iPhone-gebruikers lyrisch over Android

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

[youtube]dhBdPx53pfQ[/youtube]

Met de release van iOS 9, het nieuwe besturingssysteem voor iPhone, in het vooruitzicht wilden de jongens achter het YouTube-kanaal 'Dit is normaal' eens naar de reacties polsen op straat. Maar wat de mensen in het filmpje niet lijken te besefffen, is dat ze naar het besturingssysteem van Android kijken op een iPhone 6 weliswaar.

tja, zegt genoeg over niveau modale Apple koper. :-D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik keek vooral uit naar hun reactie als ze hoorden dat het Android was... Helaas.
Verder kun je met zo een filmpkes natuurlijk alles 'bewijzen'. Gewoon een paar uur filmen en je hebt genoeg materiaal om om het even welk conclusiemateriaal bijeen te editten.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

satsurfer schreef:tja, zegt genoeg over niveau modale Apple koper. :-D
Zegt helemaal niets, ik kan mij best voorstellen dat je zo'n dergelijk filmpje ook gemakkelijk over Android of WP users kunt maken.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het geeft natuurlijk wel aan dat voor veel mensen het OS op hun telefoon totaal niet belangrijk is.

Zolang men dingen kan doen die men nodig heeft is het goed... de rest is marketing hype.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

En dat je met een Android evenveel (en meer) kan doen dan een Aifoon, maar dan 40% duurder voor vergelijkbare specs.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Wie een iPhone en een Android smartphone puur op specificaties vergelijkt, heeft het nog steeds niet begrepen. Het besturingssysteem doet ook enorm veel. Een iPhone werkt zeer vlot en kan het met 2 tot 3x minder RAM geheugen, 2 tot 4x minder cores, ...

Het is zoals met de processoren in pc's en laptops, die race naar meer ghz is ook gestopt omdat het gewoon zinloos is als je je OS niet nakijkt.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik heb wel een beetje moeite ermee, de titel ervan komt niet goed uit de verf in het filmpje zelf. Mij komt het over dat ze het zéér zwaar ge-edit hebben. Och ja, zo zijn er een miljoen filmpjes.

Ieder z'n meug, live and let live.

Voor mij persoonlijk; van zodra Google of Microsoft een even uitgebreid eco-systeem als Apple hebben, dan ga ik er nog eens naar kijken. Totdan? Geef mij maar Apple :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:En dat je met een Android evenveel (en meer) kan doen dan een Aifoon, maar dan 40% duurder voor vergelijkbare specs.
Dat geldt toch ook voor alle andere dingen waarom rijd je met een vw, bmw of mercedes als een trabant hetzelfde kan.

En zoals hierboven reeds aangehaald, als je vele uren beeldmateriaal hebt kun je bewijzen wat je wilt.

Ik was de vroeger anti apple en pro android, nu ben ik apple fan en kan android me niet meer bekoren.
Mijn bankzaken bv doe ik op mijn iPad, dat zou ik nooit van zijn leven op een android tablet doen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een even uitgebreid eco-systeem ? Leg dat maar even verder uit ;-)
Schrik om je bankzaken op Android te doen ? Paranoia ofzo ?

Ik zie 3 dingen
1. Gewoontedieren die bij Apple blijven
2. Het nadeel van versplintering bij Android
3. De bubbel van exclusiviteit bij Apple

Wat dit filmpje aantoont ? Dat Iphone gebruikers zich geen hol interesseren in wat Apple doet met hun OS.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

selder schreef:Mij komt het over dat ze het zéér zwaar ge-edit hebben.
Helemaal niet, er wordt letterlijk gezegd: "Ik vind Apple altijd gewoon beter."

Het woordje "altijd" hebben ze er echt niet in ge-edit. Maar het impliceert wel dat een concurrent nooit zal kunnen tippen aan Apple.
En dan zijn we bezig met vooroordelen. Zonder kennis van de verschillende producten die op de markt zijn, bestempelt men de eigen keuze als de beste, voor altijd tot in de eeuwigheid. Dat zijn kenmerken van een religie.

