android Automatisch doorschakelen naar vaste lijn

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
jerommeken
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 maa 2011, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb een slechte gsm-ontvangst in huis omdat er nogal wat stalen balken in de structuur zitten.
Daarom heb ik op mijn S4 een onvoorwaardelijke doorschakeling geactiveerd naar mijn vaste lijn als ik thuis ben.
Probleem is dat ik deze telkens weer moet afzetten als ik het huis verlaat en dat duurt toch wel enkele seconden.
Ik ben er zeker van dat dit automatisch moet kunnen : als ik mijn wifi-thuisnetwerk verlaat moet deze doorschakeling automatisch afgezet wordt. Ben ik terug in het bereik van de thuis-wifi dan zou die functie automatisch weer moeten ingeschakeld worden.
Dus eigenlijk een IFTTT maar hoe kan ik dat best aanpakken ? Met welke app is dit mogelijk ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lijkt me iets dat met Tasker heel gemakkelijk moet zijn.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Eventueel dmv ondesrtaande codes de doorschakeling uitvoeren. Hiervoor maak je voor elke code een contactpersoon aan en deze zet je op uw homescreen. Zo heb je snelkoppeling om doorschaking naar je vaste lijn te activeren of niet.

Code: Selecteer alles

Call forward on code: *21*[phone_number]#
Call forward off code: ##21#
Wil je dit automatsich laten verlopen, dan is dat via Tasker vrij eenvoudig in te stellen (op basis van bovenvermelde codes)
Je kan het ook zo instellen dat het enkel maar tussen bepaalde uren moet doorgestuurd worden, als je bv 's nachts niet wil dat je oproepen naar je vaste lijn worden doorgestuurd, maar op je voicemail terechtkomen...
jerommeken
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 maa 2011, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

jorisx : ik heb het opgelost zoals je suggereerde, met een contactpersoon On en eentje voor OFF. Werkt perfect.

Mogelijk ga ik dit nog koppelen aan Tasker.

Ik heb ook een app gevonden die dit automatisch doet telkens je verbindt met je home-wifi. Noemt toepasselijk Forward My Calls.
Afbeelding

Omdat ik nogal allergisch ben aan te pas en te onpas pop-uppende reklames overweeg ik de betalende versie te nemen. Heb mailtje gestuurd met de vraag of de betalende versie volledig reklamevrij is.
In afwachting vanhet antwoord eerst eens met de oplossing van Jorisx spelen.
Thanks.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14876
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1049 keer
Recent bedankt: 12 keer

@ anti-reclame
- rooted: hosts file aanpassen
- non rooted: no root firewall
jerommeken
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 maa 2011, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Non-root firewall? No comprende. ...
Zal eens googlen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14876
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1049 keer
Recent bedankt: 12 keer

https://play.google.com/store/apps/deta ... wall&hl=nl

Al het verkeer loopt door die firewall/VPN. Zo kan je apps die niet op internet moeten (bv rekenmachine) van internet weren. Die apps gebruiken internet alleen om ads op te halen.
Ik had eerder nog een andere firewall/VPN: BLock IT, maar die liep geregeld vast. Het voordeel van die app was dat die URL's blokkeerde en geen apps. De app mocht dus wel op internet gaan (om instructiefilmpjes op te halen bv), maar werd naar 0.0.0.0 geleid als ie ads.brol.zever.com wilde ophalen
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”