Itunes en app store aankopen doen vraag

koach
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer

Itunes en app store aankopen doen vraag

Berichtdoor koach » 07 Jun 2015, 18:21

Hallo iedereen

Is het veilig om met je CreditCard aankopen te doen op je iPhone in de App Store of iTunes store ? iemand hier ervaring mee? want dit is nieuw voor mij.

bedankt

Zorba
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 46 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Re: Itunes en app store aankopen doen vraag

Berichtdoor Zorba » 07 Jun 2015, 18:29

Ja hoor geen probleem! Ik zou wel een heel sterk password kiezen.
edpnet VDSL XL
Mobile Vikings

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 07 Jun 2015, 18:31

password van men account bedoel je? ik ben van plan zelfs nieuwe email te maken als ik dan die kaart zou hebben dat niemand kent enkel ik , een Gmail en enkel gebruiken voor Iphone en credit card ....

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 506 keer
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 07 Jun 2015, 18:53

Ik gebruik ook aparte apple ids voor alles: eentje voor itunes, eentje voor imessage, eentje voor facetime, etc...
Dat is altijd het makkelijkst achteraf.
Vergeet niet dat je aankopen niet van apple id kunnen veranderen, dus eenmaal aangekocht eeuwig aan die id gelinkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 07 Jun 2015, 19:42

ITnetadmin , wilt u mij dat eens uitleggen hoe je dat doet die verschillende dingen voor alles? gebruik jij ook CreditCard in iTunes en app store?

ik lees het graag van je ;)

kan ook privé ;)

ps: ik heb al een Apple Id enzo he maar wil niet meer afhankelijk zijn van die Gift Cards dus heb ik besloten CreditCard aan te vragen bij men bank , is ook handig als ik ooit es iets wil kopen online int buitenland , maar is hoofdzakelijk enkel voor in iTunes en App Store van Apple voor muziek en app's enzo :)

bedankt

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ITnetadmin » 07 Jun 2015, 20:18

Gewoon, via de apple id site nieuwe accounts aanmaken (ik heb mijn eigen domein, dus theoretisch oneindig aantal email adressen).
Daarna op de relevante locatie in het toestel met de juiste account inloggen. Bv bij de itunes settings met de itunes account inloggen, bij imessage met de imessage account, etc...
Dat kan je echt voor elke optie doen, dus ook facetime, gamecenter, icloud, etc etc...

Aan mijn itunes account hangt inderdaad een credit card vast. Afhankelijk van hoe je hem aanmaakt kan dat zelfs niet zonder, enfin, toch niet indertijd... Hij bepaalt nl de nationaliteit van de store adhv het billing address van je cc.

Apple is redelijk veilig hoor, het kon erger. Wel gebruik ik paypal voor de meeste sites die het aanvaarden, dan moet ik daar toch al geen cc details ingeven.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 244 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 421 keer

Berichtdoor Tomby » 07 Jun 2015, 20:25

koach schreef:wil niet meer afhankelijk zijn van die Gift Cards dus heb ik besloten CreditCard aan te vragen bij men bank

Er is anders wel 1 reden om toch Gift Cards te prefereren: korting. Ik zie toch vaak acties lopen van bvb 2 kaartjes van €25 voor €40 e.d. Wanneer je rechtstreeks bij Apple 'koopt' heb je m.i. nooit korting. Nadeel is natuurlijk wel dat je ineens een bedrag uitgeeft voor op je wallet, terwijl je met een credit card telkens maar aangerekend wordt voor wat je effectief gekocht hebt.
Afbeelding

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 07 Jun 2015, 20:38

Dus kan er van uitgaan dat Credit Card voor aankopen te doen in de app store op iTunes echt ok is :) gewoon best andere email maken voor ik dat link :) ( email dat niemand kent bij Gmail en heel moeilijke pass nemen ) ok bedankt voor de info :)

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ITnetadmin » 07 Jun 2015, 20:42

Bij gmail had je dacht ik ook de mogelijkheid om met alternate mailadressen te werken, door als email username+extra@gmail.com in te geven. Dacht ik, want ik werk er zelf niet mee. Dat is ook een mogelijk alternatief.

