One Plus 3T

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
manitou
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 aug 2011, 19:11
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 6 keer

Ik overweeg de aankoop van een nieuwe smartphone als vervanging van mijn bijna 4 jaar Note 3.
Alhoewel ie nog zeer soepel loopt vanwege zijn 3gb RAM toch misschien tijd voor iets nieuw?
Ik had oa. mijn oog laten vallen op de One Plus 3T.
Niet alleen vanwege de specificaties maar ook om eens niet te kiezen voor een regulier merk.
Wat ik mij oa.afvraag is waar ik terecht moet wanneer mijn batterij aan vervanging toe is?
Van mijn huidige smartphone klik ik het achterdeksel los en wissel eenvoudig de batterij( origineel nieuw exemplaar voor 24,95 euro). Een batterij gaat meestal een jaar mee en verliest daarna snel zijn volledige capacteit.
Is er ergens een fysiek service point in Belgie waar je terecht kan?
Tweede vraagje, kan de One Plus 4G+ aan?
Is er al iets bekend over een eventuele opvolger?
Is er een goei alternatief toestel?
Uw ervaringen en antwoorden zijn welkom.
Dank voor uw tijd.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

manitou schreef:Een batterij gaat meestal een jaar mee en verliest daarna snel zijn volledige capacteit.
Een batterij slijt vrijwel continue en gaat niet ineens sterk achteruit na x tijd (een jaar bv.) Na 3 jaar zit je misschien op 80-85% originele capaciteit, wat op zich niet zo heel veel verlies is. Wil je geen zorgen om de batterij, koop dan een Lenovo P2, die heeft na 3 jaar nog (veel) meer batterijcapaciteit dan een 3T of Note 3 nieuw uit de doos.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb een Oneplus One, ondertussen meer dan 2 jaar.
Ik heb niet de indruk dat de batterij zo spectaculair achteruit gegaan is?
Ik gebruik mijn GSM behoorlijk intensief: GPS, telefoon, wifi-hotspot, krant lezen, ...
Dus dat je elk jaar uw batterij moet kunnen vervangen, lijkt me overkill.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Batterij van de Oneplus 3(T) is zeer makkelijk te vervangen.

Volgende video is een redelijke tutorial, mocht je het zelf doen plooi de batterij NIET als je hem er uit trekt. Normaal ontploft hij niet zomaar en is het ergste dat er kan gebeuren een defecte batterij maar kwestie van zeker te zijn.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:Ik heb een Oneplus One, ondertussen meer dan 2 jaar.
same, ook al van de zomer van 2014 dus al bijna 3 jaar straks (yikes, nog nooit een smartphone gehad die die leeftijd bij mij haalde).
nog steeds supertevreden over en de batterij heeft amper slijtage, kom nog steeds makkelijk een dag door (en als ik niet bel, bijna 2)
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

manitou schreef:Is er ergens een fysiek service point in Belgie waar je terecht kan?
Tweede vraagje, kan de One Plus 4G+ aan?
Is er al iets bekend over een eventuele opvolger?
Is er een goei alternatief toestel?
Uw ervaringen en antwoorden zijn welkom.
Dank voor uw tijd.
- Ze hebben geen fysieke locatie waar je repairs kan laten doen, maar je kan hem natuurlijk altijd opsturen. De toestellen worden, dacht ik, in Duitsland of Polen hersteld en duurt enkele werkdagen.
- De OP3(T) kan 4G+ aan.
- Er is nog niets bekend van opvolger, en daar moet je u ook weinig druk in maken vind ik. De 3T is een heel performante smartphone waar je sowieso nog jaren plezier aan gaat hebben.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Opvolger zal binnenkort uitkomen, Xiaomi zal de Mi 6 met de Snapdragon 835 in April gaan aankondigen/verkopen volgens geruchten. Dus andere fabrikanten zullen rond dezelfde tijd hun SD 835 toestellen aankondigen.