Terwijl je objectief gezien alleen de beste keuze kan maken als je alle nieuwe producten die actueel op de markt zijn hebt uitgetest.
Als je vandaag nog nooit een recente topsmartphone van Huawei, Xiaomi of OnePlus hebt uitgetest, dan ben je simpelweg onwetend over wat Android allemaal inhoudt en zou ik een iets bescheidener woordgebruik hanteren.

Laat vooral de dogma's zoals nooit merk X en altijd merk Y achterwege, want je maakt je er stierlijk belachelijk mee.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

iceke schreef:Een even uitgebreid eco-systeem ? Leg dat maar even verder uit ;-)
Ik heb daarvan al een paar voorbeelden aangehaald in oudere threads hier.

Maar bijvoorbeeld, ik ben bij een vriend, en join m'n Macbook met het WIFI netwerk (dat ik daarvoor nog nooit gezien heb). Even later neem ik m'n iPhone of iPad, en die joinen hetzelfde (nieuw) WIFI netwerk zonder dat ik daar het password voor moet ingeven.

Zo'n dingen zijn niet mogelijk bij éénder welke andere combinatie (windows, windows phone, linux, android, ....)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Is dat een ecosysteem? Dat is een feature.
Dat is trouwens een 2snijdend zwaard. Jij vindt dat een voordeel - wat ik begrijp - maar iemand toegang geven voor een telefoon wil niet per sé zeggen dat ie ook met al zijn andere toestellen online mag, dus ik kan me perfect voorstellen dat het voor andere mensen overkomt als een nadeel.

Ik heb zelf geen iPhone wegens te duur en vendor lock-in,
maar het filmpje is onzin. Je zal ook domme Android gebruikers vinden, die nauwelijks weten wat "OS" betekent of gewoon niet weten dat ze Android hebben.
Er zijn ook mensen die zeggen dat een Windows laptop gekocht hebben, maar dat er geen Word opstaat. Schande!

Leven en laten leven.
Als iemand €1000 wil betalen voor een iPhone 6 Plus, doe maar.
Mijn Oneplus kan hetzelfde, voor €350 (incl shipping en cover).
Ik ga er mijn slaap niet voor laten :)
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ik ga me niet mengen in de iPhone vs Android discussie, maar het voorbeeld dat de Wifi-key blijkbaar via de Apple Cloud van op je ene device op je andere raakt is een van de redenen dat ik een apart visitors netwerk heb opgezet thuis. Mijn eigen devices heb ik volledige controle over maar ik heb er geen zin in dat Apple of Google mijn privé-netwerk volledig analyseren (zonder dat ik er zelf mijn zegen over gegeven heb).
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik dacht dat Windows 10 die feature heeft overgenomen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

O, leuk, een Apple vs. Android thread!

Afbeelding
ooh. shiny.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Ja. Dit is WiFi Sense. Maar je vrienden kunnen enkel op het internet maar niet aan je devices in je netwerk.

http://windows.microsoft.com/en-gb/wind ... -sense-faq
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

selder schreef:
iceke schreef:Een even uitgebreid eco-systeem ? Leg dat maar even verder uit ;-)
Ik heb daarvan al een paar voorbeelden aangehaald in oudere threads hier.

Maar bijvoorbeeld, ik ben bij een vriend, en join m'n Macbook met het WIFI netwerk (dat ik daarvoor nog nooit gezien heb). Even later neem ik m'n iPhone of iPad, en die joinen hetzelfde (nieuw) WIFI netwerk zonder dat ik daar het password voor moet ingeven.

Zo'n dingen zijn niet mogelijk bij éénder welke andere combinatie (windows, windows phone, linux, android, ....)
Euhm??? Onlangs een nieuwe Android gekocht (Huawei Honor 6plus) - ik geef mijn google-account in en ogenblikkelijk staan alle wifi netwerken van mijn oude toestel ook op mijn nieuwe, heel mijn adresboek, mijn gebruikelijke apps beginnen zich te installeren, etc...

Toen ik de dag erna op mijn nieuwe GSM een nieuwe wifi moest toevoegen (testje thuis) stond dat 2 seconden erna ook op mijn oude GSM en op mijn tablet...

