Vast toestel met SIM-kaart

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik zit al een tijdje te overwegen om over te stappen van Whop naar Orange internet & tv. Enige "probleem" (vooral dan door de gezinsleden) is dat er geen vaste lijn meer is, die wordt regelmatig gebruikt. Ook bv. mijn ouders zouden graag hebben dat we goed bereikbaar blijven (de gsm's gaan ofwel helemaal af ofwel staan ze op stil, dus 's nachts horen we nooit een telefoon binnen komen indien nodig).

Daarmee dacht ik deze morgen: bestaat er geen systeem om bv een DECT telefoon te hebben, maar dan met een SIM kaart. Zo zou ik dan een Kangoeroe 8 abo kunnen nemen + evening functie aan 3€. Zo moeten we ook niet per se onze abo's nemen bij Mobistar voor de gewone smartphones (hebben nu MV, alhoewel we meer en meer in de problemen komen qua opgestapelde belwaarde => ik ken cashen al en ook belwaarde kopen voor IOM, maar bij IOM wordt het enorm moeilijk om te cashen...).

Dus om to the point te komen: Ik heb al een zoektocht gedaan naar draadloze vaste toestellen met SIM, echter vind ik geen enkele die nog leverbaar is... Dus als iemand tips heeft of mij een toestel kan aanbevelen die nog leverbaar is, dan hoor ik dat graag...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ondertussen een gsm met prioriteitsfunctie.
Je stelt de uren in en wie je tijdens die uren nog kan storen.
En indien je toch een nieuw abo wilt afsluiten, je hebt vermoedelijk wel ergens een oude gsm liggen die je als 'vast' toestel kan gebruiken om opgebeld te worden.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Bruma is me net voor... In Android kan je inderdaad gewoon een ster geven aan een contact en dan kan die altijd bellen als je toestel op de prioriteitsfunctie staat. Bij mij staat ook ingesteld dat andere mensen me toch kunnen bereiken als ze twee keer kort na elkaar bellen.

Voor het werk gebruiken we dat bij bepaalde contactpersonen ook als we die tijdens de nachtelijke uren willen bereiken.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dat kan ook met de niet storen functie van iphone.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Je kan voor je vaste lijn ook overschakelen op VOIP. Indien je een VOIP-ATA installeert na je modem, kan je je gewone analoge toestellen op aansluiten.
Bellen en gebeld worden is dan net zo eenvoudig als voorheen.
OVH is zo een VOIP-provider. Daar kan je zelfs een ATA bestellen die dan reeds geconfigureerd is met je gegevens om te bellen/gebeld te worden. Je huidige vastelijnnr blijf je dan behouden, zodat je niet al je contactpersonen van jullie nieuwe nr dienen te voorzien.
OVH kost 1,2EUR per maand en voor dat geld kan je onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in europa (24h op 24h), op voorwaarde dat je gesprekken niet langer dan 60min duren, of je niet meer dan 100 verschillende nrs belt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

^^ What he said :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Sommige Fritz!Boxen ondersteunen een 4G-stick op hun USB poort. Deze is hoofdzakelijk bedoeld om internet te voorzien, maar je kan er ook mee bellen. Het voordeel is dat je uw huidige analoge toestellen kan blijven gebruiken.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Mijn vrouw en een gsm gaan niet zo goed samen. Dat ding staat steeds op stil en het is vaak een waar mirakel dat ze van de eerste keer opneemt... Met een vast (of "vaster") toestel is het een heel ander verhaal. In theorie is het allemaal mooi ivm gsm goed instellen e.d. (en voor mij op zich geen probleem), maar niet iedereen wil daar zo over denken... Het is niet voor niets dat ik een andere, meer zekere oplossing zoek...

Ik weet ook wel van VOIP op zich, maar ik vind het allemaal (zelfs na het lezen van de handleiding) zeer verwarrend/ingewikkeld. Het lijkt mij ook wat prutswerk om het aan de praat te krijgen (incl. nummeroverdracht) en daar heb ik niet veel zin in... Ook de website van OVH is niet gigantisch duidelijk. Bovendien zie ik hier toch wel wat topics met problemen. Ik heb dus mijn bedenkingen en zeker om dit thuis te verkopen.

Nog bijkomend gegeven: ik zou dan toch bij MV moeten weggaan, anders kan ik dat Orange aanbod niet nemen nu. Het grootste deel van de besparing van VOIP te nemen gaat dan eigenlijk teniet aan hogere abo kosten bij Orange...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Slafes schreef:Bruma is me net voor... In Android kan je inderdaad gewoon een ster geven aan een contact en dan kan die altijd bellen als je toestel op de prioriteitsfunctie staat.
Sinister schreef:Dat kan ook met de niet storen functie van iphone.
Kan inderdaad ook op iPhone met 'Niet storen'.
Heel handig, 's nachts zet ik 'm aan en krijg je dus geen enkele notificatie, behalve mijn gezin en (groot)ouder(s), die mij kunnen wakkerbellen in geval van nood.

