Oneplus flashen naar Android 7.1.2

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb nog steeds een Oneplus One en qua hardware ben ik (op de vingerafdrukscanner na) eigenlijk nog best tevreden.
Als ik echter ga kijken naar de security settings kom ik volgende tegen: "niveau van Android beveiligingspatch: 1/09/2016".
Over enkele dagen draait mijn smarpthone dus met patches van minstens een jaar geleden, min of meer een eeuwigheid dus.

Ik denk niet dat Oneplus zelf nog OTA updates gaat voorzien, maar kwam volgende tegen:
https://forum.xda-developers.com/oneplu ... 3-t3626403
waarbij ik dit wel leuk vond:
[ROM+KERNEL][7.1.2]
(...)
OTA updates via built-in updater in Settings
Maar dan: hoe begin ik eraan?
Installation instructions (for first-time installation):
First, perform a backup of your existing setup, and then perform a clean install (wipe /data and /system; TWRP is recommended). Next, try flashing the ROM and see if it installs; if it installs without any issues then congratulations! Now just flash a Google apps package, and then reboot.

If you get an error when trying to install ("oppo.verify_trustzone" error), then first you must install/use the latest TWRP recovery (3.1.1-0). Next, download and flash the latest official CM13.0 snapshot. Then, without rebooting from recovery, wipe /system and flash my ROM. This process is necessary to update various firmwares (including TrustZone), as the updated firmware is needed by this ROM. After flashing this ROM, flash a Google Apps package, and then reboot.
TWRP heb ik al geinstalleerd op mijn telefoon, maar niet op mijn laptop (ADB)

Kan iemand met een stappenplan geven, links die het in stapjes uitleggen is ook goed.
Moet ik eerst root access verkrijgen op mijn OPO? Indien ja, hoe fix ik dat?

Mij lijkt dit het stappenplan?
1. root access
2. installeer de nieuwe ROM (maar vanuit welke interface, als ik net een wipe gedaan heb?)

Eens dit me lukt, plan ik mijn T520 tablet ook een update te geven. Die heeft zelfs geen Android6 :)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=82&t=49866

Heb een tijd geleden dezelfde vraag gesteld... De one plus one gaat trouwens ook een update krijgen via Lineage naar versie 8...
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als je TWRP succesvol geïnstalleerd hebt, dan heb je geen ADB meer nodig denk ik.
Enkel de juiste ROM ergens op je smartphone opslaan en flashen via TWRP.
Waarschijnlijk kijk je best eens voor LineageOS.
Nadien heb je nog geen play store, en moet je oop opengapps installeren via TWRP.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Kijk eens op xda:komt nog wel wat bij kijken.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Is je bootloader unlocked ?
Je hebt dus TWRP via ADB geflashed ? Dus als je nu je OnePlus opstart in recovery dan boot je in TWRP ?
Zoja dan plaats je de gewenste ROM en opengapps op je internal storage. Daarna volgen in TWRP, een wild van system data cache en dalvik cache. Daarna install doen van je zip van je ROM en de som van opengapps.

Indien je root wil zal je de som van SuperSU of Magisk ook nog moeten flashen. Daarna herstarten in system en klaar is kees.

Handig kan zijn: https://forums.oneplus.net/threads/onep ... oot.64487/

Ik raad volgende ROM aan voor een OnePlus One (LineageOS based): https://forum.xda-developers.com/oneplu ... c-t3463157
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Als je trouwens zo dicht mogelijk stock wilt hebben, raad ik aan om gewoon stock LineageOS te gebruiken. Daar is root optioneel en kun je eigenlijk nog steeds apps zoals bancontact ed gebruiken :)

Ik ben al 5 maand root-less, en mis het eigenlijk niet. Allemaal omdat ik klant ben bij Deutsche Bank :bang:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Dima_2005 schreef:Als je trouwens zo dicht mogelijk stock wilt hebben, raad ik aan om gewoon stock LineageOS te gebruiken. Daar is root optioneel en kun je eigenlijk nog steeds apps zoals bancontact ed gebruiken :)

Ik ben al 5 maand root-less, en mis het eigenlijk niet. Allemaal omdat ik klant ben bij Deutsche Bank :bang:
Magisk en systemless root en alles werkt,behalve seqr :)

Neem met twrp eerst een backup na het fastboot commando fastboot oem unlock (eerst developer settings oem-unlock aanzetten en usb debugging).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ondertussen heb ik zowel mijn OPO als mijn SMT520 op LineageOS gekregen, Android 7.1.2 :bdaysmile:
Bedankt voor de tips!
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

silencer schreef:
Dima_2005 schreef:Als je trouwens zo dicht mogelijk stock wilt hebben, raad ik aan om gewoon stock LineageOS te gebruiken. Daar is root optioneel en kun je eigenlijk nog steeds apps zoals bancontact ed gebruiken :)

Ik ben al 5 maand root-less, en mis het eigenlijk niet. Allemaal omdat ik klant ben bij Deutsche Bank :bang:
Magisk en systemless root en alles werkt,behalve seqr :)

Neem met twrp eerst een backup na het fastboot commando fastboot oem unlock (eerst developer settings oem-unlock aanzetten en usb debugging).
SEQR is echt de pest als het aankomt op Custom ROM/Root.

