laders/kabels benchmarken

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

heist_175 schreef:Of voldoet de Aukey van €11 met een USB-C kabel eraan? Welke USB-C kabel is dan aan te raden?
Collega van mij heeft smartphone met USB-C ingang, en gebruikt ook nog steeds alle adapters van voorheen.
In plaats van USB-A naar micro usb, is het een USB-A naar USB-C kabel, werkt perfect.

Anders wordt het ook lastig om het toestel op andere toestellen aan te sluiten.
Ik denk maar aan laptops (ok, tegenwoordig zijn die wel al uitgerust met USB-C poorten, maar vermoedelijk is dit nog steeds een minderheid), autoladers, enzovoort.

Tenzij je een USB-C - USB-C kabel erbij geleverd zou krijgen, zie ik zelfs geen voordeel om een USB-C adapter te kopen (op dit moment althans). :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Daar hoopte ik idd al op, gegeven het tabelletje "USB cables matrix"
Afbeelding

Dus ik moet gewoon USB-A -> USB-C kabels kopen.
Iemand daar goeie kabels gekocht, recent?
Ik heb zelf een tijdje gezocht naar goeie kabels USB-A -> micro USB, dus ik weet dat er veel brol tussen zit.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben tevreden over de blitzwolf kabels. Sterk en kunnen hoge stromen aan, ook bij lange lengtes.

Verstuurd vanaf mijn AllCall_Rio_S met Tapatalk
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk dat de kwaliteit van de kabels niet zo veel meer uitmaalt met quickcharge.
Heb je wat meer verlies in de kabel, dan zal het toestel gewoon een hogere spanning aan de lader vragen om dit te compenseren.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”