Het zinkend schip van Mobile Vikings

Pengu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 478
Lid geworden op: 28 Sep 2003
Bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Pengu » 13 Okt 2018, 02:44

Na een storing deze avond van ongeveer vier uur waarbij niets nog werkte (sms, telefonie of internet) heb ik moeten vaststellen dat het slecht gaat met deze provider. Ik was er ongeveer van bij het begin bij en ik was vol lof over hun klantendienst en aanbod. Sinds de overname is het gewoon recht naar beneden gegaan heb ik de indruk. Veel storingen en een klantendienst die niet meer kan bijbenen (tot 20 dagen voor een antwoord op mail).

Hun Facebookpagina spreekt boekdelen. Veel geld steken in flashy reclamespots de laatste jaren maar qua service en kwaliteit is het een dikke nul geworden. Ik vind het zo spijtig voor zo'n pracht van een project en product dat het was geworden.

Na meer dan 3000 dagen Viking zal ik het schip vaarwel zeggen en met deze post hoop ik anderen te behoeden voor de verkeerde keuze. Check hun Facebookpagina en lees de berichten van andere mensen. Ze hebben hun recensies uiteraard uitgeschakeld. En zelf kunnen ze blijkbaar wel nog reageren op bepaalde berichten zodat ze geen gezichtsverlies zouden lijden. Ik hoop dan ook dat ze hier niet reageren want dit zou gewoon een waste of time zijn tegenover al die anderen die wachten op hun ticket, bericht of mail.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3574
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 433 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Joe de Mannen » 13 Okt 2018, 08:59

Misschien was het schip van in het begin niet helemaal zeewaardig...
of misschien is dit gewoon een zware storm en komt het allemaal in orde.
J.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor WalterB1 » 13 Okt 2018, 10:00

Zolang het programma van de Vikingpunten blijft bestaan blijf ik ze gebruiken. De punten van HelloBank, punten van Coolblue, Bol.com, Alliexpress en nu gratis punten via Humo. Dat maakt MV (bijna) gratis.

Nexus1980
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 Nov 2004
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Nexus1980 » 13 Okt 2018, 13:06

Ik ben het eens met Walter over het puntenprogramma. Mja de service kan beter. Ik heb het gisteren niet opgemerkt.(regio antwerpen). maar een outage van 4u is niet positief.
Ik hoop begin volgend jaar met verandering van netwerk (base -> Orange) op dat gebied althans dat er heel wat gaat verbeteren.

Voor de rest heb ik de klantendienst nog weinig moeten bereiken.

Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 690 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor TiTanium » 13 Okt 2018, 13:09

Mijn 2 kinderen hebben mobile vikings, door de vikingspunten die ik scoor is dit gratis. Maar de dag dat ze meer buiten gaan en het belangrijker is om steeds bereikbaar te zijn, verlaat ik het vikingschip eveneens (tenzij het tegen dan in orde is :) )
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X@4.8Ghz ~ 32GB@3000Mhz Quad ~ GTX1080Ti Strix ~ M.2 Samsung EVO 960 500GB
MONITOR: Samsung S27A950D & S27B750V
TABLET: Samsung TABpro 10.1 4G + 64GB -> IOM
GSM: Samsung Galaxy S7 Edge + 200GB -> Mobilus M
Px: Tuttimus @ 85/35 ~ Px 11 ~ Mini decoder
eXtra: Sony 4K 55" TV ~ Netflix ~ TN CI+

q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2153
Lid geworden op: 23 Dec 2007
Locatie: nevele
Bedankt: 94 keer
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor q-tec » 13 Okt 2018, 13:20

Klantenservice is 0.0 na de overname.
En inderdaad met de punten is het een goedkoop iets, tot nu nog geen problemen gehad. Ik doe de sim wissel vandaag en hoop dat het vlot gaat.

Ik ben tevreden van het base netwerk...eens benieuwd naar orange.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 706
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor lanadekat » 13 Okt 2018, 14:10

Cashbackxl ipv vikingpunten + Orange Tempo Giga

Herladen gaat soms moeizaam (heeft eens een keer 24uur geduurt) maar bellen en sms'en werkt altijd bij mij. Klantenservice is ook niet super maar zolang het werkt,
Orange een beter netwerk heeft dan Base en het even duur is klaag ik niet.

NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1468
Lid geworden op: 13 Sep 2005
Bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor NickG » 14 Okt 2018, 19:47

Ik moet helaas na jaren het (zinkend) schip ook verlaten... De afgelopen weken meerdere keren totaal onbereikbaar, gisteren een aantal uur waarin me 5x gevraagd is te herstarten en opnieuw te proberen... Het boezemt niet veel vertrouwen in, het lijkt wel alsof ze maar wat probeerden om alles weer operationeel te krijgen.

Jammer, ik geloofde destijds echt in het project, maar kan deze onbereikbaarheid niet meer verantwoorden ivm wachtdiensten en klanten. Ik ben dus op zoek naar een alternatief, de komende dagen eens rustig de opties bekijken.

Bedankt voor de afgelopen jaren betaalbaar mobiel internet MV, en wie weet keer ik ooit nog terug ;-)

Unicorn1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Unicorn1 » 2 weken 5 dagen 6 uur geleden (28 Okt 2018, 01:03)

Vergeet niet dat mv verlieslatend is, hadden die geen 700m euro schulden ofzo??
Ik snapte dat ook nooit; twas bijna voor niks, blijkbaar nu nog, zoiets kan gewoonweg niet, al dat gedoe van zoveel gratis van dit en dat als je dit en dat doet? En ik lees dat hier ook alweer van gratis opgeladen en via punten enz... tja, logisch dat dat boeltje verlies maakt.

Ik heb nu orange (wel via love pakket) en heb 20GB data.
Geen klagen, bereik is meestal goed, bijna overal H, H+, 4G en 4G+. Bijna geen Edge meer. Alleen in bepaalde plaatsen binnen kan het nog eens gebeuren dat er geen tot weinig bereik is. Ook qua pannes niet veel te klagen, valt reuze mee. Ik heb alle providers paar jaar geleden nog getest en base was ook al goed maar was nog steeds zo goed niet als orange en proximus.
Op een kleine groep mensen na zullen velen merken dat orange beter is dan base. Maar tis nu niet dat base slecht is e, zeker niet, maat van mij zegt ook dat hem bijna overal ook H , H+ en soms 4G heeft.

En dan nog hunne nieuwste reclame spot: wtf stelt dat nu in godsnaam voor? Afschuwelijk is het, dit is toch gemaakt voor kinderen en dan nog dat nichterig gedoe van dien ene en derna nog eens van die 2 anderen amaai zeg, ze mogen mij nog 10000€ betalen ik zou zo niet op tv willen komen, ik heb nog enig respect voor mezelf.
Dat noemen ze een danske? Tja.... de titanic is aan het zinken en het noemt mv.

Gebruikersavatar
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2715
Lid geworden op: 05 Dec 2010
Twitter: fusabe
Locatie: ::1
Bedankt: 371 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Contact:

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Tim.Bracquez » 2 weken 5 dagen 5 uur geleden (28 Okt 2018, 02:37)

Unicorn1 schreef:[...], al dat gedoe van zoveel gratis van dit en dat als je dit en dat doet? En ik lees dat hier ook alweer van gratis opgeladen en via punten enz... tja, logisch dat dat boeltje verlies maakt.


Die VIkingsDeal is niet verlieslatend! Dit is gewoon affiliate networking, dit krijgen ze gewoon zelf uitbetaald van coolblue etc en geven ze dan aan jou, denk zelfs nog een 1% commissie dat ze nemen. Vind dit zelfs heel slim! Je hebt dezelfde deals ook gewoon op https://www.cashbackxl.nl/ welke gewoon cash op je rekening storten, zelfde platform (achterliggend).
Tim Bracquez, tim@fusa.be, https://www.fusa.is
Dedicated Servers - https://fusa.is/offer

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3574
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 433 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Joe de Mannen » 2 weken 4 dagen 23 uur geleden (28 Okt 2018, 06:54)

Recent hun helpdesk gecontacteerd en binnen 2 dagen een net antwoord, geen probleem.
J.

Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 Jul 2007
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: RE: Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Chinaski » 2 weken 4 dagen 23 uur geleden (28 Okt 2018, 07:27)

Joe de Mannen schreef:Recent hun helpdesk gecontacteerd en binnen 2 dagen een net antwoord, geen probleem.


