ipad account overzetten naar iphone

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Leen.Z
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2017, 13:19

Ik wil de account van een ipad overzetten naar een nieuwe iphone.
De foto's moeten wel op de ipad blijven staan met een nieuwe account.

Hoe kan ik dit best aanpakken, want als ik de uitleg lees gaan die foto's niet automatisch onder de nieuwe account komen te staan.

Plan is dat de huidige ipad privé voor de kinderen is en de nieuwe iphone zakelijk voor mezelf.
Daarom is 1 account voor beide uitgesloten.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Foto's laten syncen met iCloud Photo (of Google Photos) lijkt mij de meest eenvoudig oplossing voor de foto's
Ik weet niet wat je met account overzetten bedoelt, maar als je een reserve kopie bedoelt, normaliter is dat mogelijk maar als je apps gebruikt die bv. alleen beschikbaar zijn op iPad zullen die niet overgezet worden.
Daarna iPad wissen en en opnieuw instellen met nieuwe account voor kinderen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Volgens mij is het het veiligst om via https://icloud.com de foto's allemaal te downloaden in een nieuwe map op je computer er daarna terug te importeren in een nieuwe account.

Als je iPad voldoende opslaggeheugen heeft, zou je ook via Instellingen > iCloud > Foto’s het volgende kunnen doen
- Zet het vinkje bij Optimaliseer iPad-opslag uit
- Zet het vinkje bij Download en bewaar originelen aan

Daarna moet je wachten tot alle foto's op de iPad gedownload zijn en kan je het oude account verwijderen en een nieuw account toevoegen.
Eens het nieuwe account op de iPad is ingesteld, kan je, indien gewenst, je foto's opnieuw laten synchroniseren naar iCloud.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”