Dommel Mobile : 3 euro/maand/simkaart minimum

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Allez vooruit, ook een mail van Jim om te zeggen dat het Sim kaart nr niet overeenstemt met mijn telefoonnr. Terwijl dat beslist wel zo is.

DOMMEL, amateurs, get your acts together.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Blijkbaar zijn er heel wat gebruikers die problemen ondervinden met het wegporteren van een Dommel GSM nummer :oops: .
Is de oorzaak een verkeerd SIM kaart nummer, onwil of onkunde van Dommel, bewuste vertragingsmanoeuvers, overbelasting wegens massale portatie, of gewoon een slecht systeem?

En waarom heb je eigenlijk het nummer van de oude sim nodig? Voor porteren zou een telefoonnummer en klantennummer toch voldoende moeten zijn (zo gaat het toch bij portering van vaste nummers) ?

Gezien krisken een communicatielijn heeft met Dommel, zou ik willen vragen aan krisken om dit probleem - in naam van Userbaser gebruikers- met Dommel aan te kaarten :wink: .
Wat is het probleem, en wat kunnen wij doen om de portatie zo vlot mogelijk te laten verlopen?

PS. De wet voorziet een portatie binnen de 24 uur, en een recht op compensatie voor iedere dag vertraging
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

Beste,

Wij bemoeilijken geen enkele porterings aanvraag, de porting pre-check gebeurd echter op het MVNO-systeem van proximus zelf door het platform en proximus, hier hebben wij geen controle over.

Pas nadat deze gevalideerd is voor basis checks komt die door voor approval in ons porting overview en accepteren wij deze als alle gegevens correct zijn.
Indien je mij een nummer kan bezorgen in een privé bericht zal ik dit laten nakijken

Michiel
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Hier de 2de oktober aangevraagd voor een nummer omstreeks 10 uur, tot op heden nog niets gebeurd, scarlet ziet het enkel in wacht staan.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik kreeg zonet ook de mail van Jimmobile dat de nummeroverdracht niet gelukt is :evil:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Intussen van Jim Mobile weer een mail ontvangen ;

Zeynepgül (JIM Mobile)

Beste,

Bedankt voor je e-mail.

Wat jammer om te horen dat de nummeroverdracht mislukt is.

Ik heb het voor je nagekeken en de nummeroverdracht is nu voltooid.
Niet vergeten om je sim-kaart te activeren via ons website http://www.jimmobile.be !

Heb je nog vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Vriendelijke groeten
Zeynepgül

JIM Mobile team member
https://www.jimmobile.be

-----------------------------------
Bij nazicht blijkt echter dat de Dommel nummers nog steeds actief zijn en de Jim Mobile niet actief.... en ik nam contact op per mail met Dommel
en daar bevestigen ze dat alles klopt.
Laatst gewijzigd door Matthias_VL 05 okt 2018, 17:02, in totaal 2 gewijzigd.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Misschien reden van abbo naar prepaid.
Als men bvb bij Orange een prepaid wil nemen , kan het nummer van abbo ook niet overgezet worden.
Of klopt bovenstaande niet bij Orange ?
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

Ik heb het probleem laten nakijken en het probleem dat zich stelde is dat JIM Mobile/Unleashed niet de volledige SIM-nummer doorgeeft aan ons alleen de laatste cijfers, en daardoor dus niet door de validatie geraakte.

We hebben onze interne procedure aangepast en zullen deze nu ook door laten als de laatste cijfers overeenkomen met de laatste cijfers van de SIM-nummer.

De aanvragen die nog in de queue staan zullen behandeld worden volgens deze procedure, aanvragen die echter geweigerd werden in het verleden zullen opnieuw ongeleid dienen te worden door JIM Mobile/Unleashed.

Hopende jullie voldoende geïnformeerd te hebben

Michiel
nightwish
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:37
Bedankt: 2 keer

fredo66 schreef:Ik kreeg zonet ook de mail van Jimmobile dat de nummeroverdracht niet gelukt is :evil:
Voor de tweede keer een mail gekregen dat de nummeroverdracht niet gelukt is :roll:

Er ging iets mis bij het overzetten van je telefoonnummer naar JIM Mobile: je telefoonnummer en het nummer van je huidige simkaart kwamen nog altijd niet overeen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Lijkt de oplossing sinds vanmiddag. Dank je wel aan de mensen van Dommel om dit uit te zoeken. Even naar Jim gebeld en ze wisten er al van en boden alvast de mijne (en wellicht alle) opnieuw aan.

Dommel-man: hebben jullie nog geen spijt van deze drastische verandering? Ik was zeer tevreden van Dommel en wilde nog jaren blijven met een nr waarmee elke maand ongeveer voor 1,5 eur mee gebeld wordt maar dat wel veel
Oproepen krijgt. Wie het kleine niet eert is het grote...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Niet vergeten dat je recht hebt op een vergoeding na x dagen hé :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mvanopst
ISP Official
ISP Official
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:16
Bedankt: 16 keer

Beste,

Dit is een weloverwogen beslissing door het management.

