken dat hun toestel wegdeed deed het puur omwille van de apps.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als je je echt zo erg aan Android ergert, zou ik toch maar eens naar IOS kijken dan. Het heeft geen zin om post na post je beklag over Android te doen en hoeveel beter dat in WM wel niet ging. Het is al duidelijk dat er voor jou een aantal dealbreakers zijn (geen uniforme widget approach, rommelige organisatie van settings, ...).
IOS uitproberen hoeft zelfs wellicht geen euro te kosten. Koop je een 2de hands iPhone. Als het je niet bevalt kun je die wellicht voor even veel geld terug van de hand doen.

Ivm calculators: Droid48 ftw ! :P . En ja, dat is dus weer geen 'default' calc, maar een default calc hoeft ook maar heel basic te zijn. Ik had, tot jouw posts, zelfs niet eens door hoe krachtig de default Windows 10 calc app is. Gebruik al 15+ jaar Calc98 en dat werkt nog altijd perfect voor me.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Yup, ik zou vooral overstappen naar IOS, daar heb je wel een overzichtelijk homescreen, notification screen, instellingen menu & oneindige aanpassings mogelijkheden van die dingen :bang:
Maar ik vraag me dus nog altijd af waarom je geen apart kleurtje kan geven aan exchange accounts, terwijl dat met alle andere accounts wel kan..
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goztow schreef:Het typevoorbeeld van hoe MS zichzelf voortdurend de nek omwringt was toch wel MSN messenger. Mijn ganse vriendenkring en online community communiceerde grotendeels via MSN
Ik moest zelfs mensen forceren om te contacteren op fb. Heel veel mensen zaten op men msn messenger en ben daardoor heel veel mensen ook kwijt.

Echt erg want ik vond msn messenger het beste chat programma ooit.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Interessante topic. Hou ons op de hoogte van de verdere evolutie. Ik ben nog altijd zeer tevreden van mijn Lumia 950 en vrees voor de dag dat deze het begeeft. Ik heb ook ervaring met iOS en Android en behalve de app-GAP kan geen van beide als OS tippen aan W10M ☹️
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klopt (misschien wel, ik kan niet oordelen bij gebrek aan) echter het verleden heeft al genoeg aangetoond dat niet het technisch sterkste maar wel het leest gewilde systeem met de pluimen gaat lopen.
De mensen moeten wel het systeem kopen if het gaat ten onder.

Verstuurd vanaf mijn AllCall_Rio_S met Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

johan.devos schreef:Hou ons op de hoogte van de verdere evolutie.
Het toestel is ondertussen terug naar de winkel... einde van het Android verhaal dus.

Ondertussen heb ik van Selder een iPhone in bruikleen (waarvoor nogmaals m'n dank) maar daar ga ik een nieuwe thread over starten.
johan.devos schreef:Ik ben nog altijd zeer tevreden van mijn Lumia 950 en vrees voor de dag dat deze het begeeft.
Ik vreesde er ook voor (ook al werkt hij nog prima al kan de batterij duur beter)... en de alternatieve zijn niet om wild van te worden.
johan.devos schreef:Ik heb ook ervaring met iOS en Android en behalve de app-GAP kan geen van beide als OS tippen aan W10M ☹️
Ik blijf na een kleine week Android en ondertussen één dag iOS een beetje verbaast achter dat het ZO SLECHT is wat betreft het OS (en zelfs de apps). Windows 10 Mobile is jaren vooruit op zowel Android als iOS en ik zie er ook niet echt veel veranderen in komen.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ja iPhone keur je af, Android keur je af...
Koop terug een simpel gsmke. Wat deed jij voor het smartphone tijdperk?

Mij maakt iphone of android niet uit.
Ik merk geen verschil. Mijn Huawei doet wat al mijn iPhones allemaal konden.