Ikzelf heb een Xiaomi Mi 5S en alles werkte perfect. Toen ik Custom ROM geflasht had met Magisk (Ressurection Remix) kreeg ik meteen de melding dat Tap&Pay van SEQR niet werkte omdat ik Root toegang had. Magisk Hide en Systemless Root hielpen niet. Opnieuw Ressurection Remix geflasht zonder SU toegang en toen kreeg ik de melding dat Tap&Pay niet werkte omdat ik een Custom ROM had...

Uiteindelijk toch maar terug gegaan naar MIUI. Ik deed het enkel om de HDR+ GCam app te kunnen gebruiken maar nu werkt die ook op de laatste MIUI Developer ROM :beerchug:
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Dima_2005 schreef: Daar is root optioneel en kun je eigenlijk nog steeds apps zoals bancontact ed gebruiken :)

Ik ben al 5 maand root-less, en mis het eigenlijk niet. Allemaal omdat ik klant ben bij Deutsche Bank :bang:
Dit had je kunnen oplossen in Xposed installer met rootcloak en je bancontact apps werken terug.... 8)
(Xposed heeft nog vele andere handige modules/apps) :-)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ja maar probeer eens SEQR in gang te krijgen als je roottoegang hebt of een Custom ROM gebruikt...

Rootcloak getest, Systemless root (in combinatie met SuperSU, Magisk met de Hide plugin) niks werkt......
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

BertG3 schreef:Ja maar probeer eens SEQR in gang te krijgen als je roottoegang hebt of een Custom ROM gebruikt...

SEQR ken(de) ik niet...
Ik had problemen met kbc apps zoals kbc sign en dat heb ik met rootcloak kunnen oplossen... Dus ging ik er vanuit dat dit misschien wel bij de meeste 'bancontact apps' wel zou werken...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ik herinner me dat ook: Bancontact heb ik wel werkend gekregen, maar Deutsche Bank niet meer. Heb ook geen tijd meer om te prutsen.
En eigenlijk: ik mis root ook niet. Vroeger was het leuk om mee te prutsen, maar nu dat alles gewoon werkt, heb ik geen zin meer.

Enige wat ik een beetje mis, is Adaway, al moet ik zeggen: nu kan ik tenmisnte sommige links openen :) Dus op zich mis ik het niet. En geen gepruts.

(wie had dat gedacht: van flashoholic naar zo dicht bij stock als mogelijk)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

heist_175 schreef:Ondertussen heb ik zowel mijn OPO als mijn SMT520 op LineageOS gekregen, Android 7.1.2 :bdaysmile:
Bedankt voor de tips!
Toegegeven, nog maar 1 dag in gebruik.
Na een ganse dag, heb ik nog 68% batterij over. :eek: :eek:
2 weken geleden heb ik een "factory reset" gedaan (maar nog steeds Cyanogen Android 6 en nadien hield ik op het einde nog 30-40% batterij over.
Voor de factory reset haalde ik het einde van de dag met moeite.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Bij mij wisselt het verbruik met Lineage nogal, de ene dag heb ik zoals bij jou nog +60% over, andere dagen vol opgeladen en na 8u slaap er al 40% af... Zonder enige aanwijsbare reden.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

-40% nadat je sochtends opstaat ?

da's belachelijke wakelock mijn insziens (één of andere app die je telefoon wakker houdt dus) :lol:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Wel, en dan kijk je de batterij na en zie je daar niets speciaals in staan, eerder iets als, Android system 2%, telefoon inactief 1%, besturingssysteem 1%...

Het rare is dat het van dag tot dag af hangt. Gisteren heel actief liggen geocachen, meerdere uren scherm aan, navigatie gebruikt, LTE constant en dan tegen het einde van de dag maar 40% eraf. Kom thuis, doe amper iets met dat ding en 4u later nog 18% over. Vreemd.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

slechte ontvangst kan ook een drain veroorzaken voor zover ik weet

staat je gps nog aan als je die niet gebruikt ? kan ook wakelocks veroorzaken bij bepaalde apps
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Gps staat zo goed als nooit aan... Ik blijf het een raar fenomeen vinden, gisteren ook weer, gaat heel de dag mee, tegen 18u staat die nog op 60%. Speel kort een spelletje en zo'n 4u later staat hij in het rood. Android system is dan plots de grote slokop. Vrees dat ik nog eens naar fabriekswaarden moet gaan. Aan de andere kant, hij gaat vlot een dag mee, maak me niet meteen zorgen. Als deze nog een jaartje blijft draaien ben ik al blij.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”