De maandelijkse vaste kost voor een SIM kaart is hoger dan 1.5 euro voor ons.
De vergoeding voor inkomende oproepen krijgen wij niet als light MVNO en blijft bij proximus en kunnen we dus niet gebruiken om onze vaste kost te verantwoorden.

Moesten we deze kost voor de simkaart niet hebben zouden we het product nog blijven verder zetten zijn.

Michiel

liegebeestig schreef:Lijkt de oplossing sinds vanmiddag. Dank je wel aan de mensen van Dommel om dit uit te zoeken. Even naar Jim gebeld en ze wisten er al van en boden alvast de mijne (en wellicht alle) opnieuw aan.

Dommel-man: hebben jullie nog geen spijt van deze drastische verandering? Ik was zeer tevreden van Dommel en wilde nog jaren blijven met een nr waarmee elke maand ongeveer voor 1,5 eur mee gebeld wordt maar dat wel veel
Oproepen krijgt. Wie het kleine niet eert is het grote...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Duidelijk! Proximus houdt de kleintjes duidelijk in de tang. Ik had het kunnen weten.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Deze ochtend omstreeks 10u ook een mail dat simnr niet klopt. Een 20min geleden terug een mailtje dat het toch geactiveerd werd zonder iets te doen.

Dank aan mvanopost, Krisken en de andere volgers hier.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

misschien kan Dommel ook eens reageren op de mensen die hun abo willen opzeggen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@Tim H. Ik heb geantwoord op de mail en maandag was de opzegging gedaan. Dus doen ze wel, vermoed gewoon dat het druk is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

philippe_d schreef:Is de oorzaak een verkeerd SIM kaart nummer, onwil of onkunde van Dommel, bewuste vertragingsmanoeuvers, overbelasting wegens massale portatie, of gewoon een slecht systeem?
Het was dus het laatste: probleem het systeem (of de procedures).
mvanopst schreef:Ik heb het probleem laten nakijken en het probleem dat zich stelde is dat JIM Mobile/Unleashed niet de volledige SIM-nummer doorgeeft aan ons alleen de laatste cijfers, en daardoor dus niet door de validatie geraakte.
We hebben onze interne procedure aangepast en zullen deze nu ook door laten als de laatste cijfers overeenkomen met de laatste cijfers van de SIM-nummer.
Bedankt voor de snelle respons en de oplossing!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dinsdag 2 oktober werd mijn annulering bevestigd door Dommel (betrof een abbo voor een 2de SIM waar ik het nummer niet meer van nodig had), echter blijkt mijn SIM nog steeds actief?

Mijn zus wou ook haar 2de SIM annuleren en heeft een mail gestuurd op zondag 31 september, tot op heden nog steeds geen antwoord gekregen.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

dinsdag mail gestuurd voor annulatie, nog niets ontvangen.
Quasar
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als de kost nu 3€ per maand bedraagt, wil ik ook met mijn MasterCard betalen. Meer betalen= meer betaalmogelijkheden geven.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik zit intussen op het Jim Mobile netwerk. Min of meer toch. 1299.be geeft nog steeds aan dat ik op Proximus zit, en Proximus abonnees kunnen mij niet bereiken... Buitenlandse nummers ook niet.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Quasar schreef:Als de kost nu 3€ per maand bedraagt, wil ik ook met mijn MasterCard betalen. Meer betalen= meer betaalmogelijkheden geven.
Bizarre redenering ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn migratie naar JimMobile is er door. Eerst heb ik ook een automatisch bericht ontvangen dat de overdracht faalde. Ik was al in contact met de klantendienst. Ik liet hen weten dat ik dat bericht had ontvangen ondanks dat het simkaartnummer juist was. En het is dan toch in orde gekomen.

Wel opmerkelijk; ik contacteerde JimMobile en ik kreeg een reactie terug op mijn vraag van 'Mobile Vikings', met het grafische sjabloon van MV. Maar wel de tekst en ondertekening van JimMobile. Die agent zal het verkeerde gekozen hebben.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Walter, kun je opgebeld worden door een Proximus abonnee?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Walter, kun je opgebeld worden door een Proximus abonnee?
Geen idee. Ben niet in een positie om het nu te testen. Ik kan er mee naar mijn WeePee vaste telefoon bellen. Ik kan van WeePee naar mijn gsm bellen. En met een MV-sim kan ik naar mijn gsm bij JimMobile bellen (wat evident blijkbaar is)

Wel heb ik een verdacht symbool op de display. Het is een extreem eenvoudig toestel. Er is een ronde rode bol met een wit X symbool in die bol als icoontje op het scherm. Geen idee wat dat wil zeggen, lijkt wel iets negatief.

aanvulling; sms van Facebook komt aan
Laatst gewijzigd door WalterB1 05 okt 2018, 21:02, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Kijk eens wat er staat op 1299.be? Dank!
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Kijk eens wat er staat op 1299.be? Dank!
Ik krijg terug;
Operator: Proximus mobile
Commerciële Operator: (blanco)
Telefoonnummer: 0477XXXXXXX
Datum vandaag: 05-10-2018 21:03
Datum laatste database update 05-10-2018

