Mobile Vikings - wisselen van abo

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Hi

Ik stelde aan de helpdesk de vraag wat er gebeurd wanneer je niet op de vervaldatum veranderd van abo.

Ik kreeg als antwoord:
Je oude zal nog steeds op de 26/08 vervallen" (de oorspronkelijke vervaldatum).
Op hun website vond ik het volgende:
Je eerstvolgende factuur of aanrekening krijg je de maand na je overstap, los van de datum van je vorige abonnement.
Dus tegenstrijdig. Toen ik dat aangaf, kreeg ik geen antwoord meer terug van hen.

Nu vraag ik me dus af. Wissel je best kort voor of kort na de vervaldatum (ik kan geen mogelijkheid vinden op _op_ de vervaldatum te wisselen).

Mocht het van belang zijn, ik wil "meer".
Ik ga van 1gb+50 minuten, naar 5gb+50 minuten, waarbij de minuten voor mij totaal onder geschikt zijn.

Ik vraag me dan ook af wat ik betaal als ik 'nu' zou overstappen (23/8) en wat ik op 26/8 zou moeten betalen. Ik heb genoeg data tot 26/8, dus ik wens nu niets extra, maar vanaf volgende periode wel.

Tips ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Het komt erop neer dat als je wisselt van product je direct je nieuwe bundels zal krijgen (en daar ook een aanrekening voor zal krijgen).
Je behoudt je huidige bundels en die zullen vervallen op de oorspronkelijke vervaldatum.
Vanaf het moment van wisselen zal je bundelvernieuwing op de nieuwe datum plaatsvinden, en dus niet meer op de oude datum.
Je zal eventueel ook nog 1 afsluitaanrekening ontvangen voor de oude bundels als je in die periode buitenbundelkosten gemaakt hebt.

Ik raad je dus aan zo laat mogelijk een abonnementswissel te doen (maar zeker wel vóór de bundelvernieuwing) aangezien je anders veel overlap zal hebben en de bundel dus niet pas toegekend zal worden wanneer je huidige bundel vervalt.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Scheelt toch iets met de systeem hoor.
Mijn abo met 10gb liep tot 19/8. Voor de volgende periode heb ik maar 5gb nodig dus op 18/8 koos ik voor het abo met 5gb.
als ik nu in de viking app kijk dan heb ik een bundel van 5gb die loopt tot 18/9 en een bundel van 10gb van 19/9. totaal dus 15gb!
ik heb nog 213,70 punten en daar is niks vanaf gegaan bij de abowissel.
ik ga mij nu binnen die 5gb houden die ik gevraagd heb maar ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Er zijn nog problemen dat de oude bundel ook nog toegekend wordt. Daar voor zal je echter geen aanrekening ontvangen, maar een goed idee om voor het geval toch binnen de 5GB te blijven. Normaal wordt de extra bundel op een later moment nog weggenomen. Maar ja, er scheelt dus nog wat mee.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op vakantie toch wel gebruik van gemaakt. Heb normaal 5GB en toen die bijna opwas aangepast naar 10GB waardoor ik er dus 15 kon gebruiken die maand.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Ondertussen wilde ik dus jullie goede raad opvolgen.
Vorige week had ik een bericht gekregen dat er een nieuwe simkaart zou worden opgestuurd (ter voorbereiding van volgend jaar).
Gevolg?
De keuze om van abonnement te veranderen is dan niet beschikbaar.

Aaarrgh!
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”