Dus????
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Lees nog eens goed wat ik schreef. En let op de apparaten die ik beschrijf.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb beide toestellen gehad, en mijn vrouw heeft nog steeds deels een android toestel. (ook cyanogen mod of andere roms getest)

Ik zal je eens vertellen hoeveel keren ik een waarschuwing van android gekregen heb dat ik mijn os kan of moet bijwerken.
0, geen, niks, nada. Zelfs in de eerste 2 jaren na aankoop waren er geen updates beschikbaar om nog maar te zwijgen over updates in het 3de, 4de ... jaar

Als je dan leest dat er in 2014 alleen al 1.500.000 nieuwe malware apps voor android gevonden zijn, dan weet je genoeg.
Stel nu nog dat dat serieus overdreven is, dan nog zijn het er heel veel. Op een systeem waar zo weinig controle is op de apps die beschikbaar zijn in de store ga ik geen bankzaken doen.

Zelfde ivm met privacy instellingen (dingen die apps wel of niet mogen zien, doen) die zijn (waren) onmiskenbaar beter beheersbaar op een apple dan op android.
Geloof wel dat ze op dat gebied bij android een inhaal beweging aan het maken zijn, dacht dat tegenwoordig apps bestonden die dat nu ook kunnen)
Maar standaard is dit veel beter geregeld op apple dan op android.
Ik kan bv voor elke app afzonderlijk instellen of die bepaalde dingen wel of niet mag. mag die mijn camera gebruiken ja of nee, mag die locatie gegevens gebruiken ja of nee, mag die mijn agenda gebruiken ja of nee, mag die mijn contact personen gebruiken ja of nee, ..... enz....
Bij Android mag dat nu dan misschien wel instelbaar zijn, tot voor kort was dat onbestaande, tenzij misschien met rooten enz...
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Wat ik ook altijd tof vind aan het OS dat ik gebruik is het feit dat mijn gsm automatisch overschakelt op 4G als hij vaststelt dat het Wifi-signaal te zwak is, bvb bij hotspots.

En raad eens, Apple gaat dit nu ook introduceren in iOS9. Jawel.

Wees gewoon blij dat Apple, Google, Windows en Blackberry zoveel mogelijk features van elkaar introduceren. En geef gewoon je geld aan...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat updates betreft, vaak wil je die gewoon niet omdat je toestel dan heel wat trager wordt. En dat geldt voor allen. De Nexus is misschien een uitzondering.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

IOS9 is helemaal niet trager dan 8, maar inderdaad tussen 5,6 en 7 was er wel een verschil.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De update naar Android 5 heeft net allerlei optimalisaties ingevoerd, dus ik zou een update niet uitstellen.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ik zou 5.0 toch niet aanraden, als je naar 5.1 kan wel. Er zijn zware problemen met batterij levensduur in 5.0. Als het slecht is zeggen we het ook :-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

heist_175 schreef:De update naar Android 5 heeft net allerlei optimalisaties ingevoerd, dus ik zou een update niet uitstellen.
Hangt er vanaf op welke hardware. Op recente, snelle hardware, zeker doen. Op een first gen Moto E met dual core processor, best niet als je nog wat performance wilt overhouden.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

selder schreef:
iceke schreef:Een even uitgebreid eco-systeem ? Leg dat maar even verder uit ;-)
Ik heb daarvan al een paar voorbeelden aangehaald in oudere threads hier.

Maar bijvoorbeeld, ik ben bij een vriend, en join m'n Macbook met het WIFI netwerk (dat ik daarvoor nog nooit gezien heb). Even later neem ik m'n iPhone of iPad, en die joinen hetzelfde (nieuw) WIFI netwerk zonder dat ik daar het password voor moet ingeven.

Zo'n dingen zijn niet mogelijk bij éénder welke andere combinatie (windows, windows phone, linux, android, ....)
Lang geleden dat je een Windows device hebt vast gehad? Wifi sence doet exact wat je hier beschrijft tussen laptop, tablet, phone. En ik kan iemand toegang geven zonder het wachtwoord te moeten geven (als die een Windows device heeft)(al is dat een functie die ik nog niet gebruikt heb).
Goztow schreef:Ik dacht dat Windows 10 die feature heeft overgenomen.
Reeds sinds Windows 8.1 aanwezig in Windows (Phone)

Anyway, altijd dat gezever over wat beter is... Gebruik gewoon waar je je goed bij voelt. Voor de ene is dat iPhone, voor de andere Android, Windows Phone of Blackberry.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sinister schreef:IOS9 is helemaal niet trager dan 8, maar inderdaad tussen 5,6 en 7 was er wel een verschil.
Aangezien IOS9 zich voordoet als de ios die ook goed op oudere apparaten werkt, mag ik hopen dat ie niet alleen "niet trager" is dan IOS8, maar ook niet trager dan IOS5, waar mijn ipad nog altijd op steekt wegens absolute rampen van verdere ios'en op dat vlak.

