Mobile Vikings, ongevraagd nieuwe vervang SIM kaart?

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

Iemand anders de mail ook gekregen? De "our announcements page" link is gespoofed met een link tracking service.

Zeer raar dat ze ook niet eens de reden voor swap aangeven.
Hi [naam],

In 14 days, we’ll be sending your Mobile Vikings replacement SIM card for number [nummer] by post. As soon as you receive it, it’s best to activate it asap following the instructions in the letter. But what if you can’t because you’re on a holiday, for example? No worries: there’s time. Just make sure you do so asap.

This is very important, so care to refresh your memory? You can always check out our announcements page. Then, finally, just to make sure... We’ll be sending your SIM card to the following address:

[adres]

If you’d want to update this address, please do so asap in your account. Any more questions? Don’t hesitate to get in touch.

Viking regards,
The Mobile Vikings crew
Laatst gewijzigd door ares 02 okt 2018, 19:05, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

nu pas? de meeste MV'ers zitten volgens mij al te werken met die nieuwe simkaart, en er loopt hier ergens ook een onderwerp of 2 erover :)

heeft (onder andere) te maken met hun toekomstige overgang naar het orange netwerk
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Ik heb al paar maanden geleden een vervang sim gekregen, belangrijk om vanaf 2019 mee te gaan op het Orange netwerk ipv base.
MV gaat van een light MVNO naar een Full waardoor ze zelf nu hun netwerk kunnen kiezen en dit is orange geworden.

https://mobilevikings.be/nl/mobile-viki ... art-nodig/
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier ook nog niets ontvangen, geen mail, geen nieuwe simkaart, nada.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Zeer vreemd dat het nieuws onverwacht binnenkomt. En de reden staat... in de mail. Maar die link wil je niet openen?
Er is al verschillende communicatie hier omtrent gedaan.

De reden van de vervanging wordt ook in geuren en kleuren telkens uitgelegd: (hier een paar links)
Blog website: https://mobilevikings.be/nl/mobile-viki ... art-nodig/
Twitter: If you’re a Mobile Viking, you’ll soon need a replacement SIM card. Read all about it in our announcements!

Facebook, persoonlijke mail etc normaal ook nog.

In elk geval: Als je een simkaart hebt die van voor 2018 is dan heb je vrijwel zeker een nieuwe simkaart nodig.
Er worden dagelijks ±3000 simkaarten verzonden, telkens met zulke e-mail én de uitleg waarom.
Vervolgens dien je die simkaart zo snel als mogelijk te activeren, want binnenkort zal de huidige simkaart niet meer werken.
De simkaart die je krijgt is een dual-IMSI simkaart. Die kan zowel connecteren met het platform waarmee Mobile Vikings nu werkt als met het platform waar mee gewerkt zal worden. Dat nieuwe platform stelt Mobile Vikings in staat om geheel los te koppelen van BASE en te wisselen tussen operatoren, wat nu niet het geval is. Nadat je vervangsimkaart geactiveerd is ben je nog steeds op het systeem verbonden waar nu mee gewerkt wordt. Pas later zal de simkaart over the air omgezet worden naar het nieuwe platform. Minstens 2 dagen voordat dat gebeurt krijg je daar een sms én e-mail notificatie van met een woordje uitleg waarmee je moet rekening houden (voicemail zal opnieuw ingesteld worden en mogelijks ook de instellingen van het mobiele netwerk). Als de activatie voltooid is krijg je opnieuw een melding, via sms, om te zeggen dat je nu op het nieuwe platform zit. Dat is nog steeds op het BASE netwerk. De omzetting naar het Orange-netwerk zal plaatsvinden in het voorjaar van 2019.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Voor één van m'n eerste SIM's deze mail (én kaart) al een paar maanden geleden ontvangen, voor een 'laatste' vorige week (nieuwe SIM nog niet in bezit). Gebeurt gewoon gefaseerd. Wel goed dat ze met eenzelfde SIM zowel op hun huidig netwerk (Base) kunnen blijven als toekomstig Orange.

Hier in Diksmuide is Orange echt wel de beste. Ik zit nu al op het Orange netwerk, die MV SIM's zijn data en een extra kaartje. Wie weet. Hoewel, in maart verhuizen we naar een deelgemeente van Diksmuide, waar dan weer Base antenne's aan de kerktoren hangen (en Orange paar km verderop - in een nieuwbouw met extra dikke gewelven kan dat misschien net het verschil maken)...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb vele maanden geleden van MV bericht ontvangen dat ik spoedig een nieuwe sim ging krijgen. Niets meer over vernomen tot op heden. Heb een active pre-paid sim. Mijn huidige sim is van augustus 2016.
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

jnsvr schreef:Zeer vreemd dat het nieuws onverwacht binnenkomt. En de reden staat... in de mail. Maar die link wil je niet openen?
Er is al verschillende communicatie hier omtrent gedaan.
Reden staat niet in de mail. Waarom zou ik linken gaan klikken in een verdachte mail? Enige wat er in die mail staat is dat je het MOET doen. Zo dringend mogelijk! SNEL! VAKANTIE? HAAST U.

Ga je ook zomaar een nieuwe bankkaartlezer accepteren die bij jou de mail binnen komt met de boodschap "ZO VLUG MOGELIJK DE NIEUWE BANKLEZER GEBRUIKEN. GAAT U OP VAKANTIE HAAST U DAN!". Het woordje "asap" staat drie keer in de kleine mail.

Waarom? Netwerk switch? Nieuwe technologie? Staat niets van in de mail zelf. Alleen maar een link gespoofed met link tracking technology (begint dus niet met mobilevikings.be).

En ik heb geen social media accounts. Userbase is zo wat het enige wat ik gebruik nu en dan om Belgische netwerk trend te volgen. Dus dit is het eerste wat ik hier van hoor.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Generieke procedure wanneer men een bericht ontvangt waar men twijfel over heeft of het echt is;

Zoek de contactgegevens van de entiteit in kwestie via een andere bron dan het het verdachte bericht en vraag het daar na.

Als het met de/een overheid te maken heeft of iets in die ruime sfeer en je weet niet naar waar te bellen bel dan 1700, infolijn Vlaamse overheid.
ares
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2018, 09:14
Bedankt: 3 keer

WalterB1 schreef:Generieke procedure wanneer men een bericht ontvangt waar men twijfel over heeft of het echt is;

Zoek de contactgegevens van de entiteit in kwestie via een andere bron dan het het verdachte bericht en vraag het daar na.

Als het met de/een overheid te maken heeft of iets in die ruime sfeer en je weet niet naar waar te bellen bel dan 1700, infolijn Vlaamse overheid.
Vandaar dat ik het hier vroeg, en hier kreeg ik verduidelijking (buiten het feit dat sommige hier de boodschap geven dat het aan mij ligt dat ik blijkbaar de legitimiteit / duidelijkheid van het bericht in kwestie stel).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zou het niet simpeler/sneller geweest zijn even op de MV site te kijken?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”