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 07 Jun 2015, 20:45

Stel nu dat ik gewoon zeg ik maak een andere gmail aan met moeilijke pass en registreer dan men apple id op dat email zodat ik niets van men huidige aankopen kwijt ben , is dat al niet genoeg dan?

en die Facetime+imessage bv enkel op men nummer zet en icloud op nog een andere gmail zet ( nieuwe email dus los van men cc account op iTune's en App Store ) is dat ook goed?

Zorba
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Zorba » 07 Jun 2015, 22:03

Ik begrijp de reden niet goed om verschillende ID's te maken voor FaceTime en iMessage, waarom zou je dat in godsnaam zo ingewikkeld maken?
edpnet VDSL XL
Mobile Vikings

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ITnetadmin » 07 Jun 2015, 23:26

Je kan doen wat je wil eigenlijk. Je itunes account apart houden van de rest is eigenlijk genoeg voor je cc issue.

Verder: je kan geen accounts mergen. Je beste optie voor totale flexibiliteit is dus seperate accounts voor alles.

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 08 Jun 2015, 18:38

Thx voor de tip :)

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 165 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor Sylvester » 08 Jun 2015, 23:09

is het niet eerder nadelig om verschillende AppleID's voor één persoon te hebben?
Ga je dan geen problemen hebben met het samen laten werken van alle apps ???
Ik denk dat je vooral 'flexibiliteit' hebt met één AppleID voor alle apps (per persoon). Je hoeft ook maar één AppleID (paswoord) te onthouden.

Wat iTunes store betreft : je kan je gans gezin mee laten genieten van de aankopen. Je moet dan de 'gezinsdeling' inschakelen.
(elk gezinslid mag zijn eigen AppleID hebben, moet zelfs)
Dit heeft als voordeel dat je maar één keer een app moet aankopen. Een ander gezinslid kan deze dan ook gratis gebruiken.
Je kan zelfs bepalen dat de beheerder (ouder) eerst toestemming moet geven als hij/zij iets wil aankopen.
Zij kopen dit aan via de visa of master card van de beheerder.
Je hebt dan ook een gezinsagenda, je weet altijd waar je kinderen zitten, enz...
http://www.appletips.nl/ios-8-hoe-werkt ... -je-ermee/

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 12 Jun 2015, 17:13

blijkbaar moet er 1st nog een autorisatiebedrag van men credit card gaan om te zien of het wel echte is , ik hoop dat dit rap in orde is want vond raar , toen ik men gegevens bijwerkte toen drukte ik op klaar maar er gebeurde niets . hoop dat ik rap op men bank credit card nummer zie dat dit in orde is .
Laatst gewijzigd door koach op 12 Jun 2015, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 12 Jun 2015, 18:04

Iemand die weet hoe lang dit kan duren eer Apple die bevesteging van credit Card controle gedaan heeft? En hoeveel kost dit?

Groetjes

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Tomby » 12 Jun 2015, 18:16

Als het met een autorisatie-bedrag is, dan moet jij je uitgaven raadplegen om te zien welk willekeurig bedrag (en dat gaat dus over minder dan €1) ze aangerekend hebben en dan ergens dat bedrag ingeven zodat je kunt bewijzen dat dat jouw credit card is. Dat bedrag is dus in principe al aangerekend en dan is het gewoon een kwestie van hoe rap jij ergens (bvb online) deze 'aankoop' kan verifiëren. Als het bvb met Visa/Mastercard was, moet je dit in je webbanking ergens kunnen terugvinden.
NB: dat bedrag wordt normaal ook gewoon weer gecrediteerd, dus zoiets kost niets.
Afbeelding

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 12 Jun 2015, 18:39

Dan zal ik es in de app store op iTunes store iets kopen e ( app of lieke ) nu is men vraag hoelang duurt et eer ze die controle doen? Want heb vandaag rond 17 uur men kaart geregt op iTunes maar ik zie nog niets op men web banking app op die kaart dat et 1 euro is afgegaan?

En ook hoe selecteer ik deze optie als betaalmiddel? Want ik heb ook nog credit van zo een gift card staan? Hoe selecteer ik dan men credit card boven die gift card?

Ps: als ze dat gedaan hebben hoe moet ik dan op Apple bevestigen dat ik het ben? Is dat bv door aankoop te doen na die 1 euro in de iTunes store? Of hoe werkt dat op Apple?

