Iphone: vele vragen

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

Beste

Ik moet van hogerhand omschakelen naar een iphone, maar aangezien ik geen collega's in de Benelux heb stel ik hier wat vragen...

Welk model?
Ik twijfel tussen de SE en de 7
SE is beter van omvang en met 1 hand te bedienen is. maar de 7 is beter doordat die geen scherpe randen heeft
Iemand een zinnig advies of is de keuze echt persoonsgebonden?

Welke autohouder
Ik zie grotendeels raamhouders of ventilatiemond houders.
Ik verkies de ventilatiemodellen zodat ik het dan ook op een huurauto kan gebruiken.
Maar:
verhinderen deze de luchtstroom niet?
Kan de iphone tegen de grote hitte die uit de openingen komt?
Welke merken zijn degelijk

Welke autolader:
Hoeveel Ampere is aan te raden om bij te laden maar de batterij niet te snel laten te verouderen?
Heeft apple dit zelf? Want ik zie enkel hun kabels

office:
Is het mogelijk om office te hebben op een iphone,
hoeveel opslagruimte neemt dit in?
is dit handig?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Rias schreef:office:
Is het mogelijk om office te hebben op een iphone,
hoeveel opslagruimte neemt dit in?
is dit handig?
Zowat alle Microsoft apps bestaan voor iPhone... https://itunes.apple.com/us/developer/m ... d298856275
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Bij een houder voor je ventilatierooster schakel je deze best uit. Heb dit in het verleden zelf ook veel gebruikt.

In mijn huidige wagen echter niet meer gezien mijn iPhone groter is dan het rooster.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

In de zomer laat ik de lucht gretig stromen, zodra er gewarmd wordt vliegt die toe achter de gsm.
Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

Bedankt voor de tip ivm de luchtstroom
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Goede beslissing van hogerhand, kiezen voor een iPhone is kiezen voor veiligheid en privacy en een breed gamma aan kwalitatieve apps.

Welk model? In principe iPhone X, het beste met de laatste tech.
Als de keuze SE of 7 is zou ik voor de 7 gaan wegens opnieuw krachtiger/recenter. Maar als het formaat te groot is is de SE zeker een goede optie. Je kan die in een case steken zonder scherpe randen. Er zijn wel rumors dat er begin volgend jaar een SE 2 zou kunnen verschijnen.

Autohouder: WizGear Universal Air Vent Magnetic Phone Car Mount Holder - klein ding dat je gemakkelijk mee op reis kunt nemen.

Autolader: Anker PowerDrive USB + Apple Lightning-to-USB kabel 2m
Anker heeft ook PowerDrive modellen met Lightning, en die werken evengoed, maar dan beperk je je meteen tot Lightning (geen mogelijkheid meer om iets anders op te laden)
Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

CCatalyst schreef:Goede beslissing van hogerhand, kiezen voor een iPhone is kiezen voor veiligheid en privacy en een breed gamma aan kwalitatieve apps.
Tot nu toe werk ik met een ipad mini en een surface, op zich had ik geen smarphone nodig voor het werk.
Heeft dus niets met veiligheid of privicy te maken, wel met uitstraling naar de klant toe.
CCatalyst schreef:Welk model? In principe iPhone X, het beste met de laatste tech.
Als de keuze SE of 7 is zou ik voor de 7 gaan wegens opnieuw krachtiger/recenter. Maar als het formaat te groot is is de SE zeker een goede optie. Je kan die in een case steken zonder scherpe randen. Er zijn wel rumors dat er begin volgend jaar een SE 2 zou kunnen verschijnen.
Hoewel het budget er is, vind ik de X echt veel te duur.
CCatalyst schreef:Autohouder: WizGear Universal Air Vent Magnetic Phone Car Mount Holder - klein ding dat je gemakkelijk mee op reis kunt nemen.
Begrijp ik het goed, dat je hierbij een metalen sticker op de achterkant van de telefoon kleeft?
Dus dit kan gebruikt worden met alle soorten van hoesjes?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