Maar er zijn altijd mensen die speciaal willen doen zoals topicstarter.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

@r2504 Ooit de MS Launcher op Android geprobeerd ? Is wel sterk geblurd maar hieronder overzichtje. Swipe je naar links dan kan je die pagina vullen met widgets. Standaard staat je kalender er, je laatste notifications, je veelgebruikte contacten en je inbox en van Outlook kan je er ook kwijt. Per account.
Bijlagen
Point Blur_Dec072017_194200.jpg
Point Blur_Dec072017_194044.jpg
Point Blur_Dec072017_193919.jpg
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Geert2800 schreef:Maar er zijn altijd mensen die speciaal willen doen zoals topicstarter.
Er zijn zelfs mensen die van mening zijn dat je de modem chip (iets wat totaal transparant is) van je provider zelf moet kunnen kiezen... als ik dan plots eens wat kritischer ben over een smartphone OS is het plots speciaal doen ? Ik vind trouwens geen dingen uit... ik vergelijk gewoon met wat een ander OS kan bieden.
BertG3 schreef:@r2504 Ooit de MS Launcher op Android geprobeerd ?
Ja, die heb ik inderdaad getest (als eerste zelfs) maar het voldeed me niet echt (ik zie hier trouwens drie schermen waar ik uiteindelijk meer informatie had op één scherm). Ondertussen heb ik me volop ondergedompeld in iOS dus de details ontgaan we even maar misschien staan ze wel beschreven in deze thread. Het algemeen gevoel was wel één van poor Microsoft, een fantastisch systeem hebben en dan op een concurrentiel OS met zoiets als launcher tevoorschijn komen (en de grootste verbazing was dan eerder dan Android gebruikers het blijkbaar fantastisch vinden).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Volgens mij is het eerder aanpassingstijd.
Het Windowsphone scherm dat je hier postte lijkt me 'the hell', maar ik ben Android gewoon - met icoontjes en widgets enzo.
Jammer dat je het zo snel opgeeft, maar it's a free world.

Ik betwijfel dat Apple/iOS u veel beter gaat bevallen.
Conceptueel doen ze hetzelfde (interface, apps, ...).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

was dit dan enkel maar een loze kreet:
http://www.techpulse.be/achtergrond/215 ... -verwerkt/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

wied schreef:was dit dan enkel maar een loze kreet:
http://www.techpulse.be/achtergrond/215 ... -verwerkt/
Oei.
Als MS het mobiele platform wil overnemen via een "cloud klembord" en een software-toetsenbord, zijn ze wel erg hopeloos :).
Ik gebruik Whatsapp als "klembord" en Touchpal vind ik een veel handiger toetsenbord dan Swiftkey.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Volgens mij is het eerder aanpassingstijd.
Plots tevreden moeten zijn met een heleboel minder functionaliteit is niet meteen de meest prettige aanpassing.
heist_175 schreef:Het Windowsphone scherm dat je hier postte lijkt me 'the hell', maar ik ben Android gewoon - met icoontjes en widgets enzo.
The hell omdat het meer informatie laat zien dan je ooit op een Android scherm zal krijgen ? Als je maar drie (want dat is het gemiddelde aantal widgets dat je met wat geluk op een Android scherm krijgt) Live Tiles op een scherm wil dan is dit heus geen probleem hoor. Widgets op Android is een hopeloze poging zolang je er niet meer op je scherm kan plaatsen en ze tenminste een beetje consistent in look and feel zijn... vandaag de dag is het gewoon ronduit afschuwelijk !
heist_175 schreef:Jammer dat je het zo snel opgeeft, maar it's a free world.
Jammer dat een heleboel mensen Windows Mobile (een recente 10 dus, niet de 8 of 8.1) nooit een kans hebben gegeven. Ik geef trouwens niet zo snel op maar ik kan ook niet zomaar een toestel houden om te experimenteren (ben ondertussen me nog steeds aan het verdiepen in iOS, had eigenlijk wel leuk geweest er eens terug Android naast te kunnen leggen).
heist_175 schreef:Ik betwijfel dat Apple/iOS u veel beter gaat bevallen.
Niet echt nee (tot m'n grote verbazing trouwens).
heist_175 schreef:Conceptueel doen ze hetzelfde (interface, apps, ...).
Inderdaad, ze hebben beide dezelfde beperkingen en tekortkomingen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Jij bent gestart met WM10 en vindt die tiles fantastisch.
Ik wil niets dat beweegt op mijn scherm (idem gewone W10), dus ik gruw van live tiles.
WIdgets: je kan toch meerder widgets op uw homescreen kwijt?
Ik heb op een "zij scherm" (geen idee hoe dat echt noemt) 2 widgets boven elkaar: een brede/hoge weer-widget en de rest opgevuld met Google Calendar (privé). Maar ik kon er nog een aantal andere kwijt, mocht ik dat gewild hebben.

