Lange sms naar mms blokkeren android

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb soms dat ik lange smsen stuur en dan gaat het naar een mms.

Ik betaal da1r iedere keer 24 cent bovenop men bundel voor.

Is er een manier in android die zorgt dat smsen niet naar mms gaat?

Want zo is dit niet leuk.
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

Een alternatieve messaging app downloaden in de Google Play store (Handcent, Go SMS, ...) waar je dit expliciet kan uitschakelen dat SMS niet mogen worden geconverteerd naar MMS?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Naar de sms instellingen gaan en dat uitschakelen?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zal de optie van Quid gebruiken.

Want op men emui skin vind ik echt niet de optie om dat uit te schakelen(zit zelfs op iedere smartphone)

Heb het probleem al gehad op een samsung galaxy young s6310. Alsook op de Wiko Darkmoon.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Je kan altijd eens proberen om de klantendjenst van je operator te bellen te vragen of ze dit kunnen blokkeren.

Edit: Of gewoon de APN instellingen voor MMS wijzigen naar een niet werkende combinatie.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heb de APN instellingen gewijzigd :)

Verzend nu niet meer :)
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

ja, die automatische mms is ook een melkkoe voor de providers, net zoals die voicemail... :|

Laatst nog een telefonische discussie gehad over mijn factuur ivm mms ipv sms in stukken versturen... Zei die hollander(call center) tegen mij dat dit altijd al zo geweest is... Dit is zever natuurlijk: zolang bestaan die mmsen nog niet, is volgens mij samen met smartphones gekomen... Vroeger werden lange smsen automatisch in stukken verstuurd... Ik heb het die hollander goed op de rooster gelegd: da was best grappig eigenlijk :p



Als je Xposed op je smartphone hebt kun je dit ook fixen(mmsen blokkeren)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

"Between 2010 and 2013, MMS traffic in the U.S. increased by 70% from 57 billion to 96 billion messages sent.[4] This is due in part to the wide adoption of smartphones."
:banana:

Bron: Wikipedia
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

MMS bestaat al veel langer dan smartphones hoor. Zelfs met een Nokia 3510i uit 2002 kon je al prentjes doorsturen via MMS. Daarna zijn er dan telefoons met camera's gekomen en kon je ook foto's en video's doorsturen via MMS.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

ja, dat zou best kunnen... Maar die langere smsen als mms versturen nog niet en men kan niet standaard zelf kiezen of instellen dat je lange smsen in stukken wil versturen.
Is gewoon weer een manier om makkelijk geld verdienen door providers in mijn ogen...(net zoals voicemail: als je niet (snel genoeg) opneemt als men belt: hup voicemail...telkens een verbindingskostje in hun portemonnee) :)

Die voicemail heb ik uitgeschakeld dus en lange smsen worden bij mij ook in stukken verstuurd.... :)

Toen ik die voicemail online uitzette belde men mij daags nadien nog op met de vraag of ik wel zeker was of ik dit wel wilde....??? :p Kun je nagaan hoeveel die waarschijnlijk opbrengt voor hun.... :)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”