CCatalyst schreef:Goede beslissing van hogerhand, kiezen voor een iPhone is kiezen voor veiligheid en privacy en een breed gamma aan kwalitatieve apps
Absoluut, zeer veilig :-)
appleroot.jpg
Wat betreft autohouder : ik heb deze in mn wagen hangen : https://www.coolblue.be/nl/product/1338 ... ouder.html
Zeer tevreden van, zwalpt niet alle kanten uit, hangt stevig aan de ruit vast en moet op die manier dus ook geen rekening houden met de airflow.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik gebruik zo'n TomTom Beanbag https://www.coolblue.be/nl/product/6843 ... ntage.html, daar kan je elke houder met zuignap op bevestigen, hoeft niet van Tomtom te zijn. Je kan de beanbag overal leggen, hij heeft een gewicht waardoor hij niet verschuift en als je hem niet gebruikt leg je hem gewoon in het dashboardkastje of de koffer. Zo blijven er geen sporen van een zuignap op de ruit of in de auto.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Rias schreef:wel met uitstraling naar de klant toe.
Da's ook een goed argument.
Rias schreef: Begrijp ik het goed, dat je hierbij een metalen sticker op de achterkant van de telefoon kleeft?
Dus dit kan gebruikt worden met alle soorten van hoesjes?
Ofwel de sticker ofwel een flinterdun metalen plaatje dat je onzichtbaar tussen iPhone en case kunt steken als je een hebt, beide zijn meegeleverd.
krisken schreef: Absoluut, zeer veilig :-)
Werkt niet bij mij, blijkbaar omdat ik een password voor root ingesteld heb. Maar goed, iOS != macOS.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:
Rias schreef:wel met uitstraling naar de klant toe.
Da's ook een goed argument.
Goh,
als het enkel over de "uitstraling naar de klant" gaat, hoeven er toch zo geen vragen gesteld worden... :angel:
Mischien kunnen we ook helpen kiezen of het een witte een zwarte of een roze moet zijn, nee wacht qua uitstraling zit je natuurlijk golden met een gouden ;-)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

iceke schreef:
CCatalyst schreef:
Rias schreef:wel met uitstraling naar de klant toe.
Da's ook een goed argument.
Goh,
als het enkel over de "uitstraling naar de klant" gaat, hoeven er toch zo geen vragen gesteld worden... :angel:
Mischien kunnen we ook helpen kiezen of het een witte een zwarte of een roze moet zijn, nee wacht qua uitstraling zit je natuurlijk golden met een gouden ;-)
Ik veronderstel dat OP niet in IT werkt, en inderdaad in onze sector gaan we onze wenkbrauwen forsen als we zaken als "uitstraling" en "smartphone" in 1 zin horen. Maar in andere sectoren waar men met een ander type van klanten werkt is het totaalplaatje - inclusief smartphone dat net als een horloge deel geworden is van de vaste uitrusting - wel van belang, en dan wil je als contractor echt niet de enige met een "goedkope" Android zijn te midden van een hoop iPhones, want dat wordt wel degelijk opgemerkt. Niet alleen fysiek, ook als ze bv een berichtje naar u willen sturen "tiens, alleen bij u komen die bubbels in het groen, zo raar". Opnieuw, wij in de IT gaan dit nooit snappen, maar er is ook nog een wereld buiten de IT. Ik heb ook van mijn vriendin die in zo'n sector werkt moeten leren hoe dit in elkaar zit :wink: .
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vind niet dat de SE (in principe hetzelfde model als de 5 serie) "scherpe randen" heeft; de grootte, dunne vorm, en afrondingen van de 7 reeks echter maken dat model heel moeilijk in mijn hand te houden zonder het de neiging heeft om eruit te willen spring
CCatalyst schreef:
Rias schreef:wel met uitstraling naar de klant toe.
Opnieuw, wij in de IT gaan dit nooit snappen, maar er is ook nog een wereld buiten de IT. Ik heb ook van mijn vriendin die in zo'n sector werkt moeten leren hoe dit in elkaar zit :wink: .
Ben *ik* blij dat ik in de IT sector zit :-P
Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

De uitstraling is als bedoeling dat iedereen dezelfde software heeft met dezelfde functionaliteiten.
Dus dan kom je automatisch bij iOS uit.
Want dat is onder Android niet haalbaar.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Rias schreef:De uitstraling is als bedoeling dat iedereen dezelfde software heeft met dezelfde functionaliteiten.
Bij ons heet dat "uniformiteit" maar soit :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als gevolg van m'n recente test met Android moet ik zeggen dat het daar totaal zoek is.

Het is één grote rommel en zoektocht naar een iets of wat aanvaardbaar samenraapsel om in je noden te voorzien.

Blijkbaar is dit geen obstakel voor 86% van de smartphone bezitters dus het probleem ligt vermoedelijk bij mij :lol:
Rias
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 nov 2017, 10:18

Uitstraling door uniformiteit zullen we het dan noemen :-)

De SE is besteld samen met een decoded hoesje
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Als gevolg van m'n recente test met Android moet ik zeggen dat het daar totaal zoek is.
Het is één grote rommel en zoektocht naar een iets of wat aanvaardbaar samenraapsel om in je noden te voorzien.
Blijkbaar is dit geen obstakel voor 86% van de smartphone bezitters dus het probleem ligt vermoedelijk bij mij :lol:
Klopt; ik word onnozel van die fabrikanten die het nodig vinden aan de stock android te sleutelen.
Probleem is dat stock android eigenlijk (bijna) enkel op de Google Nexus (en nu Pixel) terug te vinden is, en die zijn behoorlijk prijzig.
Het Apple alternatief is uiteraard ook alleen maar duurder en duurder geworden over de jaren en modellen.