PS: Ik vermoed dat de Oneplus 4 duurder zal zijn dan de Oneplus 3. En op zijn minst even duur is als de Oneplus 3T. Zo goedkoop als de Oneplus One worden ze nooit meer.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb wel het idee dat oneplus zo stilaan terug richting het hogere marktsegment gaat:
ze volgen de andere (het design is niet meer echt innoverend, en ze hebben nu zelfs zo'n 'samsung button' vooraan), en de prijs is ook al een stuk pittiger geworden dan eerst...

vraag me dan af wat straks de meerwaarde van oneplus gaat zijn over OPPO, of het moest meer naamsbekendheid zijn
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Splitter schreef:ik heb wel het idee dat oneplus zo stilaan terug richting het hogere marktsegment gaat:
ze volgen de andere (het design is niet meer echt innoverend, en ze hebben nu zelfs zo'n 'samsung button' vooraan), en de prijs is ook al een stuk pittiger geworden dan eerst...

vraag me dan af wat straks de meerwaarde van oneplus gaat zijn over OPPO, of het moest meer naamsbekendheid zijn
OPPO verkoopt niet in Europa en de US, en Oneplus zal waarschijnlijk overschakelen op normale prijzen ( rond de 500-600 euro ) op verloop van tijd. Meerwaarde is dat hun toestellen zowat de snelste op de markt zijn en de juiste combinatie van hardware bevatten die beide performance en battery life ten goede komen ( 1080P amoled panel, dash charge, relatief grote batterij, ... )
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

lanadekat schreef: OPPO verkoopt niet in Europa en de US, en Oneplus zal waarschijnlijk overschakelen op normale prijzen ( rond de 500-600 euro ) op verloop van tijd. Meerwaarde is dat hun toestellen zowat de snelste op de markt zijn en de juiste combinatie van hardware bevatten die beide performance en battery life ten goede komen ( 1080P amoled panel, dash charge, relatief grote batterij, ... )
euhm,
1 - OPPO verkoopt(e) wel in europa (europe.oppostyle)
2 - oneplus is een dochter van OPPO
3 - de OPPO find7 <=> oneplus one waren quasi gelijk (kwamen dan ook maar met een maand verschil uit), alleen had de find7 de echte OPPO prijs (lees: duur) én de skyline notification led (die had ik erg graag teruggezien bij oneplus)

gezien OPPO voor de rest van hun productlijnen de eigen naam gebruikt (OPPO digital) lijkt het me enigszins logisch dat als ze de prijzen van oneplus richting de prijzen van OPPO trekken, ze dan ook maar met 1 van de 2 merken doorgaan voor smartphones.
overigens, als oneplus overschakelt op wat jij normale prijzen noemt (ik noem dat al duur voor een telefoon, en vergeet niet dat de one aan 299 stond!),
dan verliezen ze een groot deel van hun appeal want je moet nog steeds denken aan dat er geen lokale (fysieke) aanwezigheid is, de naam nog steeds kleiner is, etc etc etc...

let op: ik ben verder nog nooit zo tevreden geweest over een telefoon als over de one, en ik heb nu een kennis die de 3T gekocht heeft en daar was ik ook van onder de indruk, daar niet van... maar er zijn limieten aan wat een mens zou moeten willen betalen voor een gsm.

om een kanttekening te maken naar een andere lopenede thread: waarom denk je dat leroy opslag wil, die gsm's zijn niet meer te betalen met een jaarloon van 800.000 hoor! :)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Splitter schreef:
heist_175 schreef:Ik heb een Oneplus One, ondertussen meer dan 2 jaar.
same, ook al van de zomer van 2014 dus al bijna 3 jaar straks (yikes, nog nooit een smartphone gehad die die leeftijd bij mij haalde).
nog steeds supertevreden over en de batterij heeft amper slijtage, kom nog steeds makkelijk een dag door (en als ik niet bel, bijna 2)
Idem hier. Heb een maand geleden batterij vervangen (wat ook redelijk makkelijk was). Maar het had 0 impact. Hooguit paar percent meer gemiddeld op einde vd dag.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb mijn OnePlus One batterij na 2 jaar gebruik toch moeten vervangen. Ik haalde anders het einde van de dag (lees: 18u) niet meer en vond dat bijzonder vervelend.