Dat hele gedoe met "je kan enkel naar het laatste, nieuwste, upgraden" en "je kan niet downgraden" van zowel os'en als apps werkt me al jaren op de zenuwen, eerlijk gezegd.



[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Is iOS9 al uit dan? Zinloze discussie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Een van de punten bij de aankondiging in juni door Apple was wel dat ze er met iOS 9 werk van gemaakt hebben om de oudere generaties devices niet (te hard) te laten lijden onder de upgrades.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dafke schreef:Is iOS9 al uit dan? Zinloze discussie.
Iedereen kan zich inschrijven voor de public betatest 9.0 beta 3
Je kan trouwens wel downgraden, Apple trekt pas een certificaat na een half jaar ofzo in van de versie terug, tijd genoeg dus om te testen.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

iceke schreef:Wat dit filmpje aantoont ? Dat Iphone gebruikers zich geen hol interesseren in wat Apple doet met hun OS.
Ik zie in zo'n filmpje (en de discussies erond) eerder de afgunst die nog altijd tov Apple bestaat...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Iedereen kan erin zien wat hij wil.
Jij ziet er afgunst in, ik zie er leedvermaak in, maar het blijft ge-edit, dus tsja.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

satsurfer schreef:[youtube]dhBdPx53pfQ[/youtube]

Met de release van iOS 9, het nieuwe besturingssysteem voor iPhone, in het vooruitzicht wilden de jongens achter het YouTube-kanaal 'Dit is normaal' eens naar de reacties polsen op straat. Maar wat de mensen in het filmpje niet lijken te besefffen, is dat ze naar het besturingssysteem van Android kijken op een iPhone 6 weliswaar.

tja, zegt genoeg over niveau modale Apple koper. :-D
Dan moet u best zelf eens in de spiegel kijken als je niet eens door hebt ze er de echte kenners uitknippen en er alleen de idioten uithalen.
Doe dit eens met samsung en android fans en dan kan je identiek hetzelfde filmpje maken, alleen durven ze dat blijkbaar niet te doen.
Waarom vragen ze zoiets bv nooit eens aan mij denk je? Omdat ik niet in het filmpje zou passen van hoe maak ik iemand belachelijk.

Deze week nog zie ik op hln androidfanboys posten; Apple/iPhone is rommel, lang leve samsung :bang: :roll:. De iPhone heeft samsung onderdelen steken maar hey, een iPhone is rommel, samsung is top. Logica.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Er blijft natuurlijk nog altijd het feit dat Apple-idioten minstens 30% meer betalen dan de rest van de smartphonegebruikers.
Je zou dan nog kunnen opperen dat je dan ook meer waar krijgt voor dat geld, maar dat klopt gewoon niet.
Of dat Apple dat geld investeert in nieuwe innovatieve producten, maar ook dat klopt niet. Integendeel, Apple zit op een berg cash geld waar het niets mee doet.

Idioter kan dus niet.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben persoonlijk nochtans meer overtuigd van ios dan van android.
De meerprijs, tja, zo gek ben ik ook ni; tis erover tegenwoordig, die prijzen; ik koop de mijne refurbished.
Niet alle ios users over dezelfde kam scheren aub he.

De privacy abilities in android zijn een ramp, en de updates ook, want vele androids zijn geen stock maar aangepast door partijen die geen interesse hebben in bestaande toestellen gratis te updaten.

Ben ik 100% tevreden? Nee.
Ik zie (van alle kanten) nog altijd liever een verplichte mogelijkheid om te rooten, met een firmware restore optie die klaarstaat om in het geval van bricking gewoon de onboard firmware terug te zetten, met daarnaast verplichte support voor third party app stores, sideloading, en god forbid een sd slotje ipv belachelijke prijzen om meer geheugen te hebben.
Voeg daarbij een fatsoenlijk backup systeem dat data in een open format opslaat en toelaat apps, settings, en saves gewoon als files te exporten en op een ander toestel te zetten ipv via een allinone backup of cloud te moeten gaan, en we zijn er.