Je kan de functie ook automatisch laten aan- en afspringen op bepaalde tijdstippen.
Je krijgt dus op mijn iPhone van het werk automatisch de voicemail te horen als je belt tussen 18 uur en 10 uur.
Vaganzza schreef:Enige "probleem" (vooral dan door de gezinsleden) is dat er geen vaste lijn meer is, die wordt regelmatig gebruikt.
Ikzelf heb een Huawei-router (je hebt er ook van Fritz!Box zoals hier al aangegeven) met een analoge telefoonpoort, die je dus op je analoog telefoonnetwerk in je huis kan aansluiten. Werkt prima, telefoongesprekken gaan over 2G of 3G. Ik zou hem op 3G forceren als het enkel voor te bellen is, en dan heb je ook meteen een backup-datalijn in case of.

Combineer het met een simkaart waar je veel belminuten krijgt (zoals Lycamobile Talk & Text (600 minuten voor €10) of dommel.com (€0,02 / minuut + hele schappelijke prijzen voor internationaal bellen), ...).
Router is misschien wel duur in aanschaf, maar biedt heel wat extra mogelijkheden.
jorisx schreef:Je kan voor je vaste lijn ook overschakelen op VOIP. Indien je een VOIP-ATA installeert na je modem, kan je je gewone analoge toestellen op aansluiten.
En bij deze manier kan je je 02-, 016- of welk nummer je dan ook hebt, overzetten.
Dit is waarschijnlijk de beste en meest professionele oplossing.
VoIP is ook helemaal niet duur!
Vaganzza schreef:Mijn vrouw en een gsm gaan niet zo goed samen. Dat ding staat steeds op stil en het is vaak een waar mirakel dat ze van de eerste keer opneemt...
Hahahaha! :lol:
Ik herken mezelf hierin!
Maar daar ben ik nu veel beter in geworden :p nu neem ik vrijwel altijd meteen op :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

als het allemaal te ingewikkeld is, koop als vaste phone alternatief, een senioren phone, die heeft dezelfde toestindeling als een dect en stop daar je gsm kaart van orange in.
Niet moeilijker maken dan het al is dan.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ovh te moeilijk? Je krijgt gewoon een (of meerdere) dect handsets + basisstation opgestuurd die je enkel nog op het internet moet inpluggen...
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

je vrouw inruilen is misschien ook een optie :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Tja, zij moet mij ook niet inruilen omdat ik totaal geen interesse heb in mode en kledij... :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

bruma schreef:als het allemaal te ingewikkeld is, koop als vaste phone alternatief, een senioren phone, die heeft dezelfde toestindeling als een dect en stop daar je gsm kaart van orange in.
Niet moeilijker maken dan het al is dan.
Met een gewone gsm kan je geen 2 handtoestellen hebben... Er staat er namelijk 1 beneden en 1 boven naast het bed. Een gsm is dus niet zo'n gemakkelijke oplossing. :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

IYZY schreef:Ikzelf heb een Huawei-router (je hebt er ook van Fritz!Box zoals hier al aangegeven) met een analoge telefoonpoort, die je dus op je analoog telefoonnetwerk in je huis kan aansluiten.
Wij hebben geen analoog telefoonnetwerk liggen in huis. De telefoon is gewoon aangesloten op de netwerkkabel die van de Telenet router komt (of maakt dit niet uit??).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:
bruma schreef:als het allemaal te ingewikkeld is, koop als vaste phone alternatief, een senioren phone, die heeft dezelfde toestindeling als een dect en stop daar je gsm kaart van orange in.
Niet moeilijker maken dan het al is dan.
Met een gewone gsm kan je geen 2 handtoestellen hebben... Er staat er namelijk 1 beneden en 1 boven naast het bed. Een gsm is dus niet zo'n gemakkelijke oplossing. :wink:
Wie neemt s nachts beneden op
En wie overdag boven
KISS
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

bruma schreef:
Vaganzza schreef:
bruma schreef:als het allemaal te ingewikkeld is, koop als vaste phone alternatief, een senioren phone, die heeft dezelfde toestindeling als een dect en stop daar je gsm kaart van orange in.
Niet moeilijker maken dan het al is dan.
Met een gewone gsm kan je geen 2 handtoestellen hebben... Er staat er namelijk 1 beneden en 1 boven naast het bed. Een gsm is dus niet zo'n gemakkelijke oplossing. :wink:
Wie neemt s nachts beneden op
En wie overdag boven
KISS
Voor een man klopt dat, voor een vrouw daarom niet. Die zitten al wel eens vaker boven overdag :wink: Bovendien is het ook gebruiksgemak dat je niet elke morgend en avond er moet aan denken om de telefoon mee te nemen.

