Dommel schrapt nummer van Scarlet: kan dit? Wat te doen?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Verleden jaar waren wij nog klant bij Dommel. We zijn dan over gegaan naar een andere operator. Sinds dat moment geen mails meer van Dommel. Deze week kreeg ik een mail over de minimale verbruikskost van €3 per maand. Ik heb hen gecontacteerd en blijkbaar was er nog één nummer actief. Kwatsch natuurlijk: dit nummer was al lang overgenomen door een andere operator, waarvoor we ook facturen kregen. Ook binnen het Proximus netwerk.

Ik vraag dus of deze administratieve vergissing recht te zetten. Als reactie wordt het nummer geschrapt. :roll:

Ik wist niet dat dit mogelijk was. Hoe kan het dat een operator nummers kan schrappen die ze niet in beheer heeft? Uiteraard: klantendiensten onbereikbaar van beide operatoren. Ik weet dat ik met zulke flater gerust naar de telecomombudsman kan stappen, maar of dat het slimste is, dat betwijfel ik.

Advies over hoe ik dit zo snel mogelijk weer kan recht zetten (dat interesseert me het meeste, want dit heeft een serieuze impact op onze communicatie)? En of we überhaupt ooit dit nummer gaan terug krijgen (al die mensen, bedrijven en overheden die we moeten verwittigen met een nieuw nummer, wat een administratieve nachtmerrie)? :bang:
Laatst gewijzigd door Aquino 23 okt 2018, 18:03, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

heu, help... ik hoop dat ik datzelfde straks niet meemaak.

ze hebben bij mij ook zo 1 nummer nooit niet geactiveerd maar wel in hun tool staan, dus ik heb hen daar ook over gecontacteerd nu.
zelfde als jij: dat nummer zit nu bij scarlet, dus ook pxm netwerk...
natuurlijk krijg je van dommel en scarlet ook niet snel antwoord op vragen, dus dit is echt wel niet leuk om te horen dat zoiets blijkbaar kan.

ben benieuwd hoe dat gaat aflopen voor mij...
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

kloterij...
Laatst gewijzigd door Matthias_VL 03 okt 2018, 23:27, in totaal 2 gewijzigd.
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Splitter schreef:heu, help... ik hoop dat ik datzelfde straks niet meemaak.

ze hebben bij mij ook zo 1 nummer nooit niet geactiveerd maar wel in hun tool staan, dus ik heb hen daar ook over gecontacteerd nu.
zelfde als jij: dat nummer zit nu bij scarlet, dus ook pxm netwerk...
natuurlijk krijg je van dommel en scarlet ook niet snel antwoord op vragen, dus dit is echt wel niet leuk om te horen dat zoiets blijkbaar kan.

ben benieuwd hoe dat gaat aflopen voor mij...
Ik hoop dat ik je niet ongerust maak, maar mijn huidige operator is ook Scarlet...
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Ombudsman al gecontacteerd? Lijkt me iets dat niet zou mogen kunnen.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ombudsman is laatste wat ik zal proberen. Dat lijkt me de langste weg naar succes.

Bovendien moet ik al contact gehad hebben met de betrokkenen. Mijn mails zijn verstuurd, maar de klantendiensten zijn niet bereikbaar, niet bij Dommel en niet bij Scarlet.

Als het natuurlijk niet anders kan, zal het wel daarop uitdraaien, maar hopelijk krijgen we ons nummer terug daarmee. Iemand een ervaring met een onterecht geschrapt nummer dat gerecupereerd werd?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat lijkt erop dat die overdracht tussen Dommel en Scarlet niet verloopt zoals het hoort...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Als je kijkt op 1299.be, wie zie je daar staan als je huidige operator?
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Heel bizar: Proximus Mobile. Oké, Scarlet is wel onderhorig aan Proximus...

