Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Dank voor de update!
Wat mij vooral interesseert is hoe dit zich zal vertalen naar mijn Dommel verleden.
Jullie CRM denkt immers dat ik nog een actief nummer heb maar mijn nummer zit al meer dan een jaar bij Scarlet.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Time to cleanup...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Woensdag blazen we 3 kaarsjes uit... 3 weken dus.

Als leek is dat compleet onbegrijpelijk. Ik krijg hier op userbase meer uitleg van mijn ex-provider dan van mijn huidige provider die enkel zegt "het dossier samen te stellen".

Hoe kan het dat dit eigenlijk zo'n proporties aanneemt? Wie blundert er hier big time? Dit is echt niet meer normaal.
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ongelofelijk... Scarlet geeft zelfs geen verklaring aan de ombudsdienst.

Blijkbaar is er daar een beerput open gegaan...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Doe je verhaal eens bij numbering (at) bipt.be
Deze dienst van het BIPT ziet toe of alles correct verloopt bij de operatoren.
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Oef, vandaag te horen gekregen toen ik zelf weeral eens belde naar Scarlet dat alles in orde zou moeten. Telefoon herstarten en inderdaad, eindelijk netwerk.

De ware toedracht hoe dit zo scheef is kunnen lopen, die uitleg zullen we wel nooit krijgen. Zowel Dommel als Scarlet zijn echt wel enorm slecht in hun communicatie.

Ik kan niet zeggen dat ik een tevreden klant ben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Compleet onaanvaardbaar!
Ik zou nu ook compensatie eisen voor de 3 weken dat je geen netwerk had...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zo een situatie heb ik ook met een persoon gehad alleen waren het dan vaste diensten en met een ander betrokkene.

Ik zeg mijn abbonement op en neem een nieuw abbonement beide onder beheer van proximus maar er moest een installatie komen ook met scarlet trouwens.

Installatie van proximus gebeurd en opzeg van scarlet gedaan. Blijkt dat zowel ik als een andere persoon die geen opzeg had uitgevoerd beide toch opgezegd waren. Die persoon die niet wou opgezegd worden heeft toch moeten terug een andere technieker van scarlet moeten vragen om terug alles in orde te brengen(dit alles duurde ook 3 tal weken). Heeft uiteindelijk geen installatiekosten moeten betalen en een maand gratis klant kunnen zijn bij scarlet.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Aquino schreef:De ware toedracht hoe dit zo scheef is kunnen lopen, die uitleg zullen we wel nooit krijgen.
Net daarom moet je deze wanpraktijken aanklagen bij [email protected]
Je hebt bovendien recht op compensatie: https://www.bipt.be/nl/consumenten/tele ... overdracht
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vind ook dat je dit nu toch wel op het bot moet laten uitzoeken (en hier posten natuurlijk)
Laatst gewijzigd door payphoneuser 24 okt 2018, 19:22, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

heeft er dan iemand een bod gedaan ?

edit: dankjewel
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 24 okt 2018, 20:00, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

:roll:
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb het gevraagd, maar ga het waarschijnlijk nooit krijgen...
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Al twee mails terug gehad, maar op de vraag hoe dit komt, geen antwoord.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik vind dat je (schriftelijk) een compensatie moet aanvragen bij Scarlet!
  • - voor 3 weken dat je zonder telefoon zat: de teruggave van de abonnementskosten voor deze periode.
    - bovenop een compensatie per dag zoals voorzien in de telecomwet (zie post raf1 hierboven).
Scarlet is wettelijk verplicht om jou deze compensatie uit te betalen (al treffen ze geen schuld). Zij moeten dan maar uitzoeken aan wie ze deze kost kunnen doorbelasten.

Indien geen positief antwoord van Scarlet > Ombudsdienst inschakelen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Heb zo ook al eens een paar keer compensatie toegewezen gekregen .
Resultaat is dat de operator dit gewoon niet betaalde (ondanks aandringen van Ombudsman en mijzelf) .
Ombudsman heeft geen rechtsbevoegdheid en dus moet je uiteindelijk naar de rechter om een compensatie van ±300€ te eisen . (als je al de chance hebt om zo'n hoog bedrag toegewezen te krijgen , meestal gaat het om ±50€ of zelfs minder)
Ombudsman helpt hierin niets , vanaf hier moet je het allemaal zelf regelen met advocaat enzovoort .

Dit doet volgens mij niemand , dus zo komen ze er mooi onderuit elke keer :)
Laatst gewijzigd door criminala 20 nov 2018, 12:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt helemaal, toen ik van Lycamobile naar Orange ging heb ik ook 4 weken moeten wachten op de overdracht. En ook daar zei de ombudsdienst dat ze geen rechtsbevoegdheid hebben.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ja ik ben helemaal klaar met Scarlet.

Ik heb dus nooit een deftig antwoord gehad op de vraag hoe dit komt, ook al vroeg ik er expliciet naar. We weten niet hoe dit komt maar het zal zeker nooit opnieuw gebeuren. Hoe kan je dat garanderen als je niet weet hoe het kan? De laatste keer waren ze zelfs bitsig: u heeft gekozen voor de ombudsdienst, dus verdere communicatie zal via deze weg verlopen.

Mijn gedacht: waarschijnlijk een probleem met permissies op het Proximus netwerk. Is het zo? Ik ben een leek in deze materie, dus we gaan het nooit weten.

Ik ben intussen veranderd naar een operator die geen gebruik maakt van Proximus. Dat lijkt me de beste garantie dat ik zulke toeren niet meer tegen kom.

Dus een halve happy ending maar... :?
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”