Heb gewoon zelf een batterij besteld en het toestel opengemaakt, maar het vervangen was toch niet zo simpel. 1 van de (vele) schroefjes bleek muurvast te zitten én de camera is tijdens het proces losgekomen van de printplaat. Niet onoverkomelijk, maar toch niet de simpelste swap ooit.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb wel even intensief pokemon go gespeeld... en dat heeft de batterij van mijn opo toch wel serieus gekilled.
Haal amper nog een 10u, als ik niets intensief doe... als ik terug pokemon go opzet, haal ik nog amper een uurtje.
de koe zegt boe
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

PoGo is dan ook een batterijslurper.
Op mijn Nexus 5 was die met PoGo of Ingress na een uurtje ook plat hoor.
Met de huidige OP3 kan ik makkelijk 3 tot zelfs 4 uur spelen.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Splitter schreef:de prijs is ook al een stuk pittiger geworden dan eerst
Oneplus one in 2014: 299 euro
Samsung Galaxy S5 in 2014: 679,99 euro
iPhone 5S in 2014: 699 euro

Oneplus One 3T nu: 439 euro
iPhone 7 nu: 717 euro
Samsung Galaxy S7 nu: 609 euro
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

tommekentom schreef:
Splitter schreef:de prijs is ook al een stuk pittiger geworden dan eerst
Oneplus one in 2014: 299 euro
Samsung Galaxy S5 in 2014: 679,99 euro
iPhone 5S in 2014: 699 euro

Oneplus One 3T nu: 439 euro
iPhone 7 nu: 717 euro
Samsung Galaxy S7 nu: 609 euro
daar bevestig je het imho quasi mee: samsung is naar beneden gegaan in prijs, oneplus omhoog... en niet evenredig.
ik vind 300 hoog genoeg voor een telefoon, en zou verwachten dat oneplus in een positie is om niet over de 350 te gaan...
samsung kan je nog verantwoorden: eigen r&d voor veel onderdelen, merkbekendheid, reclame, grote internationale aanwezigheid, fysieke repaircenters, ...
oneplus kan dat niet.

dat staat verder wel los van het feit dat de OP3t een pracht van een toestel is
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

tommekentom schreef:
Splitter schreef:de prijs is ook al een stuk pittiger geworden dan eerst
Oneplus one in 2014: 299 euro
Samsung Galaxy S5 in 2014: 679,99 euro
iPhone 5S in 2014: 699 euro

Oneplus One 3T nu: 439 euro
iPhone 7 nu: 717 euro
Samsung Galaxy S7 nu: 609 euro
US dollar vs de Euro is ook sterk anders in 2014 dan nu. In 2014 had je 1.40 USD voor 1 Euro, nu nog 1.05. En aangezien zo wat alles in electronics in USD verhandelt wordt.

De Samsungs zijn daarbij moeilijker te vergelijken want die kosten bij introductie misschien wel 699, maar dalen zo wat continu in prijs tot ze na 1.5-2 jaar voor 400 verkocht worden. Dat is bij Apple en Oneplus wel minder, die hebben hun vaste prijs en eigen (web)winkels en veranderen hun prijs slechts sporadisch.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Ik heb de er een: ik zit nog op android 6 (er is een update naar marshmellow): na het bellen in de wagen soms geen internetconnectie. De trilfunctie is niet standaard ingebouwd.
Batterij gaat bijzonder lang mee. Ik vind het scherm aan de kleine kant, maar ben groter gewoon. Macheert vrij goed.
Dual sim is wel handig.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

AndRo555 schreef: Wil je geen zorgen om de batterij, koop dan een Lenovo P2, die heeft na 3 jaar nog (veel) meer batterijcapaciteit dan een 3T of Note 3 nieuw uit de doos.
Hoe kan jij weten wat die capaciteit zal zijn over 3 jaar ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