Bij commerciële operator staat er niets...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Aquino schreef:Heel bizar: Proximus Mobile.
wil geen fluit zeggen, voor zover ik weet toont het altijd 1 van de 3 operatoren en niet de mvno.
mijn MV nummer is base, mijn scarlet nr pxm mobile en mijn dommel nr(dat ze nog niet opgezegd hebben) pxm mobile
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info: Hfdst 2 art 2 oar 4
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Een geschrapt telefoonnummer blijft minstens 6 maand in een niet toewijsbare reserve (en keert desgevallend vervolgens terug naar de operator eigenaar van het betrokken nummerblok)
Als u eerst bij Dommel zat en nu bij Scarlet zult u in principe via www.crdc.be / www.1299.be evenwel telkens Proximus als operator terugvinden

Indien u er samen met Dommel en Scarlet niet uitkomt is de ombudsdienst telecom de normaal te volgen weg.... operatoren worden geacht een antwoord te formuleren binnen de 10 dagen op een vraag van de ombudsdienst

De vraag is wat een mogelijk gevolg zou zijn van een schrapping door Dommel:
indien Proximus het nummer als toegewezen aan Scarlet beschouwt lijkt het probleem mij in eerste instantie eerder beperkt .... eventueel niet meer bereikbaar door klanten van Dommel
indien Proximus daarentegen gevolg zou geven aan de schrapping door Dommel lijkt het probleem mij groter


-> Best door Scarlet met/bij Proximus op te volgen teneinde problemen te voorkomen en Dommel op zijn stappen te laten terugkomen (desgevallend via de ombudsdienst)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Aquino schreef:Ik wist niet dat dit mogelijk was. Hoe kan het dat een operator nummers kan schrappen die ze niet in beheer heeft?
Dommel heeft (ten onrechte) opdracht gegeven aan de netwerkbeheerder (Proximus) om dit nummer te schrappen. Blijkbaar heeft Proximus deze opdracht gewoon uitgevoerd, zonder controle of dit nummer bij Dommel zit :-( .
Indien jouw nummer geporteerd was naar een andere netwerk (Base, Orange), zou dit niet mogelijk geweest zijn. Maar omdat je nummer nu bij Scarlet zit, hebben beide dezelfde "netwerkbeheerder", en is de opdracht van Dommel voor schrapping zonder argwaan uitgevoerd?
Aquino schreef:Advies over hoe ik dit zo snel mogelijk weer kan recht zetten (dat interesseert me het meeste, want dit heeft een serieuze impact op onze communicatie)? En of we überhaupt ooit dit nummer gaan terug krijgen
In principe heb jij maar één aanspreekpartner, dat is Scarlet. Die moeten het uitzoeken en de fout herstellen.
Jij hebt een contract bij Scarlet, en betaalt hen voor de dienst die ze leveren (en nu gestopt is).

Mijn advies: klantendienst Scarlet bellen en eisen dat ze het nummer zo spoedig mogelijk terug activeren. Indien geen gehoor: ombudsdienst.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zal de URL van deze thread doorgeven aan enkele mensen die ik ken en werkzaam zijn binnen Dommel. Hopelijk kunnen zij jou verder helpen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nog maar ns een teken dat telefoonnummers eigendom moeten worden van de gebruiker, net als domeinnamen.
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Het lijkt me plausibel dat dit een samenloop van omstandigheden is: Dommel medewerker, over zijn oren in het werk, leest de mail maar half en denkt dat het een inactief nummer is ipv een overgedragen nummer. Proximus medewerker krijgt de vraag tot schrapping van dit nummer en -tot over zijn oren in het werk- laat na om te checken of dit wel degelijk bij Dommel is: hij kijkt of het voorkomt in de Proximus database en is te haastig om te zien wat er in het veldje staat van commerciële operator en hoppa. En Scarlet mag de str... opkuisen.