Idem, via twitter in mijn geval.
Black is the colour of my true love's hair

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1715
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 55 keer
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Contact:

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor devilkin » 2 weken 4 dagen 22 uur geleden (28 Okt 2018, 08:09)

Hun helpdesk is terug wat meer responsive, over het netwerk ben ik de laatste weken echter totaal niet meer te spreken. 4G+ aanduiding, maar... Er komt niks door, of aan een snelheid waar mss m'n US Robotics 56K modem indertijd aan kon tippen.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet Whoppa -- using Ubiquiti USG-3
Mobile Vikings & Proximus-- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 Jun 2006
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor liegebeestig » 2 weken 4 dagen 21 uur geleden (28 Okt 2018, 09:51)

Tim.Bracquez schreef:
Unicorn1 schreef:[...], al dat gedoe van zoveel gratis van dit en dat als je dit en dat doet? En ik lees dat hier ook alweer van gratis opgeladen en via punten enz... tja, logisch dat dat boeltje verlies maakt.


Die VIkingsDeal is niet verlieslatend! Dit is gewoon affiliate networking, dit krijgen ze gewoon zelf uitbetaald van coolblue etc en geven ze dan aan jou, denk zelfs nog een 1% commissie dat ze nemen. Vind dit zelfs heel slim! Je hebt dezelfde deals ook gewoon op https://www.cashbackxl.nl/ welke gewoon cash op je rekening storten, zelfde platform (achterliggend).

Ik overweeg dan eerder met de bron te gaan samenwerken :) veel deals, oa ook decathlon. Maar er staat duidelijk decathlon.nl dus op die manier zou je niet via de Belgische website mogen bestellen? Iemand al geprobeerd?

Gebruikersavatar
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2715
Lid geworden op: 05 Dec 2010
Twitter: fusabe
Locatie: ::1
Bedankt: 371 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Contact:

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Tim.Bracquez » 2 weken 4 dagen 20 uur geleden (28 Okt 2018, 10:03)

liegebeestig schreef:Ik overweeg dan eerder met de bron te gaan samenwerken :) veel deals, oa ook decathlon.

cashbackxl.nl is niet de bron van Mobile Vikings, maar die maakt gebruik van het zelfde achterliggende affiliate platform. Echter kan je daar niet gewoon klant worden, en uitbetalingen is gegroepeerd en voor grotere bedragen
Tim Bracquez, tim@fusa.be, https://www.fusa.is
Dedicated Servers - https://fusa.is/offer

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3720
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 197 keer
Uitgedeelde bedankjes: 293 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor wied » 2 weken 4 dagen 19 uur geleden (28 Okt 2018, 11:23)

Dit zou hun schip wel eens vleugels kunnen geven :-D

https://medialaan.be/nl/orange-belgium- ... ereenkomst
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Hb+Astra1&2

fendtje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 Jan 2007
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor fendtje » 2 weken 4 dagen 8 uur geleden (28 Okt 2018, 22:11)

wied schreef:Dit zou hun schip wel eens vleugels kunnen geven :-D

https://medialaan.be/nl/orange-belgium- ... ereenkomst


Ze gaan er nochthans op vooruit.
Na een paar dagen wordt oude bundel gewist , dus gedaan met eigen bundel op te verbruiken en daarna dat vorige op te souperen.
Dit binnen dezelfde maand.

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor jantje81 » 2 weken 2 dagen 2 uur geleden (31 Okt 2018, 04:42)

wied schreef:Dit zou hun schip wel eens vleugels kunnen geven :-D

https://medialaan.be/nl/orange-belgium- ... ereenkomst

Dit is wel (heel) oud nieuws :-) Persoonlijk heb ik toch wat schrik voor de overgang naar Orange, ik denk dat niemand qua dekking in de ruime Antwerpse regio beter doet dan Base. Zo ervaar ik met mensen die Orange hebben dat zij vaak op een zwakke 3G zitten waar ik een sterk 4G+ signaal heb. Alleen in de tramtunnels, daar is Base zwaar bagger. Hopelijk wordt dat wanneer Orange de connectiviteit levert beter.

Verder zou ik MV geen zinkend schip noemen. De helpdeskproblemen waren vervelend, maar de communicatie daarover heel eerlijk. Het is duidelijk dat zo'n nieuw platform een gigantische operatie is voor een relatief kleine operator. Het is bovendien zo dat de helpdesk, website en app bij MV in normale omstandigheden buitengewoon goed is, het valt dan extra op als dingen tijdelijk wat stroever gaan.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + VRT DVB-T (Dreambox 8000 HD) + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3720
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 197 keer
Uitgedeelde bedankjes: 293 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor wied » 2 weken 1 dag 19 uur geleden (31 Okt 2018, 11:23)

Oud nieuws? Jazeker, maar erg belangrijk voor de toekomst van MV. En te weinig bekend ook hier op UB...
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Hb+Astra1&2


Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten