Windows Mobile naar Android

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

r2504 schreef:
cadsite schreef:Werk & privémail is voor mij heel eenvoudig, gewoon 2 apps (Outlook voor werk & Gmail voor mezelf)
Ik denk dat we het daarover reeds gehad hebben... als je twee verschillende mail clients nodig hebt om tot een bepaalde functionaliteit te komen dan is er iets grondigs fout met je OS (maar ondertussen blijven mensen dergelijke gebreken goedpraten en absurde voorstellen doen).
Goedpraten? Bwa nee. Ik ben een gebruiker, geen prediker.
Voor mij is dit een goede oplossing. Misschien is dat van "niet beter weten", dat kan. Zo kan ik de notificaties netjes splitsen, contactpersonen vervuilen elkaar niet en de agenda's zitten ook waar ze moeten zitten.
Tot 2 jaar terug had ik een iPhone 3Gs, maar die was zo traag dat ik een nieuwe wilde. Ik was aan het kijken naar een windows mobile phone, maar voordat ik tot aankoop overging won ik een galaxy A3, die ik nu gebruik.

Hoe los je je mailprobleem trouwens op op PC niveau?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Goedpraten? Bwa nee. Ik ben een gebruiker, geen prediker.
Ik bekijk in deze thread Android/iOS ook even niet als pure gebruiker maar beschouw het eerder als een kritische vergelijking tussen de diverse mobiele platforms die er zijn. Het zijn dus pure objectieve feature based vaststellingen zonder enig fan gehalte.
cadsite schreef:Voor mij is dit een goede oplossing. Misschien is dat van "niet beter weten", dat kan. Zo kan ik de notificaties netjes splitsen, contactpersonen vervuilen elkaar niet en de agenda's zitten ook waar ze moeten zitten.
Gezien je oplossing ben je dus ook zelf tegen het probleem aangelopen en heb je er een workaround voor gevonden... maar het had dus anders gekunnen moest Android op hetzelfde niveau staan als Windows Mobile.
cadsite schreef:Hoe los je je mailprobleem trouwens op op PC niveau?
PC gebruik kan je echt niet vergelijken met mobiel gebruik... maar op PC heb ik gewoon twee verschillende profielen in Outlook zodat ik overdag ook geen notificaties krijg van privé mails (had ik dat wel gewenst had ik één profiel kunnen aanmaken met hierin twee accounts).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb onlangs ergens gelezen dat Android (en iOS) het concept van deep-linking toch zouden kennen en je dus een link op je homescreen zou kunnen plaatsen naar onderdelen binnenin een app (bv. een specifiek mailbox in de mail app, een specifieke kamer in je Sonos app, ...).

Het probleem is dat ik hier verder niets concreet van kan vinden (behalve wat info voor developers) ? Is dit iets wat reeds gebruikt wordt, hoe weet ik welke apps dit ondersteunen en hoe maak je deze dan aan ? Dergelijke stap zou Android dan toch een beetje dichter brengen bij de mogelijkheden van W10M.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

In Android heet dat een 'Activity' en bepaalde launchers kunnen daar een snelkoppeling naar maken, of via 3rd party tooling.
Wlke activity beschikbaar is hangt af van de app, maar een bvb specifieke mailbox openen kan vaak via een zelf-aangeboden widget (en is geen activity).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik kom heel toevallig net iets tegen dat met die Activities te maken heeft.

Blijkbaar kan je enkel app icoontjes in een folder steken op een van je homescreens, maar dus geen widgets. Ik had tot voor kort naast mijn gewone Belfius app icoontje, daarin ook 3 icoontjes voor contactloos betalen met mijn 3 Belfius kaarten. Dat waren dus geen zelfstandige apps, dus wellicht via zo'n Activity.
Ik had die icoontjes echter weg gedaan omdat ik dat mobiel betalen eens wou herconfigureren aangezien ik nooit mijn pincode wist op het moment dat ik het eens wou uitproberen. Nu slaag ik er echter helemaal niet meer in om die terug te krijgen. De app laat wel toe van een widget te creëren maar ook dat werkt eigenlijk niet, toch niet vanuit de app. Ik kan wel op de normale Android manier een widget creëren waarna ik de kaart kan kiezen. Ik zit dan echter met 3 widgets die niet in een folder gedropt kunnen worden.
Ik vermoed eigenlijk dat de werking van die Belfius app gewijzigd is, waardoor dat soort links dat ik eerst had, niet meer mogelijk zijn.

Bottomline (want wil eigenlijk je thread niet hijacken) is dat het wellicht wel mogelijk is, maar enkel als de app het zelf supporteert/genereert.

EDIT: ik zie nu trouwens dat de app wel een soort context menu heeft vanuit het app icoon. Als ik er vanop het homescreen lang op druk, krijg ik niet alleen de normale app-edit icoontjes (zoals Info, Delete, ...) maar ook specifieke acties van Belfius zelf zoals contactloos betalen. Nu nog zien te vinden hoe je die hun eigen icoontje kunt geven.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Als ik in de Belfius app, nog eens door de contactloos betalen wizard ga, komt als laatste scherm de mogelijkheid om een widget voor die kaart te maken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ddd schreef:Als ik in de Belfius app, nog eens door de contactloos betalen wizard ga, komt als laatste scherm de mogelijkheid om een widget voor die kaart te maken.
Werkt dat bij jou dan ? Bij mij doet dat uiteindelijk niets, en de enige manier om een widget toe te voegen (een echte dan) is door dat vanuit mijn Android launcher (Nova) te doen waar bij Add Widget ook Belfius er tussen staat.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik heb dat bijvoorbeeld ook in de Yeelight app. Daar kan ik icoontjes maken per lamp en als ik op zo'n icoontje druk dan kan ik mijn lamp besturen zonder dat de volledige app opgengedaan wordt.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

ja, hoor, komt nieuw ikoontje op mijn scherm. Gewoon vanuit de belfius app.

Galaxy S7, Android 7, Belfius app v 7.4.1_21 (21/12 bijgewerkt)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”