Hopelijk beseffen deze mensen dat hun kleine acties enorme gevolgen kunnen hebben op het privéleven en het werk van hun klanten. Had dit één dag vroeger gebeurt, dan was bijvoorbeeld onze kleine van 11 waarschijnlijk nog aan het ronddolen in het centrum van Brugge omdat hij zijn mama niet kon bellen.
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

Beste Aquino,

Onze servicedesk kan alleen maar nummers verwijderen die toegekend zijn aan onze MVNO-partitie op het proximus MVNO-platform (Artilium).
Wanneer wij jouw nummer/sim kunnen deactiveren wil dit zeggen dat de MSISDN (je gsm-nummer) nog gelinkt is aan onze partitie hing en niet aan die van Scarlet, dit wil ook zeggen dat wij de rekening hiervoor krijgen.

Heb je de sim kaart in het toestel ook aangepast naar scarlet toen de migratie rond was of heb je nog steeds een Dommel SIM kaart? Indien dit het geval was je nummer nog effectief actief bij Dommel.

Ik wil zeker je geval onderzoeken je mag me jouw klantgegevens bezorgen via privé bericht, ik kan er zelf namelijk nog geen sturen.
Je mag ook aan gebruiker krisken je gegevens melden als je hierin meer vertrouwen hebt daar ik een nieuwe account heb hier, hij kan me ook contacteren.

Zoals correct aangegeven is je point of contact Scarlet als deze facturen stuurt voor je mobiele diensten en zou ik met hun navragen om de portering goed te laten lopen.

Met Vriendelijke Groet,

Michiel
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

mvanopst schreef:Onze servicedesk kan alleen maar nummers verwijderen die toegekend zijn aan onze MVNO-partitie op het proximus MVNO-platform (Artilium).
Wanneer wij jouw nummer/sim kunnen deactiveren wil dit zeggen dat de MSISDN (je gsm-nummer) nog gelinkt is aan onze partitie hing en niet aan die van Scarlet, dit wil ook zeggen dat wij de rekening hiervoor krijgen.
Allereerst proficiat dat u de moeite neemt om dit hier op te nemen en een poging doet om te helpen. Maar bovenstaande wil ook zeggen dat de portatie van Dommel naar Scarlet niet goed gebeurd is en al zeker niet goed gecontroleerd is. Er zit dus een fout in één of andere procedure bij jullie en/of bij Scarlet.

Los van het feit of je dit geval kan oplossen of niet, stel ik me de vraag hoeveel anderen er in dit geval zijn dan...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

mvanopst schreef:Beste Aquino,

Onze servicedesk kan alleen maar nummers verwijderen die toegekend zijn aan onze MVNO-partitie op het proximus MVNO-platform (Artilium).
Wanneer wij jouw nummer/sim kunnen deactiveren wil dit zeggen dat de MSISDN (je gsm-nummer) nog gelinkt is aan onze partitie hing en niet aan die van Scarlet, dit wil ook zeggen dat wij de rekening hiervoor krijgen.

Heb je de sim kaart in het toestel ook aangepast naar scarlet toen de migratie rond was of heb je nog steeds een Dommel SIM kaart? Indien dit het geval was je nummer nog effectief actief bij Dommel.

Ik wil zeker je geval onderzoeken je mag me jouw klantgegevens bezorgen via privé bericht, ik kan er zelf namelijk nog geen sturen.
Je mag ook aan gebruiker krisken je gegevens melden als je hierin meer vertrouwen hebt daar ik een nieuwe account heb hier, hij kan me ook contacteren.

Zoals correct aangegeven is je point of contact Scarlet als deze facturen stuurt voor je mobiele diensten en zou ik met hun navragen om de portering goed te laten lopen.

Met Vriendelijke Groet,

Michiel
Beste Michiel,

Er steekt momenteel een Scarlet simkaart in de GSM van mijn vrouw... Momenteel is ze aan het bellen met Scarlet overigens...

