Motorola G4plus vervangen door iphone 6s plus?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb nu al een tijdje een Motorola G4 plus en erger me soms aan het feit dat ik bepaalde app's gedwongen moet herstarten omdat deze blijft hangen en soms enorm traag laad. Ook foto's maken met mijn G4 plus stelt me lichtjes teleur ... Nu vroeg ik me af, of een iphone (bv een 6S plus) een verbetering gaat zijn .... Graag jullie advies en een beetje uitleg bij jullie argumenten :)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Al eens een factory reset geprobeerd?
Of een andere ROM erop flashen? Ik heb enkele weken geleden nog een Motorola geflasht -> http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 1&p=731790 en dat was nog een oudere generatie.
Krijgt nu elke maand security updates (zoals dat eigenlijk bij alle telefoons zou moeten zijn, maar goed) en draait als een zonnetje...

Als je toch wil switchen, waarom overweeg je een model dat 3,5 jaar oud is?
De Nokia8 is ongeveer even duur (+/- €400) en heeft gewoon splinternieuwe hardware (bluetooth, camera, .
Of de Moto G5Plus, of als je even kan wachten de G6Plus?
Vergelijking bij GSM Arena

edit:
Ik had de "S" bij het type iPhone even gemist.
Dan is het model geen 3,5 maar wel 2,5 jaar oud.
https://www.gsmarena.com/compare.php3?& ... 7243#diff-*,*,*
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Goh, omdat ik mss dacht dat iphone z'n prijs wel waard zou zijn ... :oops: Maar als ik ga kijken naar die Nokia 8 dan zit je toch ook aan 582€ bij coolblue dus das ook niet echt "goedkoop" he ... Die iphone 6S plus vind je rond de 350€ op de 2dehandsmarkt ....
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het verschil iOS <> Android:
Das persoonlijk en als je op dit forum zoekt zijn er al genoeg discussies te vinden.

Als iemand die zowel Android als iOS gebruikt heeft, merk ik wel dat apps minder vaak crashen/hangen op iOS(al hangt er ook vanaf welke apps en waarschijnlijk ook van de specs van de android).
iPhonescamera's scoren altijd topcijfers bij smartphonevergelijkingen(zonder dat ze daarom altijd nr 1 zijn).

Een goeie reden om niet voor de 6(S) te gaan is dat beide modellen nogal berucht zijn voor hun batterijproblemen(als je er een batterijhoesje bij koopt heb je er normaliter geen last van).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik wil het idd niet hebben over het verschil iOS/Android.
Weet wel dat als je overschakelt naar een ander OS/ecosysteem, dat enige "leertijd" vergt.

Je vergelijkt nieuwprijzen en 2dehandsprijzen, dat is niet helemaal correct natuurlijk: garantie, betaling, ...
iPhone 6S Plus: €599 Coolblue, €535 Coolblue Tweedekans of €403 Amazon Refurbished
Nokia8: €550 Coolblue, €380 Coolblue Tweedekans, €400 Amazon Prime
Zowel nieuw als "certified 2dehands" is de Nokia lager geprijsd.

@crashende apps
Ik heb zelden of nooit apps die crashen? Ik heb net mijn Oneplus One van 3 jaar vervangen. Zowel op de 3jaar oude Oneplus One als op mijn nieuwe Nokia8 heb ik geen last van crashende apps?
Maar we komen dicht in de buurt van of je nu wel of niet een fan bent van iOS of Android, die discussie wil ik hier niet aangaan. Ik vroeg me gewoon af waarom je een middenklasse telefoon (bij lancering), zoals de MotoG4, zou willen vervangen door een telefoon van 2,5 jaar geleden.

Er zijn heel wat recente telefoons die nieuwe hardware hebben en qua prijs best goed zitten
- Moto G5 (binnenkort de G6)
- Nokia 8
- Nokia 6
- Moto X4
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als de beeldkwaliteit van een middenklasse smartphone elk jaar de highend smartphones bijbeend, waarom zo je dan een voorhistorisch tweedehands monster willen kopen ?
Ik zie dus nergens een voordeel.
Niet in prijs, niet in beeldkwaliteit, niet in lifespan en niet in mogelijkheden...
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Voorhistorisch??? 2,5jaar lijkt me nu toch niet echt voorhistorisch voor een "topmerk" als Apple .... en al zeker niet tov een Motorola ... Of zit ik er nu echt zo zwaar naast hier :eek:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Topmerk ? yup, Iphone is de nummer 1 als het op IOS draait ;-) Stel je voor dat je dat gaat vergelijken met een ander os...
Vergelijk gerust op gsmarena ff de beeldkwaliteit van een 6s met een nieuwe mid-end smartphone van laat ons zeggen 300-400€
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Of een ouder higher end model (wel nieuw) zoals bv een Galaxy S7: https://tweakers.net/pricewatch/472069/ ... zwart.html

(ik ben geen Android en/of apple fanboy - we hebben 3 ipads - maar de iPhones zijn overpriced :wink: )
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

fiestaboyke schreef:Voorhistorisch
Ik zou 2,5 jaar niet "voorhistorisch" noemen, mijn Oneplus One was ook ruim 3 jaar oud en werkte nog naar behoren.
Ik vraag me alleen af waarom je zou kiezen voor een 2,5 jaar oude telefoon, als er recente modellen zijn voor dezelfde prijs, waarbij je geen ecosysteem-switch moet doen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als verstokte Apple fanaat, met nog steeds een 6s stel ik toch ook dat je dom zou zijn om nu nog een 6-reeks aan te kopen ipv een degelijke recente Android. Iphones zijn overpriced ... daar gaat zelfs een eerlijke Apple fanboy niet over discussieren, daar gaat het namelijk ook niet om bij hen/ons.

Echter .. als je naar de features kijkt .. neem dan een Android. Zelfs een 2dehandse/refurbished Samsung S7 gaat je meer waar voor je geld geven dan een iPhone 6s+
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Dat is nu een knappe reactie van Sasuke (Als echte Apple fan) :-D
Ik zou ook niet opteren voor een occasie of een toestel van 2.5 jaar oud om die G4s te vervangen. Op 2.5 jaar verandert er gewoon teveel in smartphoneland :wink:
Een mid-range van vandaag zou gewoon beter moeten zijn dan een toestel met technologie van 2.5 jaar terug.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Akkoord met wat hierboven vermeld werd. Mocht je een mid-range Android zoeken, Tweakers heeft zeer recent een goede vergelijking gepubliceerd: https://tweakers.net/reviews/6001/vrien ... lasse.html
ooh. shiny.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

"Beste koop: Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs" :-D
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Moto G is een goeie reeks voor mensen die tussen de 200 en 300 willen spenderen aan een Smartphone. In de familie hebben zo al drie mensen op mijn aanraden eentje uit die reeks.

Het leuke aan die reeks is: vaak beveiligingsupdates, gaat tot vrij ver mee met de nieuwe versies van Android, bevat amper bloat en zou dus niet te traag mogen worden; alhoewel veel afhangt hoe je de foon gebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”