R2D2 schreef:
AndRo555 schreef: Wil je geen zorgen om de batterij, koop dan een Lenovo P2, die heeft na 3 jaar nog (veel) meer batterijcapaciteit dan een 3T of Note 3 nieuw uit de doos.
Hoe kan jij weten wat die capaciteit zal zijn over 3 jaar ?
Omdat de 5100mAh in de Lenovo al meer dan een derde van zijn capaciteit moet verliezen om minder als een 3T uit de doos te halen. Wat niet gebeurt voor 99.99% van de gebruikers. Alleen diegene die hem dagenlang in de brandende zon laten liggen (~50 graden telefoon) zullen daar misschien aan raken. Of diegene die 24/7 spelletjes speelt met de lader er in.
Vergeet ook niet dat je met een grotere batterij minder cycles doet bij hetzelfde verbruik als een kleinere.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik heb onlangs een Xiaomi Mi 5S 128GB ROM/4GBB RAM gekocht. Zeer tevreden van en kan hem zeker aanraden. Is volgens mij nog iets beter dan de OnePlus 3T vooral door z'n camera sensor die dezelfde is als de Google Pixel
manitou
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 aug 2011, 19:11
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 6 keer

Dank allemaal voor de interresante meningen. Toch maar even de modellen 2017 afwachten. In mijn regio zijn ze begonnen met de uitrol van 4,5G (niet te verwarren met 4G+) de standaard tot 5G van start moet gaan na 2020. De nieuwe Samsung zou deze standaard aan boord hebben. Waarschijnlijk volgen de andere producenten ook dit jaar met deze standaard?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

BertG3 schreef:Ik heb onlangs een Xiaomi Mi 5S 128GB ROM/4GBB RAM gekocht. Zeer tevreden van en kan hem zeker aanraden. Is volgens mij nog iets beter dan de OnePlus 3T vooral door z'n camera sensor die dezelfde is als de Google Pixel
De camera van de Pixel is wel veel beter :P

Google heeft:

- fatsoenlijke algoritmes voor betere low light prestaties enzoverder
- HDR+
- Digital image stabilization

Xiaomi heeft:

- een algoritme waar ze misschien een halve dag aan gewerkt hebben.

Met genoeg licht neem je met een Xiaomi prachtige foto's. Maar als er niet genoeg licht is zal je potato quality hebben in vergelijking met andere flagships. Tenzij je je smartphone lang kan stilhouden door bv. een tripod. Maar je hebt een flagship camera sensor voor de helft van de prijs die toch nog goed werkt met voldoende licht dus prijs/kwaliteit is het wel OK.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

In low-light doet de Mi 5S het uitstekend hoor...

Op Tweakers een test geweest, misschien die eens bekijken... Een voorbeeld (credits to kanem0chi van Tweakers) => http://www.martijnwester.com/tel-aviv.jpg

Ik heb geen problemen en ben zeer content met de Mi 5S. Sowieso veel beter dan m'n vorige OnePlus One. Op wat baseer je deze uitspraken ?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

BertG3 schreef:In low-light doet de Mi 5S het uitstekend hoor...

Op Tweakers een test geweest, misschien die eens bekijken... Een voorbeeld (credits to kanem0chi van Tweakers) => http://www.martijnwester.com/tel-aviv.jpg

Ik heb geen problemen en ben zeer content met de Mi 5S. Sowieso veel beter dan m'n vorige OnePlus One. Op wat baseer je deze uitspraken ?
De Mi 5S zal wel beter hebben dan de camera in de Oneplus 3(T) door de betere sensor (met grotere pixels) maar als er iemand vraagt naar de camera kwaliteit op /r/Xiaomi wordt er altijd vermeld dat de kwaliteit minder is in low light in vergelijking met andere flagship toestellen met dezelfde/vergelijkbare sensors.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

1) de prijssetting is ook heel anders
2) op Reddit merk ik dat er veel schermers zijn voor merken als Samsung en dergelijke
3) als je bijvoorbeeld kijkt op phonearena kan je in verschillende omstandigheden de fotokwaliteit vergelijken en dit vind ik de beste vergelijking. Daar merk ik dat de Mi 5S zeer goed presteert
4) als je kijkt naar bovenstaande foto van kanem0chi dan vind ik dit op z'n minst gezegd impressionist

Maar kijk. Dergelijke zaken zijn persoonlijk. Iets over smaken kleuren en geuren enzo..
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”