Misschien had (want niet meer mogelijk te testen) je uw launcher moeten vervangen?
Ik gebruik al jaren Nova. Daar kan je alles op aanpassen: aantal icoontjes, breedte, hoogte, ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Ik wil niets dat beweegt op mijn scherm (idem gewone W10), dus ik gruw van live tiles.
Op zich hoeft dat van mij niet te bewegen... maar ze bevatten wel een hoop informatie die ervoor zorgt dat ik niet constant apps moet openen om te weten wet er aan de hand is. Overdag lees ik eigenlijk geen privé mail, maar als ik continue m'n mail app moet openen om te zien of het nu een privémail of wekmail was is dit niet productief.
heist_175 schreef:WIdgets: je kan toch meerder widgets op uw homescreen kwijt?
Na twee widgets stond het scherm meestal al vol... misschien dat je er nog een derde bij op kreeg maar het is zo snel een "kakafonie" onder Android door gebrek aan enige consistentie. Trouwens om je nog een voorbeeld te geven... zelfs puur alléén door naar m'n glance scherm te kijken weet ik hoeveel ongelezen telefoontjes, SMS'jes, privé mail, werk mail en WhatsApp berichten ik heb en wat m'n volgende meeting is... daar moet ik dus zelfs m'n telefoon nog niet eens voor aanraken !
heist_175 schreef:Misschien had (want niet meer mogelijk te testen) je uw launcher moeten vervangen?
Ik gebruik al jaren Nova. Daar kan je alles op aanpassen: aantal icoontjes, breedte, hoogte, ...
Ik heb een poging gedaan met de Microsoft Launcher maar het is en blijft een flauw afkooksel van de hoeveelheid info die je hebt op een W10M scherm. Misschien zit er tussen de 37 andere launchers wel één die doet wat ik zoek... maar het is net dat zoeken waar ik een hekel aan heb, het moet gewoon werken OOB.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Grootste probleem bij mijn ma, geen twee mailboxen afzonderlijk op het hoofdscherm, maar nu ze doorheeft hoe ze tussen de twee switched is het ok.
Geen counter van ongelezen mails bij de Outlook app. Toch niet in de default launcher die er op staat en blijkbaar is dat niet via het OS geregeld.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik versta de horror niet goed.

Ik heb een android gsm en iOS tablet. Voor mij is het grote verschil vooral de look&feel. Wat het echte probleem dan is voor jou kan ik niet vatten en ook niet terugvinden.

Werk & privémail is voor mij heel eenvoudig, gewoon 2 apps (Outlook voor werk & Gmail voor mezelf)
Live tiles? Zowel in android als iOS krijg je de info via meldingen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

to-taal o f f t o p i c, maar sinds ik het getingel en getangel van de notificaties uitgezet heb lijkt de dag veel rustiger te zijn ... Ik lees alles wel als ik er tijd voor maak en kan me zo beter concentreren met wat ik bezig ben..
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Tingel en tangel heb ik ook niet hoor.
Die zie ik enkel als ik een op 't knoppeke duw.

Laatst zat ik te wachten in een wachtzaal van de huisarts. Er zat daar een madam te chatten met hare gsm met de tingel tangel aan. man man...
zot wordt ik daarvan.
bwing, tong, ting ting, bwing,...

edit:
Wat rolt er hier nu net in mijn mailbox?
Tadaa! :banana:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Werk & privémail is voor mij heel eenvoudig, gewoon 2 apps (Outlook voor werk & Gmail voor mezelf)
Ik denk dat we het daarover reeds gehad hebben... als je twee verschillende mail clients nodig hebt om tot een bepaalde functionaliteit te komen dan is er iets grondigs fout met je OS (maar ondertussen blijven mensen dergelijke gebreken goedpraten en absurde voorstellen doen).
cadsite schreef:Wat rolt er hier nu net in mijn mailbox?
Tadaa! :banana:
Er zijn wel meer hardware aanbiedingen te vinden nog zoals deze van een toptoestel (spijtig genoeg wel niet in Europa te krijgen). Feit is en blijft echter dat W10M een platform is dat verlaten is door Microsoft en het dus enkel uitstel van executie is (de ijdele hoop dat Microsoft terug met een mobiel platform komt is echter even klein als dat Android/iOS de nodige maturiteit krijgen).
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”