Groetjes

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Tomby » 12 Jun 2015, 18:48

Sowieso wordt altijd eerst het bedrag aangesproken dat in je wallet staat. Enkel als dat op 0 gaat, gaan ze via je credit card aanrekenen. Dus je kan ook nog altijd perfect later Gift Cards verzilveren en dan zal er weer bij aankopen niets via je credit card verlopen totdat je bedrag weer opgesoupeerd is.

Ivm dat autorizatie-bedrag. Om te beginnen weet ik niet 100% zeker of het dat is wat ik hierboven beschreef. Herinner me alleszins nog diensten waar dat op die manier gebeurde, maar ben niet zeker of dat iTunes was. Maar ook, als het al zo is, duurt het meestal wel een dag of 2 eer een uitgave online zichtbaar is. En dat heeft dus niets met Apple te maken maar wel met je bank of Visa. Check maar eens andere aankopen in bvb een winkel. In tegenstelling tot Bancontact aankopen zie je CC aankopen ook meestal pas enkele dagen later.

EDIT: hmm, net eens op mijn eigen Apple account gecheckt en merk dat ik daar MasterCard gebruik. Ik heb die kaart echter nog maar enkele maanden, en ben wel vrij zeker dat ik de laatste maanden helemaal niets met een authorizatie-bedrag moeten doen heb (PS: nu helemaal zeker - uitgavenstaten gecheckt). Heb ze wel nog niet moeten gebruiken omdat er nog wat geld op mijn account staat van een Gift Card.
Afbeelding

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 12 Jun 2015, 20:21

En als je een aankoop doet met je Mastercard op iTunes met je iPhone of zo hoe werkt dat dan? wat zie jij staan op je iPhone ofzo bij betaalgegevens? zie je dan Mastercard staan? met het logo?

bij mij is het systeem dat het pas aangerekend word op men bankkaart de volgende maand , dus heb een maandelijks limiet , en het bedrag dat ik bv gekocht heb gaat volgende maand pas van men rekening , gaat dit systeem ook op iTunes?

ps: ik heb alle gegevens 2 keer ingegeven omdat ik 1ste keer twijfelde , zie net dat alles nog zelfde gebleven is als ik kijk naar betaalinfo en zelfs men CVC nummer er niet meer instaat? wel men credit card nummer + die datum van vervallen , maar dat zijn puntjes .... ( heb wel 1ste keer mail gekregen van Apple dat ik aanpassing had gedaan op men account ( creditcard toegevoegd ) ben juist benieuwd wanneer ik er kan gebruik van maken .... want tot op heden kan ik nog niets aankopen in de store met men kaart ... gezien hij pressies nog niet herkend word.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 165 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor Sylvester » 12 Jun 2015, 21:32

Ik snap het één en ander toch niet. Je geeft gewoon je credit card in, en je kan aankopen. Dat gaat allemaal vanzelf.
Hoe uw credit card aan uw zichtrekening is gekoppeld maakt niet uit. Als uw bedrag pas de volgende maand van uw zichtrekening afgaat, dan is dat maar zo.
Je kan onmiddellijk aankopen doen.

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer

Berichtdoor butskristof » 12 Jun 2015, 23:33

Dat authorisatiebedrag is vermoedelijk bij PayPal. Dat heb ik onlangs ook aangemaakt en daar hebben ze inderdaad twee kleine bedragen op mijn bankrekening gestort die ik dan moest ingeven. (Dat was iets van 6 en 12 eurocent als ik me niet vergis).
Die 18 eurocent is voor zover ik kan zien wel nergens gecrediteerd, dus dat is een 'cadeautje'.
 MacBook Pro 15" (2017)  MacBook Pro 13" (Mid 2015)  iPhone XS  iPad Air 2  Watch Series 3

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Tomby » 12 Jun 2015, 23:36

koach schreef:En als je een aankoop doet met je Mastercard op iTunes met je iPhone of zo hoe werkt dat dan? wat zie jij staan op je iPhone ofzo bij betaalgegevens? zie je dan Mastercard staan? met het logo?

Ik ga nu niet speciaal iets kopen of zo, maar volgens mij moet je gewoon niets kiezen of zien staan. Je wordt een login gevraagd, en dan gaat het bedrag af van je iTunes wallet en als er niet genoeg op staat (bvb omdat die altijd op €0 staat omdat je puur met CC wil werken) dan gaat het gewoon automatisch via je CC aangerekend worden.

koach schreef:bij mij is het systeem dat het pas aangerekend word op men bankkaart de volgende maand , dus heb een maandelijks limiet , en het bedrag dat ik bv gekocht heb gaat volgende maand pas van men rekening , gaat dit systeem ook op iTunes?