Ik denk dat ik weet wat dat symbool met de rode bol en witte x wil zeggen. Heb dat nog al gezien. Ik geloof dat het aangeeft dat ik aan het 'roamen' ben. Dat ik op een ander netwerk zit dan dat van waar ik klant ben. De display geeft wel aan 'Jim'. En in mijn klantenportaal van JimMobile is niets verdacht te zien.
Laatst gewijzigd door WalterB1 05 okt 2018, 21:08, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Exact zelfde situatie hier. Ik durf wedden dat je niet bereikbaar bent vanuit buitenland of met een Proximus telefoon.

Op 1299 zou base moeten staan
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info:
https://www.bipt.be/public/files/en/810 ... NP_PT3.pdf

Belangrijkste elementen:
p11 grafische voorstelling proces/werkwijze
p.12 wanneer
p.22 timers
p.26 porting request form

De recipient operator dient het (correcte) oude SIM-nr mee te delen aan de donor operator (prepaid kaarten hebben in principe geen klantennr, vandaar dat destijds voor SIM-nr gekozen werd om mogelijke spoofing te voorkomen)

Indien men vanaf een bepaald netwerk niet bereikbaar is betekent dit dat of de laatste faze "broadcast naar alle operatoren om één of andere reden nog niet gedaan werd of dat de betrokken netwerkoperator de vereiste aanpassingen nog niet gedaan heeft (human failure?)

Als http://www.crdc.be of http://www.1299.be aangeven dat u nog op newterk x zit terwijl u reeds op netwerk y zit (SIM actief) betekent dit in principe dat de betrokken operator y de "broadcast" (laatste faze porting proces) nog niet gedaan heeft

-> blijkbaar loopt er dus bij Jim dus ook één en ander fout
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Gisteren mail van Jim dat nr sim niet juist was. Ingelogd op Dommel en nr sim die daar staat komt NIET overeen met nr op de kaart zelf. Nr doorgemaild van op de site, en vandaag reeds mailtje dat nr overgezet is. Kan wss van pas komen voor anderen: inloggen en dat nr doorgeven aan JM.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Afax, en hoe staat 1299 bij jou?
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

liegebeestig schreef:Afax, en hoe staat 1299 bij jou?
Operator: Proximus mobile
Commerciële Operator:
Telefoonnummer: xxx hier staat mijn nr
Datum vandaag: 05-10-2018 23:16
Datum laatste database update 05-10-2018.


PS. Heb Jim sim nog niet ingestoken, kan er niet bij voor morgenmiddag. Op Dommel heb ik idd geen ontvangst meer.
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Omstreeks 16.59 uur werd Dommel stopgezet na mail van Jim en de nieuwe SIM geactiveerd.
Ondanks dat er Jim op het scherm kwam, stond er ook dat er enkel noodnummers bereikbaar waren.
Na een 30 tal minuten verdween die boodschap, maar kon ik niet bellen of gebeld worden met vast telefoon of een andere GSM.... ( dit nummer is niet in gebruik )
Na onderzoek van de GSM vond ik nog oude gegevens terug van 3 oude operators, waar ik JIM als netwerk als netwerk koos. Ook de voicemail handmatig gewijzigd, maar was nog niet opgelost. Tenslotte volledige RESET ( fabrieksinstellingen ) gedaan, paar keer de GSM aan en uit en alles werkt nu perfect.

1299.be geeft ooknog altijd Proximus weer, maar in de historiek van Jim Mobile staan onmiddellijk alle gesprekken en aanrekeningen te lezen.

operator: Proximus mobile
Commerciële Operator:
Telefoonnummer: 0484XXXXXXXX
Datum vandaag: 06-10-2018 00:37
Datum laatste database update 05-10-2018
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Je bent dus net als iedereen die hier rapporteert 99% kans niet bereikbaar voor Proximus abo of voor buitenlandse oproepen. Heb dit meermaals deze avond getest.
nightwish
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:37
Bedankt: 2 keer

Operator: Unleashed :banana:
Commerciële Operator:
Telefoonnummer: 0472xxxxxx
Datum vandaag: 06-10-2018 01:04
Datum laatste database update 05-10-2018
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Aha! En hier nu ook operator Unleashed! Ole!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

liegebeestig schreef:Je bent dus net als iedereen die hier rapporteert 99% kans niet bereikbaar voor Proximus abo of voor buitenlandse oproepen. Heb dit meermaals deze avond getest.
bellen met voip naar gsm nr werkt ook niet ... :cry:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Aha! En hier nu ook operator Unleashed! Ole!
Me to. Verdacht icoontje blijft wel aanwezig.
Topit
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2018, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Wanneer gaat dommel dit op hun website duidelijk vermelden?
Of zullen ze dat op hun slinkse wijze ergens administratief in de kleine lettertjes wegsteken...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”