Ik stuur je direct een pb...
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@mvanopst bedankt voor de positieve bijdrage .... indien mogelijk graag later meer info over wat er hier aan de hand is/was....
kan een MSISDN (of eventueel IMSI) op het Proximus platform én actief staan bij Dommel én bij Scarlet en welke operator(en) wordt dan door Proximus gefactureerd;
heeft Proximus de aanpassing niet doorgevoerd of Scarlet de aanpassing niet doorgegeven
zou op het Proximus platform het gewoon mogelijk zijn dat een Scarlet SIM actief kan staan voor Dommel, waarbij Dommel en niet Scarlet door Proximus gefactureerd wordt, maar dan zouden er op de Scarlet-factuur bv. toch nooit gesprekken kunnen aangerekend worden

-> Proximus dient licht in de duisternis te scheppen (wat is wanneer en waar fout gelopen)
-> CRDC info dient mijns inziens te worden aangepast zodat de MVNO-info gegeven wordt
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

En is het mogelijk dat mensen onterecht de email hebben gekregen?
Ik heb hem gekregen maar zit ook al een hele tijd bij scarlet, met een scarlet sim.
Wat mij betreft ben ik dus ook geen dommel klant.

Edit:
Net ingelogd en mijn nummer staat zowaar nog actief volgens het Dommel systeem?
Wtf?
Nochtans na controle:
Operator: Proximus mobile

Edit2:
Dat is dus duidelijk een administratief probleem bij Dommel.
Ik heb trouwens ook een case bij de ombudsman over een probleem (aan Scarlet zijde evenwel) met deze overdracht van Dommel naar Scarlet dus ik heb bewijs.
Als Dommel hiervoor nog Proximus bijdrage betaalde dan stel ik voor dat men eens met Proximus spreekt, ik ga hier in alle geval niks voor betalen!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zowel Scarlet als Dommel hebben Proximus als MVNO, dat je deze dus ziet als operator is normaal.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ik krijg maandelijks een factuur van Scarlet, niks van meldingen van Dommel.
De conclusie is dus dat hun systeem nog denkt dat het nummer actief is, voor mij niet alleen gezien dit topic!
Ik ga dus ook geen ticket openen om dat recht te zetten, het zou kunnen dat het misgaat... :roll:
En als ze effectief nog betaalden voor mijn nummer dan moeten ze bij Proximus verhaal halen.
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

Even een update voor de geïnteresseerde

We hebben dit nagekeken en hebben de migratie naar Scarlet pas officieel door gekregen op 3/10/2018 hoewel hij al klant is sinds mei 2017.
Er loopt duidelijk iets mis met de virtuele porteringen binnenin het proximus Artilium platform. We kaarten dit met hun aan.

Michiel
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Michiel, bedankt voor je uitleg ter zake! Velen zullen het appreciëren!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Fijn dat één en ander opgelost kan worden via dit forum en dat een medewerker van Dommel het op zich neemt om dat uit te vlooien en op te lossen. (voorlopig nog wel afwachten, want ik heb toen ik nog klant was bij Dommel dikwijls antwoorden gekregen dat iets zou opgelost worden, zonder resultaat helaas).

Maar eigenlijk is het toch jammer/schandelijk dat het via deze weg moet lopen, terwijl de topic starter toch geprobeerd heeft om rechtstreeks een oplossing bij Dommel te krijgen.

Ik heb vandaag ook al enkel uren verloren om administratieve fouten recht te zetten. Telkens voorbeelden waar administratief personeel fouten gemaakt heeft (ze steken het soms wel op de software) en waar enorm veel onwil is om een simpele vergissing te begrijpen en weer recht te zetten. Het gebeurt zowel in overheidsdiensten als bij grote bedrijven. En ik heb de indruk dat het nog aan toenemen is.
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Er is nog niets opgelost hoor..
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Is er al verdere feedback?
Ik zie mijn nummer en account zogezegd nog actief staan maar zit al meer dan een jaar bij Scarlet?
Misschien maar onder GDPR vragen om al mijn gegevens te wissen want dat portaal lijkt mij zo lek als een zeef.
(wachtwoord en andere parameters doorgeven via HTTP GET en zo van die zaken)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