Met als gevolg dat velen die zich van die uniformiteit iets aantrekken de handdoek in de ring gooien en dan toch maar gaan klooien met wat er te vinden is.

En naar hardware toe van t zelfde.
Iedereen beconcurreert iedereen, maar men maakt uiteraard alleen maar reclame over die dingen waarmee je kan uitpakken naar de consument toe; dat leidt ertoe vele technischere details moeilijker terug te vinden zijn, en als je ernaar vraagt krijg je meestal zo'n "waar dafuq vraagt die nu achter" gezicht bij de verkoper (als het om een brickstore gaat), of een generic nietszeggende email (bij de webshops).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

r2504 schreef:[...]Het is één grote rommel en zoektocht naar een iets of wat aanvaardbaar samenraapsel om in je noden te voorzien.[...]
Oh helemaal. Er is geen overzicht voor een nieuwe gebruiker, het staat allemaal overal en nergens, het is 1 grote rommelboel. Ik kan wel begrijpen dat het wat gemakkelijker is voor iemand die al lang met zo'n systeem bezig is - of iemand die het nog plezant vindt om er uren aan te spenderen om het naar je hand te zetten (e.g. flashen met een andere rom)

Maar dat het excuus "there's an app for that" dan wél gebruikt mag worden voor iets doorsimpels als een toetsenbord instellen, terwijl dat zelfde excuus dan niet gebruikt mag worden voor iets wat iOS niet out-of-the-box kan dat gaat er bij mij niet in. (cfr http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=9&t=51384)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Klopt; ik word onnozel van die fabrikanten die het nodig vinden aan de stock android te sleutelen.
Probleem is dat stock android eigenlijk (bijna) enkel op de Google Nexus (en nu Pixel) terug te vinden is, en die zijn behoorlijk prijzig.
Nokia beperkt zich ook tot stock Android en via een Black Friday deal had ik hun toptoestel voor slechts 399 euro (al staat die ondertussen al terug 599, alhoewel dit nog steeds heel wat lager is dan een iPhone).
ITnetadmin schreef:Het Apple alternatief is uiteraard ook alleen maar duurder en duurder geworden over de jaren en modellen.
De uniformiteit is duidelijk groter al ontbreekt het ook daar aan tal van features die onder Windows Mobile gewoon standaard zijn. Ik kan me dan ook niet van de indruk ontdoen dat de gemiddelde smartphone gebruiker gewoon een kudde dier is zonder enige kritische geest.
ITnetadmin schreef:En naar hardware toe van t zelfde.
Ook hier de klassiekers... de huidige hype is de bezel zo klein mogelijk maken (tot in het absurde dat je hem gaat buigen rond je speaker en front camera toe).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

r2504 schrijft: kan me dan ook niet van de indruk ontdoen dat de gemiddelde smartphone gebruiker gewoon een kudde dier is...

erg diepzinnige observatie :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Nokia beperkt zich ook tot stock Android en via een Black Friday deal had ik hun toptoestel voor slechts 399 euro (al staat die ondertussen al terug 599, alhoewel dit nog steeds heel wat lager is dan een iPhone).
Ik ben daar nu mss ouderwets in, maar ik vind 400 euro toch al veel voor een smartphone, dat is voor mij al de duurdere variant.

Ik heb ooit een iPhone3GS voor 550 gekocht, nieuw, met het gedacht dat de prijzen over de jaren wel zouden dalen naarmate de technologie vordert, en door het totale gebrek aan concurrentie in Belgie (toen waren Androids nog niet uit hier, niet dat android 1.x zo'n wereldschokkende software was, en de enige BB touchscreen had had geen onboard wifi).

Terwijl de iPhone nieuwprijzen sindsdien enkel nog naar omhoog gaan (en dan zwijgen we nog over de schandalig meerprijs voor wat extra geheugen ipv een SD slot; een praktijk die gerust verboden zou mogen worden), is de fatsoenlijkere middenklasse (dat zijn de 200-400 euro modellen) bevolkt met androids die hier en daar allemaal wel aangepast zijn door de makers van de gsm.

Vooral het pushen van eigen clouddiensten valt op, niet dat Google zelf daar zoveel beter in is.
Terwijl je bij een iPhone nog kan inloggen op aparte accounts voor iTunes, iCloud, iWhatever (de iPhone vraagt voor elk een aparte login, hoewel hij het veldje wel gaat autofillen met je itunes login), gaat het android toestel er steevast default vanuit dat de Google account waarop ik wil inloggen voor mijn calender *ook* de google account is die ik wil gebruiken voor mijn Play store of mijn google Drive.
Aangezien dat bij mij allemaal aparte accounts zijn word ik daar dus horendol van.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”