Dat gezegd, zijn er uiteraard altijd idioten te vinden die apple voor de naam kopen.



[Afbeelding Post made via mobile device ]
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Over die prijs, die zit quasi op dezelfde hoogte als andere flagships(Galaxy S6, HTC one m9, nexus 6).
Dat ze geen low/mid range toestellen uitbrengen is iets wat je spijtig kan vinden, maar zeker geen uitzondering(ik kan ook geen goedkope BMW kopen).
Ik weet best dat er blinde Apple fans zijn, maar due vind je ook bij Linux/windows/ andere zaken.
Ik kan geen usecase voor een smartwatch bdenken, dus koop ik er geen(apple of android). Ik vind een Chromecast beter dan een AppleTV dus gebruik ik dat, en ik vind een iPhone beter(privacy settings, langere updates,minder bloatware, hogere verkoopwaarde,...) dan een android, dus gebruik ik dat.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Goed, maar de initiele modellen waren een 500-600 euro, nu is dat al 700-900; en je gaat me niet vertellen dat dat is omdat de kosten verhoogd zijn he ;-)

Nuja, je kan ook een tweedehands mercedes of audi of dergelijke kopen, en veel mensen doen dat en zijn daar tevreden over.
Ieder zijn ding; ik kan het alleen krijgen van fanbois allerhande die geen kwaad woord over hun merk willen horen, of geen goed woord over de concurrentie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

De kosten niet, met de euro is wel vanalles veranderd.
vb: prijs 649 USD voor een Iphone 6 16GB:
Augustus 2009: 649 USD -> 454 EUR -> *1,21 BTW: 550 EUR
Augustus 2015: 649 USD -> 591 EUR -> *1,21 BTW : 715 EUR
Ik weet niet hoeveel een iPhone 16GB in 2009 koste, maar nu betaal je voor die iPhone 6 16GB: 699 EUR.

Kijk eens aan ;)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ze hebben toch goedkope getest met de 5? (De 5S of zoiets, verkocht voor geen meter).
Uit persoonlijke ervaring kan ik ook zeggen dat ze de hel zijn om te repareren (vorige week iemands ipad scherm vervangen, wat een hel). Maar mijn iPad 2 werkt na al die jaren nog perfect en kan ik niet echt iets slecht van zeggen. Ik zou ook wel een Mac mini willen om wat IOS development te testen en ook gewoon wat vaker met OSx te werken. Ik ben tevreden van Windows, maar moest dat er niet meer zijn (of gewoon als ik er op uitgekeken ben) zou ik toch ook eerder naar IOS, OSx en Linux gaan. Android ben ik minder voor te vinden, maar daarmee wil ik het niet slecht noemen. Smaken verschillen nu eenmaal. Beter blij zijn dat er voor ieder wat wils is ;).
Laatst gewijzigd door MClaeys 23 aug 2015, 12:39, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

t-town schreef:De kosten niet, met de euro is wel vanalles veranderd.
vb: prijs 649 USD voor een Iphone 6 16GB:
Augustus 2009: 649 USD -> 454 EUR -> *1,21 BTW: 550 EUR
Augustus 2015: 649 USD -> 591 EUR -> *1,21 BTW : 715 EUR
Ik weet niet hoeveel een iPhone 16GB in 2009 koste, maar nu betaal je voor die iPhone 6 16GB: 699 EUR.

Kijk eens aan ;)

De euro daling is recent he, pak de waarde van pakweg augustus 2014 ns, of 2013, toen waren de iphones ook al 700 euro hoor.
Voor zowel augustus 2014 als 2013 bv vind ik een 1.33 exchange rate, ofte 649 USD > 493 EUR (596 incl BTW).
Ter referentie, in aug 2009 stond ie 1.42.
Enkel dit jaar staat ie op 1.10 in augustus.

De laatste nieuwe iphone prijszetting is van 2014 he; de vorigen (5 en 5s) waren trouwens even duur.

Ook niet intellectueel oneerlijk gaan argumenteren he ;-)


[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”