tb0ne schreef: (wachtwoord en andere parameters doorgeven via HTTP GET en zo van die zaken)
Klopt, ze slaan alles plain-text op van je wachtwoorden, geen goede practice
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Aquino schreef: Iemand een ervaring met een onterecht geschrapt nummer dat gerecupereerd werd?
Ooit bij Proximus auto-reload stop gezet en nummer werd stopgezet in de plaats. Dit is wel recht gezet door Proximus en ik heb het nummer (gelukkig) behouden (ik had toen klacht bij ombudsdienst lopen maar het is uiteindelijk goed gekomen door hulp hier op het forum) :beerchug: .
Dit lijkt me wel een kwalijke situatie als de overdracht tussen operatoren zo stroef loopt. Maar als ze paswoorden als plain text doorsturen zoals hierboven staat zijn er wel meer kwalijke zaken :nono:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

MClaeys schreef: Maar als ze paswoorden als plain text doorsturen zoals hierboven staat zijn er wel meer kwalijke zaken :nono:
Gaat via SSL maar staat gewoon plain-text op hun server opgeslagen
Screenshot 2018-10-09 at 11.29.23.png
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Allez, na een klein weekje nog altijd muisstil van zowel Scarlet als Dommel... Enkel 2 mails van Scarlet: dat we moeten geduld hebben en de rekening van verleden maand :-(

Tb0ne, ik zou je aanraden om eerst contact te nemen met Scarlet met die info dat je telefoonnummer nog actief staat bij Dommel. Als je Dommel gaat contacteren, zal dat zeker slecht aflopen. Ze kunnen dan in alle rust uitvlooien hoe ze dat nummer onder hun beheer kunnen krijgen.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ik denk dat ik voorlopig niks ga doen, ik heb geen actief nummer noch een actieve sim bij Dommel.
Hopelijk kom het in orde naar aanleiding van jouw case.

Edit:
En inderdaad plain text (of reversable) want je krijgt een email met je wachtwoord in.
Brr...
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ik hoop voor u dat je dan geen maandelijkse rekening van €3 zal krijgen bij Dommel.
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Na een volle week nog niet het minste uitzicht op een oplossing. :-(
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is er überhaupt nog nieuws ? nog iets gebeurd ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Niets nieuws... Dat er een dossier aangemaakt is en als dit vervolledigd is, dat ze gaan contact opnemen.

Dommel kan wel een nummer schrappen op exact 114 minuten, maar blijkbaar is dat een ellenlange en moeilijke klus om dat weer in orde te brengen. :roll:

Ons geduld is ten einde en ik heb het geprobeerd met de fluwelen aanpak, ik vrees dat de ombudsman nu in actie zal mogen komen... :nono:
Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

14 dagen zonder GSM... Dossier wordt nog samengesteld... Intussen klacht ontvankelijk verklaard bij ombudsman met een deadline van 10 dagen. Dan zouden we een definitief antwoord moeten hebben.

Eerlijk gezegd vrees ik dat het foutu is, dat we ons nummer kwijt zijn. Waarom duurt het anders zo lang? :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Aquino schreef:Intussen klacht ontvankelijk verklaard bij ombudsman met een deadline van 10 dagen
Wie moet er binnen 10 dagen antwoorden? Scarlet of Dommel?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Michiel:Hoe zit het ondertussen met dat Artilium platform?
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

tb0ne schreef:Michiel:Hoe zit het ondertussen met dat Artilium platform?
Het probleem is inmiddels bekend bij proximus en ze werken aan een oplossing.
Wij deactiveren in coöperatie met proximus geen sims meer tot het probleem verholpen is, hierdoor blijft de impact beperkt.

Indien er toch mensen zijn die problemen hebben dienen deze gemeld te worden bij hun (nieuwe) operator.
De operator waarvan de SIM kaart actief is in je toestel en je een contractuele relatie mee hebt is verantwoordelijk voor de coördinatie en technische ondersteuning.

Michiel
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”