Zoals Sylvester al zegt heeft dat niets met iTunes te maken, da's gewoon hoe je CC werkt en Apple weet daar zelfs zelf niets van. Je iTunes aankopen komen dus gewoon op de uitgavenstaat van de volgende maand.

koach schreef:ps: ik heb alle gegevens 2 keer ingegeven omdat ik 1ste keer twijfelde , zie net dat alles nog zelfde gebleven is als ik kijk naar betaalinfo en zelfs men CVC nummer er niet meer instaat? wel men credit card nummer + die datum van vervallen , maar dat zijn puntjes .... ( heb wel 1ste keer mail gekregen van Apple dat ik aanpassing had gedaan op men account ( creditcard toegevoegd ) ben juist benieuwd wanneer ik er kan gebruik van maken .... want tot op heden kan ik nog niets aankopen in de store met men kaart ... gezien hij pressies nog niet herkend word.

Da's normaal als je gaat kijken dat niet alle gegevens er staan. Als iemand op jouw scherm zou meekijken, of erger, aan je account kan, zouden ze je volledige CC gegevens te zien krijgen, daarmee dat je maar 4 cijfers te zien krijgt en het type kaart, maar bvb niet de CVC en zo.

Sylvester schreef:Ik snap het één en ander toch niet. Je geeft gewoon je credit card in, en je kan aankopen.

Hoe ik zijn verhaal begrijp is dat er blijkbaar toch nog een check op zijn CC gebeurt, en dat hij dan pas zou kunnen aankopen. Ik heb een gelijkaardig systeem al eerder gezien, maar uiteindelijk blijkt het toch niet bij iTunes te zijn, dus het verbaast me ook wel enigszins dat er een extra check is. Bij mij was die er in elk geval niet (al had ik vroeger wel ook al aankopen gedaan met een oude CC).
PS:zo een check was inderdaad bij PayPal, herinner ik me nu ook. Echter, hier heeft hij het nergens over PayPal, dus zal toch iets anders zijn.
Afbeelding

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 13 Jun 2015, 06:38

Blijkbaar werkt het allemaal , want had iets aangekocht van 6 euro en had nog maar 3 euro winkelcredit ( raare naam voor gift card) en op men bevestegings mail staat er 3 euro van winkelcredit en 3 euro van Mastercard. Echter als ik ga kijken bij men mobile bank app dan zie ik nog altijd staan op men cc : 0 euro gebruikt . Dus snap niet hoe het komt dat ik die 3 euro nog niet zie.

Groetjes

Zorba
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Zorba » 13 Jun 2015, 10:11

Het duurt natuurlijk altijd even tegen dat aankopen via kredietkaart bij je uitgaven verschijnen.
edpnet VDSL XL
Mobile Vikings

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 13 Jun 2015, 13:08

Ok ik breng jullie op de hoogte als het zichtbaar word.

Bedankt iedereen voor de zeer goede uitleg die ik gekregen heb van jullie.

Bij deze iedereen een +1.

Groetjes

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 18 Jun 2015, 15:40

Begrijp toch iets niet , heb vorige week vrijdag , maandag en vandaag een liedje gekocht op iTunes , alles is zichtbaar van als ik ga kijken bij men aankoop geschiedenis zie ik ze staan , maar tot op heden is het nog altijd niet bevestigd via email en ook is het nog niet op men cc afgegaan. vorige keer was dat wel zo.

hoe komt het dat dit zo lang duurt eer ik dit zie op men cc? komt dit omdat Apple lang doet over verwerken van betalingen via cc?

groetjes

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 19 Jun 2015, 20:08

Ik snap het echt niet , volgens men iTunes account is men meest recente aankoop van 12/06/2015 maar heb ondertussen meer dingen gekocht en zie dat ook staan bovenaan bij aankoop geschiedenis een nieuw credit card totaal , maar het gaat er niet af van men credit card? dit is nu al 1 week? wat zie ik hier over het hoofd?

krijg ook geen mail van Apple met aankoop bevestigen? of duurt dit echt lang eer men dingen aanrekent?

groetjes

koach
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor koach » 20 Jun 2015, 12:16

Het is in orde , alles werkt :)

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”