Heb de handleiding voor bestellen bij OVH gevonden en doorgenomen en dat is goed begrijpbaar en simpel om te bestellen idd :) Kan je die Gigaset uitbreiden met een 2e toestel?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oud verhaal: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=35824
In dit geval vind ik voip toch veel beter. Ik ben bij 3starsnet. Geen problemen hiermee.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Vaganzza schreef:Wij hebben geen analoog telefoonnetwerk liggen in huis. De telefoon is gewoon aangesloten op de netwerkkabel die van de Telenet router komt (of maakt dit niet uit??).
Ah, oei, ik dacht dat je naar een analoge oplossing zocht.
Je hebt geen netwerk nodig, nee, je hebt op die Huawei-router bijna exact dezelfde aansluitingen als op de Telenet-modem.
(zoals dit model, bijvoorbeeld: http://www.4gltemall.com/blog/wp-conten ... 93u-12.jpg).

Een analoge telefoon sluit je wel niet aan met een netwerkkabel (RJ45), maar met een telefoonkabel (RJ11).
Dus ik begrijp niet goed of je nu over een VoIP-toestel praat of over een analoog toestel.
Blond doesn't mean stupid :roll:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Wat jij nodig hebt is een GSM Gateway, waar je de simkaart van Orange in steekt en je bestaande vaste telefoon(s) op aansluit. Bv. Sagem RL300/RL302/RL400/RL500, EasySaver 8848, etc. Vaak voor weinig geld te vinden op eBay.

Natuurlijk zou het veel gemakkelijker zijn als Orange een telefoonabonnement zou aanbieden via de telefoonaansluiting op hun modem, als alternatief voor een gsm-abonnement met SIM-kaart, maar momenteel doen ze dat jammer genoeg niet...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Of je neemt een voip account bij OVH, en je sluit dit aan op je modem (eender welke) : http://www.voipandgo.be/voip-adapters/m ... pa112.html

Daar heb je RJ45 (naar je router) en RJ11 (gewone telefoonfiche) en dan blijft alles hetzelfde verder?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Krisken, heb je de vraag van de TS wel gelezen..? Hij wil Orange Internet & TV nemen, maar dan ben je verplicht om ook een mobiel abonnement van Orange te nemen. Voor de smartphones wil hij echter Mobile Vikings behouden, dus in de plaats zou hij dan een goedkoop Kangoeroe 8 abonnement nemen i.c.m. de Evening&Weekend-optie van € 3 / maand en dit gebruiken als 'vaste lijn', zowel beneden als boven in zijn woning, dus een simpel gsm-toestel is geen optie en dat gedoe met VoIP is ook zinloos; een gsm gateway is wat hij nodig heeft...
Laatst gewijzigd door nickz 02 aug 2016, 17:29, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In dat geval is het inderdaad een GSM gateway. Maar dan is hij wel zijn vast nummer kwijt (tenzij dit voor de TS niet uitmaakt).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dat is inderdaad zo en dus vooral nadelig voor eventuele familie/vrienden die wel gratis bellen naar vaste lijnen, maar niet naar gsm's, al komen zo'n abonnementen niet veel meer voor in België heb ik de indruk (tenzij voor business). Voor familie/vrienden in het buitenland is het meestal wel aanzienlijk voordeliger om naar een Belgische vaste lijn te bellen dan naar een Belgische gsm. Ook is de gesprekskwaliteit en -stabiliteit via het gsm-netwerk soms slechter dan via een vaste lijn.

De vraag is eigenlijk of het wel interessant is om die overstap te maken? Je betaalt dan € 49 + € 8 + € 3 = € 60 aan Orange voor Internet + TV (incl. decoder) + pseudo 'vaste lijn'. Bij Telenet betaal je € 58,63 voor Whop + desgevallend € 8,85 huur HD Digicorder (niet verplicht!). Echter bel je met Telenet ook gratis naar het buitenland, via de Triiing-app bel je zelfs 24/7 gratis, je hebt een echte vaste lijn met een goede gesprekskwaliteit en je hoeft geen gsm gateway te kopen, je hebt de Yelo-app, video-on-demand, mogelijkheid om Digibox/Digicorder/CI+ module aan te kopen, de decoders zijn beter en stabieler en je hebt meer zenders... In jouw geval zou ik gewoon bij Telenet blijven.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef: Kan je die Gigaset uitbreiden met een 2e toestel?
Bestel een extra handset voor iets van 30 euro.
De basisoptie bij ovh is een basis station met handset. Dan extra handsets toevoegen.
mvln
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2015, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nickz schreef:Wat jij nodig hebt is een GSM Gateway, waar je de simkaart van Orange in steekt en je bestaande vaste telefoon(s) op aansluit. Bv. Sagem RL300/RL302/RL400/RL500, EasySaver 8848, etc. Vaak voor weinig geld te vinden op eBay.

Natuurlijk zou het veel gemakkelijker zijn als Orange een telefoonabonnement zou aanbieden via de telefoonaansluiting op hun modem, als alternatief voor een gsm-abonnement met SIM-kaart, maar momenteel doen ze dat jammer genoeg niet...
Dag Nickz,

Ik zou van onze vaste telefoon vanaf willen. Kost is te groot voor het gebruik... Ik had gehoord dat bepaalde van de gateways gelocked zijn ? Waar moet je op letten om dat te vermijden ?

gr
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”